Forum  Forum Miłośników Suzuki SV650/1000, TL1000 i Gladius Strona Główna Forum Miłośników Suzuki SV650/1000, TL1000 i Gladius
Forum dla dojrzałych motocyklistów.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Problem z tylnym zawieszeniem...
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Miłośników Suzuki SV650/1000, TL1000 i Gladius Strona Główna -> Układ jezdny (rama, zawieszenie, hamulce, napęd, opony)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dzikus330
Gość





PostWysłany: Pią 22:51, 27 Mar 2009    Temat postu:

Ja mam ustawione na twardo, w moim przypadku jeździ mi sie lepiej. Przód mam wkręcony do pierwszego znaku i regulacja odbicia do oporu i jeden obrót wykręcona. Tył tez mam na maksa na twardy.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasooch
Gość





PostWysłany: Sob 0:55, 28 Mar 2009    Temat postu:

ROMEL napisał:
Nikt nie czuje się na siłach odpowiedzieć na moje pytanie???

- wysokość moto, napięcie wstępne sprężyn przód i napięcie wstępne sprężyny tył - jak to się ma do prowadzenia oraz bezpieczeństwa ???
Myślę że kompletna wypowiedź pomoże mi oraz innym ustawić porządnie zawias w moto pod własne potrzeby nie zapominając o bezpieczeństwie...


Hmmm...

Pozdrawiam


Im motocykl wyżej, tym głębiej można się pochylić w zakręcie nim zaczniesz obcierać czymś o asfalt. Im niżej - tym tym stabilniejszy będzie, ze względu na niski środek ciężkości. Wysokość tyłu można regulować wymiennymi 'dog bones', wysokość przodu - opuszczając lub podnosząc rury nośne w półkach.
Co do regulacji naprężenia wstępnego sprężyn - im mocniej skręcone, tym pewniej moto będzie się prowadzić w zakrętach. Za to komfort jazdy mocno ucierpi i przy jakichkolwiek nierównościach drogi będzie bardziej nerwowo.
Nie oczekuj, że ktoś poda Ci złoty środek na idealne ustawienie zawiasu. Każdy ma inne preferencje, każdy inaczej jeździ i każdy oczekuje czego innego od motocykla. To tak jakbyś zadał pytanie "Koledzy pomóżcie, jaka zupa będzie mi smakować najbardziej?" Mruga Klucze w dłoń, sam podłub trochę przy nastawach, pojeździj i zobaczysz co się zmienia i w jakiej konfiguracji jest Ci najlepiej. Powodzenia! Wesoly
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ROMEL
SV Rider


Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 163
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Strzelin

PostWysłany: Sob 7:49, 28 Mar 2009    Temat postu:

lasooch... właśnie o tego typu wypowiedź mi chodziło...dziękuje.

Wiadoma sprawa, że każdy może preferować co innego - balans pomiędzy komfortem a stabilnością prowadzenie w winklu...jest dla każdego inny...
Celem było wskazanie ekstremów ustawień, wychodzę z zasady, że po co wyważać otwarte drzwi...chyba, że macie inny pogląd na działanie czegoś takiego jak forum...to przepraszam.

Yyveel...w manualu to mamy jak i gdzie ustawić - odczuć kierowcy nikt tam nie opisał :lol: - oczywiście, że na podstawie ustawień twardo-miękko, wysoko-nisko można (logicznie myśląc) spodziewać się pewnych efektów, ale... jest to ale...


Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
B2RT
Moderator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4262
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław / Goleniów / Szczecin
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Sob 8:18, 28 Mar 2009    Temat postu:

ROMEL pokręć, przejedź się w różnych ustawieniach i sam oceń. Ja miałem już tak wymęczony olej w lagach że po wymianie oleju na 12.5W wykręciłem do 3 znaku przednie zawieszenie. Wcześniej dobijało mi na skręconym na maksa. Tył też kombinowałem teraz mam chyba za twardo i znowu wrócę do fabrycznych +1.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PęDZEL
Stały bywalec


Dołączył: 03 Maj 2007
Posty: 583
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opolskie
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Sob 8:57, 28 Mar 2009    Temat postu:

O fajnie, że odświeżyliście temat bo właśnie wczoraj udało mi się dostać dźwigienki w oryginalnym rozmiarze, postaram się jak najszybciej to zmienić i dam znać czy są jakieś różnice w prowadzeniu o2o

Co do samych ustawień zawiasów, to mogę powiedzieć że gdy miałem obniżone przednie zawieszenie to motocyklem ciężko się wchodziło w zakręty, przy pochyle szybko można było przyhaczyć na przykład nóżką boczną i ogólnie miałem wrażenie, że trzeba było używać większej siły do pochylenia o2o, w momencie gdy podniosłem przednie zawieszenie, jazda po zakrętach stała się o wiele przyjemniejsza i łatwiejsza.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rabtosz
Kontaktowy


Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 345
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stężyca
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Wto 18:24, 03 Lis 2009    Temat postu:

Odświeżę temat Wesoly

Po zakupie moto okazało się, że poprzedniemu właścicielowi musiał przydać się komplet kluczy, który podobno powinien być pod siedzeniem.

Gdzieś wyczytałem,że w komplecie znajdował się także klucz do regulacji tylnego zawieszenia... Jak mam sobie poradzić jeżeli chce podnieść tył moto, a wydaje mi się(po moich staraniach), że samą ręką się tego nie da zrobić... :roll:

Jak w ogóle wygląda ten klucz?

Z góry dziękuję za pomoc.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Owca007
Gość





PostWysłany: Wto 18:29, 03 Lis 2009    Temat postu:

Klucz bardzo podobny do tego rowerowego co przykręcasz przednią piastę pedałów lub nakrętkę kontrującą w przednich widełkach. Ja poradziłem sobie żabką, apotem dopiero znalazłem ten klucz w zestawie Wesoly
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
opal
Stały bywalec


Dołączył: 11 Sty 2007
Posty: 955
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skierniewice
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Wto 19:49, 03 Lis 2009    Temat postu:

Dokładnie tak jak pisze Owca. Ja też reguluję za pomocą żaby zaciskanej ze sprężyną. Nie jest może super wygodnie, ale spokojnie daje radę się takim narzędziem posłużyć do regulacji. A taki klucz hakowy możesz kupić, jeśli chcesz mieć wygodę. Jest w ofercie: [link widoczny dla zalogowanych]

Ostatnio zmieniony przez opal dnia Wto 22:07, 03 Lis 2009, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slayer
Gość





PostWysłany: Wto 19:52, 03 Lis 2009    Temat postu:

Nazywa się to klucz hakowy.Do kupienia w dobrych sklepach narzędziowych .
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
covboy
Kontaktowy


Dołączył: 22 Mar 2008
Posty: 421
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Supraśl Podlaskie

PostWysłany: Wto 19:55, 03 Lis 2009    Temat postu:

Możesz też użyć drewnianej listewki i młotka. Opierasz listewkę o "ząbek" i uderzasz młotkiem aż przekręcisz tyle co potrzebujesz. Ja tak ustawiałem, nie ma problemu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rabtosz
Kontaktowy


Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 345
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stężyca
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Wto 20:40, 03 Lis 2009    Temat postu:

OK, dzięki jeszcze raz i będę zatem kombinował. Jeżeli wy sobie radziliście bez klucza to mam nadzieje, że i mi się uda.Obawiałem się, że zostaną widoczne ślady jeżeli będę czym tłukł w ten element do regulacji(nie wiedziałem jakiej trzeba użyć siły) ale jeżeli młotek i kawałek drewna rozwiązuje sprawę to super.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasooch
Gość





PostWysłany: Śro 2:06, 04 Lis 2009    Temat postu:

Klucze hakowe występują w różnych rozmiarach, do tylnego zawieszenia SV pasuje chyba ~70mm.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slayer
Gość





PostWysłany: Śro 10:39, 04 Lis 2009    Temat postu:

rabtosz napisał:
OK, dzięki jeszcze raz i będę zatem kombinował. Jeżeli wy sobie radziliście bez klucza to mam nadzieje, że i mi się uda.Obawiałem się, że zostaną widoczne ślady jeżeli będę czym tłukł w ten element do regulacji(nie wiedziałem jakiej trzeba użyć siły) ale jeżeli młotek i kawałek drewna rozwiązuje sprawę to super.

Co kto woli.Ja używam klucza bo to wygodne rozwiązanie.Narzędzie nie jest drogie a będziesz miał na lata.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rabtosz
Kontaktowy


Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 345
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stężyca
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Śro 11:16, 04 Lis 2009    Temat postu:

Nie wątpię w to, że regulacja zawieszenia kluczem, który jest do tego stworzony jest wygodniejsza. Jednak jeżeli jeżdżę solo wydaje mi się, że jedna regulacja wystarczy(może dwie z ciekawości) i nie ma potrzeby kręcenia zawieszeniem co miesiąc. Wesoly
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Miłośników Suzuki SV650/1000, TL1000 i Gladius Strona Główna -> Układ jezdny (rama, zawieszenie, hamulce, napęd, opony) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin