Forum  Forum Miłośników Suzuki SV650/1000, TL1000 i Gladius Strona Główna Forum Miłośników Suzuki SV650/1000, TL1000 i Gladius
Forum dla dojrzałych motocyklistów.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wymiana oleju - przód [olej, zawieszenie, lagi]
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Miłośników Suzuki SV650/1000, TL1000 i Gladius Strona Główna -> Układ jezdny (rama, zawieszenie, hamulce, napęd, opony)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michalw_1985
Świeżak


Dołączył: 24 Lis 2007
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rawa Mazowiecka

PostWysłany: Śro 15:06, 09 Sty 2008    Temat postu:

Wyciek zaobserwuje tylko podczas jazdy prawda??? Kurcze nie chciałbym bawić sie w naprawy w trakcie sezonu....ehh
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slayer
Gość





PostWysłany: Śro 18:09, 09 Sty 2008    Temat postu:

Z tym wyciekiem to watpie by byla to prawda.Musialbys zauwazyc go w trakcie sezonu(jakies slady na feldze i oponie).
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michalw_1985
Świeżak


Dołączył: 24 Lis 2007
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rawa Mazowiecka

PostWysłany: Czw 0:48, 10 Sty 2008    Temat postu:

Tak tak tylko że to będzie pierwszy sezon Smutny
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slayer
Gość





PostWysłany: Czw 11:28, 10 Sty 2008    Temat postu:

michalw_1985 napisał:
Tak tak tylko że to będzie pierwszy sezon Smutny

No tak.Zapedzilem sie.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dyziowg
Gość





PostWysłany: Pią 21:15, 07 Mar 2008    Temat postu:

Witam szanowne forum.
Od roku posiadam sliczna SV'ke z 2002ego, i od roku denerwuje mnie przednie zawieszenie, wiec postanowilem zaopatrzyc sie w sprezyny progresywne i olej 15W.
Niestety kiepski ze mnie mechanik (z podstawami daje rade).
Zaczalem pyatc sie znajomych co i jak, i uslyszalem, ze niby trzeba miec jakis specjalne klucze (do odkrecenia sruby na dnie/koncu lagi - czy jakos tak)
Dodam tylko, ze koles nie bawil sie wczesniej SV'ka, tylko robil to w innym moto.
Czy ktos moze powiedziec cos na ten temat?
pozdrawiam
dyzio
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slayer
Gość





PostWysłany: Sob 10:36, 08 Mar 2008    Temat postu:

Przeczytaj od poczatku temat.Do wymiany nie potrzeba zadnych specjalnych kluczy.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dyziowg
Gość





PostWysłany: Sob 15:36, 08 Mar 2008    Temat postu:

dzieki,
poczytalem troche juz wczesniej i znalazlem kilka przydatnych wiadomosci.
co do tych "specjalnych" kluczy, to pewnie jego moto tak mialo i daltego o tym mowil.
pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
siwySV
Świeżak


Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Koluszki

PostWysłany: Nie 0:20, 09 Mar 2008    Temat postu:

wlałem gesty olej (od skrzyni automatycznej org. merca) i niestety za twardo musze dac cos ok20W
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slayer
Gość





PostWysłany: Nie 15:07, 09 Mar 2008    Temat postu:

Trzeba bylo od razu sie zaopatrzyc w motocyklowy fork oil.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
siwySV
Świeżak


Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Koluszki

PostWysłany: Pon 23:09, 10 Mar 2008    Temat postu:

wymieniłem olej teraz jest b. dobrze twardszy od orginału i nie do przesady
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dyziowg
Gość





PostWysłany: Wto 18:58, 11 Mar 2008    Temat postu:

a ja geniusz, jakos nigdy nie pobawilem sie regulacja widelca. podkrecilem o 2 kreski (jest prawie na maks)i dodalem 1 klik na amortyzatorze, efekt pozytywny ale musze jeszcze wiecej pojezdzic.
ale jak mnie tera plecy i kark napie**** Wesoly
pzdr
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
w3sol
Kontaktowy


Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Turek (wlkp)

PostWysłany: Pią 21:21, 21 Mar 2008    Temat postu:

Panowie a jakiego rozmiaru są uszczelniacze w SV 99-02 bo nigdzie nie moge znaleźć
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PiotrFF
Stały bywalec


Dołączył: 19 Wrz 2006
Posty: 1146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Pią 21:40, 21 Mar 2008    Temat postu:

Rozmiaru nie znam ale mogę podać ci numer artykułu w Larsonie 520 0210 cena 34zł. Kupowałem u nich i są ok.
Pozdrawiam


w3sol napisał:
Panowie a jakiego rozmiaru są uszczelniacze w SV 99-02 bo nigdzie nie moge znaleźć
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
feelix 100lica
Świeżak


Dołączył: 21 Mar 2008
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: warszawa

PostWysłany: Pią 21:45, 21 Mar 2008    Temat postu:

w3sol napisał:
Panowie a jakiego rozmiaru są uszczelniacze w SV 99-02 bo nigdzie nie moge znaleźć
.....najlepiej zadzwon do serwisu suzuki podaj model motocykla wszystko ci tam powiedza
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Chodi_87
Kontaktowy


Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 310
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: ok. Kraków

PostWysłany: Nie 20:23, 30 Mar 2008    Temat postu:

Witam
Jak podnosiliście swoje przód swojego moto?? Tzn cos widziałem na jakims zdjęciu ze motocykl stał na bocznej podnóżce i jakis podnośnik podparty pod... no właśnie pod czym pod miską olejową??

pozdro
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slayer
Gość





PostWysłany: Nie 21:26, 30 Mar 2008    Temat postu:

Obejrzyj sobie dokladnie fotki na sv650.info
Jest to bardzo dobry sposob.Jest jeszcze inny patent ktory sam wyprobowalem gdy jeszcze nie mialem podnosnika do moto (potrzebne sa dwie osoby).Jedna podnosi przod a druga wklada pod silnik skrzynke po piwie ''do gory nogami''.Motocykl nie stoi stabilnie ale wystarczy wystawic boczna stopke i podlozyc pod nia gruba deske.Wtedy mozesz przystapic do dalszych czynnosci


Ostatnio zmieniony przez slayer dnia Nie 21:27, 30 Mar 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Chodi_87
Kontaktowy


Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 310
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: ok. Kraków

PostWysłany: Nie 22:55, 30 Mar 2008    Temat postu:

slayer napisał:
Obejrzyj sobie dokladnie fotki na sv650.info
Jest to bardzo dobry sposob.Jest jeszcze inny patent ktory sam wyprobowalem gdy jeszcze nie mialem podnosnika do moto (potrzebne sa dwie osoby).Jedna podnosi przod a druga wklada pod silnik skrzynke po piwie ''do gory nogami''.Motocykl nie stoi stabilnie ale wystarczy wystawic boczna stopke i podlozyc pod nia gruba deske.Wtedy mozesz przystapic do dalszych czynnosci


To ze skrzynką najlepsze pewnie wypróbuje . Ciekawe czy jeszcze ktos zna jakieś "patenty" bo ja podkładałem spałki drewniane co prawda moto się chwiało i potrzebna była jedna osoba żeby jakoś kierownice trzymała ale dwa razy sie udało. A skrzynkę na pewno wypróbuje Wesoly

pozdro
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
realny
Świeżak


Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Pon 13:03, 31 Mar 2008    Temat postu:

Ja mam pytanko - jakie elementy musze skompletowac zeby byc przygotowanym do wymiany oleju?
Tzn. chodzi mi o czesci ktore NALEZY wymienic podczas rozbierania widelca. Czyli trzeba miec uszczelniacze widelca, gumki przeciwpylowe i co jeszcze?
W manualu jest opisana czesc "slide metal" i "guide metal" - co to jest/ile kosztuje/gdzie dostac?
Cos jeszcze?

Czy nalezy to wszystko we wnetrzu wyczyscic? Wnetrze amora?

Pozdrawiam

PS

I jeszcze - czego uzywacie do nabijania uszczelek?


Ostatnio zmieniony przez realny dnia Pon 13:23, 31 Mar 2008, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slayer
Gość





PostWysłany: Pon 13:34, 31 Mar 2008    Temat postu:

Jesli chcesz wymienic olej z uszczelniaczami to musisz miec olej+uszczelki
Te slide metal to jakies tulejki ale ich wymiana nie jest potrzebna, no moze po bardzo duzym przebiegu gdy sie wyrobia i zacznie stukac.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
realny
Świeżak


Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Nie 2:15, 06 Kwi 2008    Temat postu:

Ale potrzebne sa te przeciwpylowe?
[link widoczny dla zalogowanych]
Czy wystarczy takie cos?
[link widoczny dla zalogowanych]

A moze cos zupelnie innego...?
Olej syntetyczny czy jaki najlepszy?

Pozdro,
r


Ostatnio zmieniony przez realny dnia Nie 3:06, 06 Kwi 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slayer
Gość





PostWysłany: Nie 12:17, 06 Kwi 2008    Temat postu:

Przeciwpylowe sa potrzebne gdy masz zuzyte oryginalne.Jesli nie, wystarcza tylko nowe uszczelniacze(simmeringi).Olej jest bardzo dobry choc ja uzylem jeszcze twardszego-motul 20 W.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Chodi_87
Kontaktowy


Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 310
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: ok. Kraków

PostWysłany: Pon 16:33, 21 Kwi 2008    Temat postu:

Witam
Rozbierał ktoś z was cały amortyzator??
Bo nie wiem co zrobic, bo gdy próbuje odkręcić dolną śróbkę kreci mi sie coś w środku Jak to zblokować nie mając fachowego klucza z serwisówki (stożek z nacięciami) macie jakieś patenty?? Bo jak nie to do jakiegoś serwisu będzie trzeba się wybrać

pozdro


/Już wszystko wiem jakby ktoś miał podobny problem to pisać/


Ostatnio zmieniony przez Chodi_87 dnia Czw 8:05, 24 Kwi 2008, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
golkow
Kontaktowy


Dołączył: 29 Wrz 2007
Posty: 414
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piaseczno
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Nie 18:42, 02 Lis 2008    Temat postu:

Odświeżę trochę temat.
Moje przednie zawieszenie wymaga interwencji. Moto ma niecałe 9000 km, a przód bardzo często mi "dobija" i bardzo nurkuje. Porównałem pracę mojego przodu z moto, które ma przebieg ok. 2000 km. Jest różnica i to wyraźna. Regulację mam ustawioną na 3 widoczne ząbki. Skręciłem do jednego widocznego. Efekt był taki, że w czasie jazdy było twardziej, nerwowiej, mniej komfortowo, ale zawieszenie dalej mocno się uginało i dobijało.
Moje pytania zatem do tych, którzy już coś grzebali w przednim zawieszeniu:
- czy zmiana oleju na np. 20W zmniejszy "dobijanie" i nurkowanie przodu, czy tylko będzie twardziej na pojedynczej nierówności,
- jakie były wasze odczucia zaraz po wymianie oleju,
- ile wchodzi oleju do lagi,
- czy ktoś z Was zmieniał sprężyny, czy ta wymiana coś dawała i jest sens bawić się w to, jeżdżąc turystycznie ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasooch
Gość





PostWysłany: Nie 19:03, 02 Lis 2008    Temat postu:

W SV akurat nie grzebałem w zawieszeniu, ale w wielu innych motocyklach owszem, więc może trochę pomogę.
- Olej 20W jest moim zdaniem o wiele za gęsty, fabrycznie do SV leje się 10W, jak zmienisz na 15W będzie już duża poprawa, przy 20W połamiesz sobie nadgarstki Jezyk Zmiana gęstości oleju sprawi, że zawieszenie będzie wolniej wpadać i przez to nie powinno już dobijać. Gdyby jednak dobijało nadal to ja nalałbym ciut więcej oleju niż przewiduje serwisówka. Tak z 10cm3 więcej na każdą lagę. Ale najpierw warto zalać 15W w odpowiedniej ilości, jeżeli to za mało - dopiero dolać.
- Odczucia po wymianie oleju na gęstszy (wśród klientów, którym to robiłem) były zawsze takie same: banan na gębie Wesoly
- Do każdej lagi wchodzi po 491cm3 oleju. Pamiętaj, że jeżeli odkręcisz górne korki i zlejesz tamtędy olej (bez rozbierania całego amortyzatora) to w tłumiku zostanie trochę oleju (ok. 50 - 100cm3). Kawasaki w swoich serwisówkach zawsze podaje 2 objętości oleju do wlania - przy całkowitym rozebraniu amora i przy wymianie bez rozbiórki. Suzuki niestety na to nie wpadło, ale za to podaje poziom oleju - 102mm. Czyli wciskasz górną lagę w dolną i mierzysz poziom lustra oleju od góry (bez sprężyny).
- Co do sprężyn, to nie wydaje mi się, żeby w nowym motocyklu były tak ubite, że trzeba je wymienić. Może w fabryce ktoś nalał za mało oleju i dlatego jest zbyt miękki. Wg serwisówki sprężyna po wyjęciu z amortyzatora powinna mieć min. długość 308mm.

Mam nadzieję, że trochę pomogłem Wesoly
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
golkow
Kontaktowy


Dołączył: 29 Wrz 2007
Posty: 414
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piaseczno
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Nie 19:25, 02 Lis 2008    Temat postu:

O to dokładnie mi chodziło - wielki dzienks :-)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
B2RT
Moderator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4262
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław / Goleniów / Szczecin
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Nie 16:41, 01 Mar 2009    Temat postu:

Czy ktoś pamięta jakich rozmiarów są uszczelniacze w "nowych" SV ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kanalia
Świeżak


Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Toruń

PostWysłany: Nie 18:15, 01 Mar 2009    Temat postu:

Zastanawiam sie nad prostym patentem usztywnienia przedniego zawieszenia. Po 2002 roku jest regolacja napiecia wstepnego sprezyn.
Czyli w nakretce u gory lagi jest sruba ktora podczas wkrecania napiera na sprezyne usztywniajac zawieszenie. Gdyby tak w rocznikach do 2002 odkrecic pokrywki lagow i wsadzic odpowiedniej srednicy i dobranej grubosci podkladki, nastepnie zakrecajac lagi uzyskamy podobny efekt.

Jak sadzicie dobrze rozumuje??


Ostatnio zmieniony przez Kanalia dnia Nie 18:24, 01 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasooch
Gość





PostWysłany: Nie 19:08, 01 Mar 2009    Temat postu:

Kanalia napisał:
Jak sadzicie dobrze rozumuje??

Bardzo dobrze rozumujesz Wesoly Wsadzając odpowiednią podkładkę (tulejkę) zwiększysz napięcie wstępne sprężyny, tak jak byś to zrobił kręcąc śrubą regulacyjną. Ale podobno ta fabryczna regulacja i tak nie wiele daje, więc i ten patent chyba cudów nie przyniesie... :?
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Yyveel
Gość





PostWysłany: Nie 19:09, 01 Mar 2009    Temat postu:

To tez jest patent na utwardzenie. CHyba podkladka 1mm to jeden stopien twardziej
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kanalia
Świeżak


Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Toruń

PostWysłany: Nie 19:14, 01 Mar 2009    Temat postu:

Mialem olej 15W w zeszlym sezonie, a w tym roku wlewam ponownie 10W.
Wydaje mi sie ze na naszych wspanialych bezgranicznych serpentynach z nielicznymi uszczerbkami Wesoly bezpieczniej sie przemieszczac na miekim zawiasie.


Ostatnio zmieniony przez Kanalia dnia Nie 19:16, 01 Mar 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Miłośników Suzuki SV650/1000, TL1000 i Gladius Strona Główna -> Układ jezdny (rama, zawieszenie, hamulce, napęd, opony) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 2 z 5

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin