Forum  Forum Miłośników Suzuki SV650/1000, TL1000 i Gladius Strona Główna Forum Miłośników Suzuki SV650/1000, TL1000 i Gladius
Forum dla dojrzałych motocyklistów.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Samodzielna wymiana opony
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Miłośników Suzuki SV650/1000, TL1000 i Gladius Strona Główna -> Układ jezdny (rama, zawieszenie, hamulce, napęd, opony)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Petu
Świeżak


Dołączył: 05 Maj 2007
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tychy

PostWysłany: Pią 19:58, 19 Cze 2009    Temat postu: Samodzielna wymiana opony

Witam. Chciałbym zakupić łyżki do wymiany opon, lecz spotkałem się z opinią, że w przypadku opon bezdętkowych zadanie jest prawie niewykonalne. Czy ktoś miał do czynienia z tego typu operacją i jak to wygląda w praktyce?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PęDZEL
Stały bywalec


Dołączył: 03 Maj 2007
Posty: 583
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opolskie
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Pią 20:06, 19 Cze 2009    Temat postu:

Opony bezdętkowe, to nie są opony które można łatwo ściągnąć przy pomocy łyżek jak w Komarku, po pierwsze jest prawie pewne że przy okazji takiej próby uszkodzisz opony, felgę pewnie też i przy okazji sobie jeszcze zrobisz krzywdę siłując się z łyżkami... Lepiej podjeść do wulkanizatora który założy Ci oponę na montażownicy, zapłacisz od 10-30 zł ale przynajmniej się nie namęczysz i niczego nie uszkodzisz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mroowkojad
Kontaktowy


Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 273
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Ursynów pod warszawą
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Pią 20:50, 19 Cze 2009    Temat postu:

No i jeszcze Ci w cenie wyważą koło, co w niektórych przypadkach może pozytywnie wpłynąć na prowadzenie motocykla.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szlosu
Świeżak


Dołączył: 18 Sty 2009
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Kraków
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Pią 20:56, 19 Cze 2009    Temat postu:

Nie zapominajmy o wyważeniu w cywilizowany sposób oraz o tym że od tego małego kawałka gumy wszystko zależy. Nie lubię kombinacji w sprawach bezpieczeństwa .
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
snow
Stały bywalec


Dołączył: 19 Sie 2008
Posty: 562
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań[v] Szczecin[]
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Pią 23:18, 19 Cze 2009    Temat postu:

"Samodzielna wymiana opony"
Noooooo... powiało grozą...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Yyveel
Gość





PostWysłany: Pią 23:48, 19 Cze 2009    Temat postu:

Wlaśnie wczoraj byłem na wymianie opon. Szukałem warsztatu gdzie wymieniaja opony motocyklowe. No i musze powiedziec ze niezle trafilem. Wyszukalem ostatnio na motobajzlu dwie opony uzywane Michelin Pilot Power, za grosze, przednia nawet ze sporym bierznikiem. Bo to co mialem to szkoda gadac. Ale bylo ryzyko ze moga byc dziurawe. W owym warsztacie jak to powiedzialem to gosc powiedzial, ze nie zalozy naprawianych opon, nawet na moja odpowiedzialnosc Wesoly. ALe je obejrzal i stwierdzil ze sa ok. No i teraz najlepsze gosc mial wywazarke do motocykli, wyczyscil felgi przed wywazaniem, olow rozlozyl rownomiernie, wymienil wentyle. Ja przywiazlem zdjete kola, ale niektorzy przyjezdzali na moto. Gosc mial pelen zestaw narzedzi, 3 klucze dynamometryczne, ktorych uzywal do oski i zaciskow hamulcowych (+ksiazka z momentami obrotowymi do wszystkich moto, taka tez ksiazka z zalecanym cisnieniem). Do tego wszystkie sruby zaciskow hamulcowych wklejal na loctite. Wprawdzie za wymiane opon zaplacilem 110pln czyli tyle co za opony, ale bylo warto.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
vinca22
Stały bywalec


Dołączył: 17 Lut 2009
Posty: 727
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków/Krzeszowice
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Sob 0:10, 20 Cze 2009    Temat postu:

Na mój gust gra nie warta świeczki. Owszem, sam zmieniałem opony, ale dętkowe. Wymiana bezdętkowej nawet nie wpadła mi do głowy. Biorąc pod uwagę wyjątkowy wpływ opon na bezpieczeństwo jazdy motocyklem sądzę, że pomyśl o oszczędzaniu na czymś innym. Tu naprawdę nie warto...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasooch
Gość





PostWysłany: Sob 0:20, 20 Cze 2009    Temat postu:

To jeszcze Yyveel pochwal się gdzie jest taki profi warsztat Wesoly
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slayer
Gość





PostWysłany: Sob 7:57, 20 Cze 2009    Temat postu:

lasooch napisał:
To jeszcze Yyveel pochwal się gdzie jest taki profi warsztat Wesoly

No właśnie.Klucz dynamometryczny i książka z momentami obrotowymi to coś niespotykanego w naszych warsztatach wulkanizacyjnych.Dawaj adres
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hubertc
SV Rider


Dołączył: 19 Sie 2008
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Sob 11:07, 20 Cze 2009    Temat postu:

Mnie w niedalekiej przyszłości też czeka zmiana opon, więc zapodaj ten adres Wesoly

Apropos wentyli:
Nie wiecie czy i gdzie można dostać wentyle które wychodzą pod kątem?
Takie wentyle seryjnie montują w triumphach (a napewno w daytonach).
Chodzi o to żeby wentyl wychodził na bok, a nie do osi koła.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Petu
Świeżak


Dołączył: 05 Maj 2007
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tychy

PostWysłany: Sob 14:18, 20 Cze 2009    Temat postu:

Dzięki za odpowiedź. Miałem w poniedziałek jechać do mechanika i się dowiedzieć, ale widzę, że wiecie o co chodzi. Chciałem przyoszczędzić trochę, bo oponki to mi szybko schodzą, no ale nie warto.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Yyveel
Gość





PostWysłany: Sob 15:17, 20 Cze 2009    Temat postu:

Polecam: [link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
samogonek
Stały bywalec


Dołączył: 29 Sie 2007
Posty: 1054
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław\Oława\Siecieborowice

PostWysłany: Sob 20:18, 20 Cze 2009    Temat postu:

Ja jak przyjechałem ze ściągniętym kołem, to bez wyważania 5zł za zmianę opony. Akurat w tym warsztacie nie mają takiej wyważarki. W innym jednak z ściaganiem koła i wyważeniem kosztowało mnie to 25zł. Więc pytanie czy opłaca się inwestować w łyżki, tracić masę czasu i ryzykować zniszczeniem koła czy świeżo zakupionej opony.

BTW: Kiedyś walczyłem z tylną oponą terenową do enduro. Ale się pot lał Wesoly
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dzwonek
Gość





PostWysłany: Nie 13:17, 21 Cze 2009    Temat postu:

Yyveel napisał:
Polecam: [link widoczny dla zalogowanych]


A to ja u nich też wymieniałem laczki. Do tego jeszcze wyważanie z dopasowywaniem i nadmuchanie gazem Wesoly Też spokojnie mogę ich polecić Wesoly
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukkas00
Kontaktowy


Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 301
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Szczecin/Pyrzyce
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Pon 5:44, 22 Cze 2009    Temat postu:

Ja ostatnio wymieniałem koło przednie w Szczecinie 6 atmosfer
Przyjechałem motorem zdjęli koło zmienili oponę wyważyli założyli wszystko 45 zł

obsługa rewelacyjna chłopak który to robił lata moto wiec można było pogadaćMruga)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
luke
Świeżak


Dołączył: 25 Lis 2008
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kórnik
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Pon 12:02, 22 Cze 2009    Temat postu:

Ja zmieniam opony zawsze w Motorowni w Poznaniu na krauthofera 58 i zawsze wyważenie i zmianę mam w cenie opon:) To cały kompleks- artykuły motocyklowe, serwis, bike bar, opony itd. Co do zmiany opony we własnym zakresie to nigdy bym się tego nie podjął
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
samogonek
Stały bywalec


Dołączył: 29 Sie 2007
Posty: 1054
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław\Oława\Siecieborowice

PostWysłany: Pon 16:32, 22 Cze 2009    Temat postu:

Mój jeden ziomek się podjął Wesoly
W CBR F3. Patrze idzie do mnie z kołem w rękach i wydziera się, że oponę zmienił, ale nie może pompką zrobić wystarczającą ilość ciśnienia aby opona na rawkę wskoczyła :wink: No i za sprawą mojego kompresora wypchało oponę do jej normalnego miejsca usytuowania.
No cóż, różne bywają zboczenia :wink:
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Yyveel
Gość





PostWysłany: Pon 23:23, 22 Cze 2009    Temat postu:

Generalnie jest zasada ze w felgach motocyklowych przy zmianie opony, wymienia się wentyl warto o tym przypomnieć mechanikowi.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasooch
Gość





PostWysłany: Wto 1:47, 23 Cze 2009    Temat postu:

Yyveel napisał:
Generalnie jest zasada ze w felgach motocyklowych przy zmianie opony, wymienia się wentyl warto o tym przypomnieć mechanikowi.

Pierwsze słyszę. A tak z ciekawości - czemu?
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Owca007
Gość





PostWysłany: Wto 11:41, 23 Cze 2009    Temat postu:

Co mi wiadomo wentyl wymienia się jak jest nieszczelny lub uszkodzony. Teraz też nie wiadomo czy chodzi mu o sam zaworek czy cały wentyl z felgi wymienić???
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
luke
Świeżak


Dołączył: 25 Lis 2008
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kórnik
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Wto 12:26, 23 Cze 2009    Temat postu:

Cały wentyl z felgi. Zrobią tak w każdym porządnym serwisie. Biorąc na logikę tłumacze sobie to tym że na wentyl cały czas działa ciśnienie i przy dekompresji może on utracić swoją szczelność. Czy tak jest nie wiem:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Owca007
Gość





PostWysłany: Wto 13:08, 23 Cze 2009    Temat postu:

Nie zapominajmy, że kapka na wentyl ma podkładkę gumową więc jak nawet wentylek jest trochę nieszczelny to po dokręceniu kapki nic nie ucieka. Jak ja ostatnio wymieniałem opony to zmieniono mi tylko zaworki szkielet (czyli tą gumę w feldze) pozostawiono.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Yyveel
Gość





PostWysłany: Wto 17:13, 23 Cze 2009    Temat postu:

luke napisał:
Cały wentyl z felgi. Zrobią tak w każdym porządnym serwisie. Biorąc na logikę tłumacze sobie to tym że na wentyl cały czas działa ciśnienie i przy dekompresji może on utracić swoją szczelność. Czy tak jest nie wiem:)


Tak chodzi o caly wentyl. Tak jest w zaleceniach producentow opon.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TastPiotr
Stały bywalec


Dołączył: 25 Lis 2008
Posty: 502
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Sob 11:24, 21 Lis 2009    Temat postu:

Nie chciałem zakładać nowego tematu, to podepnę się tutaj Wesoly

Dzisiaj wymieniłem tylną oponę u wulkanizatora, wszystko elegancko posprawdzał, zapłaciłem 40zł. Ale zastanawia mnie wyważenie koła. Wcześniej miałem płaskie, ładne ciężarki blisko centrum felgi, teraz mam coś takiego:



Spotkaliście się kiedyś z takim wyważeniem koła? Nie wiem czy jest to dobrze zrobione czy lepiej odwiedzić jakiś lepszy zakład...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
selisek
Stały bywalec


Dołączył: 06 Maj 2008
Posty: 591
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Kęty/Kraków
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Sob 12:50, 21 Lis 2009    Temat postu:

Ja robilem po znajomosci i mam podobnie zrobione. Wszystko powinno byc ok.

Ciezarkow masz bardzo duzo wiec niezle musiales uderzyc gdzies tylnia felga albo zaliczyc gleboka dziure
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TastPiotr
Stały bywalec


Dołączył: 25 Lis 2008
Posty: 502
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Sob 14:25, 21 Lis 2009    Temat postu:

No właśnie ten zakład, w którym wymienialem opone głównie zajmuję się naprawą felg. Po zdjęciu starej i przed założeniem nowej opony sprawdzili mi dokładnie felge i była ok. Chyba, że jej jakiś mały defekt wyszedł dopiero przy wyważaniu...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
selisek
Stały bywalec


Dołączył: 06 Maj 2008
Posty: 591
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Kęty/Kraków
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Sob 14:31, 21 Lis 2009    Temat postu:

Defekt felgi nie musi byc widoczny golym okiem.
Dokladnie tak jak mowisz - okazalo sie przy wywazaniu

Tez mam tak okejony przod - nasze kochane drogi ....
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ROMEL
SV Rider


Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 163
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Strzelin

PostWysłany: Sob 16:57, 21 Lis 2009    Temat postu:

Oryginalne odważniki są montowane na środkowym rancie felgi, jeśli nie ma tego typu odważników u wulkanizatora można kleić, ważne żeby było na "zero" ( ja mam właśnie na tej krawędzi)
Co do wyważania dodam jeszcze jedno - najlepsze i najdokładniejsze jest wyważanie statyczne - tak jak robi się to w F1 Wesoly.

Jeszcze jedno - trzeba pamiętać, że nie zawsze krzywa felga jest przyczyną niedoważenia - sama felga może być źle odlana (będzie równa ale...) no i oczywiście sama opona może być lipna i wprowadzać niedoważenie i też nie chodzi tylko o uszkodzenie kordów i zbrojeń ale po prostu źle jest odlana...

Co do wymiany opon - można to zrobić na praktycznie każdej maszynie do opon samochodowych.

Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PęDZEL
Stały bywalec


Dołączył: 03 Maj 2007
Posty: 583
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opolskie
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Sob 17:04, 21 Lis 2009    Temat postu:

A według mnie raczej nie w feldze tkwi problem, mogę się założyć że gość przy zakładaniu opony nie sprawdził w którym miejscu jest łączenie na oponie (takie zgrubienie widoczne wewnątrz), to zgrubienie powinno zawsze znajdować się na przeciw wentyla na feldze, gdy będzie przy wentylu zawsze trzeba dużo ciężarów żeby koło wyważyć. Najlepiej jakbyś jeszcze raz pojechał i powiedział chłopakom żeby przesunęli oponę względem felgi i ponowie wyważali, powinno być lepiej :wink:
Jeżeli to nie pomoże to pewnie winna opony, każda opona jest inna, jedna ma więcej, inna mnie gumy, tego okiem nie zauważymy. :wink:
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
selisek
Stały bywalec


Dołączył: 06 Maj 2008
Posty: 591
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Kęty/Kraków
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Sob 18:14, 21 Lis 2009    Temat postu:

Najlepsze wywazenie jest dynamiczne ale to jest trudniej osiagnac.

Wywazenie statyczne to podstawa.

Kolo wywazone statycznie gdy nie jest w ruchu to w kazdym polozeniu jest w rownowadze, lecz juz w ruchu sa pewne skladowe mieszane rozne od zera. Wyrownowazanie dynamiczne sprowadza je do zera.

Pedzel sam bawi sie w opony, wiec jego wskazowka moim zdaniem jest bardzo cenna i warto sprawdzic Wesoly
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Miłośników Suzuki SV650/1000, TL1000 i Gladius Strona Główna -> Układ jezdny (rama, zawieszenie, hamulce, napęd, opony) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin