Forum  Forum Miłośników Suzuki SV650/1000, TL1000 i Gladius Strona Główna Forum Miłośników Suzuki SV650/1000, TL1000 i Gladius
Forum dla dojrzałych motocyklistów.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Regularne szarpanie

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Miłośników Suzuki SV650/1000, TL1000 i Gladius Strona Główna -> Układ jezdny (rama, zawieszenie, hamulce, napęd, opony)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dzikus
Świeżak


Dołączył: 31 Sty 2009
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Biała Podlaska
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Pią 15:01, 03 Lip 2009    Temat postu: Regularne szarpanie

Spotkałem się z wieloma teoriami na temat używania pierwszego biegu .

Jedni mówią , że jedynka jest tylko do ruszania i wszelkie inne czynności trzeba robić na dwójce ( np. ósemka , szukanie miejsca na parkingu , powolny dojazd do skrzyżowania)

Spotkałem się też z opinią że moto na dwójce się męczy przy tak małych obrotach , że to co robisz przy małej prędkości masz robić na jedynce .

W mojej sv przy odpuszczeniu manetki do końca , wtedy gdy toczy się sama na jedynce , w momencie jak chce przyspieszyć dość mocno szarpie , tak że płynne przejście z "pyrkania" do normalnej jazdy jest niemożliwe , szczególnie przy zakręcaniu .
Za luźny łańcuch ?

Jak wy korzystacie z pierwszego/drugiego biegu ?

Druga sprawa to delikatne równomierne i nasilające się wraz ze wzrostem prędkości szarpanie , wyobraźcie sobie coraz szybciej obracający się duży wiatrak , właśnie taki odgłos wydaje moja vka . Im moto jest bardziej obciążone tym mocniejsze są te szarpnięcia . Co ciekawe szarpanie i odgłos znika na wyższych biegach .

Znowu łańcuch ? Zapchane gaźniki ? filtr ? Coś innego ... ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kacperski
Stały bywalec


Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 581
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Milanówek
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Pią 15:12, 03 Lip 2009    Temat postu:

Nierówno wyciągnięty łańcuch? Przesmaruj go dokładnie, przejedź się naokoło. Po wszystkim przetocz go po parkingu i sprawdź luz w różnych miejscach.
Ps. szarpać na 1 będzie zawsze, taki silnik, kwestia wyczucia :roll:
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
scr
Kontaktowy


Dołączył: 21 Sty 2009
Posty: 293
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Białystok
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Pią 15:45, 03 Lip 2009    Temat postu:

Za niskie obroty, szarpanie to 3tys obrotów i jedziemy na pół sprzęgle. Oczywiście nie za długo bo katuje to sprzęcik.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dzikus
Świeżak


Dołączył: 31 Sty 2009
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Biała Podlaska
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Pią 16:04, 03 Lip 2009    Temat postu:

Tylko że szarpie mi na biegach 1-3 niezależnie od obrotów , nie tylko na jedynce , dlatego mnie to martwi , sprawdzę ten łańcuch , ostatnio po czyszczeniu nie było lepiej , spróbuje go bardziej naciągnąć i dokładnie przepatrzyć każdy centymetr . Przynajmniej będzie pretekst żeby posiedzieć dłużej z Niuńką .

Ostatnio zmieniony przez Dzikus dnia Pią 16:04, 03 Lip 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Matusz
Kontaktowy


Dołączył: 30 Maj 2009
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Pią 17:32, 03 Lip 2009    Temat postu:

Kazda SV S ma to do siebie ze troche szarpie, moja tez tak ma. Wystarczy nauczyc sie lekko odposzczac gaz czy tez dodawac go, tez myslalem ze mam za luzny lancuch, ale bylem u mechanika i powedzial ze jest dobrze naciagniety.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dzikus
Świeżak


Dołączył: 31 Sty 2009
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Biała Podlaska
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Pią 18:46, 03 Lip 2009    Temat postu:

Nie wytłumaczyłem do końca , nie chodzi o typową dla sv narowistość. Na przykład jadę sobie stałą prędkością dajmy na to 90 km/h 5 000 obrotów , droga prawie nówka , żadnych kolein . I zamiast jechać płynnie ona mi przerywa , weźcie sobie pasek od spodni i machajcie nim jak najszybciej , identyczny dźwięk , szarpie mi tą kierownicą jakby się dławiła bidulka . Przy wyższych biegach problem znika . Jak ją kupiłem w lutym szarpała tylko na 1ce , to myślałem że to normalne , ale teraz to mnie martwi .
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Matusz
Kontaktowy


Dołączył: 30 Maj 2009
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Pią 23:31, 03 Lip 2009    Temat postu:

Nie wiem dokladnie, sprawdz swiece i wszystkie filtry
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dzikus
Świeżak


Dołączył: 31 Sty 2009
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Biała Podlaska
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Sob 19:42, 04 Lip 2009    Temat postu:

Świece wymieniłem , ale nie pomogło . Dam ją do zobaczenia mechanikowi i napisze od razu co i jak może komuś się przyda .




.........

No i pisze , Kacperski masz u mnie browara . Łańcuch jest do bani . W jednym miejscu luz 3 cm w drugim 3 mm .

No i co dalej ? Cały napęd ?? Cholera zostało mi 2,5 kreski a tu takie coś .


Ostatnio zmieniony przez Dzikus dnia Pon 19:24, 20 Lip 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
JURI
Kontaktowy


Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 354
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Sob 20:06, 25 Lip 2009    Temat postu:

Dzikus rozwiązałeś już ten problem, jestem ciekaw co było przyczyną tych szarpnięć.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kacperski
Stały bywalec


Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 581
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Milanówek
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Nie 10:21, 26 Lip 2009    Temat postu:

Dzikus napisał:
Świece wymieniłem , ale nie pomogło . Dam ją do zobaczenia mechanikowi i napisze od razu co i jak może komuś się przyda .




.........

No i pisze , Kacperski masz u mnie browara . Łańcuch jest do bani . W jednym miejscu luz 3 cm w drugim 3 mm .

No i co dalej ? Cały napęd ?? Cholera zostało mi 2,5 kreski a tu takie coś .

Dopiero przeczytałem tą odpowiedź Smutny
Nieważne ile kresek ci się zostało, jak łańcuch rzęzi lub zaczyna podskakiwać to trzeba gada wymienić. Byłoby nieprzyjemnie gdyby wyskoczył z zębatki.


Ostatnio zmieniony przez Kacperski dnia Nie 10:39, 26 Lip 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slayer
Gość





PostWysłany: Nie 18:28, 26 Lip 2009    Temat postu:

U mnie przy przyspieszaniu stuka jak cholera.Czas na wymianę...
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Skowronn
Kontaktowy


Dołączył: 19 Cze 2009
Posty: 251
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Augustów
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Nie 18:56, 26 Lip 2009    Temat postu:

Niedawno podobny problem miał mój brat ze swoją Hondą CB750. Przy przyspieszaniu na pierwszym i drugim biegu coś stukało a motocykl szarpał. Po nasmarowaniu łańcucha problem znikł. Później okazało się że jest nierówno wyciągnięty więc i tak trzeba było go wymienić. Co ciekawe po zdjęciu go z zębatek część ogniw była zapieczona mimo tego że łańcuch był konkretnie nasmarowany a szarpanie znikło.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Miłośników Suzuki SV650/1000, TL1000 i Gladius Strona Główna -> Układ jezdny (rama, zawieszenie, hamulce, napęd, opony) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin