Forum  Forum Miłośników Suzuki SV650/1000, TL1000 i Gladius Strona Główna Forum Miłośników Suzuki SV650/1000, TL1000 i Gladius
Forum dla dojrzałych motocyklistów.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wymiana oleju - przód [olej, zawieszenie, lagi]
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Miłośników Suzuki SV650/1000, TL1000 i Gladius Strona Główna -> Układ jezdny (rama, zawieszenie, hamulce, napęd, opony)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Słoniu
Kontaktowy


Dołączył: 08 Cze 2009
Posty: 205
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Legionowo - Wieliszew
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Wto 21:32, 18 Sie 2009    Temat postu:

Odświeżam. Mam pytanie: czy jak wymienie sprężyny na progresywne i zaleje olojem 20W to nie będzie za twardo? Może 15W? Zależy mi na stabilności moto w winklach a nie na wygodzie:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasooch
Gość





PostWysłany: Śro 10:22, 19 Sie 2009    Temat postu:

Moim zdaniem 20W to zbyt gęsty olej. U siebie mam progresywne, zalałem 15W i jest miodzio. Natomiast np. dla porównania - 2 dni temu grzebałem w zawieszeniu Leona, miał zalane 20W i zmieniliśmy na 15. Ciężko porównywać, bo poprzednio miał za mało oleju i do tego nierówny poziom, ale przed wymianą skarżył się, że jeździć się nie da, teraz wszystko jest ok Mruga
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slayer
Gość





PostWysłany: Sob 17:01, 22 Sie 2009    Temat postu:

lasooch napisał:
Moim zdaniem 20W to zbyt gęsty olej. U siebie mam progresywne, zalałem 15W i jest miodzio. Natomiast np. dla porównania - 2 dni temu grzebałem w zawieszeniu Leona, miał zalane 20W i zmieniliśmy na 15. Ciężko porównywać, bo poprzednio miał za mało oleju i do tego nierówny poziom, ale przed wymianą skarżył się, że jeździć się nie da, teraz wszystko jest ok Mruga

Kwestia gustu...
Dla mnie 20W było ok i o niebo lepiej niż na fabrycznym oleju.
Fajna zagadka z tą usterką.Na pewno zalałem odpowiednią ilość.Przejeździłem tak ponad 10 kkm i zawsze było miodzio.Pewnie ten olej jednak uciekał a Leon tego nie zauważył...
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasooch
Gość





PostWysłany: Sob 20:53, 22 Sie 2009    Temat postu:

Nie wiem... Jak rozebrałem przód to była nierówna ilość w lewej i prawej, a poza tym w obu było za mało. A uszczelniacze jak najbardziej suche, nic się nie pociło. Grunt, że teraz jest już ok i da się normalnie jeździć. Btw. off-topując trochę - tam łożysko w główce ramy jest jeszcze oryginalne czy wymienione na stożkowe? Bo był mikro luz, skręciłem mocniej, ale jak to kulkowe, to na długo nie starczy Mruga
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slayer
Gość





PostWysłany: Nie 10:10, 23 Sie 2009    Temat postu:

Dziwne to :?
Oryginalne kulki siedzą.Ok koniec OT.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TastPiotr
Stały bywalec


Dołączył: 25 Lis 2008
Posty: 502
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Wto 18:22, 29 Gru 2009    Temat postu:

Troszkę odgrzeję temat.
Mam pytanko do tych, którzy już wymienili olej w zawieszeniu swoich SVałek.
Czy we wtryskowej wersji Suzi nie ma problemu z osadzeniem lagi z powrotem w półki? W manualu jest tylko napisane, żeby wyrównać górną krawędź lagi z górna powierzchnią górnej półki. Brzmi prosto. Rzeczywiście nie ma z tym problemu? Można to łatwo dobrze ustawić?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
golkow
Kontaktowy


Dołączył: 29 Wrz 2007
Posty: 414
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piaseczno
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Wto 20:33, 29 Gru 2009    Temat postu:

Jeśli nic nie jest pokrzywione to po odkręceniu śrub na półkach, lagi powinny praktycznie "wypaść" z półek. Montaż podobnie - powinny wskoczyć bez większego oporu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fabian1098
Kontaktowy


Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 389
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Wto 21:38, 29 Gru 2009    Temat postu:

Tak jak pisze golkow wszystko będzie luźne po odkręceniu śrub na półce górnej i tej dolnej. Asekuruj lage podczas odkrecania bo mi pierwsza spadła na ziemie Jezyk ale juz na drugą byłem przygotowany.Powodzenia!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TastPiotr
Stały bywalec


Dołączył: 25 Lis 2008
Posty: 502
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Wto 22:03, 29 Gru 2009    Temat postu:

Hehe Jezyk to wiem. Ale mi chodzi o osadzenie lagi z powrotem w półce. Trzeba ją wyrównać do powierzchni górnej półki, tak jak to jest opisane w drugiej kropce:



I zastanawiam się czy z tym nie ma problemu, bo przecież na ladze nie ma żadnych rowków w które "wskakuje" i po prostu się skręca... Trzeba to jakoś ułożyć. Czy się mylę?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ozd
Kontaktowy


Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 402
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Trójmiasto
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Wto 22:09, 29 Gru 2009    Temat postu:

Zaznacz markerem sobie na ladze przed zdjęciem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasooch
Gość





PostWysłany: Śro 0:51, 30 Gru 2009    Temat postu:

TastPiotr napisał:
I zastanawiam się czy z tym nie ma problemu, bo przecież na ladze nie ma żadnych rowków w które "wskakuje" i po prostu się skręca... Trzeba to jakoś ułożyć. Czy się mylę?

Jest rowek - łączenie lagi z korkiem. To wystarcza do równego ustawienia obu lag w górnej półce. Wesoly Złożenie tego do kupy jest do bólu proste, ciężko coś spaprać.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PiotrFF
Stały bywalec


Dołączył: 19 Wrz 2006
Posty: 1146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Śro 18:38, 30 Gru 2009    Temat postu:

Mało tego, możesz sobie lekko "zmodyfikować" zawieszenie wpuszczając głębiej lagi. Zrobiłem tak przy FZ1 i mam przez to bliżej do ziemi ;-)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
selisek
Stały bywalec


Dołączył: 06 Maj 2008
Posty: 591
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Kęty/Kraków
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Śro 21:21, 30 Gru 2009    Temat postu:

Zeby miec pewnosc mozesz wykorzystac suwmiarke.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wojtas
Świeżak


Dołączył: 26 Gru 2009
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Złotów
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Pon 19:00, 04 Sty 2010    Temat postu:

Witam !
Dziś wymieniłem olej w lagach , według instrukcji z info SV 650 i miałem mały dylemat . Po rozebraniu lag, między sprężyną a tulejką dystansową była podkładka płaska. Według opisu powinna być na spodzie pod sprężyną, więć dałem ją pod sprężyne . Czy tak powinno być koledzy?
Przegłądałem teraz serwisówke i podkładka powinna być między sprężyną a tulejką , więc kolega błędnie wytłumaczył.


Ostatnio zmieniony przez wojtas dnia Pon 19:11, 04 Sty 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasooch
Gość





PostWysłany: Pon 19:25, 04 Sty 2010    Temat postu:

wojtas napisał:
Witam !
Dziś wymieniłem olej w lagach , według instrukcji z info SV 650 i miałem mały dylemat . Po rozebraniu lag, między sprężyną a tulejką dystansową była podkładka płaska. Według opisu powinna być na spodzie pod sprężyną, więć dałem ją pod sprężyne . Czy tak powinno być koledzy?
Przegłądałem teraz serwisówke i podkładka powinna być między sprężyną a tulejką , więc kolega błędnie wytłumaczył.

Więc chyba już sam sobie odpowiedziałeś. Serwisówka zazwyczaj ma rację Mruga
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wojtas
Świeżak


Dołączył: 26 Gru 2009
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Złotów
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Pon 19:35, 04 Sty 2010    Temat postu:

Tak mądry polak po ... Czeka mnie rozbiórka od nowa , choć może uda się bez wyciągania lag na stół.

Ostatnio zmieniony przez wojtas dnia Pon 19:35, 04 Sty 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bugi2009
Świeżak


Dołączył: 02 Paź 2009
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Wto 22:12, 05 Sty 2010    Temat postu:

Ja juz dwa razy ten temat przerabialem. Stary model bez wymiany sprezyn sie nie obejdzie. W nowym modelu moze olej cos zmieni, mnie osobiscie to nie zadowalalo, wymienilem komplet olej i sprezyny. Co do oleju to pierwszy model SV to max. 15w zupelnie wystarczy, nowy SV 10w. Jesli ktos chce troche po kombinowac to moze jeszcze zmienic poduszke powietrza w zawieszeniu(SV pierwsza genercja lustro oleju 100mm -twarde 140 - mieki, SV drugiej generacji S- 95mm N-100mm).Dane dotycza progresywnych sprezyn Wilbers-od gornej krawedzi mierzyc.
Radzil bym wymontowac lagi , olej wylac zalac nowym olejem plus twardsze sprezyny (mozna tam troche olej wlac i przeplukac- w starym modelu lubia sie lagi zacinac jak bez oleje do konca je wepchniesz-wiekszosc starszych modeli suzuki tak ma). Poskladac wszystko jazda probna- albo dolac jak ktos ma za miekko albo wyciagnoc jak za twardo(lepiej mniej oleju wlac zeby nie kombinowac jak go wyciagnac).
Ja osobiscie troche sie z tym bawilem i teraz jestem zadowolony(tyl mam prawie na maksa na sprezynie zeby mi bardziej przod dociazyl , a przod jedena kreska wkrecona i lustro olej 105 mm. Minus jest tego taki ze przy niskich temperaturach jest to twarde ale jak sie troche wszystko rozgrzeje jest miodzio.
Pozdrawiam.


Ostatnio zmieniony przez bugi2009 dnia Śro 1:02, 06 Sty 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zurek100
Świeżak


Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Czw 19:21, 11 Lut 2010    Temat postu:

A tak podłączając się pod temat, to jaki olej syntetyczny czy półsyntetyczny? Czym one się różnią? Bo widziałem zarówno taki i taki w gęstości 5,10,15,20 W.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasooch
Gość





PostWysłany: Pią 11:27, 12 Lut 2010    Temat postu:

Syntetyczny jest droższy, ale nie zmienia swoich parametrów w zależności od temperatury. W motocyklu może nie czuć tego aż tak, bo nie jeździmy w zimie, ale testowałem to kiedyś w amortyzatorze w rowerze, dużo bardziej zaawansowanym niż widelec SV, różnica była bardzo zauważalna.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zurek100
Świeżak


Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Pią 12:02, 12 Lut 2010    Temat postu:

Dzięki:) Myślę, że 15 W styknie:D Jakoś na dniach będę to robił.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
motodarek
Świeżak


Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Piotrkow Tryb
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Śro 10:25, 24 Lut 2010    Temat postu:

Ktoś podpowie jaki olej i ile do SV 1000 zaleca serwisówka ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ssuzzuki
Gość





PostWysłany: Czw 22:20, 12 Maj 2011    Temat postu:

Witam

macie pomysł jak ścisnąć z powrotem sprężynę tak by można było wkręcić górną nakrętkę lagi??
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Miłośników Suzuki SV650/1000, TL1000 i Gladius Strona Główna -> Układ jezdny (rama, zawieszenie, hamulce, napęd, opony) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5
Strona 5 z 5

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin