Forum  Forum Miłośników Suzuki SV650/1000, TL1000 i Gladius Strona Główna Forum Miłośników Suzuki SV650/1000, TL1000 i Gladius
Forum dla dojrzałych motocyklistów.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Główka ramy
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Miłośników Suzuki SV650/1000, TL1000 i Gladius Strona Główna -> Układ jezdny (rama, zawieszenie, hamulce, napęd, opony)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
basik
Świeżak


Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk/Londyn

PostWysłany: Nie 15:15, 01 Cze 2008    Temat postu:

po ilu kilometrach trzeba dokręcić nowe łożysko?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slayer
Gość





PostWysłany: Nie 18:53, 01 Cze 2008    Temat postu:

Polataj troche, pojezdzij po dziurach.Moze 100,200,300 km.Nie ma reguly.Kontroluj czy pojawia sie luz.Jesli bedzie to troche dokrecisz i bedzie git.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kronos
Stały bywalec


Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Nie 19:37, 01 Cze 2008    Temat postu:

slayer
jest jakaś zasadna reguła, że np po 15-20 tys km trzeba dokręcać główkę czy zależy to od stylu jazdy ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slayer
Gość





PostWysłany: Nie 20:21, 01 Cze 2008    Temat postu:

Nie ma zadnej reguly.Glownie zalezy od tego jak i po czym jezdzisz choc pewien wplyw moga miec tez warunki atmosferyczne i czeste mycie myjka (wiadomo ze wilgoc zle wplywa na lozyska).Jesli nie jezdzisz na gumie to lozyska powinny wystarczyc na dosyc dlugo.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kermadec
Administrator


Dołączył: 21 Mar 2006
Posty: 3537
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Nie 22:03, 01 Cze 2008    Temat postu:

A ja wam powiem, że od wymiany łożyska przejechałem prawie 8000km i nic nie dokręcałem. Mechanik mi powiedział, żebym przyjechał jak poczuje delikatny luz. Fajnie tylko od wymiany luz sie nie pojawił.....
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
philip
SV Rider


Dołączył: 17 Maj 2008
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 15:43, 25 Lis 2008    Temat postu:

Jaki rozmiar ma ten klucz pazurkowy? Chyba, że jest jakiś uniwersalny :wink:
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slayer
Gość





PostWysłany: Wto 20:30, 25 Lis 2008    Temat postu:

Sa rozne rozmiary tych kluczy.Mozna kupic rowniez uniwersalny ktory ma ''pazur'' zawieszony na sworzniu.Najlepiej zmierzyc srednice nakretki np suwmiarka i nabyc odpowiedni klucz.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
philip
SV Rider


Dołączył: 17 Maj 2008
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 18:39, 27 Lis 2008    Temat postu:

Myślałem, że da się kupić bez mierzenia, bo chętnie bym teraz nabył i dokręcił główkę jak znajdę trochę czasu. Chyba, że ktoś wie jaki rozmiar ma klucz do SVs k5. Dzięki Slayer za odp, pzdr.

EDIT:
Dostałem się do tych słoneczek i próbowałem sprawdzić czy są luźne. Próbowałem je odkręcić bez tego klucza, stukając lekko itp, ale wydaje mi się, że wszystko jest mocno dokręcone... Czy ten luz może być gdzieś jeszcze?


Ostatnio zmieniony przez philip dnia Pon 16:48, 01 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
opal
Stały bywalec


Dołączył: 11 Sty 2007
Posty: 955
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skierniewice
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Pon 21:06, 29 Gru 2008    Temat postu:

Jak dokładnie przebiega wymiana łożyska główki ramy? Piszecie, ze potrzebne są klucze imbusowe i nasadowe. A co z kluczem pazurkowym? nie trzeba tych śrub na pazurkowy rozkręcać? Pewnie trzeba... tak?

Moje drugie pytanie.... u mnie z przodu też czuć delikatny luz kiedy wpadnę w większą dziurę, lub kiedy gwałtownie z szarpnięciem nacisnę klamkę hamulca jak gwałtowni odpuszczę hamulec przy mocnym hamowaniu to też daje się coś usłyszeć. Sprawdzałem łożysko główki ramy-jest OK. Łożyska w kole tez OK. Co może być przyczyną małych luzów? Gdzieś zrobiło się luźno w zestawie goleń-laga? jeśli tak to podlega tylko wymianie? Macie inne jakieś pomysły?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slayer
Gość





PostWysłany: Wto 11:20, 30 Gru 2008    Temat postu:

Wymiana.Odkrecasz chromowana nakretke, zdejmujesz polke (pobijasz gumowym mlotkiem) i odkrecasz sloneczko (klucz hakowy).Przod jest wolny i mozna wymieniac lozyska.
Jesli chcesz sprawdzic luzy w przednim zawieszeniu to kolo musi byc uniesione.Szarpiac na boki pod dolna polka zauwazysz ewentualne luzy na lozyskach glowki ramy-moze bedzie potrzebne tylko dokrecenie sloneczka;jesli nie wymiana kompletu.Szarpiac za golenie, nie powinno byc wyczuwalnego luzu miedzy nimi a lagami.Jesli sa oznacza to wybicie jakiejs tulejki.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
opal
Stały bywalec


Dołączył: 11 Sty 2007
Posty: 955
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skierniewice
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Wto 20:51, 30 Gru 2008    Temat postu:

Dziękóweczka :-) No właśnie jak kupiłem moto to sprawdzałem łożysko główki ramy z uniesionym kołem-było OK. Jednak w sezonie czasem coś potrafiło stuknąć. Ostatnio ponownie sprawdziłem główkę ramy i jest git! Złapałem za golenie na samym dole i wydaje mi się jakby był luz goleń-laga na wysokości uszczelniaczy mniej więcej. Czy wystarczy rozebranie i wymiana tulei? Droga to sprawa będzie?

Wydaje mi się, że poprzedni właściciel dawał na nim nie źle na gumie i pewnie stopie (założone wzmocnione klocki z przodu SBS) też było na porządku dziennym, a SV nie ma zawieszenia do tego przystosowanego.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PiotrFF
Stały bywalec


Dołączył: 19 Wrz 2006
Posty: 1146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Wto 21:22, 30 Gru 2008    Temat postu:

opal napisał:
Złapałem za golenie na samym dole i wydaje mi się jakby był luz goleń-laga na wysokości uszczelniaczy mniej więcej. Czy wystarczy rozebranie i wymiana tulei? Droga to sprawa będzie?


Delikatny luz na wysokości uszczelniaczy to normalna rzecz. Luz w główce ramy można wyczuć ruszając goleniami lub na słuch jadąc po nierównościach
Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
opal
Stały bywalec


Dołączył: 11 Sty 2007
Posty: 955
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skierniewice
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Wto 23:49, 30 Gru 2008    Temat postu:

PiotrFF napisał:
opal napisał:
Złapałem za golenie na samym dole i wydaje mi się jakby był luz goleń-laga na wysokości uszczelniaczy mniej więcej. Czy wystarczy rozebranie i wymiana tulei? Droga to sprawa będzie?


Delikatny luz na wysokości uszczelniaczy to normalna rzecz. Luz w główce ramy można wyczuć ruszając goleniami lub na słuch jadąc po nierównościach
Pozdrawiam


Główka ramy na 100 % jest OK.
Jak delikatny luz na wysokości uszczelniaczy to norma, to uspokoiłeś mnie. Wygląda na to, że jest wszystko w porządalu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slayer
Gość





PostWysłany: Śro 10:32, 31 Gru 2008    Temat postu:

Tak jak pisze Piotr.Jesli sa bardzo male luzy laga/golen to nie przejmuj sie i smigaj dalej.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
opal
Stały bywalec


Dołączył: 11 Sty 2007
Posty: 955
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skierniewice
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Nie 1:19, 04 Sty 2009    Temat postu:

No to fajnie. Też tak macie, że czasem jak gwałtownie przód musi wybrać nierówność (np.: źle obsadzona studzienka) to da się zauważyć stuki, małe puknięcia i luzy?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dono
Kontaktowy


Dołączył: 16 Sie 2008
Posty: 297
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: łódzkie
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Nie 14:05, 04 Sty 2009    Temat postu:

tak, też się ostatnio nad tym zastanawiałem, mam to samo. moto na podnośnik i nie wyczułem żadnych luzów na główce, wiec skoro tak piszecie to jest ok. poza pukaniem żadnych objawów.

Ostatnio zmieniony przez dono dnia Nie 18:19, 11 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BlackN
Świeżak


Dołączył: 13 Gru 2008
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Nie 8:11, 22 Mar 2009    Temat postu:

Czy SVka ma w główce ramy łożyska stożkowe (fabrycznie) tylko i wyłącznie? Słyszałem (w nieautoryzowanym serwisie), że można spotkać też kulkowe, których skręcanie (ściskanie) sensu nie ma...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
B2RT
Moderator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4262
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław / Goleniów / Szczecin
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Nie 14:59, 22 Mar 2009    Temat postu:

opal napisał:
No to fajnie. Też tak macie, że czasem jak gwałtownie przód musi wybrać nierówność (np.: źle obsadzona studzienka) to da się zauważyć stuki, małe puknięcia i luzy?


Jesteś pewien, że nie jest to efekt "dobijania" ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
opal
Stały bywalec


Dołączył: 11 Sty 2007
Posty: 955
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skierniewice
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Pon 21:32, 23 Mar 2009    Temat postu:

B2RT napisał:
opal napisał:
No to fajnie. Też tak macie, że czasem jak gwałtownie przód musi wybrać nierówność (np.: źle obsadzona studzienka) to da się zauważyć stuki, małe puknięcia i luzy?


Jesteś pewien, że nie jest to efekt "dobijania" ?


Efekt dobijania to nie jest na pewno. Jeśli nacisnę klamkę i bujam delikatnie przodem to daje się usłyszeć i wyczuć mały luz. Niemożliwe, żebym na postoju delikatnie bujając przodem dobijał amorki. Wygląda mi to na luz goleń-laga. Wymienia się tam jakieś tulejki? Tak ma być? Chodzi mi po głowie, żeby zajechać do POLandPosition i sprawdzić to. Miałbym spokój...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasooch
Gość





PostWysłany: Pon 21:40, 23 Mar 2009    Temat postu:

Wymienia się tam tuleje ślizgowe, ale ciężko mi uwierzyć, że w tak świeżym motocyklu już by padły.
Sprawdź inny trop - pływająca tarcza Mruga


Ostatnio zmieniony przez lasooch dnia Pon 21:47, 23 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
opal
Stały bywalec


Dołączył: 11 Sty 2007
Posty: 955
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skierniewice
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Wto 0:33, 24 Mar 2009    Temat postu:

Najlepiej jak pan lasooch się tym zajmie i rzuci okiem :-D Kiedyś pięknego pogodnego dnia przy okazji spotu na Mc Wilanów zasięgnę waszej opinii. Na pewno nie jest to łożysko główki ramy....luzy czuć sporo poniżej. A tarcza pływa tylko jak myję moto :-P
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasooch
Gość





PostWysłany: Wto 19:46, 24 Mar 2009    Temat postu:

Moje tarcze pływają cały czas, nawet bez mycia i chwała im za to Jezyk
Nie no, tak na serio - tarcza składa się z dwóch części połączonych sworzniami. Gwarantują one delikatny luz tarczy, by układała się ona ładnie przy ściskaniu klockami. Niestety wraz z rosnącym przebiegiem, luzy tych sworzni też powoli rosną i objawiają się właśnie pukaniem, gdy na zaciśniętym hamulcu kołyszesz motocyklem. Znajdź pan kogoś panie Opal do bujania SVką, sam przyłóż palec do sworzni i zobaczysz czy są tam jakieś luzy. U mnie są i zupełnie się tym faktem nie przejmuję - urok pływających tarcz i tyle Wesoly


Ostatnio zmieniony przez lasooch dnia Pią 20:44, 23 Paź 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
opal
Stały bywalec


Dołączył: 11 Sty 2007
Posty: 955
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skierniewice
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Wto 21:48, 24 Mar 2009    Temat postu:

No kumam tak z grubsza temat pływających tarcz. To też wykluczam. Dlaczego? Ano dlatego, że wystarczy wpaść w krótki dołek (szybka reakcja zawieszenia) i wtedy luz jest wyczuwalny na kierownicy i wyłapany przez moje przytępione już trochę uszy. Nie hamujemy, to tarcze żyją swoim życiem w tym wypadku, a luz jest... Mam wrażenie, że poprzedni właściciel dobrze dawał na gumie... może te tulejki już jednak są zmęczone?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kolecik
Gość





PostWysłany: Wto 19:36, 14 Kwi 2009    Temat postu:

Jak Opal wymieniałeś łożyska główki ramy?
Ja dzisiaj dowiedziałem, że moje kwalifikują się do wymiany, bo już są niezłą padaką. Powiedział to sam kierownik serwisu F&F (czy jakoś tak) Tomek Kędzior.
Robił to już ktoś i opisze jak to dokładnie, po kolei się robi? Czy trzeba podnieś moto, jakie narzędzia (imbusy, oczkowe, pazurkowy...) itp.?
Z góry dziękuję za pomoc Mruga
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
opal
Stały bywalec


Dołączył: 11 Sty 2007
Posty: 955
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skierniewice
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Wto 22:58, 14 Kwi 2009    Temat postu:

kolecik napisał:
Jak Opal wymieniałeś łożyska główki ramy?
Ja dzisiaj dowiedziałem, że moje kwalifikują się do wymiany, bo już są niezłą padaką. Powiedział to sam kierownik serwisu F&F (czy jakoś tak) Tomek Kędzior.
Robił to już ktoś i opisze jak to dokładnie, po kolei się robi? Czy trzeba podnieś moto, jakie narzędzia (imbusy, oczkowe, pazurkowy...) itp.?
Z góry dziękuję za pomoc Mruga


Nie wymieniałem, bo wydaje mi się, że są OK. Podnosiłem moto kolejny raz, szarpałem za lagi i nie wyczuwam żadnego luzu. Wiem, że musisz zdjąć górną półkę, odkręcasz śrubę centralną, później pazurkowym kolejną śrubę i później już wymiana łożysk zostaje. Jak się mylę, albo ktoś bardziej zorientowany to piszcie. Podobno prosta czynność. Kolecik... powiedz mi jak dokładnie sprawdzali luz u Ciebie na łożyskach główki ramy? Czyżby nie wystarczyło odciążenie przodu , szarpanie i delikatne palce, które wyczują luzy?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kolecik
Gość





PostWysłany: Śro 6:09, 15 Kwi 2009    Temat postu:

U mnie koleś, który wjeżdżał na serwis od razu zauważył, że coś jest nie tak i później we dwóch sprawdzili. Nie wiem dokładnie jak to sprawdzali bo moto stał już w serwisie ale z tego co dojrzałem to jeden siedział na moto a drugi stał przed i chyba trzymał za lagi, ale tego to nie jestem pewien. Na koniec stwierdzili, że łożyska "mają już pamięć"... :?

EDIT
Czy przy wymianie muszę zdjąć lampę, liczniki i cały osprzęt? :roll:


Ostatnio zmieniony przez kolecik dnia Śro 7:01, 15 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasooch
Gość





PostWysłany: Śro 13:03, 15 Kwi 2009    Temat postu:

Tak, trzeba rozebrać cały przód i wyjąć obie półki z ramy. Więc liczniki, lampa, lagi - to wszystko trzeba odkręcić. Z kluczy to potrzeba chyba 17mm do odkręcenia ośki, 12mm do rozkręcenia półek, płaski 32mm do odkręcenia nakrętki z nad górnej półki i pazurowy do odkręcenia nakrętki z pod górnej półki. A następnie młotek i mesel do wybicia łożysk z główki ramy i zbicia bieżni z sztycy w dolnej półce. I montaż nowych łożysk Wesoly

Ostatnio zmieniony przez lasooch dnia Pią 20:46, 23 Paź 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kolecik
Gość





PostWysłany: Śro 13:22, 15 Kwi 2009    Temat postu:

lasooch napisał:
Tak, trzeba rozebrać cały przód i wyjąć obie półki z ramy. Więc liczniki, lampa, lagi - to wszystko trzeba odkręcić. Z kluczy to potrzeba chyba 17mm do odkręcenia ośki, 12mm do rozkręcenia półek, jakiś duży do odkręcenia nakrętki z górnej półki i pazurowy do odkręcenia nakrętki z pod dolnej półki. A następnie młotek i mesel do wybicia łożysk z główki ramy i zbicia bieżni z sztycy w dolnej półce. I montaż nowych łożysk Wesoly


To trochę skomplikowane się robi :roll:
Kiedyś Lasooch wspominałeś o rozkręcaniu biznesu w postaci warsztatu. Ruszyłeś coś? Bo jak coś to jestem potencjalnym klientem
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mihau
Świeżak


Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Pią 19:37, 15 Maj 2009    Temat postu:

BlackN napisał:
Czy SVka ma w główce ramy łożyska stożkowe (fabrycznie) tylko i wyłącznie? Słyszałem (w nieautoryzowanym serwisie), że można spotkać też kulkowe, których skręcanie (ściskanie) sensu nie ma...


u mnie są kulkowe
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasooch
Gość





PostWysłany: Pią 22:05, 15 Maj 2009    Temat postu:

O właśnie, skoro temat wrócił... Jak tam Kolecik trzymają się Twoje łożyska? Mruga Nie trzeba nic dociągnąć?
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Miłośników Suzuki SV650/1000, TL1000 i Gladius Strona Główna -> Układ jezdny (rama, zawieszenie, hamulce, napęd, opony) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin