 |
Forum Miłośników Suzuki SV650/1000, TL1000 i Gladius Forum dla dojrzałych motocyklistów.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
golkow
Kontaktowy
Dołączył: 29 Wrz 2007
Posty: 414
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Piaseczno Płeć: Biker płci męskiej
|
Wysłany: Sob 20:24, 14 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Dziś przetestowałem po raz pierwszy zachowanie zawieszenia po wymianie oleju.
Byłem bardzo mile zaskoczony zmianą.
Przednie zawieszenie zalałem Castrolem SAE 15W.
Moje spostrzeżenia (przy ustawionym trzecim ząbku regulacji):
1/ przód zdecydownaie mniej się ugina,
2/ przy hamowaniu zdecydowanie mniejsze nurkowanie przodu,
3/ przy ostrym przyspieszaniu brak efektu podnoszenia przodu,
4/ przy odpuszczaniu gazu "nie walimy nosem w zbiornik",
5/ drobne nierówności drogi przejeżdżamy prawie ich nie wyczuwając,
6/ źle załatane dziury w jezdni odczuwalne, ale nie tracimy kontroli nad moto,
7/ brak dobijania przodu,
8/ cały czas moto jest pod pełną kontrolą, a droga jest dobrze wyczuwalna,
9/ gęstszy olej nie spowodował pogorszenia komfortu jazdy.
Wszystkim zainteresowanym, którzy zastanawiają się nad doborem oleju do przedniego zawieszenia, zdecydownie polecam właśnie olej SAE 15W.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
B2RT
Moderator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4262
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław / Goleniów / Szczecin Płeć: Biker płci męskiej
|
Wysłany: Sob 7:04, 21 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Wczoraj z racji tego, że miałem do napisania kilka ważnych spraw, zabrałem się za wymianę oleju w lagach .
Zastosowałem mieszankę oleju 10w i 15w castrola.
To co wylałem z lag utwierdziło mnie w przekonaniu, że warto było wymienić.
Pierwsze wrażenie: to na całkowicie odkręconej regulacji wstępnej, moto twardsze niż przed wymianą na skręconej.
Zdziwiłem się hamując. Pierwsze wrażenie, "nie hamuję", drugie wrażenie "o kurcze to już?". Praktycznie nie odczuwalne nurkowanie.
Ogólnie wszystko to co napisał golkow sprawdza się również przy oleju mniejszej gęstości.
Wymianę zrobiłem sam, da się. Aczkolwiek miałem stresa jak ściągnąłem lagi. Niemiłą wizja wywrotki moto sprawiła, że pracowałem naprawdę wydajnie
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
HUNTERKILLER
Honorowy SV Rider
Dołączył: 18 Lip 2008
Posty: 945
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa Płeć: Biker płci męskiej
|
Wysłany: Sob 15:02, 21 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Różnicę zobaczysz dopiero w jeździe w winklach. :wink:
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
B2RT
Moderator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4262
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław / Goleniów / Szczecin Płeć: Biker płci męskiej
|
Wysłany: Sob 15:06, 21 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
HUNTERKILLER napisał: | Różnicę zobaczysz dopiero w jeździe w winklach. :wink: |
Trochę się jeszcze boję tych winkli. Ostatnio się śliznąłem w zakręcie. Jeszcze bywa mokro i zimno, szczególnie w lesie.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Cibor
Świeżak
Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: podlasie
|
Wysłany: Sob 16:35, 21 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Na dniach wstawię sprężyny progresywne Wirth i olej 10 W .... zobaczymy jaki będzie efekt... Aczkolwiek nawet na seryjnych sprężynach nie miałem problemów na winklach... no ale jeśli może być jeszcze lepiej to warto spróbować...
Ostatnio zmieniony przez Cibor dnia Sob 16:37, 21 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bojkar
Kontaktowy
Dołączył: 23 Cze 2008
Posty: 225
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Biala Podlaska Płeć: Biker płci męskiej
|
Wysłany: Pon 23:59, 23 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Panowie czy do spuszczenia oleju i zalania nowego na prawde trzeba zdejmowac cale lagi? Nie da sie tego obejsc bez zdejmowania?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
B2RT
Moderator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4262
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław / Goleniów / Szczecin Płeć: Biker płci męskiej
|
Wysłany: Wto 7:34, 24 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
bojkar napisał: | Panowie czy do spuszczenia oleju i zalania nowego na prawde trzeba zdejmowac cale lagi? Nie da sie tego obejsc bez zdejmowania? |
Jeśli położysz moto do góry nogami to się da .
Tak na poważnie to raczej nie. Chyba że pokusiłbyś się na jakieś odsysanie oleju itp pierdoły, co nie było by ani lepsze ani łatwiejsze.
Wymiana nie jest wcale taka trudna. Ja wymieniłem samodzielnie. Można kogoś poprosić do pomocy, żeby być pewniejszym przy lewarowaniu. Na dniach wrzucę fotki jak wymieniałem olej.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slayer
Gość
|
Wysłany: Wto 11:51, 24 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Wyjmuj lagi, nie marudź
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
opal
Stały bywalec
Dołączył: 11 Sty 2007
Posty: 955
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Skierniewice Płeć: Biker płci męskiej
|
Wysłany: Wto 22:44, 24 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Fajny opis z foto.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
HUNTERKILLER
Honorowy SV Rider
Dołączył: 18 Lip 2008
Posty: 945
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa Płeć: Biker płci męskiej
|
Wysłany: Wto 23:33, 24 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
slayer napisał: | Wyjmuj lagi, nie marudź  |
Wyciągaj lagi...!!! Nie dyskutuj...!!! :wink:
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Carry
Stały bywalec
Dołączył: 15 Sty 2008
Posty: 1700
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Aachen Płeć: Biker płci męskiej
|
Wysłany: Wto 23:39, 24 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
HUNTERKILLER napisał: | slayer napisał: | Wyjmuj lagi, nie marudź  |
Wyciągaj lagi...!!! Nie dyskutuj...!!! :wink: |
Wyskakuj z lagów! Ale już! :twisted:
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
B2RT
Moderator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4262
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław / Goleniów / Szczecin Płeć: Biker płci męskiej
|
Wysłany: Śro 7:46, 25 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Carry napisał: | HUNTERKILLER napisał: | slayer napisał: | Wyjmuj lagi, nie marudź  |
Wyciągaj lagi...!!! Nie dyskutuj...!!! :wink: |
Wyskakuj z lagów! Ale już! :twisted: |
Bo zdejmę kominiarę
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Karol_SV
Świeżak
Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: P-śl Płeć: Biker płci męskiej
|
Wysłany: Wto 16:22, 31 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Mam taki problem wyciągnąłem lagi i zlewałem z nich olej. Jak gdzies tu przeczytałem trochę popompowałem przy wylewaniu oleju i jedna mi się zablokowała taka wciśnięta, macie na to jakąś radę. Teraz to się nic z nią nie da zrobić jest wciśnięta i koniec może jakiś magiczny sposób ?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
B2RT
Moderator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4262
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław / Goleniów / Szczecin Płeć: Biker płci męskiej
|
Wysłany: Wto 17:14, 31 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Uuuu.
A to ciekawostka :|.
Nie mam pomysłu, może wlać trochę oleju i popróbować pokręcić rurą na boki?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Karol_SV
Świeżak
Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: P-śl Płeć: Biker płci męskiej
|
Wysłany: Wto 17:17, 31 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
próbowałem i nic. Wlewałem, wylewałem, kreciłem naciskałęm i nic. Jest ściśnięte i i ma skok jakieś 2 mm
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
B2RT
Moderator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4262
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław / Goleniów / Szczecin Płeć: Biker płci męskiej
|
Wysłany: Wto 17:19, 31 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Przeglądnąłeś manuala? Jest w tej ladze cokolwiek co mogło by ja zblokować ?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slayer
Gość
|
Wysłany: Wto 17:34, 31 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Karol_SV napisał: | próbowałem i nic. Wlewałem, wylewałem, kreciłem naciskałęm i nic. Jest ściśnięte i i ma skok jakieś 2 mm |
Może wrzuć jakieś fotki.
Wsadź goleń w imadło, tylko daj jakieś klocki drewniane żeby nic nie uszkodzić.Postaraj się obrócić lagę w prawo, jednocześnie podnosząc ją ręką do góry.Zrobisz to przez wkręcenie korka i próbę obrotu całości przy użyciu klucza.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jacek_sv
Świeżak
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk Płeć: Biker płci męskiej
|
Wysłany: Wto 19:46, 31 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Ja korzystając z chwili czasu zmieniłem olej na 20 W i efekt jest zaskakująco (przewspaniale wspaniały) Zawieszenie przy całkowicie wykręconej regulacji jest o wiele sztywniejsze, a jak wkręciłem regulacje na maks to miałem 2 deski zamiast lagów. Efekt warty swojej ceny i zmarnowanego czasu Pzdr
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Karol_SV
Świeżak
Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: P-śl Płeć: Biker płci męskiej
|
Wysłany: Wto 20:04, 31 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
B2RT napisał: | Przeglądnąłeś manuala? Jest w tej ladze cokolwiek co mogło by ja zblokować ? |
Przeglądałem i tak odkręciłem ten korek z góry, wylałem olej wyjąłem sprężynę, podkładkę i tuleję dystansową. To wszystko więc według manuala coś tam jeszcze zostało, ale żeby aż tak zablokować ? Nie mam pojęcia
slayer napisał: | Karol_SV napisał: | próbowałem i nic. Wlewałem, wylewałem, kreciłem naciskałęm i nic. Jest ściśnięte i i ma skok jakieś 2 mm |
Może wrzuć jakieś fotki.
Wsadź goleń w imadło, tylko daj jakieś klocki drewniane żeby nic nie uszkodzić.Postaraj się obrócić lagę w prawo, jednocześnie podnosząc ją ręką do góry.Zrobisz to przez wkręcenie korka i próbę obrotu całości przy użyciu klucza. | Dziś już nie mam możliwości zrobienia fotek. Nie jestem pewien czy dobrze zrozumiałem, ale nie potrzebuję imadła i klucza, bo kręci się to lekko. Też tak myślałem że może gdzieś przekręciłem i dlatego się zablokowało, no ale nie wygląda na to...
Nie wiem miało być piękne popołudnie, a jak zwykle coś wyskoczyło. Pewnie będę musiał jutro z tym do mechanika podjechać chyba że znajdę jeszcze jakieś wskazówki.
Ja rozumiem nerwy ale staraj się zaczynać zdania wielką literą
B2RT
Poprawiłem ale to nie nerwy tylko przyzwyczajenie, które postaram się zmienić
Ostatnio zmieniony przez Karol_SV dnia Wto 21:37, 31 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
B2RT
Moderator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4262
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław / Goleniów / Szczecin Płeć: Biker płci męskiej
|
Wysłany: Wto 21:35, 31 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Podpytaj Huntera, Lasoocha powinni wiedzieć co tam się mogło stać. Na moją nikłą wiedzę to nie miało prawa stać się nic.
Szczególnie fajnie by było gdyby stało się to podczas jazdy i tylko na jednym lagu :|
Zostaw to dzisiaj i atakuj chłopaków. Mi też nic poza próbą siłowego rozwiązania problemu nie przychodzi do głowy.
Jest jeszcze opcja zadzwonienia do jakiegoś zakładu i podpytania mechanika.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Karol_SV
Świeżak
Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: P-śl Płeć: Biker płci męskiej
|
Wysłany: Wto 21:46, 31 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Właśnie tylko na jednym mi się to stało, ale to moze dlatego, że drugiego jeszcze nie dotykałem. Nie wiem postaram sie jutro pojechać do mechanika, tylko że jeżeli nie wytłumaczy mi jak to naprawić to będzie moto przez kilka dni na jednym kole Byłem dzis u mechanika po części i to co się dzieje u niego w garażu wygląda mi na minimum 2 tyg roboty, a w kolejkę raczej nie uda mi się wkręcić, chyba że to bedzie drobnostka na 5 minut roboty. No nic rano jeszcze coś sie z tym pobawię, może mi się przyśni rozwiązanie.
Mam jeszzce pytanie czy jak wymienialiście olej u siebie to robiliscie tak jak na tej stronie podanej tu, że tylko wylać olej, wyciągnąć sprężynę i to co koło niej i zalać na nowo czy rozbieraliście coś więcej ? Tylko że ja jeszcze uszczelniacze musze wymienic
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PiotrFF
Stały bywalec
Dołączył: 19 Wrz 2006
Posty: 1146
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań Płeć: Biker płci męskiej
|
Wysłany: Wto 22:06, 31 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Żeby wymienić uszczelniacze musisz odkręcić śrubę która jest w dolnej części lagi (imbusem przez otwór ośki koła) potem wyszarpnij jedną lagę z drugiej -wyjdzie z uszczelniaczem. Możliwe że to jedyny sposób na rozdzielenie lag
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Karol_SV
Świeżak
Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: P-śl Płeć: Biker płci męskiej
|
Wysłany: Wto 22:15, 31 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
PiotrFF napisał: | Żeby wymienić uszczelniacze musisz odkręcić śrubę która jest w dolnej części lagi (imbusem przez otwór ośki koła) potem wyszarpnij jedną lagę z drugiej -wyjdzie z uszczelniaczem. Możliwe że to jedyny sposób na rozdzielenie lag |
Heh, no własnie apropo tej śruby to wykręca się ją normalnie tak poprostu ? W manualu wyczytałem że trzeba do tego jakiś specjalny klucz ( no chyba że chodzi o imbus). Chodzi mi o to, że już próbowałem ją wykręcać i kręci się ona w kółko. Ani się nie wykręca, ani się nie wkręca. Mam nadzieję że nie zerwał się gwint, bo to już by było za dużo jak na jeden dzień
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PiotrFF
Stały bywalec
Dołączył: 19 Wrz 2006
Posty: 1146
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań Płeć: Biker płci męskiej
|
Wysłany: Wto 22:20, 31 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Też miałem z tym problem. Jak wykręcałem ją gdy lagi były jeszcze na moto to poszło bez problemu, za drugim razem wyjąłem najpierw lagi z półki i za ch...a nie mogłem jej odkręcić, dopiero przy pomocy kołka drewnianego zdlokowałem ją jakoś w ladze i odkręciłem
Karol_SV napisał: | PiotrFF napisał: | Żeby wymienić uszczelniacze musisz odkręcić śrubę która jest w dolnej części lagi (imbusem przez otwór ośki koła) potem wyszarpnij jedną lagę z drugiej -wyjdzie z uszczelniaczem. Możliwe że to jedyny sposób na rozdzielenie lag |
Heh, no własnie apropo tej śruby to wykręca się ją normalnie tak poprostu ? W manualu wyczytałem że trzeba do tego jakiś specjalny klucz ( no chyba że chodzi o imbus). Chodzi mi o to, że już próbowałem ją wykręcać i kręci się ona w kółko. Ani się nie wykręca, ani się nie wkręca. Mam nadzieję że nie zerwał się gwint, bo to już by było za dużo jak na jeden dzień |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lasooch
Gość
|
Wysłany: Wto 22:22, 31 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Co do ostatniego pytania - wystarczy wyjąć korki, sprężyny, podkładki, zlać olej i zalać świeżym. Żeby zmienić uszczelniacze też nie trzeba więcej rozbierać, napisałem tu kiedyś krok po kroku jak to się robi, ale za Chiny nie mogę teraz tego znaleźć :? W uszczelniacz wbijasz śrubokręt i nim wyciągasz stary, a potem deseczką dobijasz w to samo miejsce nowy uszczelniacz. Absolutnie nie trzeba do tego rozdzielać rur.
Nie mam pojęcia co mogło Ci się zblokować. Patrzyłem w serwisówkę i nic mi nie przychodzi do głowy. Myślę, że jedynym sensownym wyjściem jest rozebranie amortzatora. Jak zajrzysz w otwór osi koła, to zobaczysz śrubę (w osi amortyzatora), po odkręceniu jej będziesz mógł wyjąć rurę nośną z dolnej goleni, no i resztę bebechów oczywiście też wtedy wyjmiesz. Budowa amortyzatora nie jest skomplikowana, więc jeżeli u mechanika jest kolejka, a Ty czujesz się na siłach, to możesz spróbować samemu tam zajrzeć
Żeby ta śruba się odkręcała, a nie obracała - wsadź z powrotem sprężynę i zakręć górny korek. W ten sposób dociśniesz element, w który ta śruba jest wkręcona i przestanie się on obracać
Ostatnio zmieniony przez lasooch dnia Wto 22:25, 31 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Karol_SV
Świeżak
Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: P-śl Płeć: Biker płci męskiej
|
Wysłany: Wto 22:36, 31 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
PiotrFF napisał: | Też miałem z tym problem. Jak wykręcałem ją gdy lagi były jeszcze na moto to poszło bez problemu, za drugim razem wyjąłem najpierw lagi z półki i za ch...a nie mogłem jej odkręcić, dopiero przy pomocy kołka drewnianego zdlokowałem ją jakoś w ladze i odkręciłem |
No to trochę mnei pocieszyłeś, bo już miałem stracha. Tak właśnie mi się wydawało że w manualu był jakiś klucz do przytrzymania tej śruby od wewnątrz. OKa dzięki
lasooch napisał: | Co do ostatniego pytania - wystarczy wyjąć korki, sprężyny, podkładki, zlać olej i zalać świeżym. Żeby zmienić uszczelniacze też nie trzeba więcej rozbierać, napisałem tu kiedyś krok po kroku jak to się robi, ale za Chiny nie mogę teraz tego znaleźć :? W uszczelniacz wbijasz śrubokręt i nim wyciągasz stary, a potem deseczką dobijasz w to samo miejsce nowy uszczelniacz. Absolutnie nie trzeba do tego rozdzielać rur. | Dzięki bardzo, miałem takie przypuszczenia jednak lepiej się poradzić mądrzejszych
lasooch napisał: | Nie mam pojęcia co mogło Ci się zblokować. Patrzyłem w serwisówkę i nic mi nie przychodzi do głowy. Myślę, że jedynym sensownym wyjściem jest rozebranie amortzatora. Jak zajrzysz w otwór osi koła, to zobaczysz śrubę (w osi amortyzatora), po odkręceniu jej będziesz mógł wyjąć rurę nośną z dolnej goleni, no i resztę bebechów oczywiście też wtedy wyjmiesz. Budowa amortyzatora nie jest skomplikowana, więc jeżeli u mechanika jest kolejka, a Ty czujesz się na siłach, to możesz spróbować samemu tam zajrzeć
Żeby ta śruba się odkręcała, a nie obracała - wsadź z powrotem sprężynę i zakręć górny korek. W ten sposób dociśniesz element, w który ta śruba jest wkręcona i przestanie się on obracać  | Pomysł może i dobry tylko nie jestem przekonany czy będę na siłach zakręcić korek w obecnym stanie. Mam na myśli to że jak teraz powkładam sprężynę, tuleję dystansową to wystaje to wszystko kilkanaście cm. I nie wiem czy dam radę to tak wcisnąć mocno no ale jakos powalczę
PS Lasooch w złym momencie edytowałeś post. Czytałem przed edycją, a jak dałem cytuj, to miałem już ten po tym jak go zmieniłeś i na chwilę się zawiesiłem, ale już wróciłem 'normalnego' stanu Dzięki za wszystkie odpowiedzi teraz jestem już teoretycznie przygotowany na jutrzejszy dzień.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lasooch
Gość
|
Wysłany: Wto 22:41, 31 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Karol_SV napisał: | Pomysł może i dobry tylko nie jestem przekonany czy będę na siłach zakręcić korek w obecnym stanie. Mam na myśli to że jak teraz powkładam sprężynę, tuleję dystansową to wystaje to wszystko kilkanaście cm. I nie wiem czy dam radę to tak wcisnąć mocno no ale jakos powalczę
|
Fakt, o tym nie pomyślałem To np. złóż bez tulei dystansowej - tylko sprężyna i podkładki.
Karol_SV napisał: | PS Lasooch w złym momencie edytowałeś post. Czytałem przed edycją, a jak dałem cytuj, to miałem już ten po tym jak go zmieniłeś i na chwilę się zawiesiłem, ale już wróciłem 'normalnego' stanu Dzięki za wszystkie odpowiedzi teraz jestem już teoretycznie przygotowany na jutrzejszy dzień. |
Ja się mocno zawiesiłem, jak w czasie pisania posta i grzebania w serwisówce w temacie znalazło się z nienacka kilka nowych wpisów
Ostatnio zmieniony przez lasooch dnia Wto 22:42, 31 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Karol_SV
Świeżak
Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: P-śl Płeć: Biker płci męskiej
|
Wysłany: Wto 22:49, 31 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
lasooch napisał: | Fakt, o tym nie pomyślałem To np. złóż bez tulei dystansowej - tylko sprężyna i podkładki. |
Właśnie na to wpadłem, ewentualnie coś tam dopasuję żeby była odpowiednia długość, z tym to już sobie dam radę (mam nadzieję)
lasooch napisał: |
Karol_SV napisał: | PS Lasooch w złym momencie edytowałeś post. Czytałem przed edycją, a jak dałem cytuj, to miałem już ten po tym jak go zmieniłeś i na chwilę się zawiesiłem, ale już wróciłem 'normalnego' stanu Dzięki za wszystkie odpowiedzi teraz jestem już teoretycznie przygotowany na jutrzejszy dzień. |
Ja się mocno zawiesiłem, jak w czasie pisania posta i grzebania w serwisówce w temacie znalazło się z nienacka kilka nowych wpisów  |
hehe Dzięki wielkie raz jeszcze. OKa teraz jestem już o wiele mądrzejszy niż wtedy jak się za naprawę zabierałem. Mam nadzieję że jutro wszystko się uda. Dam znać co i jak. Jednak takie forum to jest przydatne, nie da się zaprzeczyć :wink:
Ostatnio zmieniony przez Karol_SV dnia Wto 22:50, 31 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
B2RT
Moderator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4262
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław / Goleniów / Szczecin Płeć: Biker płci męskiej
|
Wysłany: Śro 6:51, 01 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Czekamy na wynik zmagań.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Karol_SV
Świeżak
Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: P-śl Płeć: Biker płci męskiej
|
Wysłany: Śro 18:24, 01 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Dziś ja wygrałem z całą teorią którą tu zebralem to wcale nie było trudne. Raz jeszcze dzięki
Co do tego co i dlaczego się zablokowało to najprawdopodobniej jak pompowałem to za mocno ścisnąłem i się zablokowało. Teraz już wiem co i jak, i z drugą nie miałem problemów. Jednak bez teorii cięzko jest cokolwiek zdziałać.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|