Forum  Forum Miłośników Suzuki SV650/1000, TL1000 i Gladius Strona Główna Forum Miłośników Suzuki SV650/1000, TL1000 i Gladius
Forum dla dojrzałych motocyklistów.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Olej w lagach

 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum Miłośników Suzuki SV650/1000, TL1000 i Gladius Strona Główna -> Układ jezdny (rama, zawieszenie, hamulce, napęd, opony)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukasz-karp
Świeżak


Dołączył: 09 Sie 2006
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Nie 13:13, 09 Gru 2007    Temat postu: Olej w lagach

czesc koledzy wymieniam olej w lagach z 10w na 15w i mam problem olej sie wlewa na wcisnietych lagach czy na podniesionych i czy sprezyny na wyciagnietych sa juz w srodku czy wklada sie na samym koncu i ile tego oleju mam wlac i jak go odmierzyć dzieki za pomoc pozdrawiam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michalw_1985
Świeżak


Dołączył: 24 Lis 2007
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rawa Mazowiecka

PostWysłany: Nie 13:29, 09 Gru 2007    Temat postu:

Kolego tu masz wszystko...ten temat już był

http://www.sv650.fora.pl/porady,12/wymiana-oleju-przod,148.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukasz-karp
Świeżak


Dołączył: 09 Sie 2006
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Nie 14:35, 09 Gru 2007    Temat postu:

oki dzięki kolego za pomoc i pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michalw_1985
Świeżak


Dołączył: 24 Lis 2007
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rawa Mazowiecka

PostWysłany: Nie 15:06, 09 Gru 2007    Temat postu:

Też się będę do tego zabierał ale to w nowym roku dopiero....napisz jak Ci poszło jak skończysz.

Pzdr
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czarny69
Świeżak


Dołączył: 16 Gru 2007
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Pruszcz Gdanski

PostWysłany: Pią 0:02, 11 Sty 2008    Temat postu:

witam
Tez zmieniałem olej w lagach na 15w a przy okazji polerowałem goleń wiec musiałem rozkręcić cały amor. Wszystko ładnie szlo do czasu aż zaczełem składać - nie wiem czemu ale po skręceniu całości lagi wogule nie pracują czyli nie ruszają sie w gore tylko są na maxa w dol i stoją w miejscu... składałem zgodnie z instrukcja....
miał ktoś podobny problem kiedyś ??
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michalw_1985
Świeżak


Dołączył: 24 Lis 2007
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rawa Mazowiecka

PostWysłany: Pią 0:14, 11 Sty 2008    Temat postu:

nie rozbierałem lagi wymieniałem tylko olej...a sprężyny włożone??Wesoly sprężyna nie powinna dopuścić do całkowitego złożenia lagi...chyba że wapdła jakoś do środka...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
motodarek
Świeżak


Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Piotrkow Tryb
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Pią 14:27, 11 Sty 2008    Temat postu:

[quote="czarny69"]witam
Tez zmieniałem olej w lagach na 15w a przy okazji polerowałem goleń wiec musiałem rozkręcić cały amor. Wszystko ładnie szlo do czasu aż zaczełem składać - nie wiem czemu ale po skręceniu całości lagi wogule nie pracują czyli nie ruszają sie w gore tylko są na maxa w dol i stoją w miejscu... składałem zgodnie z instrukcja....
miał ktoś podobny problem kiedyś ??[/quote

Zawieszenie w SV-ce nie jest skomplikowane i raczej nie powinno być problemów z jego poskładaniem,podstawa to nie robić nic na siłę. Wprowadź w lagę element amortyzatora który ogranicza skok zawieszenia. W celu ułatwienia montażu można podtrzymać go we wnętrzu uciętym na miarę patykiem (w servisie pewnie mają jakieś inne narzędzie Wesoly ), następnie nasuwamy goleń i skręcamy te elementy śrubą. Wkładamy górną tulejkę i w tym momencie rura w goleni powinna dać się lekko przesuwać. Jeśli wyczuwasz opory to albo źle zamontowałeś tulejki albo w zawieszeniu masz coś skrzywione. Uważaj na tulejki bo są pokryte teflonem i można je łatwo pokaleczyć.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PiotrFF
Stały bywalec


Dołączył: 19 Wrz 2006
Posty: 1146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Pią 19:23, 11 Sty 2008    Temat postu:

U mnie po wymianie oleju na 20W z jednej z lag która delikatnie się pociła (przed wymianą) leci olej na maxa -mimo wymienionych zimeringów :-( Cholera, nie wiem co się stało
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czarny69
Świeżak


Dołączył: 16 Gru 2007
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Pruszcz Gdanski

PostWysłany: Sob 11:58, 12 Sty 2008    Temat postu:

Już se poradziłem. Problem tkwił w plastikowej części o nazwie '' oil lock piece'' jakims cudem zablokowała sie w ladze i przez to damper nie mógł przejść. Za cholera nie moglem jej wyjąć ani wykręcić wiec użyłem specjalistycznego narzędzia zakupionego u dilera SUZUKI o nazwie "drewniany kij od miotły ''. Włożyłem damper do niego przyłożyłem kij i lekko pukałem młoteczkiem aż ładnie ten plastik wyszedł z lagi. Teraz wszystko działa jak należy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slayer
Gość





PostWysłany: Sob 12:18, 12 Sty 2008    Temat postu:

PiotrFF napisał:
U mnie po wymianie oleju na 20W z jednej z lag która delikatnie się pociła (przed wymianą) leci olej na maxa -mimo wymienionych zimeringów :-( Cholera, nie wiem co się stało

Moze masz porysowana lage?
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PiotrFF
Stały bywalec


Dołączył: 19 Wrz 2006
Posty: 1146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Sob 19:11, 12 Sty 2008    Temat postu:

Trafiłeś w dziesiątke. Po zmianie oleju zawieszenie się uniosło i teraz prawdopodobnie zimering przesuwa się po zarysowaniu :-( Zastanawiam się czy polerka coś pomoże czy pogłebi problem

slayer napisał:
PiotrFF napisał:
U mnie po wymianie oleju na 20W z jednej z lag która delikatnie się pociła (przed wymianą) leci olej na maxa -mimo wymienionych zimeringów :-( Cholera, nie wiem co się stało

Moze masz porysowana lage?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slayer
Gość





PostWysłany: Sob 21:04, 12 Sty 2008    Temat postu:

Jak ona ci sie porysowala?Przeciez masz oslonki.
Co do polerowania to mozna sprobowac ale tylko wtedy gdy rysa jest bardzo plytka.Przy wiekszych rysach mozna polozyc chrom techniczny.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PiotrFF
Stały bywalec


Dołączył: 19 Wrz 2006
Posty: 1146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Sob 21:50, 16 Lut 2008    Temat postu:

Dzisiaj po ciężkich bojach udało mi się wymienić zarówno olej (W20) oraz uszczelniacze w lagach. Wymiana oleju była prosta -wystarczy odkręcić koło, zaciski, błotnik, wyjąć lagę i wylać/wlać świeży olej. Niestety z uszczelniaczami nie poszło mi tak łatwo. Zanim doszedłem do tego jak rozebrać lagę na drobiazgi to minęło chyba ze dwie godziny. Jak już poskładałem klocki w pierwszej ladze, drugą robiłem 20min.
Gdybyście mieli jakieś pytania to służę pomocą
Pzdr Piotr
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukasz-karp
Świeżak


Dołączył: 09 Sie 2006
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Nie 9:59, 17 Lut 2008    Temat postu:

jak wlejesz za dużo oleju to tez przy hamowaniu może wypływać wiec nie przesadź
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
siwySV
Świeżak


Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Koluszki

PostWysłany: Czw 15:30, 21 Lut 2008    Temat postu:

moze ktos wie jakie dokniadnie ilosci oleju trzeba wlac do lagi i jaki by było naprawde twardsze
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slayer
Gość





PostWysłany: Czw 20:36, 21 Lut 2008    Temat postu:

Tu masz wszystko opisane http://www.sv650.fora.pl/porady,12/wymiana-oleju-przod,148.html
Nastepnym razem skorzystaj z szukajki;w tym temacie juz sie pojawil ten link.


Ostatnio zmieniony przez slayer dnia Czw 20:39, 21 Lut 2008, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kermadec
Administrator


Dołączył: 21 Mar 2006
Posty: 3537
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Pią 0:43, 22 Lut 2008    Temat postu:

No i znowu dzięki czujności Slayer'a temat zamykam Jezyk.

Slayer - a może tak zgłosisz swoją kandydaturę na moderatora... Mruga?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum Miłośników Suzuki SV650/1000, TL1000 i Gladius Strona Główna -> Układ jezdny (rama, zawieszenie, hamulce, napęd, opony) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin