Forum  Forum Miłośników Suzuki SV650/1000, TL1000 i Gladius Strona Główna Forum Miłośników Suzuki SV650/1000, TL1000 i Gladius
Forum dla dojrzałych motocyklistów.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Problem z tylnym zawieszeniem...
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Miłośników Suzuki SV650/1000, TL1000 i Gladius Strona Główna -> Układ jezdny (rama, zawieszenie, hamulce, napęd, opony)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PęDZEL
Stały bywalec


Dołączył: 03 Maj 2007
Posty: 583
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opolskie
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Sob 15:22, 13 Gru 2008    Temat postu: Problem z tylnym zawieszeniem...

Witam!!!
Mam pewien problem z tylnym zawieszeniem, gdy jażdże sam wszystko jest OK ale jak tylko wezmę kogoś na "plecy" to koło mi zaczyna dobijać do zadupka, nawet już mi opona wytarła dziurę w wypełnieniu zadupka a to jest problem bo przy pierwszym deszczu zalewa mi elektrykę :?
Amorek już sprawdzałem, działa jak najbardziej prawidłowo, w serwisie potwierdzili to, zasugerowali że możliwe jest że ktoś zamontował dłuższe dźwignie przy amorku aby obniżyć motocykl, co za tym idzie prześwit między kołem a zadupkiem się mógł zmniejszyć, jedyny sposób aby to potwierdzić to muszę Was poprosić o zmierzenie jakiej długości macie te dźwignie (długość od osi śrub - tak jak jest zaznaczone na zdjęciu)!!!
Także bardzo proszę właścicieli N'ek powyżej K3 o pomoc :wink:
Z góry wielkie dzięki, a to fotka:

Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lukas
Stały bywalec


Dołączył: 27 Kwi 2008
Posty: 1022
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

PostWysłany: Sob 16:07, 13 Gru 2008    Temat postu:

A jaki masz przebieg w sv-ce. Może jednak już amorek lub sprężyna powoli zaczyna kończyć swój żywot. Miałem tak w Gs-ie. Tak od ok. 65 tkm postanowiłem nie ryzykować i nie zabierałem już pasażera na pokład. Z pasażerem był cholernie miękki a i jadąc solo też był większy komfort. Ale jeśli przebieg nie jest duży to na pewno nie to.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PęDZEL
Stały bywalec


Dołączył: 03 Maj 2007
Posty: 583
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opolskie
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Sob 16:11, 13 Gru 2008    Temat postu:

Jak kupowałem Sv-ke to miała coś około 4 tys km a wtedy już była ta dziura w zadupku, teraz mam 21 tys km, amorek jest na 100% sprawny, coś jest tylko nakombinowane i próbuje dojść do tego co to jest :?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Yyveel
Gość





PostWysłany: Sob 18:04, 13 Gru 2008    Temat postu:

W serwisowce jest oznaczenie na nich 170. Ale lepiej zeby ktos to sprawdzil na swoim sprzecie.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slayer
Gość





PostWysłany: Nie 10:56, 14 Gru 2008    Temat postu:

Nie zmierze ci bo mam '99.Wydaje mi sie ze te dzwignie sa za dlugie.Mozesz tez dokladnie obejrzec i obmacac sruby i nakretki mocujace.Jesli byly odkrecane, musza byc na nich jakies slady.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
B2RT
Moderator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4262
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław / Goleniów / Szczecin
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Nie 14:18, 14 Gru 2008    Temat postu:

Zaraz sprawdzę w swoim.

EDIT: Dokładnie 17 cm od środka śrub.

Spróbuj może przestawić amortyzator z tyłu?


Ostatnio zmieniony przez B2RT dnia Nie 14:22, 14 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Carry
Stały bywalec


Dołączył: 15 Sty 2008
Posty: 1700
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Aachen
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Nie 14:23, 14 Gru 2008    Temat postu:

No właśnie, pokombinuj z ustawieniami.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
golkow
Kontaktowy


Dołączył: 29 Wrz 2007
Posty: 414
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piaseczno
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Nie 15:19, 14 Gru 2008    Temat postu:

U mnie w K6N jest 145 mm, sprawdzilem też w K7S - też jest 145 mm
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
opal
Stały bywalec


Dołączył: 11 Sty 2007
Posty: 955
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skierniewice
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Nie 17:31, 14 Gru 2008    Temat postu:

Ja mam K3 wersję N i jest dokładnie 145 mm pomiędzy środkami śrub. Powodzenia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PęDZEL
Stały bywalec


Dołączył: 03 Maj 2007
Posty: 583
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opolskie
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Nie 19:47, 14 Gru 2008    Temat postu:

Dzięki panowie, u mnie jest jakieś 165 mm więc z tego wynika, że są dłuższe niż oryginalne, trzeba będzie spróbować kupić oryginalne, ewentualnie dorobię sobie :wink:
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
B2RT
Moderator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4262
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław / Goleniów / Szczecin
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Nie 20:33, 14 Gru 2008    Temat postu:

To wychodzi na to, że czym dłuższe tym wyżej jest tył SV. Ja mam 17 cm i powiem szczerze, że żeby zarysować zadupek to chyba trzeba by jakiegoś mastodonta na tył wsadzić.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Carry
Stały bywalec


Dołączył: 15 Sty 2008
Posty: 1700
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Aachen
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Nie 22:33, 14 Gru 2008    Temat postu:

Zależy z kim na tyle jeździ... Wesoly

Ostatnio zmieniony przez Carry dnia Pon 0:01, 15 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
opal
Stały bywalec


Dołączył: 11 Sty 2007
Posty: 955
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skierniewice
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Nie 23:12, 14 Gru 2008    Temat postu:

B2RT napisał:
To wychodzi na to, że czym dłuższe tym wyżej jest tył SV. Ja mam 17 cm i powiem szczerze, że żeby zarysować zadupek to chyba trzeba by jakiegoś mastodonta na tył wsadzić.


Właśnie chodzi o to, że Pędzel ma za długi ten element i wtedy prześwit między kołem, a błotnikiem się zmniejsza....jeśli dobrze zrozumiałem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PęDZEL
Stały bywalec


Dołączył: 03 Maj 2007
Posty: 583
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opolskie
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Pon 15:05, 15 Gru 2008    Temat postu:

B2RT napisał:
To wychodzi na to, że czym dłuższe tym wyżej jest tył SV. Ja mam 17 cm i powiem szczerze, że żeby zarysować zadupek to chyba trzeba by jakiegoś mastodonta na tył wsadzić.


Według mnie to chyba odwrotnie, im dłuższe tym mniejszy prześwit miedzy kołem a zadupkiem, bo przecież jak dasz krótsze te dźwignie to amorek zostanie podciągnięty do góry i zwiększy się prześwit, przynajmniej jak tak rozumuje :roll:
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
B2RT
Moderator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4262
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław / Goleniów / Szczecin
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Pon 15:12, 15 Gru 2008    Temat postu:

Ja się nie upieram, bo nawet nie sprawdzałem jak to działa. Piszę tylko, że ja mam 17cm i naprawdę sporo miejsca jest od opony do koła.

Zobacz jak to wygląda u mnie:
[link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez B2RT dnia Pon 15:13, 15 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kolecik
Gość





PostWysłany: Wto 8:40, 16 Gru 2008    Temat postu:

B2RT napisał:
Ja się nie upieram, bo nawet nie sprawdzałem jak to działa. Piszę tylko, że ja mam 17cm i naprawdę sporo miejsca jest od opony do koła.

Zobacz jak to wygląda u mnie:
[link widoczny dla zalogowanych]


OT:
Widzę, że świeżutkie zdjęcie wrzuciłeś.... fajnie się prezentuje z tym kufrkiem... :lol:
Jeśli można wiedzieć to ile dałeś za cały komplet tj. stelaż, płytę, kufer i to co tam jeszcze jest potrzbne?
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
B2RT
Moderator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4262
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław / Goleniów / Szczecin
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Wto 8:44, 16 Gru 2008    Temat postu:

Kufer Givi Monokey V46 (46 litrów, czarny) 549,00zł
Stelaż pod kufer centralny Givi Monorack 529FZ (Suzuki SV 650/1000 i SV 650S/1000S 03-08 ) 230,00zł
Płyta M5 do montażu kufrów Givi Monokey na Monoracku typu FZ 110,00zł

To są ceny ze sklepu scigacz.pl. Oczywiście na allegro można znaleźć taniej.
Tak to wygląda z tyłu.
[link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez B2RT dnia Wto 8:44, 16 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kolecik
Gość





PostWysłany: Wto 11:23, 16 Gru 2008    Temat postu:

Ja też się przymierzam do założenia przed nowym sezonem :wink:
Czyli oprócz stelaża, płyty i kufra niczego nie potrzeba?
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
B2RT
Moderator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4262
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław / Goleniów / Szczecin
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Wto 11:27, 16 Gru 2008    Temat postu:

Dłuższe śruby M6 do mocowania stelaża do setów pasażera Mruga
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gonzo911
Kontaktowy


Dołączył: 30 Maj 2008
Posty: 371
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin / Kalisz Pomorski
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Wto 14:18, 16 Gru 2008    Temat postu:

Mały OT:)

Ale Pędzel masz łańcuch nasmarowany smarem z borsuka:))
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
opal
Stały bywalec


Dołączył: 11 Sty 2007
Posty: 955
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skierniewice
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Nie 0:51, 21 Gru 2008    Temat postu:

Według mnie możesz mieć takie cudo zamontowane:
[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PęDZEL
Stały bywalec


Dołączył: 03 Maj 2007
Posty: 583
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opolskie
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Nie 9:35, 21 Gru 2008    Temat postu:

Już to właśnie widziałem kilka dni temu, dlatego pytałem się Was o długość tych elementów

Jestem właśnie na etapie załatwiania kogoś kto mi takie cuda dorobi, kumpel ma dojście do cięcia laserowego, teraz tylko trzeba dobrać odpowiedni materiał :lol:
Przy okazji wymiany będę mógł wyjąć wahacz i amorek, będzie można to ładnie wyczyścić i będzie można posiedzieć w garażu :wink:
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
opal
Stały bywalec


Dołączył: 11 Sty 2007
Posty: 955
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skierniewice
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Nie 21:24, 21 Gru 2008    Temat postu:

Dokładnie:-) Ja wczoraj też zacząłem trochę przebywać w garażu :-)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bratek84
Świeżak


Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olkusz
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Śro 11:48, 25 Mar 2009    Temat postu:

Po pierwsze witam wszystkich.
Ja mam odwrotny problem niż Pędzel. Mam SV 650 N z 2001r. Jestem niski (164 cm) wiec dążę do obniżenia mojej maszyny. orginalne dźwignie jakie posiadałem miały wymiar 105 mm. Po odkręceniu ich i próbach na "oko" potrzebuje jakieś 120 mm. Ale dla pewności może ktoś kupił takie orginalne obniżenie do modelu z przed 2003 i mógłby podać jego wymiar.

Z góry dziękuję i pozdrawiam
BRATEK
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
B2RT
Moderator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4262
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław / Goleniów / Szczecin
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Śro 12:01, 25 Mar 2009    Temat postu:

bratek84 napisał:
Po pierwsze witam wszystkich.


Zapraszam do działu Powitalnia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Carry
Stały bywalec


Dołączył: 15 Sty 2008
Posty: 1700
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Aachen
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Śro 12:03, 25 Mar 2009    Temat postu:

Ja mam takie drążki na sprzedaż, ale od nowego modelu i są sporo dłuższe, cięte laserowo.

Ostatnio zmieniony przez Carry dnia Śro 12:04, 25 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ROMEL
SV Rider


Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 163
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Strzelin

PostWysłany: Czw 21:40, 26 Mar 2009    Temat postu:

Małe odświeżenie tematu co do tylnego zawieszenia...

Co do cięgien...

Ja mam takie coś:



I teraz dla jasności - im krótsze cięgno tym dupcia stoi wyżej.
Teraz tak... w oryginale rozumie, że ma być 145mm - to jest najmniejszy rozstaw moich cięgien następne rozstawy adekwatnie większe...
Wtedy przy 145mm, tył moto jest na wysokości około 95cm od podłoża mierząc do ostrej krawędzi nad tylną lampą...moto stoi na nóżce.
Zmiana o 10mm na cięgnie powoduje zmianę wysokości moto około 45mm.

Miałem ustawione na środkowym otworze, czyli około 155mm, duży prześwit pomiędzy kołem a zadupkiem, niiiby, ustawienie napięcia wstępnego sprężyny na 5 pozycji ( co do maxa) - pomimo tych ustawień przy starcie na tzw kresce - moto przysiada tyłem przód podrywa w powietrze do tego stopnia, że mam ślady otarć na zadupku, więc przy długości 170mm B2RT nie potrzebujesz Mastodonta aby przefasonować sobie zadupek i dorobić się przetarć. To tak z moich obserwacji itd...
Nie mogę w żaden sposób zgonić tych otarć na słaby stan techniczny zawiasu ponieważ moto ma leciutko ponad 5000km przebiegu...

Teraz tak, mam pytanie jako początkujący z SV i nie tylko, abstrahując od otarć zadupka itd... jak się ma wysokość moto do prowadzenia w ciasnych zakrętach, bardzo prosiłbym bardziej doświadczonych z SV o rozwiniętą wypowiedź, ujmując krótko pytanie...
- wysokość moto, napięcie wstępne sprężyn przód i napięcie wstępne sprężyny tył - jak to się ma do prowadzenia oraz bezpieczeństwa -
- myślę że kompletna wypowiedź pomoże mi oraz innym ustawić porządnie zawias w moto pod własne potrzeby nie zapominając o bezpieczeństwie...

PZDR
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
B2RT
Moderator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4262
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław / Goleniów / Szczecin
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Czw 21:43, 26 Mar 2009    Temat postu:

Aż pójdę i to pomierzę jeszcze raz. :|

#Edit. No to ja nie wiem co i czym mierzyłem :shock:
Długość około 14-15cm wysokość w linii zadupka nad lampą 98cm (moto na nóżce)

Jak mi cholera wyszło 17 cm? Chyba jutro w dzień sprawdzę to raz jeszcze.


Ostatnio zmieniony przez B2RT dnia Czw 21:50, 26 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ROMEL
SV Rider


Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 163
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Strzelin

PostWysłany: Pią 22:19, 27 Mar 2009    Temat postu:

Nikt nie czuje się na siłach odpowiedzieć na moje pytanie???

- wysokość moto, napięcie wstępne sprężyn przód i napięcie wstępne sprężyny tył - jak to się ma do prowadzenia oraz bezpieczeństwa ???
Myślę że kompletna wypowiedź pomoże mi oraz innym ustawić porządnie zawias w moto pod własne potrzeby nie zapominając o bezpieczeństwie...


Hmmm...

Pozdrawiam


Ostatnio zmieniony przez ROMEL dnia Pią 22:20, 27 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Yyveel
Gość





PostWysłany: Pią 22:39, 27 Mar 2009    Temat postu:

Wszystko jest w manualu albo serwisowce.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Miłośników Suzuki SV650/1000, TL1000 i Gladius Strona Główna -> Układ jezdny (rama, zawieszenie, hamulce, napęd, opony) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin