Forum  Forum Miłośników Suzuki SV650/1000, TL1000 i Gladius Strona Główna Forum Miłośników Suzuki SV650/1000, TL1000 i Gladius
Forum dla dojrzałych motocyklistów.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Naciąg łańcucha.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Miłośników Suzuki SV650/1000, TL1000 i Gladius Strona Główna -> Układ jezdny (rama, zawieszenie, hamulce, napęd, opony)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ryba1979
Świeżak


Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Ostrow Wlkp
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Wto 11:20, 10 Mar 2009    Temat postu: Naciąg łańcucha.

Witam,

Mam pare pytan odnosnie łancucha napedowego,

- jak mocno powinien byc naciagniety i gdzie mierzy sie luz lancucha,

- czy skracanie lancucha to dobry pomysl,

- czy lepiej zakladac spinke na zatrzask czy zakuwke (niemam zakuwarki
wiec spinka jest dla mnie wygodniejsza,)

Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
B2RT
Moderator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4262
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław / Goleniów / Szczecin
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Wto 11:34, 10 Mar 2009    Temat postu: Re: Naciag łancucha

ryba1979 napisał:
Witam,

Mam pare pytan odnosnie łancucha napedowego,

- jak mocno powinien byc naciagniety i gdzie mierzy sie luz lancucha,


20-30mm w najmniej wyciągniętym miejscu łańcucha.

ryba1979 napisał:

- czy skracanie lancucha to dobry pomysl,


Nie bardzo

ryba1979 napisał:

- czy lepiej zakladac spinke na zatrzask czy zakuwke (niemam zakuwarki
wiec spinka jest dla mnie wygodniejsza,)


Tu zdania są podzielone. Ja wolę zakuwany. Wielu powie że SV nie ma 100hp i wystarczy zapinka.

Tu znajdziesz sporo przydatnych informacji.
[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slayer
Gość





PostWysłany: Wto 12:00, 10 Mar 2009    Temat postu:

Luz mierzysz gdy moto jest na bocznej stopce.Sprawdza się go po środku, między dwoma zębatkami.Łańcucha się nie skraca, to nie WSK-a.Lepiej zakuwać.Jeśli ma się wprawę nie potrzebna jest zakuwarka.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ryba1979
Świeżak


Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Ostrow Wlkp
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Śro 9:50, 11 Mar 2009    Temat postu:

Ok, nowy napęd jest juz w drodze, pytanie czy taki nowy łancuch smarowac czyms przed zalozeniem (z reguly chyba jest nasmarowany fabrycznie) ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
B2RT
Moderator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4262
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław / Goleniów / Szczecin
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Śro 10:05, 11 Mar 2009    Temat postu:

ryba1979 napisał:
Ok, nowy napęd jest juz w drodze, pytanie czy taki nowy łancuch smarowac czyms przed zalozeniem (z reguly chyba jest nasmarowany fabrycznie) ?


Oryginalne pytanie. Oczywiście, że smarować. Tak samo jak "stary".
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kolecik
Gość





PostWysłany: Śro 11:09, 11 Mar 2009    Temat postu:

B2RT napisał:
ryba1979 napisał:
Ok, nowy napęd jest juz w drodze, pytanie czy taki nowy łancuch smarowac czyms przed zalozeniem (z reguly chyba jest nasmarowany fabrycznie) ?


Oryginalne pytanie. Oczywiście, że smarować. Tak samo jak "stary".


Rybce :lol: chyba chodziło o to czy zaraz po założeniu jest potrzeba smarować bo może jest fabrycznie nasmarowany. Tak czy siak jak nasmarujesz to nie zaszkodzi...
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ryba1979
Świeżak


Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Ostrow Wlkp
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Śro 11:14, 11 Mar 2009    Temat postu:

Ok, I wszystko jasne Wesoly

Wielkie dzieki panowie
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek_K.
Moderator


Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 983
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bielsko-Biała
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Wto 11:27, 04 Maj 2010    Temat postu:

Wczoraj sprawdziłem naciąg łańcucha, ma luz ~3cm (czyli górna granica normy). Naciągnąć czy poczekać aż jeszcze trochę poluzuje się, np. do 35mm?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lukas
Stały bywalec


Dołączył: 27 Kwi 2008
Posty: 1022
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

PostWysłany: Wto 13:56, 04 Maj 2010    Temat postu:

Tomek_K. napisał:
Wczoraj sprawdziłem naciąg łańcucha, ma luz ~3cm (czyli górna granica normy). Naciągnąć czy poczekać aż jeszcze trochę poluzuje się, np. do 35mm?


Możesz poczekać. Kropka. Stop Wesoly
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek_K.
Moderator


Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 983
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bielsko-Biała
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Wto 16:15, 04 Maj 2010    Temat postu:

Dzięki. Wesoly
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lukas
Stały bywalec


Dołączył: 27 Kwi 2008
Posty: 1022
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

PostWysłany: Wto 18:21, 04 Maj 2010    Temat postu:

Tomek_K. napisał:
Dzięki. Wesoly

Proszę.
A sprawdzasz luz łańcucha gdy siedzisz na moto? Bo tak powinno się sprawdzać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Owca007
Kontaktowy


Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 226
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław i Tłustomosty (granica opolskiego i ślaskiego)

PostWysłany: Wto 19:22, 04 Maj 2010    Temat postu:

Lukas napisał:

A sprawdzasz luz łańcucha gdy siedzisz na moto? Bo tak powinno się sprawdzać.


Wyjąłeś mi to z ust, bo teraz to pisałem Wesoly.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek_K.
Moderator


Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 983
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bielsko-Biała
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Wto 20:01, 04 Maj 2010    Temat postu:

Lukas napisał:

A sprawdzasz luz łańcucha gdy siedzisz na moto? Bo tak powinno się sprawdzać.

Nie, instrukcji nie ma o tym ani słowa. Poza tym jak można samodzielnie sprawdzić luz siedząc na motocyklu?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Owca007
Kontaktowy


Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 226
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław i Tłustomosty (granica opolskiego i ślaskiego)

PostWysłany: Wto 20:04, 04 Maj 2010    Temat postu:

Ja siedzę jedną ręką opieram się o coś trzymając równowagę, a drugą się nachylam i sprawdzam łańcuch Wesoly. Trochę gimnastyki nikomu nie szkodzi Wesoly.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek_K.
Moderator


Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 983
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bielsko-Biała
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Wto 20:06, 04 Maj 2010    Temat postu:

Ja do cyrkowych sztuczek się nie nadaję. Jezyk Starość nie radość. Mruga
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Owca007
Kontaktowy


Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 226
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław i Tłustomosty (granica opolskiego i ślaskiego)

PostWysłany: Wto 20:07, 04 Maj 2010    Temat postu:

To posadź żona kolegę czy worek ziemniaków i sprawdź sobie sam Wesoly.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek_K.
Moderator


Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 983
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bielsko-Biała
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Wto 20:12, 04 Maj 2010    Temat postu:

Przy moto lubię dłubać w samotności. Wesoly Odczyt będzie dużo różnił się? Nie wiem, czy to siadanie na motocyklu przy pobieraniu pomiarów to nie jest miejski mit skoro instrukcja obsługi milczy na ten temat.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lukas
Stały bywalec


Dołączył: 27 Kwi 2008
Posty: 1022
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

PostWysłany: Wto 20:53, 04 Maj 2010    Temat postu:

Tomek_K. napisał:
Przy moto lubię dłubać w samotności. Wesoly Odczyt będzie dużo różnił się? Nie wiem, czy to siadanie na motocyklu przy pobieraniu pomiarów to nie jest miejski mit skoro instrukcja obsługi milczy na ten temat.


Uwierz, nie jest to żaden mit. Podejrzewam, że jak normalnie wg instrukcji masz te 25mm luzu to po tym jak zasiądziesz za sterami zrobi ci się z 15mm. I dobrze jeszcze jak się równo wyciąga ale jak nie, to miejscami może się zrobić na sztywno i co wtedy? Szkoda łożysk, wałka zdawczego i czegoś tam jeszcze - już nie pamiętam czego dokładnie. Tak przynajmniej kiedyś poinformowali mnie w serwisie. Logicznie rzecz wziąłem i im uwierzyłem Wesoly
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kermadec
Administrator


Dołączył: 21 Mar 2006
Posty: 3537
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Wto 21:38, 04 Maj 2010    Temat postu:

Yyyy.... Od kiedy to odległość między zębatkami zwiększa się po dociśnięciu amortyzatora?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lukas
Stały bywalec


Dołączył: 27 Kwi 2008
Posty: 1022
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

PostWysłany: Wto 21:51, 04 Maj 2010    Temat postu:

kermadec napisał:
Yyyy.... Od kiedy to odległość między zębatkami zwiększa się po dociśnięciu amortyzatora?


Nie sądzę, że chodzi tu o odległość pomiędzy zębatkami ale o jakieś inne siły - może nadprzyrodzone Wesoly
Ty masz moto z kardanem więc na szybko nie możesz tego zobaczyć.
Uwierz mi jednak, że łańcuch napina się dodatkowo pod ciężarem ridera.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kermadec
Administrator


Dołączył: 21 Mar 2006
Posty: 3537
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Wto 22:13, 04 Maj 2010    Temat postu:

Być może, ale na zdrowy rozum.... w takim wypadku kardan też powinien się wyciągać Wesoly.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek_K.
Moderator


Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 983
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bielsko-Biała
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Śro 4:23, 05 Maj 2010    Temat postu:

Lukas napisał:
...
Uwierz mi jednak, że łańcuch napina się dodatkowo pod ciężarem ridera.

Pewnie między innymi po to jest te 20-30mm luzu.

Wychodzę z założenia, że skoro inżynierowie Suzuki nie nakazali robienia pomiarów siedząc na motocyklu to waga kierowcy nie ma większego wpływu na napięcie łańcucha. Ale jak kiedyś będe z narzeczoną w garażu zrobię pomiar obydwoma sposobami i porównam wyniki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PiotrFF
Stały bywalec


Dołączył: 19 Wrz 2006
Posty: 1146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Śro 8:16, 05 Maj 2010    Temat postu:

Pomiaru dokonuje się bez jeźdźca!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek_K.
Moderator


Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 983
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bielsko-Biała
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Pią 11:21, 07 Maj 2010    Temat postu:

Koniec końców naciągnąłem łańcuch o jakieś 5-7mm. Nie wiem, czy to nie efekt placebo ale jakoś lepiej mi się dzisiaj jechało. Pełna kultura ze strony napędu, kompletnie bez szarpania - a raz niechcący zszedłem w okolice 2500 obrotów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Miłośników Suzuki SV650/1000, TL1000 i Gladius Strona Główna -> Układ jezdny (rama, zawieszenie, hamulce, napęd, opony) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin