Forum  Forum Miłośników Suzuki SV650/1000, TL1000 i Gladius Strona Główna Forum Miłośników Suzuki SV650/1000, TL1000 i Gladius
Forum dla dojrzałych motocyklistów.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wytrzymałość opon

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Miłośników Suzuki SV650/1000, TL1000 i Gladius Strona Główna -> Układ jezdny (rama, zawieszenie, hamulce, napęd, opony)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Notturno SV
Kontaktowy


Dołączył: 05 Cze 2009
Posty: 293
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Nie 10:50, 07 Cze 2009    Temat postu: Wytrzymałość opon

Witam. przeglądałem za pomocą szukaj i nic nie znalazłem Wesoly A wiec moje pytanie brzmi ile km przejeżdżacie mniej więcej na jednym komplecie opon ?? nie mówię o wariacjach typu palenie lub gumowanie typowa jazda turystyczno-sportowa Wesoly :twisted:
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PęDZEL
Stały bywalec


Dołączył: 03 Maj 2007
Posty: 583
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opolskie
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Nie 11:11, 07 Cze 2009    Temat postu: Re: Wytrzymalosc opon

Notturno SV napisał:
Witam. przeglądałem za pomocą szukaj i nic nie znalazłem Wesoly A wiec moje pytanie brzmi ile km przejeżdżacie mniej więcej na jednym komplecie opon ?? nie mówię o wariacjach typu palenie lub gumowanie typowa jazda turystyczno-sportowa Wesoly :twisted:


Wydaje mi się, że sporo odpowiedzi na ten temat było już w wątku na forum ( http://www.sv650.fora.pl/problemy-techniczne-i-porady,7/jakie-opony-opony,426.html ). Ogólnie ciężko odpowiedzieć na Twoje pytanie, bo wszystko zależy od rodzaju opon, techniki jazdy, masy kierowcy, jedni na oponie przejeżdżają 5 tys. km, inni 10 a jeszcze inni potrafią zrobić nawet 20 tys.km.

Nie da się na to pytanie odpowiedzieć konkretnie, przynajmniej tak mi się wydaje Ogólnie z doświadczenia wiem, że 10 tys. km to powinien być realny przebieg do zrobienia


Ostatnio zmieniony przez PęDZEL dnia Nie 11:13, 07 Cze 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Montana
Stały bywalec


Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 626
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: znienacka
Płeć: Biker płci żeńskiej

PostWysłany: Nie 11:19, 07 Cze 2009    Temat postu:

To zależy nie tylko od stylu jazdy ale i od typu opon. A'la torówki szybciej się zużyją na naszych drogach. Laczki dobierasz wg swoich upodobań i musisz się liczyć że każde mają inne właściwości i lepiej się sprawdzają na np. deszczu lub bardziej kleją się drogi.

Przy normalnej jeździe powinny wytrzymać jakieś 10k km.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
quiki
Świeżak


Dołączył: 01 Paź 2007
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Oleśnica/Wrocław

PostWysłany: Nie 13:08, 07 Cze 2009    Temat postu:

Ja na fabrycznych dunlopach zrobiłem 14 tyś. i jeszcze 1-2 tyś dały by radę ale ze względu na spękany przód zmieniam kpl.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fabian1098
Kontaktowy


Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 389
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Nie 13:19, 07 Cze 2009    Temat postu:

Ja np dorwałem o2o z orginalnymi oponkami Bridgestone'a z przebiegiem 11 tys km i jest takies 90 % bieżnika Mruga
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TheL
Świeżak


Dołączył: 19 Sie 2008
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Żary / Poznań
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Nie 22:45, 07 Cze 2009    Temat postu:

Jeden - góra dwa treningi WesolyWesolyWesolyWesoly
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
B2RT
Moderator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4262
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław / Goleniów / Szczecin
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Nie 23:07, 07 Cze 2009    Temat postu:

TheL napisał:
Jeden - góra dwa treningi WesolyWesolyWesolyWesoly


Oh lol Wesoly

TheL a nie chcesz czasem opony do dobicia?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
selisek
Stały bywalec


Dołączył: 06 Maj 2008
Posty: 591
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Kęty/Kraków
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Pon 7:04, 08 Cze 2009    Temat postu:

To tyl Jezyk Jak sie gumuje to na tyle starcza...

Przod polata troche treningow.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rafał
Moderator


Dołączył: 27 Lip 2007
Posty: 1528
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wa_wa/Jabłonna
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Pon 7:26, 08 Cze 2009    Temat postu:

selisek napisał:
To tyl Jezyk Jak sie gumuje to na tyle starcza...

Przod polata troche treningow.

Chyba, że głownie jeździsz na przednim kole ... Wesoly
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PęDZEL
Stały bywalec


Dołączył: 03 Maj 2007
Posty: 583
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opolskie
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Pon 9:42, 08 Cze 2009    Temat postu:

Jak już poruszyliście temat wytrzymałości opon podczas stunt'owania to powiem Wam, że Rafał Pasierbek (Stunter13), któremu załatwiam opony zużywa nawet do 5 kompletów tygodniowo, szybko idą zarówno przednie jak i tylne opony. Na pokazach przeważnie potrzebne są ze dwie opony na tył :wink:

Chłopak gum na prawdę dużo zużywa :wink:
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
selisek
Stały bywalec


Dołączył: 06 Maj 2008
Posty: 591
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Kęty/Kraków
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Pon 12:24, 08 Cze 2009    Temat postu:

Wkoncu chyba jeszcze aktualny mistrz Polski Wesoly
Jak mozesz pozdrow go i wyraz podziw bo to co on skacze po tym motorze jak malpa to ludzkie pojecie przechodzi Wesoly i cyrkle wywija zawrotowo ...

Pozdro Wesoly
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomalla
Świeżak


Dołączył: 28 Lip 2009
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ZetGie
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Wto 22:26, 28 Lip 2009    Temat postu:

Kupiłem sv650 z oponkami firmy dunlop. Jak dostałem moto pod tyłek miały ok 4000 km przetoczonych. Dobiłem 2tyś km i tył się skończył Wesoly Przód elegancki.
Teraz na tyle jest michelin pilot road 2, nakulane ponad 2 tyś km, a bieżnik praktycznie nietknięty... zakładam, że 10 tyś zrobię Wesoly
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PęDZEL
Stały bywalec


Dołączył: 03 Maj 2007
Posty: 583
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opolskie
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Sob 21:18, 08 Sie 2009    Temat postu:

Odnośnie żywotności opon dzisiaj doszedłem do wniosku, że bardzo istotnym czynnikiem w kwestii szybkości zużywania się opon jest masa kierowcy. Zauważyłem, że Ci "więksi" dużo częściej przyjeżdżają do mnie po gumy

Także Panie i Panowie, jeżeli chcecie rzadziej wymieniać oponki pora schudnąć i popracować nad swoją wagą Jezyk
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Notturno SV
Kontaktowy


Dołączył: 05 Cze 2009
Posty: 293
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Nie 7:08, 09 Sie 2009    Temat postu:

Cwaniak Jezyk to nie takie proste Jezyk
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
iktorn79
Kontaktowy


Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 456
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 7:55, 09 Sie 2009    Temat postu:

Mi starcza gdzieś na 15kkm.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Razor
Gość





PostWysłany: Nie 11:57, 09 Sie 2009    Temat postu:

Ja założyłem tydzień temu komplet Michelin Pilot Power 2CT. Opony produkcji czerwiec 2009 - czyli świeżutkie z fabryki - myślę, że z 15 - 18 tys zrobię.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
selisek
Stały bywalec


Dołączył: 06 Maj 2008
Posty: 591
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Kęty/Kraków
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Nie 13:14, 09 Sie 2009    Temat postu:

Obstawiam ze zrobisz na nich polowe z tego co napisales Wesoly
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomalla
Świeżak


Dołączył: 28 Lip 2009
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ZetGie
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Nie 15:36, 09 Sie 2009    Temat postu:

zrobisz 15 Wesoly zobaczysz.. w sumie, zalezy jak jezdzisz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomjag
Stały bywalec


Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 667
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Nie 16:07, 09 Sie 2009    Temat postu:

Przy mojej jeździe, to oponki (Pirelli MTR02) prędzej będe musiał ze starości wymienić, niż ze zdarcia Mruga.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dono
Kontaktowy


Dołączył: 16 Sie 2008
Posty: 297
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: łódzkie
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Nie 17:39, 09 Sie 2009    Temat postu:

Oryginalna D220 na tyle wytrzymała 10 tys. km z czego kilka razy trochę paliłem gumę, przód D220 ma już 12 tys. i mooooże do 15 dojeździ
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
spazz
Kontaktowy


Dołączył: 04 Lut 2009
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Śląsk
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Nie 21:20, 09 Sie 2009    Temat postu:

Bt002 zabilem z tylu w jakies 6000 teraz mam bt020r i chyba wytrzyma to dluzej ale wieksza tendencja do uslizgu jest.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Razor
Gość





PostWysłany: Nie 22:16, 09 Sie 2009    Temat postu:

Zrobię te 15 tys albo i jeszcze więcej na pewno. Jak kupowałem motocykl to miałem załorzone Pirelli Super Corsa III i były w średnim stanie. Zrobiłem na nich jeszcze ponad 9 tys km. Te Michelliny co kupiłem mają utwardzany środek dla większej wytrzymałości (wygrały test w "Motocyklu" na opony codziennego użytku do motocykli sportowych pod względem właściwości jezdnych i wytrzymałości - jedynie co, to podobno nie nadają się na tor, ale mnie to akurat nie kręci ;-) ).

Różnica między Michelinami a Pirelli jest ogromna - Pirelli nawet jak były jeszcze w średnim stanie to na ciepłym asfalcie potrafiły się ślizgać. Micheliny lepią się niesamowicie, nawet na malowanych pasach.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ROMEL
SV Rider


Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 163
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Strzelin

PostWysłany: Pon 7:56, 10 Sie 2009    Temat postu:

Ori Dunlopy D220 - 12kkm w tym moich 9kkm i mam już przód i tył na znacznikach TWI...(mój pierwszy sezon i w połowie gumy do wymiany ehhh)
1-2kkm jeszcze wytrzymają (muszą) bo w tym czasie sprowadzam MichPR2.

PZDR
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
only
Kontaktowy


Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 291
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Śląsk,Newbridge(IE)
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Wto 9:53, 18 Sie 2009    Temat postu:

Mnie udało się pobić rekord(swój oczywiście) Wesoly
Przez ostatnie dwa lata miałem F4i oraz Bladego i nakręciłem grubo ponad 40 tyś km(ponad 20 tyś na każdym z nich) i zrobiłem to TYLKO na dwóch kompletach gum!
W F4i miałem Metzelery Z6 RoadTec a w Fajerze tył-Michelin Pilot Road 2, przód Michelin Pilot Sport. Dodam,że po sprzedaży motocykli nowi właścicielie jeszcze kilka miesięcy nie zmienialu tych gum.
Do SV założę napewno Piloty Road 2 na tył i Sporta na przód.
Świetny klej nie tylko w słoneczne i ciepłe dni. A trasy jakie robię to w większości góry z prędkościa przelotową 80-140 km/h i sporo autostrad z normalną stałą prędkościa 150-160 km/h no i często przekraczam 200 km/h więc przebiegi tych gum uważam za lepiej niż satysfakcjonujące Wesoly Aha...i kilka razy było jaranie laczka ale tak nie długo...po 10 sekund może.
Pozdro!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
selisek
Stały bywalec


Dołączył: 06 Maj 2008
Posty: 591
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Kęty/Kraków
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Wto 10:07, 18 Sie 2009    Temat postu:

No prosze a krazy opinia ze Pilot Sporty to nie sa dobre gumy.
Mi osobiscie tez polecano je jako oponki uniwersalne.
Nie chcialem ryzykowac - wybralem pewniaka Pilot Power Wesoly Miodzio Wesoly
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
only
Kontaktowy


Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 291
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Śląsk,Newbridge(IE)
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Wto 12:22, 18 Sie 2009    Temat postu:

Najlepsze gumy na jakich latałem to Metzeler RaceTec K2.
Gumy dosłownie nie dało się odkleić od asfaltu.Grzeje się szybko no i niestety jeszcze szybciej się kończy Wesoly Teraz pasjonując się szybką turystyką używam gum dwuskładnikowych.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Yyveel
Gość





PostWysłany: Wto 18:16, 18 Sie 2009    Temat postu:

Ja moge potwierdzic ze Pilot Power na tyle szybko znika, bardzo szybko. Mniej wiecej 1mm na 500-700km. Tyle ze u mnie jazda to miasto czyli non stop start/stop (do tego duzo hamuje tylnim). Przod jest ok.

Ostatnio zmieniony przez Yyveel dnia Wto 18:19, 18 Sie 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
selisek
Stały bywalec


Dołączył: 06 Maj 2008
Posty: 591
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Kęty/Kraków
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Wto 18:53, 18 Sie 2009    Temat postu:

Dlatego na tyle mam Pilot Road 2 a z przodu Pilot Power i jest wypasnie Wesoly
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
volfram
Świeżak


Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zielonka k/Wa-wa
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Wto 10:26, 08 Wrz 2009    Temat postu:

SV-ke kupiłem z założonymi pilotami POWER oponki świetne nie wiem ile było zrobione na nich wcześniej ja zrobiłem 7000 tysięcy i do znacznika jeszcze spokojnie zrobię 2 tysiące głównie jazda po wawce, Polecam Mruga zastanawiam się tylko czy przy wymianie nie wytestować wersji CT2 podobno można nabić na nich więcej km
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rafał
Moderator


Dołączył: 27 Lip 2007
Posty: 1528
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wa_wa/Jabłonna
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Wto 11:26, 08 Wrz 2009    Temat postu:

volfram napisał:
(...)zastanawiam się tylko czy przy wymianie nie wytestować wersji CT2 podobno można nabić na nich więcej km

IMO pewnie w porównaniu z Pilot Power One - tak. Jeśli przesiądziesz się z Power na Power 2CT, to to co zauważysz (jeżdżąc głównie po prostej) to fakt, że boki opon też moga się zużywać Wesoly - bardziej miękka mieszanka z boku szybciej schodzi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Miłośników Suzuki SV650/1000, TL1000 i Gladius Strona Główna -> Układ jezdny (rama, zawieszenie, hamulce, napęd, opony) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin