Forum  Forum Miłośników Suzuki SV650/1000, TL1000 i Gladius Strona Główna Forum Miłośników Suzuki SV650/1000, TL1000 i Gladius
Forum dla dojrzałych motocyklistów.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Prawidłowy naciąg łańcucha

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Miłośników Suzuki SV650/1000, TL1000 i Gladius Strona Główna -> Układ jezdny (rama, zawieszenie, hamulce, napęd, opony)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kronos
Stały bywalec


Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Nie 11:02, 17 Lut 2008    Temat postu: Prawidłowy naciąg łańcucha

Witam. wg instrukcji luz łańcucha powinien wynosić od 2 do 3 cm, ale instrukcja nie podaje, że ten luz jest wówczas na stopce centralnej, bocznej, czy w momencie ustawienia moto na prosto na kołach. Jak mierzycie luz łańcucha jest na to jakiś prosty sposób ?
Jest jaks zasadza co do wagi motocylisty, czyli im cięższy tym luz wiekszy ? Czy nie ma to znaczenia ?


Ostatnio zmieniony przez Kronos dnia Nie 11:04, 17 Lut 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Komin-Maciek
SV Rider


Dołączył: 11 Wrz 2007
Posty: 159
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wejherowo-Kąpino

PostWysłany: Nie 12:05, 17 Lut 2008    Temat postu:

Ja zawsze ustawiam luz na nóżce bocznej. I według mnie tak się to powinno robić.

Ale fakt że jeśli chodzi o wagę kierowcy to się nigdy nie zastanawiałem.

Może jak ktoś waży ze 150kg powinien sobie popuścić łańcuch.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Goniec20
Kontaktowy


Dołączył: 12 Sty 2008
Posty: 201
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Łódź/Sieradz

PostWysłany: Nie 14:45, 17 Lut 2008    Temat postu:

Jeśli chodzi o naciąg to powinieneś go sprawdzać siedząc na motocyklu i tak jak pisałeś 2-3 cm luzu.
pozdro
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PiotrFF
Stały bywalec


Dołączył: 19 Wrz 2006
Posty: 1146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Nie 17:09, 17 Lut 2008    Temat postu:

...żeby nie było wątpliwości, cytat z ksiażki obsługi:

1. Motocykl ustaw na nóżce bocznej
2. Poluzuj nakrętkę osi
3. Poluzuj nakrętki kontrujące - prawą i lewą
4. Ustaw właściwy luz (20-30mm) za pomocą śrub naciągowych. Podczas regulacji naciągu łańcucha zębatka zdawcza przy silniku musi być w jednej osi z zębatką tylnego koła. Dla ułatwienia tego na wahaczu i naciągach łańcucha zrobiona są oznaczenia, które powinny być użyte jako punkty odniesienia. Obydwie strony muszą zostać ustawione identycznie.
5. Po ustawieniu właściwego luzu dokręć nakrętki zabezpieczające - lewą i prawą.
6. Dokręć nakrętkę osi.
7. Po skończonej operacji sprawdź ponownie luz łańcucha i w razie potrzeby wyreguluj

Piotr
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kronos
Stały bywalec


Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Nie 17:41, 17 Lut 2008    Temat postu:

Z tego co zauważyłem, to kiedy stoi na bocznej czy na centralnej, napiecie jest takie samo. U mnie jest dokładnie 3.2 cm czyli zostawiam to w spokoju i nie kombinujem bo chyna lekki luz jest lepszy od za dużego naciągu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slayer
Gość





PostWysłany: Nie 18:06, 17 Lut 2008    Temat postu:

Kronos napisał:
Z tego co zauważyłem, to kiedy stoi na bocznej czy na centralnej, napiecie jest takie samo. U mnie jest dokładnie 3.2 cm czyli zostawiam to w spokoju i nie kombinujem bo chyna lekki luz jest lepszy od za dużego naciągu.

Masz centralna podstawke?Na centralnej napiecie lancucha bedzie zawsze mniejsze niz na bocznej stopce.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adam Wojewoda
Kontaktowy


Dołączył: 27 Maj 2007
Posty: 333
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: 3-MIASTO

PostWysłany: Pią 8:47, 22 Lut 2008    Temat postu:

Ja sprawdzam gdy siedzę na moto, ważę 95 kilo to nie mało myślę gdy mowa o dociążeni moto, wolę mieć luźniejszy łańcuch (bo co to szkodzi) niż naciągnięty cholera wie jak. Inżynierem nie jestem ale o ile większą pracę wykonują łożyska gdy nie dość że przenoszą nie małą w końcu moc to jeszcze muszą się zmagać z naciągniętym zbyt mocno łańcuchem. Im większe ugięcie zawieszenia tym mocniej naciągnięty łańcuch a przecież zdarza się jechać po pofałdowanej nawierzchni gdzie ugięcia są bardzo duże. A co gdy zabierzemy pasażera. Na postoju łańcuch nie pracuje, pracuje gdy jedziemy, logiczne więc jest w jakiej pozycji naciągać łańcuch. Nie zgadzam się z instrukcją, na postoju łańcuch może zwisać (źle wygląda i to tyle). Taki sposób przenoszenia mocy nie jest zbyt elastyczny (trą o siebie metalowe części), za mocno naciągnięty łańcuch powodować może że elementom metalowym (a w oleju przecież nie pracują), współpracować jest jeszcze trudniej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kronos
Stały bywalec


Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Pią 11:17, 22 Lut 2008    Temat postu:

Tak mam stopke centralna i boczną. Centralna duzo ułatwia. Sam waze w okolicach 100 kg, i tez stoje na stanowisku, że lepeij jest miec luz w granicy owych 3 cm niz mniej, z uwagi na chwilowe napreżenia podczas jazdy. Jednak skoro instrukcja podaje, ze sprawdza sie go na bocznej stopce, to tak nalezy to robić. Inzynierowie z Suzuki wiedzili chyba co pisać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
exter
Kontaktowy


Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 219
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Pią 11:48, 22 Lut 2008    Temat postu:

Kronos napisał:
Inzynierowie z Suzuki wiedzili chyba co pisać.


Inżynierowie może i wiedzieli co pisać, ale czy tłumacz z "die hard" nie zrobił "szklanej pułapki" to już ciężko stwierdzić ;-)
A tak na serio to 2-3 cm luzu to raczej norma i lepiej się jej trzymać - jak będzie za bardzo wyciągnięty to może ci przeskakiwać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Miłośników Suzuki SV650/1000, TL1000 i Gladius Strona Główna -> Układ jezdny (rama, zawieszenie, hamulce, napęd, opony) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin