Forum  Forum Miłośników Suzuki SV650/1000, TL1000 i Gladius Strona Główna Forum Miłośników Suzuki SV650/1000, TL1000 i Gladius
Forum dla dojrzałych motocyklistów.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Samodzielna wymiana opony
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Miłośników Suzuki SV650/1000, TL1000 i Gladius Strona Główna -> Układ jezdny (rama, zawieszenie, hamulce, napęd, opony)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ROMEL
SV Rider


Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 163
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Strzelin

PostWysłany: Sob 18:43, 21 Lis 2009    Temat postu:

selisek - nie do końca się zgodzę...
Te składowe nie pochodzą tylko od opona-felga - te składowe o których piszesz pochodzą od łożysk, zamocowania, zębatki, łańcuch, tarczy ham. itd... żeby dynamiczne wyważanie miało w 100% sens potrzeba by było wyważać na moto.... a to nie jest do końca możliwe przy motocyklach w normalnych warunkach.... stosuje się to przy samochodach tzw doważanie kół na aucie...

Jeszcze jedno przy motocyklach dodatkowo - wyważanie statyczne ma sens, ponieważ felga jest stosunkowo wąska...

Z drugiej strony - co jest proste same w sobie zazwyczaj wprowadza najmniej potencjalnych błędów... a to daje bardzie wiarygodny/dokładny wynik

Uzupełniając co nie co... doważenie nie musi być na totalne zero - do 5gr wystarczy, z tego względu iż prędkość obrotowa krytyczna (drgania) koła, będzie nie do osiągnięcia - można powiedzieć poza zasięgiem.

PZDR
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TastPiotr
Stały bywalec


Dołączył: 25 Lis 2008
Posty: 502
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Sob 19:37, 21 Lis 2009    Temat postu:

PęDZEL napisał:
A według mnie raczej nie w feldze tkwi problem, mogę się założyć że gość przy zakładaniu opony nie sprawdził w którym miejscu jest łączenie na oponie (takie zgrubienie widoczne wewnątrz), to zgrubienie powinno zawsze znajdować się na przeciw wentyla na feldze, gdy będzie przy wentylu zawsze trzeba dużo ciężarów żeby koło wyważyć. Najlepiej jakbyś jeszcze raz pojechał i powiedział chłopakom żeby przesunęli oponę względem felgi i ponowie wyważali, powinno być lepiej :wink:
Jeżeli to nie pomoże to pewnie winna opony, każda opona jest inna, jedna ma więcej, inna mnie gumy, tego okiem nie zauważymy. :wink:


Będę jechał do tego zakładu jeszcze z przednim kołem to wezme też i tylne do poprawki. Obserwowałem jak zmieniali mi oponę i nie widziałem, żeby chociaż przez chwilę koleś się zastanowił jak opone ułożyc, jedyne co to sprawdził rotacje...

Narazie muszę wymyśleć jak podnieść przód moto, bo nie mam stojaka a z tylnym stojakiem i lewarkiem pod centrum moto wydaje się bardzo niestabilne... Jezyk
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Cyrulik
Kontaktowy


Dołączył: 26 Wrz 2009
Posty: 214
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: WPI
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Sob 22:22, 21 Lis 2009    Temat postu:

Tak z Ciekawości a jak było to dla przypomnienia, jakie jest ciśnienie w oponach w Esce ?????
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
suzuka
Kontaktowy


Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 213
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olesno Panie!
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Sob 22:43, 21 Lis 2009    Temat postu:

A tak z ciekawości..Bo będę malował felgi, i pózniej je chcę dać do wyważania, mam zębatki i tarcze przykręcić czy nie? Wesoly
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
selisek
Stały bywalec


Dołączył: 06 Maj 2008
Posty: 591
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Kęty/Kraków
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Nie 7:49, 22 Lis 2009    Temat postu:

Dzieki Romel za informacje.
Kolejny przyklad - teoria - praktyka Wesoly

Kola wywaza sie kompletne z zebatkami i tarczami.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TastPiotr
Stały bywalec


Dołączył: 25 Lis 2008
Posty: 502
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Nie 10:17, 22 Lis 2009    Temat postu:

selisek napisał:
Dzieki Romel za informacje.
Kolejny przyklad - teoria - praktyka Wesoly

Kola wywaza sie kompletne z zebatkami i tarczami.



Ooo, no to kolejny błąd z mojej strony... ja dałem do wyważania bez pokrywy z zębatką Smutny .
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ROMEL
SV Rider


Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 163
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Strzelin

PostWysłany: Nie 14:12, 22 Lis 2009    Temat postu:

TastPiotr - nic się nie dzieje - bez zębatki też będzie OK - za mały ciężar oraz promień aby mogło to wpłynął w znaczący sposób na ogół...

Zaznaczam, że my sobie tutaj z lekka teoretyzujemy - tak jak pisał selisek - teoria/praktyka - czasami nie idzie w 100% w parze, owszem, mogłoby iść w parze ale niejednokrotnie mija się to z celem...

Cyrulik - przód 2,25, tył 2,5 (na zimnych oponach)

Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
arwo
Kontaktowy


Dołączył: 16 Cze 2009
Posty: 290
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Wto 12:16, 01 Gru 2009    Temat postu:

W Lublinie polecam Moto-GP obok Makro, lub salon Hondy "Skóra". W Hondzie chyba 10zł taniej biorą za zmianę opony niż Moto-GP.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gregoriusss
Świeżak


Dołączył: 30 Lis 2009
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Liverpool/ Wlk. Bryt.
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Śro 23:24, 09 Gru 2009    Temat postu:

http://www.youtube.com/watch?v=anyY0UO5gqk&feature=related

Apropos zmiany opon samodzielnie Wesoly Pozdrawiam!


Ostatnio zmieniony przez gregoriusss dnia Śro 23:34, 09 Gru 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Luana
Gość





PostWysłany: Sob 14:14, 12 Paź 2013    Temat postu: JXCsfBqdIMIlSfC

Coaseho teore9m je v tomto pode1ned opravdu popiochtelnfd i pro studenty nižšedch ročnedků topedcedch se ještě ve vlne1ch česke9 beletrie:)Ale, je skutečně tak "vedlejšed", kdo zaplated těch 50 babek? Teore9m si doke1žu představit aplikovanfd u soudu nebo ve spre1vnedm ředzened. Je prime1rnedm fačelem tohoto ředzened rozsoudit fačastnedky, nebo najedt řešened, ktere9 je ekonomicky nejvfdhodnějšed pro společnost (hrozne1 formulace:) a pak nechat fačastnedky sporu si o těch padese1t dolarů hodit korunou?Toto če1stečně souvised se zajedmavou ote1zkou, kterou jsme řešili se Stevem Terretem, lektorem v Cambridge diploma in Eng and Europ law. Zda apelačned soud vyne1šed rozsudek předevšedm proto, aby posoudil konre9tned odvole1ned nebo prime1rně proto, aby pro futuro v re1mci ratio decidendi vyrešil "important point of law". odpověď byla ne1sledujedced:"So it is not correct to say that the Court of Appeal needed to decide deciding wheter specificly mr. Collins was aware or not of his trespassing . The only question the Court of Apeal needs to ask itself is: When the jury decided that Mr Collins has trespassed, did they do so on the basis of a proper description of the law of trespass as told to them by the trial judge? Ifthe answer is no , the jury's decision is not safe and the appeal would be allowed. In that sense, the Court of Appeal's judgment has 2 functions: A precedent functionThe Court of Appeal's judgment (or HL's) will answer a particular legal question referred to it from a lower court (e.g. What does trespass mean in s.9 of the Theft Act 1968?). The definition the higher court provides will crfeate a precedent which will be used by lower courts in future cases (and by lawyers and law students when discussing that area of law) An individual function The individual(s) involved in the first-instance trial in which the legal question arose (e.g. Mr Collins) have a personal interest in the answer provided by the higher court. Once the higher court has given its answer, this will impact upon whether the lower court decided the case properly. It may result in the trial court's decision being overruled (as it was in the Collin case)."
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MilburnandMarilyn
Gość





PostWysłany: Pon 8:28, 14 Paź 2013    Temat postu: vQMCzMrNRvDCjp

Souhlasedm s P. Brezinou. Teorie mi připade1 hodně odtržene1 od reality, i po tom, co pedše J. Jošt. Ale to je v určitfdch ekiocmnokfdch kruzedch dost obvykle9. :-)Původnedm proble9mem je, že farme1řovi vedlejšedm efektem něčed činnosti (z nedž farme1ř že1dne9 vfdhody neme1, ani se nejedne1 o vfdsledek tržned konkurence nebo technicke9 inovace) vznikla škoda. Pokud škodu nenahraded železnice, farme1ř bude muset pro předště zaplatit železnici prevenci, což ho opět bude něco ste1t. Snad se železnice opravdu spokojed se zaplacenedm ne1kladů na ta zaředzened zvfdšenfdch o nějakou zcela nepatrnou če1stku....Ale spedš bych se ještě zamyslel nad tedm, kterfd ze subjektů bude medt při vyjedne1ve1ned silnějšed pozici a bude si moci spedše diktovat podmednky. Řekl bych, že ten, kterfd se1m o sobě nic platit nemused a může toho druhe9ho, kterfd me1 ze1jem předejedt jemu vznikajedcedm škode1m, trochu vyždedmat.Jak se s tedm asi Coase vyrovne1? Nijak, protože to je z jeho pohledu irelevantned. Nicme9ně pak oprvdu nevedm, proč by se jeho teoreticky hezkfd model měl jakkoli promedtat do reality, když s ned neme1 te9měř nic společne9ho.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Miłośników Suzuki SV650/1000, TL1000 i Gladius Strona Główna -> Układ jezdny (rama, zawieszenie, hamulce, napęd, opony) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin