Forum  Forum Miłośników Suzuki SV650/1000, TL1000 i Gladius Strona Główna Forum Miłośników Suzuki SV650/1000, TL1000 i Gladius
Forum dla dojrzałych motocyklistów.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Niepewne zawieszenie ?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Miłośników Suzuki SV650/1000, TL1000 i Gladius Strona Główna -> Układ jezdny (rama, zawieszenie, hamulce, napęd, opony)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bonokce
SV Rider


Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 148
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Śro 22:27, 15 Lip 2009    Temat postu: Niepewne zawieszenie ?

Powiedzcie mi chłopaki jak to jest w koncu z zawieszeniem w tym motrze. Gdzieś na stronach przeczytalem ze ten SV nie ma tendencji do shimmy a co ja wezme jakiegos pasazera a jade bardzo wolno to od razu dostaje. Wogóle jakoś tak dla mnie to on jest niestabilny w zakrecie. Na początku myślalem że to ja się niepewnie czuje w zakręcie jako początkujący motocyklista ale testowałem horneta mojego kolegi i u niego mi to szło zupełnie inaczej. Czy może to być wina motoru a jak tak to co mam sprawdzić? Z góry dzięki za odpowiedz.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wasior
Gość





PostWysłany: Śro 22:30, 15 Lip 2009    Temat postu:

U mnie właśnie pojawił się efekt shimmy. Podejrzewam opony, jutro jadę na wymianę i sprawdzenie tego. Dam znać co u mnie było...
Może temat podpiąć?
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bonokce
SV Rider


Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 148
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Śro 22:34, 15 Lip 2009    Temat postu:

Podpinaj. Tak ostatnio przyglądając się motocyklowi zauważylem, że na tyle opona nie ma znaczka zr tylko samo r. Zamiast standardowego metzalera ktoś założył pirelli. Czy to może mieć jakiś wpływ?

Ostatnio zmieniony przez Bonokce dnia Śro 22:34, 15 Lip 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dzikus330
Gość





PostWysłany: Śro 22:37, 15 Lip 2009    Temat postu:

U mnie w sv1000s wszystko znikło po regulacji zawieszenia, ale z tego co wiem lyter ma wiecej regulacji niż 650 typu dobicie, odbicie itp itd...
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kolecik
Gość





PostWysłany: Czw 5:56, 16 Lip 2009    Temat postu:

A u mnie to zjawisko nie występuje.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Owca007
Gość





PostWysłany: Czw 6:52, 16 Lip 2009    Temat postu:

Dziwnie bo jak wiadomo z doświadczenia sv jest odporny na shimmy, może motocykl jest po przejściach.

Ostatnio zmieniony przez Owca007 dnia Czw 6:53, 16 Lip 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Yyveel
Gość





PostWysłany: Czw 9:14, 16 Lip 2009    Temat postu:

Ja sie bawilem kierownica tak zeby zrobic shimmy i nic Wesoly.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bonokce
SV Rider


Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 148
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Czw 10:35, 16 Lip 2009    Temat postu:

A może to przez luz w piascie przedniego koła?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wasior
Gość





PostWysłany: Czw 12:41, 16 Lip 2009    Temat postu:

Wymiana opony nie pomogła. Shimmy występuje powyżej 80 km/h. Przy niższej prędkości można spokojnie puścić kierownice. Jadąc szybciej kierownica wali o dłonie, aż ramiona drętwieją. Mechanik stwierdził, że łożysko główki ramy do wymiany, ale ja nie widzę luzów...

Bonokce u mnie w zakrętach jedzie się idealnie...


Ostatnio zmieniony przez wasior dnia Czw 12:42, 16 Lip 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Yyveel
Gość





PostWysłany: Czw 14:03, 16 Lip 2009    Temat postu:

Jest kilka mozliwosci:
- poziom oleju w lagach (rozny pomiedzy lagami, lub za duzy lub za maly)
- lozyska kola (zle skrecona os)
- krzywe lagi
- krzywa rama
- lozysko glowki ramy
- stan opon
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
B2RT
Moderator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4262
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław / Goleniów / Szczecin
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Czw 14:49, 16 Lip 2009    Temat postu:

-wyważenie kół
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Notturno SV
Kontaktowy


Dołączył: 05 Cze 2009
Posty: 293
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Czw 15:26, 16 Lip 2009    Temat postu:

A ja sie podepne do tematu zauwarzylem dziwne zachowanie mojego moto czasami jak jade po prostej drodze to musze co chcwila korygowac tor jazdy tak jak bym sie zsuwal z pasa jezdni, nie wystepuje tozawsze ale jest dosc uciazliwe, zastanawialem sie czy to nie wina asfaltu ... ale moze macie jakies inne pomysly ??
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bonokce
SV Rider


Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 148
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Czw 16:14, 16 Lip 2009    Temat postu:

Może ci kierownica krzywo patrzy?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wasior
Gość





PostWysłany: Czw 17:07, 16 Lip 2009    Temat postu:

Notturno SV napisał:
A ja sie podepne do tematu zauwarzylem dziwne zachowanie mojego moto czasami jak jade po prostej drodze to musze co chcwila korygowac tor jazdy tak jak bym sie zsuwal z pasa jezdni, nie wystepuje tozawsze ale jest dosc uciazliwe, zastanawialem sie czy to nie wina asfaltu ... ale moze macie jakies inne pomysly ??

Widzę, że z Warszawy więc stawiam na asfalt. Miałem kiedys krzywe lagi to efekt był taki, że moto jechało prosto tylko musiałem na nim siedzieć krzywo:)
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasooch
Gość





PostWysłany: Śro 22:05, 22 Lip 2009    Temat postu:

Shima może być spowodowana baaardzo wieloma rzeczami. SV jest generalnie odporna na to zjawisko, więc jeżeli występuje, to coś jest nie tak.
Z łagodniejszych przyczyn:
Np. pechowo dobrana przednia opona (znam przypadek, że wymiana na gumę w tym samym rozmiarze ale z innym bieżnikiem, rozwiązała temat). Zły profil opony też zwiększa ryzyko shimmy. Może być rozwalone łożysko główki ramy lub w piaście koła. Może być nierówny poziom oleju w prawej i lewej goleni.
Większym problemem może być np. minimalnie zgięta oś koła (wiele osób pomija ją w naprawach powypadkowych). Zgięcie lag, półek lub główki ramy zazwyczaj jest dużo bardziej zauważalne...
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dono
Kontaktowy


Dołączył: 16 Sie 2008
Posty: 297
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: łódzkie
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Czw 8:27, 23 Lip 2009    Temat postu:

Ostatnio miałem coś takiego że w zakrętach przy prędkości pow. 160 km/h strasznie bujało mi przodem. Utwardzenie przedniego zwieszenia nic nie dało, za to po wymianie TYLNEJ opony i wyważeniu TYLNEGO koła wszystko jest już ok. Być może lekko podbita tylna felga miała na to wpływ. Czasem przyczyny mogą być naprawdę różne
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wasior
Gość





PostWysłany: Czw 22:19, 23 Lip 2009    Temat postu:

Frog napisz dokładniej jak ci wężykuje motor. Z tego co widzę nie jest to klasyczne shimmy. U mnie to co piszesz stało się po wymianie tylnej gumy na nową. Opona nie uleżała się i jest zarąbiście okrągła. Powoduje to lekkie wężykowanie. Shimmy to mocne drgania kierownicy, tak jak wypowiadali się poprzednicy może sęk tkwi w tyle...
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Miłośników Suzuki SV650/1000, TL1000 i Gladius Strona Główna -> Układ jezdny (rama, zawieszenie, hamulce, napęd, opony) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin