Forum  Forum Miłośników Suzuki SV650/1000, TL1000 i Gladius Strona Główna Forum Miłośników Suzuki SV650/1000, TL1000 i Gladius
Forum dla dojrzałych motocyklistów.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wymiana oleju - przód [olej, zawieszenie, lagi]
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Miłośników Suzuki SV650/1000, TL1000 i Gladius Strona Główna -> Układ jezdny (rama, zawieszenie, hamulce, napęd, opony)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
B2RT
Moderator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4262
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław / Goleniów / Szczecin
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Nie 19:28, 01 Mar 2009    Temat postu:

Kanalia napisał:
Mialem olej 15W w zeszlym sezonie, a w tym roku wlewam ponownie 10W.
Wydaje mi sie ze na naszych wspanialych bezgranicznych serpentynach z nielicznymi uszczerbkami Wesoly bezpieczniej sie przemieszczac na miekim zawiasie.


Ujmę to tak. Piękny opis naszych dróg Mruga

Co do oleju to warto spróbować i tak muszę wymienić bo już pływa przy wkręconej regulacji. Poza tym mam w planie wozić kobietę w tym roku więc twardsze zawieszenie nie zaszkodzi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slayer
Gość





PostWysłany: Nie 21:03, 01 Mar 2009    Temat postu:

lasooch napisał:
Kanalia napisał:
Jak sadzicie dobrze rozumuje??

Bardzo dobrze rozumujesz Wesoly Wsadzając odpowiednią podkładkę (tulejkę) zwiększysz napięcie wstępne sprężyny, tak jak byś to zrobił kręcąc śrubą regulacyjną. Ale podobno ta fabryczna regulacja i tak nie wiele daje, więc i ten patent chyba cudów nie przyniesie... :?

Niestety zmniejszy się w ten sposób skok zawieszenia.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasooch
Gość





PostWysłany: Nie 21:48, 01 Mar 2009    Temat postu:

Żeby skok zawieszenia się zmniejszył, to przy maksymalnym wciśnięciu amortyzatora kolejne zwoje sprężyn musiałyby opierać się o siebie (całe szczęście tak nie jest). Idąc dalej tym tropem, przy wkręceniu fabrycznej regulacji do oporu też zmniejszałby się skok amortyzatora. A przy wjechaniu przednim kołem w dół oraz dobiciu - korki wylatywałyby z goleni i kierowca obrywałby nimi w kask Mruga
Ale jak się wsadzi zbyt długie tuleje, to faktycznie można do takiej sytuacji doprowadzić :twisted:


Ostatnio zmieniony przez lasooch dnia Nie 21:50, 01 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Yyveel
Gość





PostWysłany: Nie 23:32, 01 Mar 2009    Temat postu:

B2RT napisał:
Kanalia napisał:
Mialem olej 15W w zeszlym sezonie, a w tym roku wlewam ponownie 10W.
Wydaje mi sie ze na naszych wspanialych bezgranicznych serpentynach z nielicznymi uszczerbkami Wesoly bezpieczniej sie przemieszczac na miekim zawiasie.


Ujmę to tak. Piękny opis naszych dróg Mruga

Co do oleju to warto spróbować i tak muszę wymienić bo już pływa przy wkręconej regulacji. Poza tym mam w planie wozić kobietę w tym roku więc twardsze zawieszenie nie zaszkodzi.


Kiedys sie bawilem z testowaniem olejow w zawieszeniu w poprzednim moto. Wnioski: nie polecam zmany na gestszy, lepiej utwardzic sprezyny (podkladkami) lub wymienic na twardsze. Przy gestszym oleju zawiesznie duzo traci jesli chodzi o czulosc. Fakt ze nie dobija i jest sztywniej ale tez pogarsza sie przyczeponosc, bo zbyt wolno praujace lagi nie wybieraja wszystkich "uszczerbkow". I na zakretach robi sie nie ciekawie.


Ostatnio zmieniony przez Yyveel dnia Nie 23:35, 01 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
B2RT
Moderator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4262
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław / Goleniów / Szczecin
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Pon 7:22, 02 Mar 2009    Temat postu:

Hmmm może ktoś jeszcze podzieli się wrażeniami z wymiany na 15W ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kanalia
Świeżak


Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Toruń

PostWysłany: Pon 16:59, 02 Mar 2009    Temat postu:

No wlasnie dla tego wracam na 10W Yyveel i pomysle nad innym sposobem usztywnienia
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
HUNTERKILLER
Honorowy SV Rider


Dołączył: 18 Lip 2008
Posty: 945
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Śro 22:32, 04 Mar 2009    Temat postu:

Yyveel napisał:

Kiedys sie bawilem z testowaniem olejow w zawieszeniu w poprzednim moto. Wnioski: nie polecam zmany na gestszy, lepiej utwardzic sprezyny (podkladkami) lub wymienic na twardsze. Przy gestszym oleju zawiesznie duzo traci jesli chodzi o czulosc. Fakt ze nie dobija i jest sztywniej ale tez pogarsza sie przyczeponosc, bo zbyt wolno praujace lagi nie wybieraja wszystkich "uszczerbkow". I na zakretach robi sie nie ciekawie.

Ja natomiast nie mogę się zgodzić z przedmówcą. Przed wymiana o2o zachowywało się niestabilnie w winklach (nawet przy szybszym lewoskręcie ze świateł) z powodu zbyt miękkiego zawiasu z przodu. W winklach męczyłem się strasznie. Wymieniłem na olej 15 W i...
...i stał się cud. winkle pewnie i gładko, przewidywalny tor jazdy bez niepewnego myszkowania.
A teraz minusy:
Na naszych drogach niestety trzeba mieć mocne plomby w zębach .
No i po kilku kkm niestety mam luzy na łożyskach główki ramy.
Ze sprężynami nie próbowałem, więc się nie wypowiem. Co do podkładek to wszyscy mi odradzali bo skraca się skok zawieszenie i niestety częściej j na dobiciu dostają w/w łożyska główki ramy. Tyle moje doświadczenia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
B2RT
Moderator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4262
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław / Goleniów / Szczecin
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Śro 22:37, 04 Mar 2009    Temat postu:

Postanowiłem poeksperymentować i zmieszam 10W z 15W w proporcjach "pół na pół". Zobaczymy jak to się skończy Wesoly. Planuję w weekend posiedzieć nad zawieszeniem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
HUNTERKILLER
Honorowy SV Rider


Dołączył: 18 Lip 2008
Posty: 945
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Śro 22:42, 04 Mar 2009    Temat postu:

B2RT napisał:
Postanowiłem poeksperymentować i zmieszam 10W z 15W w proporcjach "pół na pół". Zobaczymy jak to się skończy Wesoly. Planuję w weekend posiedzieć nad zawieszeniem.

Dobrze jest też wymienić uszczelniacze. Też coś dają. :wink:
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasooch
Gość





PostWysłany: Śro 22:51, 04 Mar 2009    Temat postu:

HUNTERKILLER napisał:
Co do podkładek to wszyscy mi odradzali bo skraca się skok zawieszenie i niestety częściej j na dobiciu dostają w/w łożyska główki ramy. Tyle moje doświadczenia.


Może ja coś źle główkuję, ale wytłumacz mi skąd przekonanie o zmianie skoku zawieszenia przez podkładki? Czym różni się włożenie 5mm podkładki nad sprężynę od wkręcenia o 5mm regulacji zawieszenia w SV>2002?
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Yyveel
Gość





PostWysłany: Śro 23:46, 04 Mar 2009    Temat postu:

HUNTERKILLER napisał:
Przed wymiana o2o zachowywało się niestabilnie w winklach (nawet przy szybszym lewoskręcie ze świateł) z powodu zbyt miękkiego zawiasu z przodu. W winklach męczyłem się strasznie. Wymieniłem na olej 15 W i...
...i stał się cud. winkle pewnie i gładko, przewidywalny tor jazdy bez niepewnego myszkowania.


Takie obawy być też spowodowane np. rozna ilosc plynu w lagach. Nawet mala roznica (kilka cm3) pomiedzy lagami. Dlatego wymiana mogla pomoc.

Ja jestem jednak za wymiana sprezyn. Niestety jest to droga zabawa. Sa nawet firmy, ktore maja w ofercie sprezyny dostosowane do wagi jezdzca.


Ostatnio zmieniony przez Yyveel dnia Śro 23:47, 04 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
B2RT
Moderator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4262
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław / Goleniów / Szczecin
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Czw 7:29, 05 Mar 2009    Temat postu:

HUNTERKILLER napisał:
B2RT napisał:
Postanowiłem poeksperymentować i zmieszam 10W z 15W w proporcjach "pół na pół". Zobaczymy jak to się skończy Wesoly. Planuję w weekend posiedzieć nad zawieszeniem.

Dobrze jest też wymienić uszczelniacze. Też coś dają. :wink:


Uszczelniacze mam w dobrej kondycji. Nic się nie poci itp, więc na razie sobie daruję. W następnym sezonie Wesoly
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BlackN
Świeżak


Dołączył: 13 Gru 2008
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Czw 9:35, 05 Mar 2009    Temat postu:

HUNTERKILLER napisał:
Yyveel napisał:

Kiedys sie bawilem z testowaniem olejow w zawieszeniu w poprzednim moto. Wnioski: nie polecam zmany na gestszy, lepiej utwardzic sprezyny (podkladkami) lub wymienic na twardsze. Przy gestszym oleju zawiesznie duzo traci jesli chodzi o czulosc. Fakt ze nie dobija i jest sztywniej ale tez pogarsza sie przyczeponosc, bo zbyt wolno praujace lagi nie wybieraja wszystkich "uszczerbkow". I na zakretach robi sie nie ciekawie.

Ja natomiast nie mogę się zgodzić z przedmówcą. Przed wymiana o2o zachowywało się niestabilnie w winklach (nawet przy szybszym lewoskręcie ze świateł) z powodu zbyt miękkiego zawiasu z przodu. W winklach męczyłem się strasznie. Wymieniłem na olej 15 W i...
...i stał się cud. winkle pewnie i gładko, przewidywalny tor jazdy bez niepewnego myszkowania.
A teraz minusy:
Na naszych drogach niestety trzeba mieć mocne plomby w zębach .
No i po kilku kkm niestety mam luzy na łożyskach główki ramy.
Ze sprężynami nie próbowałem, więc się nie wypowiem. Co do podkładek to wszyscy mi odradzali bo skraca się skok zawieszenie i niestety częściej j na dobiciu dostają w/w łożyska główki ramy. Tyle moje doświadczenia.


Jak luz na główce ramy, to co wtedy? Skręcanie łożysk, czy wymiana? Ktoś wie, czy w główce ramy fabrycznie są łożyska stożkowe (da się skasować luz przez ich skręcenie), czy kulkowe (wymiana)?


Ostatnio zmieniony przez BlackN dnia Czw 9:36, 05 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
HUNTERKILLER
Honorowy SV Rider


Dołączył: 18 Lip 2008
Posty: 945
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Czw 18:33, 05 Mar 2009    Temat postu:

lasooch napisał:
HUNTERKILLER napisał:
Co do podkładek to wszyscy mi odradzali bo skraca się skok zawieszenie i niestety częściej j na dobiciu dostają w/w łożyska główki ramy. Tyle moje doświadczenia.


Może ja coś źle główkuję, ale wytłumacz mi skąd przekonanie o zmianie skoku zawieszenia przez podkładki? Czym różni się włożenie 5mm podkładki nad sprężynę od wkręcenia o 5mm regulacji zawieszenia w SV>2002?


Moja SV-ka jest z roku 99-go i nie ma regulacji. Jeżeli chodzi o wstępne napięcie sprężyny to nie różni się niczym, w przypadku zawieszenia przystosowanego do zmiany tegoż właśnie napięcia.

BlackN napisał:
Jak luz na główce ramy, to co wtedy? Skręcanie łożysk, czy wymiana? Ktoś wie, czy w główce ramy fabrycznie są łożyska stożkowe (da się skasować luz przez ich skręcenie), czy kulkowe (wymiana)?


Był taki temat i z tego co pamiętam w pewnym zakresie można je dokręcić, jednakowoż lepiej wymienić. :?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PiotrFF
Stały bywalec


Dołączył: 19 Wrz 2006
Posty: 1146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Czw 20:00, 05 Mar 2009    Temat postu:

A ja latam na oleju W20 :-) Jest zdecydowanie twardsze (myślę że W15 w zupełności wystarczy)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
B2RT
Moderator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4262
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław / Goleniów / Szczecin
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Czw 20:04, 05 Mar 2009    Temat postu:

PiotrFF napisał:
A ja latam na oleju W20 :-) Jest zdecydowanie twardsze (myślę że W15 w zupełności wystarczy)


Teraz to się ugryź Mruga wcześniej się pytałem Mruga hehe

Parę osób narzekało na to że nie jest już tak dokładne "wybieranie" nierówności. Jak ty to odbierasz?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PiotrFF
Stały bywalec


Dołączył: 19 Wrz 2006
Posty: 1146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Czw 20:29, 05 Mar 2009    Temat postu:

Moja ocena będzie mało obiektywna, nieświadomie dość długo latałem z bardzo niskim stanem oleju w obu lagach. Wymieniłem wtedy uszczelniacze i nalałem W20. Zrobiłem na tym "zestawie" ok 8 tys km, w tym Włochy i jazda na torze Poznań. Powiem ci że początkowo byłem bardzo zadowolony ponieważ czułem sporą różnicę miedzy poprzednim stanem a aktualnym. Obecnie twierdzę jednak że W15 będzie bardziej uniwersalny.

B2RT napisał:
PiotrFF napisał:
A ja latam na oleju W20 :-) Jest zdecydowanie twardsze (myślę że W15 w zupełności wystarczy)


Teraz to się ugryź Mruga wcześniej się pytałem Mruga hehe

Parę osób narzekało na to że nie jest już tak dokładne "wybieranie" nierówności. Jak ty to odbierasz?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
B2RT
Moderator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4262
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław / Goleniów / Szczecin
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Czw 20:50, 05 Mar 2009    Temat postu:

Zmieszam 10 z 15 zobaczymy co z tego wyjdzie (tak wiem 12.5 Mruga) . Szczerze mówiąc też nie wiem jaki jest poziom oleju w moich lagach. Zakładam, że nie za wysoki. Miękka jest skubana niczym kanapa Wesoly
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Carry
Stały bywalec


Dołączył: 15 Sty 2008
Posty: 1700
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Aachen
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Czw 22:44, 05 Mar 2009    Temat postu:

B2RT napisał:
Zmieszam 10 z 15 zobaczymy co z tego wyjdzie (tak wiem 12.5 Mruga) . Szczerze mówiąc też nie wiem jaki jest poziom oleju w moich lagach. Zakładam, że nie za wysoki. Miękka jest skubana niczym kanapa Wesoly


I widzisz kanapa, podobno miękki jesteśWesoly Zareaguj jakoś chłopie!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
HUNTERKILLER
Honorowy SV Rider


Dołączył: 18 Lip 2008
Posty: 945
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Sob 18:57, 07 Mar 2009    Temat postu:

B2RT napisał:
Zmieszam 10 z 15 zobaczymy co z tego wyjdzie (tak wiem 12.5 Mruga) . Szczerze mówiąc też nie wiem jaki jest poziom oleju w moich lagach. Zakładam, że nie za wysoki. Miękka jest skubana niczym kanapa Wesoly


Jak wymienisz, to zobaczysz różnicę w jeździe!
Ja po wymianie miałem nieustająco Wesoly Wesoly Wesoly Wesoly ....
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
golkow
Kontaktowy


Dołączył: 29 Wrz 2007
Posty: 414
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piaseczno
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Sob 20:24, 14 Mar 2009    Temat postu:

Dziś przetestowałem po raz pierwszy zachowanie zawieszenia po wymianie oleju.
Byłem bardzo mile zaskoczony zmianą.

Przednie zawieszenie zalałem Castrolem SAE 15W.

Moje spostrzeżenia (przy ustawionym trzecim ząbku regulacji):
1/ przód zdecydownaie mniej się ugina,
2/ przy hamowaniu zdecydowanie mniejsze nurkowanie przodu,
3/ przy ostrym przyspieszaniu brak efektu podnoszenia przodu,
4/ przy odpuszczaniu gazu "nie walimy nosem w zbiornik",
5/ drobne nierówności drogi przejeżdżamy prawie ich nie wyczuwając,
6/ źle załatane dziury w jezdni odczuwalne, ale nie tracimy kontroli nad moto,
7/ brak dobijania przodu,
8/ cały czas moto jest pod pełną kontrolą, a droga jest dobrze wyczuwalna,
9/ gęstszy olej nie spowodował pogorszenia komfortu jazdy.

Wszystkim zainteresowanym, którzy zastanawiają się nad doborem oleju do przedniego zawieszenia, zdecydownie polecam właśnie olej SAE 15W.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
B2RT
Moderator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4262
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław / Goleniów / Szczecin
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Sob 7:04, 21 Mar 2009    Temat postu:

Wczoraj z racji tego, że miałem do napisania kilka ważnych spraw, zabrałem się za wymianę oleju w lagach Mruga.

Zastosowałem mieszankę oleju 10w i 15w castrola.

To co wylałem z lag utwierdziło mnie w przekonaniu, że warto było wymienić.

Pierwsze wrażenie: to na całkowicie odkręconej regulacji wstępnej, moto twardsze niż przed wymianą na skręconej.
Zdziwiłem się hamując. Pierwsze wrażenie, "nie hamuję", drugie wrażenie "o kurcze to już?". Praktycznie nie odczuwalne nurkowanie.

Ogólnie wszystko to co napisał golkow sprawdza się również przy oleju mniejszej gęstości.

Wymianę zrobiłem sam, da się. Aczkolwiek miałem stresa jak ściągnąłem lagi. Niemiłą wizja wywrotki moto sprawiła, że pracowałem naprawdę wydajnie Mruga
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
HUNTERKILLER
Honorowy SV Rider


Dołączył: 18 Lip 2008
Posty: 945
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Sob 15:02, 21 Mar 2009    Temat postu:

Różnicę zobaczysz dopiero w jeździe w winklach. :wink:
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
B2RT
Moderator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4262
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław / Goleniów / Szczecin
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Sob 15:06, 21 Mar 2009    Temat postu:

HUNTERKILLER napisał:
Różnicę zobaczysz dopiero w jeździe w winklach. :wink:


Trochę się jeszcze boję tych winkli. Ostatnio się śliznąłem w zakręcie. Jeszcze bywa mokro i zimno, szczególnie w lesie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Cibor
Świeżak


Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: podlasie

PostWysłany: Sob 16:35, 21 Mar 2009    Temat postu:

Na dniach wstawię sprężyny progresywne Wirth i olej 10 W .... zobaczymy jaki będzie efekt... Aczkolwiek nawet na seryjnych sprężynach nie miałem problemów na winklach... no ale jeśli może być jeszcze lepiej to warto spróbować...

Ostatnio zmieniony przez Cibor dnia Sob 16:37, 21 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bojkar
Kontaktowy


Dołączył: 23 Cze 2008
Posty: 225
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Biala Podlaska
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Pon 23:59, 23 Mar 2009    Temat postu:

Panowie czy do spuszczenia oleju i zalania nowego na prawde trzeba zdejmowac cale lagi? Nie da sie tego obejsc bez zdejmowania?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
B2RT
Moderator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4262
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław / Goleniów / Szczecin
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Wto 7:34, 24 Mar 2009    Temat postu:

bojkar napisał:
Panowie czy do spuszczenia oleju i zalania nowego na prawde trzeba zdejmowac cale lagi? Nie da sie tego obejsc bez zdejmowania?


Jeśli położysz moto do góry nogami to się da Mruga.
Tak na poważnie to raczej nie. Chyba że pokusiłbyś się na jakieś odsysanie oleju itp pierdoły, co nie było by ani lepsze ani łatwiejsze.

Wymiana nie jest wcale taka trudna. Ja wymieniłem samodzielnie. Można kogoś poprosić do pomocy, żeby być pewniejszym przy lewarowaniu. Na dniach wrzucę fotki jak wymieniałem olej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slayer
Gość





PostWysłany: Wto 11:51, 24 Mar 2009    Temat postu:

Wyjmuj lagi, nie marudź
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
opal
Stały bywalec


Dołączył: 11 Sty 2007
Posty: 955
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skierniewice
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Wto 22:44, 24 Mar 2009    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Fajny opis z foto.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
HUNTERKILLER
Honorowy SV Rider


Dołączył: 18 Lip 2008
Posty: 945
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Wto 23:33, 24 Mar 2009    Temat postu:

slayer napisał:
Wyjmuj lagi, nie marudź


Wyciągaj lagi...!!! Nie dyskutuj...!!! :wink:
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Miłośników Suzuki SV650/1000, TL1000 i Gladius Strona Główna -> Układ jezdny (rama, zawieszenie, hamulce, napęd, opony) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 3 z 5

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin