Forum  Forum Miłośników Suzuki SV650/1000, TL1000 i Gladius Strona Główna Forum Miłośników Suzuki SV650/1000, TL1000 i Gladius
Forum dla dojrzałych motocyklistów.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wymiana oleju - przód [olej, zawieszenie, lagi]
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Miłośników Suzuki SV650/1000, TL1000 i Gladius Strona Główna -> Układ jezdny (rama, zawieszenie, hamulce, napęd, opony)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
golkow
Kontaktowy


Dołączył: 29 Wrz 2007
Posty: 414
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piaseczno
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Sob 20:24, 14 Mar 2009    Temat postu:

Dziś przetestowałem po raz pierwszy zachowanie zawieszenia po wymianie oleju.
Byłem bardzo mile zaskoczony zmianą.

Przednie zawieszenie zalałem Castrolem SAE 15W.

Moje spostrzeżenia (przy ustawionym trzecim ząbku regulacji):
1/ przód zdecydownaie mniej się ugina,
2/ przy hamowaniu zdecydowanie mniejsze nurkowanie przodu,
3/ przy ostrym przyspieszaniu brak efektu podnoszenia przodu,
4/ przy odpuszczaniu gazu "nie walimy nosem w zbiornik",
5/ drobne nierówności drogi przejeżdżamy prawie ich nie wyczuwając,
6/ źle załatane dziury w jezdni odczuwalne, ale nie tracimy kontroli nad moto,
7/ brak dobijania przodu,
8/ cały czas moto jest pod pełną kontrolą, a droga jest dobrze wyczuwalna,
9/ gęstszy olej nie spowodował pogorszenia komfortu jazdy.

Wszystkim zainteresowanym, którzy zastanawiają się nad doborem oleju do przedniego zawieszenia, zdecydownie polecam właśnie olej SAE 15W.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
B2RT
Moderator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4262
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław / Goleniów / Szczecin
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Sob 7:04, 21 Mar 2009    Temat postu:

Wczoraj z racji tego, że miałem do napisania kilka ważnych spraw, zabrałem się za wymianę oleju w lagach Mruga.

Zastosowałem mieszankę oleju 10w i 15w castrola.

To co wylałem z lag utwierdziło mnie w przekonaniu, że warto było wymienić.

Pierwsze wrażenie: to na całkowicie odkręconej regulacji wstępnej, moto twardsze niż przed wymianą na skręconej.
Zdziwiłem się hamując. Pierwsze wrażenie, "nie hamuję", drugie wrażenie "o kurcze to już?". Praktycznie nie odczuwalne nurkowanie.

Ogólnie wszystko to co napisał golkow sprawdza się również przy oleju mniejszej gęstości.

Wymianę zrobiłem sam, da się. Aczkolwiek miałem stresa jak ściągnąłem lagi. Niemiłą wizja wywrotki moto sprawiła, że pracowałem naprawdę wydajnie Mruga
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
HUNTERKILLER
Honorowy SV Rider


Dołączył: 18 Lip 2008
Posty: 945
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Sob 15:02, 21 Mar 2009    Temat postu:

Różnicę zobaczysz dopiero w jeździe w winklach. :wink:
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
B2RT
Moderator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4262
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław / Goleniów / Szczecin
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Sob 15:06, 21 Mar 2009    Temat postu:

HUNTERKILLER napisał:
Różnicę zobaczysz dopiero w jeździe w winklach. :wink:


Trochę się jeszcze boję tych winkli. Ostatnio się śliznąłem w zakręcie. Jeszcze bywa mokro i zimno, szczególnie w lesie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Cibor
Świeżak


Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: podlasie

PostWysłany: Sob 16:35, 21 Mar 2009    Temat postu:

Na dniach wstawię sprężyny progresywne Wirth i olej 10 W .... zobaczymy jaki będzie efekt... Aczkolwiek nawet na seryjnych sprężynach nie miałem problemów na winklach... no ale jeśli może być jeszcze lepiej to warto spróbować...

Ostatnio zmieniony przez Cibor dnia Sob 16:37, 21 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bojkar
Kontaktowy


Dołączył: 23 Cze 2008
Posty: 225
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Biala Podlaska
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Pon 23:59, 23 Mar 2009    Temat postu:

Panowie czy do spuszczenia oleju i zalania nowego na prawde trzeba zdejmowac cale lagi? Nie da sie tego obejsc bez zdejmowania?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
B2RT
Moderator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4262
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław / Goleniów / Szczecin
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Wto 7:34, 24 Mar 2009    Temat postu:

bojkar napisał:
Panowie czy do spuszczenia oleju i zalania nowego na prawde trzeba zdejmowac cale lagi? Nie da sie tego obejsc bez zdejmowania?


Jeśli położysz moto do góry nogami to się da Mruga.
Tak na poważnie to raczej nie. Chyba że pokusiłbyś się na jakieś odsysanie oleju itp pierdoły, co nie było by ani lepsze ani łatwiejsze.

Wymiana nie jest wcale taka trudna. Ja wymieniłem samodzielnie. Można kogoś poprosić do pomocy, żeby być pewniejszym przy lewarowaniu. Na dniach wrzucę fotki jak wymieniałem olej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slayer
Gość





PostWysłany: Wto 11:51, 24 Mar 2009    Temat postu:

Wyjmuj lagi, nie marudź
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
opal
Stały bywalec


Dołączył: 11 Sty 2007
Posty: 955
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skierniewice
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Wto 22:44, 24 Mar 2009    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Fajny opis z foto.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
HUNTERKILLER
Honorowy SV Rider


Dołączył: 18 Lip 2008
Posty: 945
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Wto 23:33, 24 Mar 2009    Temat postu:

slayer napisał:
Wyjmuj lagi, nie marudź


Wyciągaj lagi...!!! Nie dyskutuj...!!! :wink:
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Carry
Stały bywalec


Dołączył: 15 Sty 2008
Posty: 1700
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Aachen
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Wto 23:39, 24 Mar 2009    Temat postu:

HUNTERKILLER napisał:
slayer napisał:
Wyjmuj lagi, nie marudź


Wyciągaj lagi...!!! Nie dyskutuj...!!! :wink:


Wyskakuj z lagów! Ale już! :twisted:
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
B2RT
Moderator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4262
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław / Goleniów / Szczecin
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Śro 7:46, 25 Mar 2009    Temat postu:

Carry napisał:
HUNTERKILLER napisał:
slayer napisał:
Wyjmuj lagi, nie marudź


Wyciągaj lagi...!!! Nie dyskutuj...!!! :wink:


Wyskakuj z lagów! Ale już! :twisted:


Bo zdejmę kominiarę Mruga
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Karol_SV
Świeżak


Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: P-śl
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Wto 16:22, 31 Mar 2009    Temat postu:

Mam taki problem wyciągnąłem lagi i zlewałem z nich olej. Jak gdzies tu przeczytałem trochę popompowałem przy wylewaniu oleju i jedna mi się zablokowała taka wciśnięta, macie na to jakąś radę. Teraz to się nic z nią nie da zrobić jest wciśnięta i koniec Smutny może jakiś magiczny sposób ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
B2RT
Moderator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4262
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław / Goleniów / Szczecin
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Wto 17:14, 31 Mar 2009    Temat postu:

Uuuu.
A to ciekawostka :|.
Nie mam pomysłu, może wlać trochę oleju i popróbować pokręcić rurą na boki?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Karol_SV
Świeżak


Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: P-śl
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Wto 17:17, 31 Mar 2009    Temat postu:

próbowałem i nic. Wlewałem, wylewałem, kreciłem naciskałęm i nic. Jest ściśnięte i i ma skok jakieś 2 mm
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
B2RT
Moderator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4262
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław / Goleniów / Szczecin
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Wto 17:19, 31 Mar 2009    Temat postu:

Przeglądnąłeś manuala? Jest w tej ladze cokolwiek co mogło by ja zblokować ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slayer
Gość





PostWysłany: Wto 17:34, 31 Mar 2009    Temat postu:

Karol_SV napisał:
próbowałem i nic. Wlewałem, wylewałem, kreciłem naciskałęm i nic. Jest ściśnięte i i ma skok jakieś 2 mm

Może wrzuć jakieś fotki.
Wsadź goleń w imadło, tylko daj jakieś klocki drewniane żeby nic nie uszkodzić.Postaraj się obrócić lagę w prawo, jednocześnie podnosząc ją ręką do góry.Zrobisz to przez wkręcenie korka i próbę obrotu całości przy użyciu klucza.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jacek_sv
Świeżak


Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Wto 19:46, 31 Mar 2009    Temat postu:

Ja korzystając z chwili czasu zmieniłem olej na 20 W i efekt jest zaskakująco (przewspaniale wspaniały) Wesoly Zawieszenie przy całkowicie wykręconej regulacji jest o wiele sztywniejsze, a jak wkręciłem regulacje na maks to miałem 2 deski zamiast lagów. Efekt warty swojej ceny i zmarnowanego czasu Wesoly Pzdr
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Karol_SV
Świeżak


Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: P-śl
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Wto 20:04, 31 Mar 2009    Temat postu:

B2RT napisał:
Przeglądnąłeś manuala? Jest w tej ladze cokolwiek co mogło by ja zblokować ?

Przeglądałem i tak odkręciłem ten korek z góry, wylałem olej wyjąłem sprężynę, podkładkę i tuleję dystansową. To wszystko więc według manuala coś tam jeszcze zostało, ale żeby aż tak zablokować ? Nie mam pojęcia

slayer napisał:
Karol_SV napisał:
próbowałem i nic. Wlewałem, wylewałem, kreciłem naciskałęm i nic. Jest ściśnięte i i ma skok jakieś 2 mm

Może wrzuć jakieś fotki.
Wsadź goleń w imadło, tylko daj jakieś klocki drewniane żeby nic nie uszkodzić.Postaraj się obrócić lagę w prawo, jednocześnie podnosząc ją ręką do góry.Zrobisz to przez wkręcenie korka i próbę obrotu całości przy użyciu klucza.
Dziś już nie mam możliwości zrobienia fotek. Nie jestem pewien czy dobrze zrozumiałem, ale nie potrzebuję imadła i klucza, bo kręci się to lekko. Też tak myślałem że może gdzieś przekręciłem i dlatego się zablokowało, no ale nie wygląda na to...

Nie wiem miało być piękne popołudnie, a jak zwykle coś wyskoczyło. Pewnie będę musiał jutro z tym do mechanika podjechać chyba że znajdę jeszcze jakieś wskazówki.


Ja rozumiem nerwy ale staraj się zaczynać zdania wielką literą Mruga
B2RT


Poprawiłem Mruga ale to nie nerwy tylko przyzwyczajenie, które postaram się zmienić


Ostatnio zmieniony przez Karol_SV dnia Wto 21:37, 31 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
B2RT
Moderator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4262
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław / Goleniów / Szczecin
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Wto 21:35, 31 Mar 2009    Temat postu:

Podpytaj Huntera, Lasoocha powinni wiedzieć co tam się mogło stać. Na moją nikłą wiedzę to nie miało prawa stać się nic.
Szczególnie fajnie by było gdyby stało się to podczas jazdy i tylko na jednym lagu :|
Zostaw to dzisiaj i atakuj chłopaków. Mi też nic poza próbą siłowego rozwiązania problemu nie przychodzi do głowy.
Jest jeszcze opcja zadzwonienia do jakiegoś zakładu i podpytania mechanika.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Karol_SV
Świeżak


Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: P-śl
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Wto 21:46, 31 Mar 2009    Temat postu:

Właśnie tylko na jednym mi się to stało, ale to moze dlatego, że drugiego jeszcze nie dotykałem. Nie wiem postaram sie jutro pojechać do mechanika, tylko że jeżeli nie wytłumaczy mi jak to naprawić to będzie moto przez kilka dni na jednym kole Smutny Byłem dzis u mechanika po części i to co się dzieje u niego w garażu wygląda mi na minimum 2 tyg roboty, a w kolejkę raczej nie uda mi się wkręcić, chyba że to bedzie drobnostka na 5 minut roboty. No nic rano jeszcze coś sie z tym pobawię, może mi się przyśni rozwiązanie.

Mam jeszzce pytanie czy jak wymienialiście olej u siebie to robiliscie tak jak na tej stronie podanej tu, że tylko wylać olej, wyciągnąć sprężynę i to co koło niej i zalać na nowo czy rozbieraliście coś więcej ? Tylko że ja jeszcze uszczelniacze musze wymienic
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PiotrFF
Stały bywalec


Dołączył: 19 Wrz 2006
Posty: 1146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Wto 22:06, 31 Mar 2009    Temat postu:

Żeby wymienić uszczelniacze musisz odkręcić śrubę która jest w dolnej części lagi (imbusem przez otwór ośki koła) potem wyszarpnij jedną lagę z drugiej -wyjdzie z uszczelniaczem. Możliwe że to jedyny sposób na rozdzielenie lag
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Karol_SV
Świeżak


Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: P-śl
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Wto 22:15, 31 Mar 2009    Temat postu:

PiotrFF napisał:
Żeby wymienić uszczelniacze musisz odkręcić śrubę która jest w dolnej części lagi (imbusem przez otwór ośki koła) potem wyszarpnij jedną lagę z drugiej -wyjdzie z uszczelniaczem. Możliwe że to jedyny sposób na rozdzielenie lag

Heh, no własnie apropo tej śruby to wykręca się ją normalnie tak poprostu ? W manualu wyczytałem że trzeba do tego jakiś specjalny klucz ( no chyba że chodzi o imbus). Chodzi mi o to, że już próbowałem ją wykręcać i kręci się ona w kółko. Ani się nie wykręca, ani się nie wkręca. Mam nadzieję że nie zerwał się gwint, bo to już by było za dużo jak na jeden dzień
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PiotrFF
Stały bywalec


Dołączył: 19 Wrz 2006
Posty: 1146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Wto 22:20, 31 Mar 2009    Temat postu:

Też miałem z tym problem. Jak wykręcałem ją gdy lagi były jeszcze na moto to poszło bez problemu, za drugim razem wyjąłem najpierw lagi z półki i za ch...a nie mogłem jej odkręcić, dopiero przy pomocy kołka drewnianego zdlokowałem ją jakoś w ladze i odkręciłem

Karol_SV napisał:
PiotrFF napisał:
Żeby wymienić uszczelniacze musisz odkręcić śrubę która jest w dolnej części lagi (imbusem przez otwór ośki koła) potem wyszarpnij jedną lagę z drugiej -wyjdzie z uszczelniaczem. Możliwe że to jedyny sposób na rozdzielenie lag

Heh, no własnie apropo tej śruby to wykręca się ją normalnie tak poprostu ? W manualu wyczytałem że trzeba do tego jakiś specjalny klucz ( no chyba że chodzi o imbus). Chodzi mi o to, że już próbowałem ją wykręcać i kręci się ona w kółko. Ani się nie wykręca, ani się nie wkręca. Mam nadzieję że nie zerwał się gwint, bo to już by było za dużo jak na jeden dzień
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasooch
Gość





PostWysłany: Wto 22:22, 31 Mar 2009    Temat postu:

Co do ostatniego pytania - wystarczy wyjąć korki, sprężyny, podkładki, zlać olej i zalać świeżym. Żeby zmienić uszczelniacze też nie trzeba więcej rozbierać, napisałem tu kiedyś krok po kroku jak to się robi, ale za Chiny nie mogę teraz tego znaleźć :? W uszczelniacz wbijasz śrubokręt i nim wyciągasz stary, a potem deseczką dobijasz w to samo miejsce nowy uszczelniacz. Absolutnie nie trzeba do tego rozdzielać rur.

Nie mam pojęcia co mogło Ci się zblokować. Patrzyłem w serwisówkę i nic mi nie przychodzi do głowy. Myślę, że jedynym sensownym wyjściem jest rozebranie amortzatora. Jak zajrzysz w otwór osi koła, to zobaczysz śrubę (w osi amortyzatora), po odkręceniu jej będziesz mógł wyjąć rurę nośną z dolnej goleni, no i resztę bebechów oczywiście też wtedy wyjmiesz. Budowa amortyzatora nie jest skomplikowana, więc jeżeli u mechanika jest kolejka, a Ty czujesz się na siłach, to możesz spróbować samemu tam zajrzeć Wesoly
Żeby ta śruba się odkręcała, a nie obracała - wsadź z powrotem sprężynę i zakręć górny korek. W ten sposób dociśniesz element, w który ta śruba jest wkręcona i przestanie się on obracać Wesoly


Ostatnio zmieniony przez lasooch dnia Wto 22:25, 31 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Karol_SV
Świeżak


Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: P-śl
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Wto 22:36, 31 Mar 2009    Temat postu:

PiotrFF napisał:
Też miałem z tym problem. Jak wykręcałem ją gdy lagi były jeszcze na moto to poszło bez problemu, za drugim razem wyjąłem najpierw lagi z półki i za ch...a nie mogłem jej odkręcić, dopiero przy pomocy kołka drewnianego zdlokowałem ją jakoś w ladze i odkręciłem

No to trochę mnei pocieszyłeś, bo już miałem stracha. Tak właśnie mi się wydawało że w manualu był jakiś klucz do przytrzymania tej śruby od wewnątrz. OKa dzięki Wesoly
lasooch napisał:
Co do ostatniego pytania - wystarczy wyjąć korki, sprężyny, podkładki, zlać olej i zalać świeżym. Żeby zmienić uszczelniacze też nie trzeba więcej rozbierać, napisałem tu kiedyś krok po kroku jak to się robi, ale za Chiny nie mogę teraz tego znaleźć :? W uszczelniacz wbijasz śrubokręt i nim wyciągasz stary, a potem deseczką dobijasz w to samo miejsce nowy uszczelniacz. Absolutnie nie trzeba do tego rozdzielać rur.
Dzięki bardzo, miałem takie przypuszczenia jednak lepiej się poradzić mądrzejszych

lasooch napisał:
Nie mam pojęcia co mogło Ci się zblokować. Patrzyłem w serwisówkę i nic mi nie przychodzi do głowy. Myślę, że jedynym sensownym wyjściem jest rozebranie amortzatora. Jak zajrzysz w otwór osi koła, to zobaczysz śrubę (w osi amortyzatora), po odkręceniu jej będziesz mógł wyjąć rurę nośną z dolnej goleni, no i resztę bebechów oczywiście też wtedy wyjmiesz. Budowa amortyzatora nie jest skomplikowana, więc jeżeli u mechanika jest kolejka, a Ty czujesz się na siłach, to możesz spróbować samemu tam zajrzeć Wesoly
Żeby ta śruba się odkręcała, a nie obracała - wsadź z powrotem sprężynę i zakręć górny korek. W ten sposób dociśniesz element, w który ta śruba jest wkręcona i przestanie się on obracać Wesoly
Pomysł może i dobry tylko nie jestem przekonany czy będę na siłach zakręcić korek w obecnym stanie. Mam na myśli to że jak teraz powkładam sprężynę, tuleję dystansową to wystaje to wszystko kilkanaście cm. I nie wiem czy dam radę to tak wcisnąć mocno no ale jakos powalczę

PS Lasooch w złym momencie edytowałeś post. Czytałem przed edycją, a jak dałem cytuj, to miałem już ten po tym jak go zmieniłeś i na chwilę się zawiesiłem, ale już wróciłem 'normalnego' stanu Wesoly Dzięki za wszystkie odpowiedzi teraz jestem już teoretycznie przygotowany na jutrzejszy dzień.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasooch
Gość





PostWysłany: Wto 22:41, 31 Mar 2009    Temat postu:

Karol_SV napisał:
Pomysł może i dobry tylko nie jestem przekonany czy będę na siłach zakręcić korek w obecnym stanie. Mam na myśli to że jak teraz powkładam sprężynę, tuleję dystansową to wystaje to wszystko kilkanaście cm. I nie wiem czy dam radę to tak wcisnąć mocno no ale jakos powalczę

Fakt, o tym nie pomyślałem Jezyk To np. złóż bez tulei dystansowej - tylko sprężyna i podkładki.

Karol_SV napisał:
PS Lasooch w złym momencie edytowałeś post. Czytałem przed edycją, a jak dałem cytuj, to miałem już ten po tym jak go zmieniłeś i na chwilę się zawiesiłem, ale już wróciłem 'normalnego' stanu Wesoly Dzięki za wszystkie odpowiedzi teraz jestem już teoretycznie przygotowany na jutrzejszy dzień.

Ja się mocno zawiesiłem, jak w czasie pisania posta i grzebania w serwisówce w temacie znalazło się z nienacka kilka nowych wpisów Jezyk


Ostatnio zmieniony przez lasooch dnia Wto 22:42, 31 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Karol_SV
Świeżak


Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: P-śl
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Wto 22:49, 31 Mar 2009    Temat postu:

lasooch napisał:
Fakt, o tym nie pomyślałem Jezyk To np. złóż bez tulei dystansowej - tylko sprężyna i podkładki.

Właśnie na to wpadłem, ewentualnie coś tam dopasuję żeby była odpowiednia długość, z tym to już sobie dam radę (mam nadzieję)
lasooch napisał:

Karol_SV napisał:
PS Lasooch w złym momencie edytowałeś post. Czytałem przed edycją, a jak dałem cytuj, to miałem już ten po tym jak go zmieniłeś i na chwilę się zawiesiłem, ale już wróciłem 'normalnego' stanu Wesoly Dzięki za wszystkie odpowiedzi teraz jestem już teoretycznie przygotowany na jutrzejszy dzień.

Ja się mocno zawiesiłem, jak w czasie pisania posta i grzebania w serwisówce w temacie znalazło się z nienacka kilka nowych wpisów Jezyk

hehe Wesoly Dzięki wielkie raz jeszcze. OKa teraz jestem już o wiele mądrzejszy niż wtedy jak się za naprawę zabierałem. Mam nadzieję że jutro wszystko się uda. Dam znać co i jak. Jednak takie forum to jest przydatne, nie da się zaprzeczyć :wink:


Ostatnio zmieniony przez Karol_SV dnia Wto 22:50, 31 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
B2RT
Moderator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4262
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław / Goleniów / Szczecin
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Śro 6:51, 01 Kwi 2009    Temat postu:

Czekamy na wynik zmagań.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Karol_SV
Świeżak


Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: P-śl
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Śro 18:24, 01 Kwi 2009    Temat postu:

Dziś ja wygrałem Wesoly z całą teorią którą tu zebralem to wcale nie było trudne. Raz jeszcze dzięki Wesoly

Co do tego co i dlaczego się zablokowało to najprawdopodobniej jak pompowałem to za mocno ścisnąłem i się zablokowało. Teraz już wiem co i jak, i z drugą nie miałem problemów. Jednak bez teorii cięzko jest cokolwiek zdziałać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Miłośników Suzuki SV650/1000, TL1000 i Gladius Strona Główna -> Układ jezdny (rama, zawieszenie, hamulce, napęd, opony) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 3 z 5

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin