Forum  Forum Miłośników Suzuki SV650/1000, TL1000 i Gladius Strona Główna Forum Miłośników Suzuki SV650/1000, TL1000 i Gladius
Forum dla dojrzałych motocyklistów.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wymiana oleju - przód [olej, zawieszenie, lagi]
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Miłośników Suzuki SV650/1000, TL1000 i Gladius Strona Główna -> Układ jezdny (rama, zawieszenie, hamulce, napęd, opony)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PiotrFF
Stały bywalec


Dołączył: 19 Wrz 2006
Posty: 1146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Sob 23:32, 11 Lis 2006    Temat postu: Wymiana oleju - przód [olej, zawieszenie, lagi]

Czołem!
Zamierzam zimą wymienić w przednim zawieszeniu olej na "gęstszy" W20 -macie jakieś doświadczenia, uwagi? czy zawiecha stanie się wyczuwalnie twardsza?
-Zastanawiam się czy "gra jest warta świeczki"
Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kondzik
Świeżak


Dołączył: 21 Mar 2006
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce&Sko&Ft.Myers

PostWysłany: Sob 2:15, 25 Lis 2006    Temat postu:

ktory masz rok Svki?? wiem ze w modelach 99-03 to troche pomagalo...przod tak nie nurkowal przy hamowaniu.

pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PiotrFF
Stały bywalec


Dołączył: 19 Wrz 2006
Posty: 1146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Sob 19:17, 25 Lis 2006    Temat postu:

Moja SV-łka to 2005r. Jeszcze się nie zdecydowałem na wymiane oleju -wydaje mi się że takie półśrodki dużo nie dają. Najlepiej wymienić sprężyny. Sprawdze jaki to koszt i może troche pomajsterkuje Wesoly
Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slayer
Gość





PostWysłany: Pon 11:27, 27 Lis 2006    Temat postu:

Przy gestszym oleju bedzie troche lepiej ale cudow nie ma.Lepiej zamienic sprezyny na twardsze.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bartman
Stały bywalec


Dołączył: 27 Paź 2006
Posty: 752
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 17:07, 25 Lip 2007    Temat postu:

PiotrFF i jak po wymianie oleju? Ja mam zamiar wymienic równiez w najbliższej przyszlości, tylko nie bardzo wiem jaki kupić oraz nie bardzo wiem jak to zrobić - jeszcze nigdy nie miałem okazji? Jaki kupiłeś i jaki polecasz olej do przednich amorków? Czy rzeczywiście są jakieś efekty, czy nic wogóle? Dowiedziałeś sie coś na temat twardszych sprężyn?
Chętnei przeczytam również doświadczenia innych użytkowników w tej sprawie:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rodman
SV Rider


Dołączył: 21 Mar 2007
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: warszawa/kutno

PostWysłany: Śro 17:34, 25 Lip 2007    Temat postu:

Ja w swojej zawieszce zmieniałem olej na Motul gestosci 15W bo stwierdziłem ze z 20W moze byc za twarda, jak do tej pory nie narzekam jest ok, nie za twardo i nie za miekko, podczas hamowania nie nurkuje juz tak bardzo jak np Bandzior ktorym tez jezdze na zmiane z SV.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cerb
Kontaktowy


Dołączył: 09 Cze 2007
Posty: 343
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Mława
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Śro 21:20, 25 Lip 2007    Temat postu:

Jak jechalem na mojej SV do domu (zaraz po jej zakupie) to bylem przerazony tym jak miekki jest przod w tym motocyklu. W jednym miejscu przod mi tak dobil ze odpadla mi lewa oslona lagi (ten czarny plastik co oslania uszczelniacze). Tak jezdzilem przez dwa dni, przejazdy przed tory kolejowe to byla jazda hardcorowa, az w koncu postanowilem cos z tym zrobic.

Przymierzalem sie do wymiany oleju ale niestety nigdzie nie moge znalesc srubek do spuszcznia starego oleju z lag. I tak ogladajac przednie zawieszenie zobaczylem ze na gorze lag sa jakies ruby regulacyjne do zawieszen. Byly wykrecone na maksa (5 kresek), wzialem srubokret i wkrecilem je o 2 kreski, mala przejazdzka i jest o wiele lepiej, wkrecilem jeszcze o jedna kreske i teraz jest naprawde ok.

Nie wiem akurat na jakiej zasadzie dziala ta regulacja ale u mnei zdalo to egzamin, mimo to moze wie ktos gdzie spuszcza sie olej z lag w wersji 2K5 ?

W tej chwili do dzialania zawieszen w SV nie mam zadnych zastrzezen. A tylny amorek to poezja, dziala perfekcyjnie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
budda
Świeżak


Dołączył: 17 Kwi 2007
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: śląsk

PostWysłany: Czw 11:00, 26 Lip 2007    Temat postu:

Witam.
jak ktos chce to jest chyba opisane na stronie uzytkownikow SV650.
[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rodman
SV Rider


Dołączył: 21 Mar 2007
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: warszawa/kutno

PostWysłany: Czw 14:51, 26 Lip 2007    Temat postu:

Cytat:
Przymierzalem sie do wymiany oleju ale niestety nigdzie nie moge znalesc srubek do spuszcznia starego oleju z lag


Zeby wymienic olej w lagach to trzeba je wyciagnac z półek, odkrecic gorny dekielek i wylac ( nalezy tez kilka razy popompowac laga) .Z tego co mi wiadomo to nie ma innych srubek do spuszczania oleju.

Cytat:
I tak ogladajac przednie zawieszenie zobaczylem ze na gorze lag sa jakies ruby regulacyjne do zawieszen

Niestety tylko w sprzetach po 2002 roku jest regulowane przednie zawieszenie w starszym modelu funkcja ta jest niedostepna w standardzie Wesoly Dlatego jak cos to sa 3 mozliwosci: albo zmieniamy olej, albo sprezyny, albo szukamy regulacji lag takich jak w nowszym modelu
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ruleś
Gość





PostWysłany: Czw 20:23, 26 Lip 2007    Temat postu:

a tak apropos zawieszenie na jakim stopniu macie wstepne naprezenie sprezyny w tylnim zawieszeniu?? bo ja dzis sprawdzilem i o dziwo zobaczylem ze mam na 7 a w serwisowce pisze ze optimum ( tak tez wchodzi z fabryki ) to punkt 4 - tak wiec ktos mi kiedys grzebal w zawieszeniu hmm . wsumei jezdze z pasazerka wiec opcja 7 mi odpowiada ale korci mnie zeby skrecic raz na nizsze i zobaczyc jak sie bedzie moto zachowywac Wesoly

pozdro
rules
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bartman
Stały bywalec


Dołączył: 27 Paź 2006
Posty: 752
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 22:24, 26 Lip 2007    Temat postu:

ja mama na 3 lub 4, nie pamietam teraz ..............ale cos takiego
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PiotrFF
Stały bywalec


Dołączył: 19 Wrz 2006
Posty: 1146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Pią 20:05, 27 Lip 2007    Temat postu:

a ja mam na drugim stopniu od góry -tak ustawił mi niemiecki spec który za darmo regulował zawieszenia na dniach suzuki w Poznaniu na torze.
Pzdr
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adam Wojewoda
Kontaktowy


Dołączył: 27 Maj 2007
Posty: 333
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: 3-MIASTO

PostWysłany: Wto 9:33, 31 Lip 2007    Temat postu:

PiotrFF napisał:
a ja mam na drugim stopniu od góry -tak ustawił mi niemiecki spec który za darmo regulował zawieszenia na dniach suzuki w Poznaniu na torze.
Pzdr


Ustawiłem na 2 z czwartego (drugi włącznie z tym najbliższym wierzchołka śruby) jest dużo lepiej szczególnie na winklach o nie równej nawierzchni i przy hamowaniu nie nurkuje . (ważę 95 kg i jeżdżę sam w 99%, po mieście)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sienkos
Kontaktowy


Dołączył: 25 Lut 2007
Posty: 241
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Kraków/NT
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Wto 9:42, 31 Lip 2007    Temat postu:

a czy jak jeździsz i masz w zakrecie poprzeczne nierownosci to macie wraznie ze przod jakby podskakiwal? Wesoly ja zmienilem olej myslalem ze pomoze ale jest tak samo. mam takie wraznie odkąd mam moto Wesoly .dziwne zachowanie.moze cos nie tak z moim przednim amorem :| . stad problemy z ta moja shimma nieszczesna :|
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adam Wojewoda
Kontaktowy


Dołączył: 27 Maj 2007
Posty: 333
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: 3-MIASTO

PostWysłany: Wto 9:45, 31 Lip 2007    Temat postu:

Ale tylko w zakręcie a na wprost nie skacze Ci na nierównościach?

Ostatnio zmieniony przez Adam Wojewoda dnia Wto 9:57, 31 Lip 2007, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sienkos
Kontaktowy


Dołączył: 25 Lut 2007
Posty: 241
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Kraków/NT
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Wto 9:50, 31 Lip 2007    Temat postu:

to jest pytanie czy stwierdzenie i potwierdzenie? bo juz niewiem Wesoly

w zakrecie to zauwazylem szczegolnie...i zauwazylme ze daje to poczatek shimmie..zwlaszcza jak w zakrcie przyspieszam moco i kolo zostaje odciazone..
ale nawet jak jade wpolniej i sa taki garby z innego asfaltu jak to w polsce zazwyczja jest to mam dziwne wrazenie podskakiwania wlasnie. na wprost chyba tez ale nie jest to denerwujace..w zakretach sie tego boje na wprost mniej...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PiotrFF
Stały bywalec


Dołączył: 19 Wrz 2006
Posty: 1146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Wto 18:06, 31 Lip 2007    Temat postu:

Sienkos napisał:
to jest pytanie czy stwierdzenie i potwierdzenie? bo juz niewiem Wesoly

w zakrecie to zauwazylem szczegolnie...i zauwazylme ze daje to poczatek shimmie..zwlaszcza jak w zakrcie przyspieszam moco i kolo zostaje odciazone..
ale nawet jak jade wpolniej i sa taki garby z innego asfaltu jak to w polsce zazwyczja jest to mam dziwne wrazenie podskakiwania wlasnie. na wprost chyba tez ale nie jest to denerwujace..w zakretach sie tego boje na wprost mniej...


Kolego obawiam się że poprzedni właściciel coś przed Tobą ukrył, nie powinieneś mieć takich objawów szczególnie że jak się domyślam nie zamykasz opon przy tych manewrach. Radzę udaj się do jakiegoś speca i rozmontuj przednie zawieszenie, może się okazać że masz krzywą lagę (małe uszkodzenie nie widoczne dla oka) i naprawa nie będzie bardzo kłopotliwa - z tym nie ma żartów.
Jeśli masz możliwość to unieś moto (najlepiej na podstawce centralnej) i metodą "moje -twoje" poruszaj przednimi lagami, może masz luz na główce ramy.
Powodzenia
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sienkos
Kontaktowy


Dołączył: 25 Lut 2007
Posty: 241
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Kraków/NT
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Wto 18:26, 31 Lip 2007    Temat postu:

luzu nie mam robilem to kilknascie razy u roznych znajomych ktorzy maja jakies doswiadczenie i luzu nie mam. lagi rozkrecalem przy wymianie oleju na oko wygldaja prosto..moze to moto jest za twarde i ja mam takie wraznie bo nigdy na innym nie jezdzielm..
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PiotrFF
Stały bywalec


Dołączył: 19 Wrz 2006
Posty: 1146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Wto 18:32, 31 Lip 2007    Temat postu:

Masz jeszcze opcję zamontowania amortyzatora skrętu od SV1000, ale zacznij od jazdy inna SV dla porównania, może masz tylko wrażenie że cos jest "nie halo"
Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adam Wojewoda
Kontaktowy


Dołączył: 27 Maj 2007
Posty: 333
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: 3-MIASTO

PostWysłany: Wto 18:37, 31 Lip 2007    Temat postu:

Też jak się przesiadłem z GSa to mi sie wydawało że SV ma za lekki przód, ale się przyzwyczaiłem, teraz jest super, jak już wspominałem winkle nierówne były najgorsze. Spróbuj mniej trzymać się kiery bardziej obejmuj nogami moto,dla stabilizacji, daj mu więcej swobody.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sienkos
Kontaktowy


Dołączył: 25 Lut 2007
Posty: 241
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Kraków/NT
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Wto 22:28, 31 Lip 2007    Temat postu:

tez mam taka nadzieje to fakt. bo jak ja jezdze to caly ciezar mam na rekach i tak jezdze...pozatym w zakrecie moto jest mega stabilne na roznym asfalcie i nie mam zadnych niepokojacych zachowan..prawie gumki pozamykalem Jezyk .
pozbietram troche kaski i na wiosne pojade z nim na serwis pewnie zeby mi sprawdzili dzialanie przodu bo do tylu nie mam zdanego ale...moze to moje przewrazliwienie ja juz niestety tak mam i zawsze sie do czegos doczepie...jestem raczej perfekcjonista i wszystko musze miec tip top...a tak sie nie raz niestety nie da...albo po prostu moje zalozenia nie sa takie jaka jest rzeczywistosc Wesoly
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sienkos
Kontaktowy


Dołączył: 25 Lut 2007
Posty: 241
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Kraków/NT
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Czw 7:38, 02 Sie 2007    Temat postu:

no i Adam Twoja rada byla bardzo przydatna ..dala mi troche wieksza kontole tak to wszystko konczylo sie na rekach. teraz jest znacznie lepiej. Wesoly nie czuje zadnego skakania Wesoly no i jadac dzis do pracy nie mialem ani raz shimmy ten motor jest pogiety..ma dziwne okresy...raz jest raz nie..to prawie jak kobieta...chwial przeciez to Suzi - wszystko jasne :lol:
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michalw_1985
Świeżak


Dołączył: 24 Lis 2007
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rawa Mazowiecka

PostWysłany: Pią 17:39, 07 Gru 2007    Temat postu:

Koledzy mam prośbę...może ktoś wysłać zdjęcie śrubek do regulacji przedniego zawieszenia w sv 650 2002?? albo opisać jak wyglądają?? wiem że są u góry lag ale nie wiem które to...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slayer
Gość





PostWysłany: Pią 22:00, 07 Gru 2007    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michalw_1985
Świeżak


Dołączył: 24 Lis 2007
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rawa Mazowiecka

PostWysłany: Pią 23:12, 07 Gru 2007    Temat postu:

Dziękuje...w sumie to nie wiedziałem czy mam tą regulację ale ja po prostu mam ją wkręcona do końca i dlatego nie miałem pojęcia czy jest czy nie....chyba olej w lagach też wymienię....a pytanie w związku z tym....czy to musi być jakiś specjalny olej czy może być obojętnie jaki żeby tylko był odpowiedniej gęstości??
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slayer
Gość





PostWysłany: Sob 11:00, 08 Gru 2007    Temat postu:

Motul fork oil 15W lub 20W
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michalw_1985
Świeżak


Dołączył: 24 Lis 2007
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rawa Mazowiecka

PostWysłany: Pon 23:33, 07 Sty 2008    Temat postu:

Witam.
Chciałbym odświeżyć temat, gdyż jestem dopiero co po wymianie oleju w przednim zawieszeniu i w trakcie wymiany stała się dziwna rzecz:)) otóż z jednej lagi wyleciało starego oleju około pół litra, natomiast z drugiej ze dwie setki i to wszystko...czy ma ktoś może pojęcie czemu było tak mało?? różnica jest teraz duża tzn sprawdzałem tylko na postoju ale i tak widzę kolosalną zmianę...olej jaki wlałem to MOTUL HEAVY 20W.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slayer
Gość





PostWysłany: Wto 18:57, 08 Sty 2008    Temat postu:

Powinno byc ok o,5 l na kazda lage.Jesli w jednej bylo ponad polowe mniej to logicznie rzecz biorac musialo go ubyc.Czy nie wyciekal ci olej spod uszczelniacza jednej lagi?
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michalw_1985
Świeżak


Dołączył: 24 Lis 2007
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rawa Mazowiecka

PostWysłany: Śro 11:42, 09 Sty 2008    Temat postu:

Właśnie nie, było sucho...zobaczymy czy teraz nie będzie uciekał jak zalałem nowym...
tylko pewnie zobaczę dopiero jak się sezon zacznie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slayer
Gość





PostWysłany: Śro 13:59, 09 Sty 2008    Temat postu:

To sa 2 mozliwosci.Albo ci gdzies wycieka albo poprzedni wlasciciel przy wymianie nie nalal odpowiedniej ilosci oleju.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Miłośników Suzuki SV650/1000, TL1000 i Gladius Strona Główna -> Układ jezdny (rama, zawieszenie, hamulce, napęd, opony) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 1 z 5

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin