Forum  Forum Miłośników Suzuki SV650/1000, TL1000 i Gladius Strona Główna Forum Miłośników Suzuki SV650/1000, TL1000 i Gladius
Forum dla dojrzałych motocyklistów.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

napiecie wstepne tylu
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Miłośników Suzuki SV650/1000, TL1000 i Gladius Strona Główna -> Układ jezdny (rama, zawieszenie, hamulce, napęd, opony)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sienkos
Kontaktowy


Dołączył: 25 Lut 2007
Posty: 241
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Kraków/NT
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Pią 12:58, 03 Sie 2007    Temat postu: napiecie wstepne tylu

koledzy dordzy powiedzcie mi na ktory stopien macie wyregulowany wasz tyl jak jezdzicie z kims? albo sami? ktos tu mowil ze mial nawet na 7 jak to sie spisywalo na naszych drogach? dzieki za odpowiedz.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ruleś
Gość





PostWysłany: Pią 13:25, 03 Sie 2007    Temat postu:

witam
ja od poczatku jak kupilem jezdze na 7 nawet o tym nie wiedzialem ze tak mam Wesoly bo pozniej dopiero sprawdzilem trudno mi porownac do innych ustawien ale nie odczuwam jakis strasznych problemow z powodu posiadania sprezyny na 7 !! z pasazerka powiem ze inaczej bym nie chcial miec ustawione bo jednak ten ekstra ciezar z tylu robi swoje i powiem ze prowadzi mi sie wtedy bardzo dobrze no ale mowie brak mi porownania a przy jezdzie solo prowadzi sie ok zadnych wielkich problemow z tym nie zaobserwowalem
pozdro
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ossassin
Kontaktowy


Dołączył: 25 Lis 2006
Posty: 217
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pszczyna

PostWysłany: Pią 14:54, 03 Sie 2007    Temat postu:

na poczatku tez mialem na 7 (nie wiedzac o tym), potem zmienilem na 5. roznica jest taka, ze - jak sie mozna bylo domyslac - przy pasazerce troche bardziej "buja", ale za to du*a (moja) tak nie podskakuje, jak jade sam :-D. w prowadzeniu nie uznalem w sumie roznicy - pewnie z braku doswiadczenia :-).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cerb
Kontaktowy


Dołączył: 09 Cze 2007
Posty: 343
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Mława
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Pią 21:32, 03 Sie 2007    Temat postu:

Waze okolo 100 wiec mam na 5 i wedlug mnie jest to idealne ustawienie, zadnych nieprawidlowych objawow nie zauwazylem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
frango
Świeżak


Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Pią 10:02, 19 Paź 2007    Temat postu:

czy jest jakaś zalecana przez Suzuki wartość ugięcia wstępnego?
Waże około 60kg, więc w pełnym rynsztunku pod 70. Na razie jeżdżę sam.
Co radzicie? (prócz sprawdzenia jak zawieszenie mam ustawione teraz Mruga )
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ossassin
Kontaktowy


Dołączył: 25 Lis 2006
Posty: 217
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pszczyna

PostWysłany: Pią 17:28, 19 Paź 2007    Temat postu:

tu masz pare linkow do sposobow ustawiania m.in. naprezenia:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

ps. kurcze wydawalo mi sie, ze gdzies juz to wklejalem, ale nie moge tego teraz znalezc :-/
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
frango
Świeżak


Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Pią 19:22, 19 Paź 2007    Temat postu:

dzięki ossassin
to prawie jak w rowerze, tylko one swoim ciężarem nie uginają zawieszenia Mruga
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slayer
Gość





PostWysłany: Sob 8:51, 20 Paź 2007    Temat postu:

frango napisał:
czy jest jakaś zalecana przez Suzuki wartość ugięcia wstępnego?

Jest.N ma inne nastawienie fabryczne niz S-ka.Zajrzyj do manuala.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PęDZEL
Stały bywalec


Dołączył: 03 Maj 2007
Posty: 583
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opolskie
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Sob 9:27, 20 Paź 2007    Temat postu:

Ja u siebie jak kupowałem SV-ke to miałem na "5", ale jak popatrzyłem nad tylne koło to zobaczyłem przetarcie na plastiku, koło musiało porządkie trzeć, że aż się dziura zrobiła i plastik troche się stopił :? a wydaje mi się, że poprzedni właściciel nie był super cięzki, wręcz przeciwnie, nie wiem co mogło spowodować takie przetarcie :?

Teraz mam ustawione na "6", narazie nie dobija nawet jak jade ze swoim "placaczkiem", tak czy siak dziura na kołem jest i narazie tam zostanie dopóki nie nazbieram na nowy plastik :?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kolecik
Gość





PostWysłany: Śro 8:49, 14 Sty 2009    Temat postu:

Odgrzeję kotleta :lol:
Jakie macie ustawienia tylnego zawieszenia? Ja właśnie dorwałem manuala i wyszło, że mam na 7 (z tego co wyczytałem to fabrycznie jest 2). Wyczytałem również, że 7 to najtwardsze i faktycznie jak jeżdżę sam to na tył na większych nierównościach podskakuje.
Powiedzcie jaki są najlepsze ustawienia do:
- jazdy solo;
- jazdy z plecaczkiem;
- szybszej jazdy, winkle itp.
Z góry serdeczne dzięki za odpowiedź.

P.S. Zima jednak jest fajna bo można trochę dowiedzieć się o 2oo, poczytać trochę, porozkręcać :roll:
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
B2RT
Moderator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4262
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław / Goleniów / Szczecin
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Śro 8:51, 14 Sty 2009    Temat postu:

Ja też mam ustawione na 7. Tak mi się najlepiej winklowało, ale to ustawienie przejdzie weryfikację bo śmigałem wtedy na starej "kwadratowej" oponie teraz nowy roadsmart czeka na testy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kacperski
Stały bywalec


Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 581
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Milanówek
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Śro 11:06, 14 Sty 2009    Temat postu:

Od początku miałem na przedostatnim oczku. Próbowałem kombinować z ustawianiem jeszcze 2 oczka niżej - dupę tak samo trzęsło, tył zaczął jednak zauważalnie "pływać".
Komfort to w puszcze, moto ma się stabilnie prowadzić!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
B2RT
Moderator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4262
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław / Goleniów / Szczecin
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Śro 11:09, 14 Sty 2009    Temat postu:

Kacperski napisał:

Komfort to w puszcze, moto ma się stabilnie prowadzić!


Wydrukować, w ramkę i nad biurko Mruga
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
opal
Stały bywalec


Dołączył: 11 Sty 2007
Posty: 955
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skierniewice
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Śro 19:40, 14 Sty 2009    Temat postu:

Ja miałem na 5, ale mi dupa trochę podskakiwała. Przestawiłem na 3...jest dość komfortowo na naszych drogach...takie jest chyba fabryczne ustawienie wersji N. Przestawię jednak na 4, bo troszkę za miękko jest...może jak się wjeżdzę w połowie sezonu to myknę znowu na 5. Albo stabilność, albo odrobina komfortu...trzeba samemu wybrać :-) Zależy jak kto użytkuje moto.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rafał
Moderator


Dołączył: 27 Lip 2007
Posty: 1528
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wa_wa/Jabłonna
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Czw 10:09, 15 Sty 2009    Temat postu:

Ja miałem ustawione na max. napięcie tyłu i przodu. Moje odczucie było takie, że przy odkręceniu podczas wyjścia z winkla motocykl jest sztywniejszy i nie mam wrażenia przysiadania i odciążania przodu. Minusem jest to, że podczas przejeżdżania łuku, jeśli natknę się na jakąś większą nierówność to zawias może nie zdążyć wybrać nierówności i łapię jakieś uślizgi Smutny

A co do komfortu ... A po co to komu? Wesoly
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Yyveel
Gość





PostWysłany: Czw 18:53, 15 Sty 2009    Temat postu:

Za twardo tez nie dobrze, bo tak jak pisze Rafal w zakretech (dziurawych) zaczyna byc niebezpiecznie (to samo sie dzieje jak olej w lagach jest zagesty) Wazne jest zbalansowanie ustawien przod-tyl. Chodzi o to zeby w zakrecie obydwa kola mialy podobna przyczepnosc, i jesli wpadaja w poslizg to przesuwały sie rownomiernie. Oczywiscie w przypadku starszych sv mozna tylko kombinowac z tylem. W przypadku pełnych ustawien (jak np. gsxr 750 Mruga ) to juz wyzsza szkola jazdy.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
HUNTERKILLER
Honorowy SV Rider


Dołączył: 18 Lip 2008
Posty: 945
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Czw 22:03, 15 Sty 2009    Temat postu:

Ja w swojej miałem fabryczne ustawienia (tył na 3). Strasznie się męczyłem w winkalch i na ostrych dohamowaniach. Jak wymieniłem z przodu na 15W i tył dałem na 7 to o2o jakby dostało kleju w winklach. Fakt na nierównościach jest trochę gorzej. Jednak ustawienia zależą od preferowanego stylu jazdy i obciążenia motocykla.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Longer
Świeżak


Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Harasiuki
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Czw 9:52, 19 Lis 2009    Temat postu:

Gdzie znajdę opis jak przestawić tylne zawieszenie ?Bo szukam i szukam :roll:
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Diablos
SV Rider


Dołączył: 08 Lis 2008
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Podkarpacie (Paszowa)
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Czw 11:33, 19 Lis 2009    Temat postu:

Opis.? Jak lukniesz na amora z tyłu to zakumasz co i jak. Jest nakrętka na sprężynie, którą trzeba przekręcić w prawo czy w lewo i trafiać w kolejne zagłębienia i to wszystko. Jak posiadasz klucze oryginalne do suzui, to znajdziesz tam taki klucz hakowy specjalny do tej nakrętki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mprzyby2
Kontaktowy


Dołączył: 04 Paź 2009
Posty: 204
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WE - wspólny emiter? :-D
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Czw 12:10, 19 Lis 2009    Temat postu:

Czyli jedyna opcja to klucz hakowy z oryginalnych kluczy od Suzi?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slayer
Gość





PostWysłany: Czw 14:14, 19 Lis 2009    Temat postu:

mprzyby2 napisał:
Czyli jedyna opcja to klucz hakowy z oryginalnych kluczy od Suzi?

Jak nie ma w zestawie fabrycznym to można dokupić w narzędziowym lub np na allegro.Jeżeli nie chcesz kupować narzędzi to można to zrobić uderzająć młotkiem przez deseczkę w wycięcie nakrętki regulacyjnej.Jak dla mnie to rzeźba ale da się bez problemu :wink:
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Longer
Świeżak


Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Harasiuki
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Czw 16:28, 19 Lis 2009    Temat postu:

Chodzi mi jeszcze czy moto ma stać na bocznej stopce czy na podstawce w czasie regulacje, czy bez różnicy. I w ogóle czy ciężko obraca się tą nakrętką, bo ostatnio próbowałem takim kluczem rowerowym coś pod hakowy podchodzi i nie za bardzo miałem dostęp i tu pytanie czy trzeba ściągać boczki, bo wydaje mi się, że wtedy lepszy dostęp będzie i lepsze pole manewru.
A jeszcze jedno, która pozycja jest twardsza 1 czy 7. Z tego co się przyglądałem to trzeba kręcić zgodnie z ruchem wskazówek zegara żeby było twardziej, jeśli się mylę poprawcie.

P.S Czym bardziej twardsze ustawienie tym zadek bardziej idzie w górę? :lol:


Ostatnio zmieniony przez Longer dnia Czw 16:34, 19 Lis 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
R@F
Kontaktowy


Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 218
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: München
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Czw 19:06, 19 Lis 2009    Temat postu:

Wg instrukcji moto powinieneś postawić na stopce. Regulacja ma od 1-7 kroków gdzie 7 jest najtwardszy. Fabrycznie ustawiony jest na 3.
Dasz rade bez rozbierania ale zaklniesz nieraz pod nosem (przynajmniej mi się zdarzyło nieraz)


Ostatnio zmieniony przez R@F dnia Czw 19:25, 19 Lis 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Owca007
Gość





PostWysłany: Czw 19:23, 19 Lis 2009    Temat postu:

R@F napisał:
Sprężynę powinieneś "ściskać", czyli tył będzie siadał. Nie ma różnicy jak moto będzie stało. Dasz rade bez rozbierania ale zaklniesz nieraz pod nosem (przynajmniej mi się zdarzyło nieraz)


Nie zgodzę się! Ponieważ sprężyna nie zmienia swojego napięcia aż tak bardzo tylko ta nakrętka po przekręceniu powoduje, że zadupek się podnosi (widzę to po łańcuchu i osłonie) bo amortyzator tłumiący (olejowy ten w środku sprężyny) bardziej się rozciąga i wtedy po prostu przy obciążeniu dopiero sprężyna jest bardziej ściskana, a co za tym idzie motocykl jest twardszy.


Ostatnio zmieniony przez Owca007 dnia Czw 19:26, 19 Lis 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
R@F
Kontaktowy


Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 218
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: München
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Czw 19:27, 19 Lis 2009    Temat postu:

Owca007 napisał:
R@F napisał:
Sprężynę powinieneś "ściskać", czyli tył będzie siadał. Nie ma różnicy jak moto będzie stało. Dasz rade bez rozbierania ale zaklniesz nieraz pod nosem (przynajmniej mi się zdarzyło nieraz)


Nie zgodzę się! Ponieważ sprężyna nie zmienia swojego napięcia aż tak bardzo tylko ta nakrętka po przekręceniu powoduje, że zadupek się podnosi (widzę to po łańcuchu i osłonie) bo amortyzator tłumiący (olejowy ten w środku sprężyny) bardziej się rozciąga i wtedy po prostu przy obciążeniu dopiero sprężyna jest bardziej ściskana, a co za tym idzie motocykl jest twardszy.

Zwracam honor. Jakos mi się wydawało tak logiczniej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Owca007
Gość





PostWysłany: Czw 19:36, 19 Lis 2009    Temat postu:

NO Wesoly. Jak mi nie wierzysz to przekręć sobie w swojej niuni i zobaczysz Wesoly.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
R@F
Kontaktowy


Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 218
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: München
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Czw 19:45, 19 Lis 2009    Temat postu:

Oj żeby to było takie proste...
Moja czarnula czeka na mnie do końca marca w ciepłym magazynie dealera. Nie mam jej gdzie zima trzymac.
Teraz nie mogę jej nawet pogłaskać ;(


Ostatnio zmieniony przez R@F dnia Czw 19:45, 19 Lis 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Longer
Świeżak


Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Harasiuki
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Czw 20:24, 19 Lis 2009    Temat postu:

Czy zmiana z 2 na 7 pozycje spowoduje, że łańcuch się naciągnie bądź poluzuje?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Owca007
Gość





PostWysłany: Czw 20:34, 19 Lis 2009    Temat postu:

Longer napisał:
Czy zmiana z 2 na 7 pozycje spowoduje, że łańcuch się naciągnie bądź poluzuje?


Nie naciągnie ani nie popuści tylko zmieni się kąt płaszczyzny łańcucha względem wahacza, a dokładniej tej gumy na wahaczu, przestaw sobie i zobaczysz. Ale jak się usiądzie to jest już git Wesoly.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
misiekmis4
Świeżak


Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Sob 23:18, 17 Kwi 2010    Temat postu:

dla osoby wazacej ok 65 jakie ust najlepsze z tylu a jakie z przodu?tyl wiem jak regulowac a przod jak?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Miłośników Suzuki SV650/1000, TL1000 i Gladius Strona Główna -> Układ jezdny (rama, zawieszenie, hamulce, napęd, opony) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin