Forum  Forum Miłośników Suzuki SV650/1000, TL1000 i Gladius Strona Główna Forum Miłośników Suzuki SV650/1000, TL1000 i Gladius
Forum dla dojrzałych motocyklistów.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Regulacja przedniego zawieszenia w k2

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Miłośników Suzuki SV650/1000, TL1000 i Gladius Strona Główna -> Układ jezdny (rama, zawieszenie, hamulce, napęd, opony)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dropskz
Świeżak


Dołączył: 04 Lis 2008
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opole
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Czw 15:19, 06 Lis 2008    Temat postu: Regulacja przedniego zawieszenia w k2

Witam Wesoly
O miękkim przednim zawieszeniu w Sv do 2002 r. krążą już legendy Mruga Wiem że są sprężyny akcesoryjne, czy gęstsze oleje ale wiem też że Sv k2 ma już jakąś regulacje. Rozglądam się za moto właśnie do 2002r. i chciałby się dowiedzieć czy ta regulacja się sprawdza czy jest to raczej jakaś ściema. Model z roku 02 trudniej jest upolować i są one zazwyczaj sporo droższe dlatego chcę się dowiedzieć czy jest wogóle sens czy lepiej sobie to odpuścić i znaleźć coś starszego. A może Sv k2 ma więcej zmian oprócz tej regulacji o których nie wiem?? :roll:
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Yyveel
Gość





PostWysłany: Czw 16:45, 06 Lis 2008    Temat postu:

K2 jest nabardziej dopracowane z tej calej serii. Tyle ze ceny sa prawie takie jak za wersje z wtryskiem >k3. Podono ta regulacja pomaga, a jak wymienisz sprezyny to juz jest bardzo dobrze. Na pewno nie kupuj rocznikow 1999-2000 ktore maja caly czarny silnik. Patrz zeby byl czarno srebrny.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasooch
Gość





PostWysłany: Czw 19:36, 06 Lis 2008    Temat postu:

a próbował ktoś może przekładać same korki zawieszenia od K2 do starszej? Powinno pomóc Jezyk

Ew. można też dorobić regulację pneumatyczną jak w motocyklach enduro - w korku wiercimy dziurę, wkręcamy/wklejamy wentyl (taki jak w feldze) i mamy pompowane zawieszenie. Nie wiem czy tego właśnie patentu przez zimę nie zrobię w swojej SV Wesoly
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dropskz
Świeżak


Dołączył: 04 Lis 2008
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opole
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Czw 19:41, 06 Lis 2008    Temat postu:

No z tym wentylem to całkiem niezłe Jezyk A o co chodzi z tymi czarnymi silnikami 99-2000? Jakieś padło? Nic o tym nie słyszałem :roll:
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kasper79
Kontaktowy


Dołączył: 14 Mar 2008
Posty: 304
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Obra(Wlkp)/Oslo

PostWysłany: Czw 20:41, 06 Lis 2008    Temat postu:

Ja mam K2. Wkręciłem regulację na maxa, lecz efekt i tak jest mierny. Zimą zmiana płynu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dropskz
Świeżak


Dołączył: 04 Lis 2008
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opole
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Pon 10:38, 10 Lis 2008    Temat postu:

Tak popytałem na boku i faktycznie ludzie mówią że lepiej kupić starszego sprzęta za mniejszą kase i wymienić sprężyny niż kupować k2 z regulacją która jakoś specjalnie szału nie robi.
Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slayer
Gość





PostWysłany: Wto 21:08, 11 Lis 2008    Temat postu:

Yyveel napisał:
K2 jest nabardziej dopracowane z tej calej serii. Tyle ze ceny sa prawie takie jak za wersje z wtryskiem >k3. Podono ta regulacja pomaga, a jak wymienisz sprezyny to juz jest bardzo dobrze. Na pewno nie kupuj rocznikow 1999-2000 ktore maja caly czarny silnik. Patrz zeby byl czarno srebrny.

Czemu nie kupowac z czarnym silnikiem ?
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dropskz
Świeżak


Dołączył: 04 Lis 2008
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opole
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Wto 23:26, 11 Lis 2008    Temat postu:

No właśnie ten czarny silnik mnie też gryzie :? Pierwszy raz o tym tutaj przeczytałem i w sumie nigdzie więcej - przeszukałem cały internet i nic o tym nie znalazłem :roll:
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
HUNTERKILLER
Honorowy SV Rider


Dołączył: 18 Lip 2008
Posty: 945
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Wto 23:49, 11 Lis 2008    Temat postu:

:lol: :lol: Ja mam '99 (z czarnym silnikiem) nakręciłem już sporo kkm i nie narzekam.
Co do zawieszenia: Można wymienić sprężyny na progresywne i olej na sztywniejszy (10W standard). Ja wymieniłem na 15W i jest rewelacyjna poprawa. o2o wreszcie zaczęło się pewnie prowadzić w winklach (komfort jazdy na dołach się pogorszył :wink:). Niestety jeżdżąc po tych dołach rozbiłem nieco łożyska główki ramy i mam teraz nieprzyjemne stukanie. :lol: Teraz będę wymieniał uszczelniacze lag, olej i łożyska główki ramy. Olej oczywiście 15W. Słyszałem, że od 20W wypadają plomby w zębach i nadaje się tylko na tor. :wink:
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slayer
Gość





PostWysłany: Śro 12:23, 12 Lis 2008    Temat postu:

Ja tez mam '99 i super chodzi
Silnik do 2002 nie rozni sie niczym oprocz malowania...
Yyveel, co to za sabotaz...
H&K, rozumiem ze masz sprezyny standard.Ja takie mam i przy oleju 20 W wcale nie czuje duzego usztywnienia przedniego zawieszenia.Pisalem juz o tym na forum i mialem takie same spostrzezenia jak PiotrFF.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Yyveel
Gość





PostWysłany: Śro 17:01, 12 Lis 2008    Temat postu:

Zaden sabotaz, nawet Suzuki oficjalnie przyznalo ze jest problem ze smarowaniem w tych silnikch (brak odopwiedniej przegrody powoduje ze w wyniku pracy korbowodu w oleju pojawiaja sie pecherzyki powietrza, no i jak pompa olejowa zaciagnie olej z powietrzem to wiadomo co sie dzieje). Nie tylko tyczy to stawiania na kolo ale tez jazdy na wysokich obrotach. Srebrny silnik ma juz przeprojektowana magistrale olejowa. W niemieckich testach dlugodystansowych rocznika 99 tazke stwierdzili ze po przebiegu 50kkm panewki byly nadmiernie zuzyte (mysle ze na kolo go nie stawiali). Słyszalem tez o ektremalnych przypadkach ze konczylo sie na dziurze w silniku, zblokowanym korbowodzie itd itp. Z reszta na allegro zaden problem zeby kupic czarny silnik za 300-400pln z zatartymi panewkami.

Chodzi o to ze jak kupujesz uzywany to ryzyko ze cos sie dzieje z panewkami jest bardzo duze w czarnych silnikach. Mam tez znajomego ktory złozyl troche silnikow od SV i zakatowal kilka razy tez silnik od SV od stawiania na kolo, i zdecydownie poleca ten nowszy (srebrny) albo ten na wrysku.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slayer
Gość





PostWysłany: Śro 19:07, 12 Lis 2008    Temat postu:

No to wszystko w temacie.Nie wiedzialem ze srebrne silniki maja przeprojektowana magistrale olejowa.Dzieki za info.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dropskz
Świeżak


Dołączył: 04 Lis 2008
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opole
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Śro 23:07, 12 Lis 2008    Temat postu:

Czyli w tym srebrnym całkowicie wyeliminowali problem z panewkami czy jest to jakieś rozwiązanie pośrednie pomiędzy czarnym silnikiem a tym na wtrysku?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slayer
Gość





PostWysłany: Czw 12:01, 13 Lis 2008    Temat postu:

Wychodzi na to ze rozwiazanie posrednie.Najlepiej kupic sv-ke na wtrysku.Tam problemy z panewkami nie wystepuja.Przynajmniej tak wielokrotnie czytalem.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Yyveel
Gość





PostWysłany: Czw 12:15, 13 Lis 2008    Temat postu:

Z tego co wiem srebrny tez mozna zakatowac, podobno te na wtrysku sa juz odporne.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
HUNTERKILLER
Honorowy SV Rider


Dołączył: 18 Lip 2008
Posty: 945
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Pon 21:44, 17 Lis 2008    Temat postu:

Wracając do tematu sprężyny mam standard. Raczej nie odważę się na 20W bo jeżdżę nie tylko po gładkim asfalcie (niestety). ;-)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dropskz
Świeżak


Dołączył: 04 Lis 2008
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opole
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Pon 22:39, 17 Lis 2008    Temat postu:

W ten weekend kupiłem wersje S z 2001r ze srebrnym silnikiem. Prawie posikałem się ze szczęścia ale to inna historia :wink: Może i jest zimno ale nabiłem nią już kilkaset kilometrów Jezyk Kilka ostrych hamowań, kilka dziur w drodze też zaliczyłem ale narazie nie zauważyłem żeby przód jakoś ostro nurkował. Może to przyjdzie z czasem jak dłużej pojeżdżę ale póki co jest jak najbardziej OK Wesoly
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasooch
Gość





PostWysłany: Pon 23:46, 17 Lis 2008    Temat postu:

Jest zimno, więc olej jest gęstszy i przez to zawieszenie jest twardsze niż w lecie Jezyk
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dropskz
Świeżak


Dołączył: 04 Lis 2008
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opole
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Wto 0:01, 18 Lis 2008    Temat postu:

Mam nadzieje że się mylisz a ja trafiłem na jakąś perełke :wink: hehe
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
HUNTERKILLER
Honorowy SV Rider


Dołączył: 18 Lip 2008
Posty: 945
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Śro 19:49, 19 Lis 2008    Temat postu:

dropskz napisał:
Mam nadzieje że się mylisz a ja trafiłem na jakąś perełke :wink: hehe

...albo już masz zalany 15 W :lol:
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Miłośników Suzuki SV650/1000, TL1000 i Gladius Strona Główna -> Układ jezdny (rama, zawieszenie, hamulce, napęd, opony) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin