Forum  Forum Miłośników Suzuki SV650/1000, TL1000 i Gladius Strona Główna Forum Miłośników Suzuki SV650/1000, TL1000 i Gladius
Forum dla dojrzałych motocyklistów.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Główka ramy
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Miłośników Suzuki SV650/1000, TL1000 i Gladius Strona Główna -> Układ jezdny (rama, zawieszenie, hamulce, napęd, opony)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wasior
Gość





PostWysłany: Śro 8:23, 22 Lip 2009    Temat postu:

Mam do szanownych forumowiczów pytanie: Mój mechanik zdiagnozował shimmy jako usterkę łożyska główki ramy-rozwiązanie to wymiana łożyska. Z tego co mówi w starych SV łożysko jest koszyczkowe i nie ma jak go dociągać-trzeba wymienić na stożkowe. Czy to prawda?
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Yyveel
Gość





PostWysłany: Śro 21:34, 22 Lip 2009    Temat postu:

Standard to lozysko kulkowe i ich nie mozna mocno skrecac, mozna mocniej nowszej konstrukcji, czyli te stozki z rolkami.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wasior
Gość





PostWysłany: Czw 22:25, 23 Lip 2009    Temat postu:

Jestem po wymianie łożyska główki ramy. Dziękuję wam za pomoc. Sprawa shimmy załatwiona. Motocykl prowadzi się jak nowy, powyżej 100km/h mogę puścić spokojnie kierownicę. Drgania odczuwalne są tylko ze względu na nawierzchnie i nie mają wpływu na jazdę tylko na komfort. Polecam wszystkim mającym wątpliwości co do wymiany tego podzespołu. W oryginale starej sv montowane są łożyska kulkowe bez możliwości dociągania. Różnica w prowadzeniu jest kolosalna.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Notturno SV
Kontaktowy


Dołączył: 05 Cze 2009
Posty: 293
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Pią 7:02, 24 Lip 2009    Temat postu:

A ja mam takie pytanie, kiera chodzi mi ciężko, nie bardzo, ale jest to odczuwalne (porównując z innymi motocyklami). Czy istnieje możliwość że mam za mocno dokręconą śrubę w główce ramy ??A może ktoś się z tym spotkał i przyczyna może być inna ??
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasooch
Gość





PostWysłany: Pią 7:10, 24 Lip 2009    Temat postu:

Notturno SV napisał:
A ja mam takie pytanie, kiera chodzi mi ciężko, nie bardzo, ale jest to odczuwalne (porównując z innymi motocyklami). Czy istnieje możliwość że mam za mocno dokręconą śrubę w główce ramy ??A może ktoś się z tym spotkał i przyczyna może być inna ??

Spotkałem się, przyczyną była za mocno skręcona główka. W ekstremalnej sytuacji może się to objawiać również tym, że motocyklem nie da się jechać bez trzymania kierownicy - ściąga na boki, bo przód nie prostuje się samoczynnie.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bonokce
SV Rider


Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 148
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Nie 8:46, 26 Lip 2009    Temat postu:

U mnie to samo jest właśnie z łożyskiem i mam takie pytanko ile daleś za wymiane łożyska?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wasior
Gość





PostWysłany: Nie 10:04, 26 Lip 2009    Temat postu:

Łożysko kosztuje 100-130 zł w detalu, wymiana ok 100 zł.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bonokce
SV Rider


Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 148
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Nie 8:09, 02 Sie 2009    Temat postu:

Mam takie pytanko. Wymianiał ktoś sam to łożysko? Czy to trudny zabieg?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wasior
Gość





PostWysłany: Nie 12:16, 02 Sie 2009    Temat postu:

Przed wymianą zastanawiałem się nad tym. Przejrzałem serwisówkę i rady na forum. Wyszło na to, że wymiana nie jest zbyt łatwa dla mechanika-amatora. Trzeba zdemontować cały przód, w odpowiednich miejscach walnąć młotkiem itd...potem wszystko sprawnie poskładać. Jak się zacząłem przymierzać to wyszło na to, że odpuszczę 100 zł i zrobię u specjalisty. Przy okazji można tanio wymienić olej w lagach bo przód i tak jest zdjęty.
Może napisze ktoś co to sam zrobiłWesoly?
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasooch
Gość





PostWysłany: Nie 21:17, 02 Sie 2009    Temat postu:

No ja to niedawno robiłem, dokładnie tak jak Wasior napisał, nawet z wymianą oleju w lagach - u Kolecika Jezyk
Zaczynamy od postawienia motocykla np. na kobyłkach podstawionych pod crashpady, lub na jakimś podnośniku czy kołku pod silnikiem. Przednie koło musi być w górze. Wyjmujemy koło, odkręcamy kierownicę, lampę, zegary, rozkręcamy obie półki i wyciągamy z nich lagi. Wtedy mamy już w ramie tylko gołe półki. Odkręcamy nakrętkę mocującą górną półkę na sztycy w główce (klucz chyba 32mm), następnie odkręcamy dolną półkę kluczem hakowym, pazurowym czy jak tam kto go lubi nazywać. Wtedy łożyska są już na wierzchu. Bieżnie należy wybić z główki ramy, a następnie wbić tam nowe łożysko i składać w odwrotnej kolejności Mruga
Czasowo przy w miarę wprawnych rękach można się z tym uwinąć w 2-3 godziny. Potrzebny jest klucz 32mm, 12mm, ampul 6mm, klucz pazurowy, młotek, jakieś pobijaki.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bonokce
SV Rider


Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 148
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Nie 23:14, 02 Sie 2009    Temat postu:

Chyba to przerośnie moje zdolności. Może jednak dam do jakiegoś specjalisty, tylko że jak sie sam dowiadywałem to robota w Katowicach wychodziła w granicach 200-250 zł.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Miłośników Suzuki SV650/1000, TL1000 i Gladius Strona Główna -> Układ jezdny (rama, zawieszenie, hamulce, napęd, opony) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Strona 3 z 3

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin