Forum  Forum Miłośników Suzuki SV650/1000, TL1000 i Gladius Strona Główna Forum Miłośników Suzuki SV650/1000, TL1000 i Gladius
Forum dla dojrzałych motocyklistów.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

lekkie stukanie w przodzie

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Miłośników Suzuki SV650/1000, TL1000 i Gladius Strona Główna -> Układ jezdny (rama, zawieszenie, hamulce, napęd, opony)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
philip
SV Rider


Dołączył: 17 Maj 2008
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 19:23, 07 Kwi 2009    Temat postu: lekkie stukanie w przodzie

2-3tyg temu oddałem moto do serwisu, wymiany, regulacje, sprawdzanie itp. Zgłosiłem, że mam luz na główce ramy, podokręcali i przez może 200km było ok. Po nawinięciu tych paru km znowu poczułem lekkie stukanie - objawia się ono tym, że przy nierównej drodze czuję bardzo lekkie drganie w przodzie na dłoniach, a podczas postoju i ruszania moto na hamulcu przednim jest lekki stuk i też czuję to na dłoniach... Znowu zajrzałem z tym problemem do serwisu i po oględzinach niby wszystko ok, znowu dokręcenie ale dalej coś stuka. Mechanik tłumaczy to tarczami/zasiskami, ale mi to wygląda raczej na główkę.

Miał ktoś z tym kłopot? I przy okazji... Mam chyba jakąś mikrodziurkę i cały czas muszę dopompowywyać przód, jest jakiś prosty sposób na zdziałanie czegoś w tym temacie? Wesoly
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dono
Kontaktowy


Dołączył: 16 Sie 2008
Posty: 297
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: łódzkie
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Wto 19:43, 07 Kwi 2009    Temat postu:

Sprawdź czy tarcze nie mają luzu na tych całych "pływakach". To może być to.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasooch
Gość





PostWysłany: Wto 21:14, 07 Kwi 2009    Temat postu:

Tak jak dono napisał - tarcze są pływające, więc mają lekki luz na sworzniach. Załatw sobie kogoś do bujania motocyklem przód-tył i sprawdź palcem czy to nie tam się rusza (na zaciśniętym przednim hamulcu oczywiście). Ale to nie ma nic wspólnego z drganiami podczas jazdy.
Może skręcanie łożysk główki nic nie daje, bo łożyska kwalifikują się już poprostu do wymiany? Jeżeli moto miało kiedyś np. lekkiego strzała w przód, to pomimo prostej ramy prostego zawieszenia, łożyska mogą być zniszczone. Ew. możesz mieć też wyrobione tuleje ślizgowe zawieszenia, ale to raczej mało prawodpodobne.


Ostatnio zmieniony przez lasooch dnia Wto 21:19, 07 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Złoty
Kontaktowy


Dołączył: 20 Lip 2006
Posty: 287
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Biała Podlaska

PostWysłany: Wto 23:14, 07 Kwi 2009    Temat postu:

dokładnie ostatnio temat z kolega przerabiałem, jęczał że coś się stało u niego w zawieszeniu okazało się że moto które ma przebieg 800km tez ma taki stuk z zawieszeniu (gs500f)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
artix
Stały bywalec


Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 571
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: BOCHNIA (KBC)
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Śro 11:46, 08 Kwi 2009    Temat postu:

philip napisał
Cytat:
Miał ktoś z tym kłopot? I przy okazji... Mam chyba jakąś mikrodziurkę i cały czas muszę dopompowywyać przód, jest jakiś prosty sposób na zdziałanie czegoś w tym temacie?


Istnieje jakiś badziew , ja mam z "K2" TIRE DOCTOR 13 zetków kosztował , jeszcze nigdy na szczęście nie używałem , pompuje sie tym oponkę i zatyka wszystkie dziurki , tworzy dodatkową warstwę gumy .

Pytałem o to wulkanizatora , powiedział mi , że po wstrzyknięciu tego opona nadaje się do zjeżdżenia i wyrzucenia. Bardzo ciężko ją zdjąć z felgi i na feldze w środkowej części również zostaje warstwa tej gumy którą ciężko jest zmyć.

A ile w tym prawdy , nie wiem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
philip
SV Rider


Dołączył: 17 Maj 2008
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 16:13, 08 Kwi 2009    Temat postu:

Być może faktycznie łożysko jest do wymiany, nie jest to jakieś mega poważne drganie, ale jeżeli chodzi o układ kierowniczy to chciałbym mieć wszystko jak należy... Pojeżdże trochę i postaram się obadać sprawę.

BTW. Mechanik mówił, że oryginalnie są montowane kulkowe łożyska a zmienia się na stożkowe. Które lepsze? Jak z ceną łożysk?

Cytat:
Istnieje jakiś badziew , ja mam z "K2" TIRE DOCTOR 13 zetków kosztował , jeszcze nigdy na szczęście nie używałem , pompuje sie tym oponkę i zatyka wszystkie dziurki , tworzy dodatkową warstwę gumy .

Pytałem o to wulkanizatora , powiedział mi , że po wstrzyknięciu tego opona nadaje się do zjeżdżenia i wyrzucenia. Bardzo ciężko ją zdjąć z felgi i na feldze w środkowej części również zostaje warstwa tej gumy którą ciężko jest zmyć.

A ile w tym prawdy , nie wiem.


Mi majster też polecał jakiś "szybkołatacz" w spray'u. Używał ktoś?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
samogonek
Stały bywalec


Dołączył: 29 Sie 2007
Posty: 1054
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław\Oława\Siecieborowice

PostWysłany: Śro 17:34, 08 Kwi 2009    Temat postu:

philip napisał:


BTW. Mechanik mówił, że oryginalnie są montowane kulkowe łożyska a zmienia się na stożkowe.


Chyba tak jest. Gdyż jak ja w tamtym roku zmieniałem łożysko to zamówiłem o ile dobrze pamiętam w Larssonie. No i jak rozebrałem wszystko to okazało się, że łożyska się różnią. Zamontowałem te, co zamówiłem i nie mam jak narazie problemów. Przy większej dziurze było słychać stuknięcie, ale dokręcanie nic nie dawało. Po zmianie oleju w lagach na gęstszy odgłos rzadziej daje znać o sobie.


Ostatnio zmieniony przez samogonek dnia Śro 17:35, 08 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
opal
Stały bywalec


Dołączył: 11 Sty 2007
Posty: 955
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skierniewice
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Czw 19:14, 09 Kwi 2009    Temat postu:

A czy po wymianie łożysk na nowe tez dalej było słychać stukot? U mnie też stuka i niby łożysko główki ramy jest OK. Nie wiem do końca czy badać jeszcze raz łożysko czy szukać przyczyny w lagach. Ile kosztują łożyska główki ramy?

Ostatnio zmieniony przez opal dnia Czw 19:15, 09 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
samogonek
Stały bywalec


Dołączył: 29 Sie 2007
Posty: 1054
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław\Oława\Siecieborowice

PostWysłany: Sob 18:06, 11 Kwi 2009    Temat postu:

W sumie to już sam nie wiem, łożysko mam nowe i lagi po remoncie a dalej da się czasem usłyszeć stuknięcie z przodu. Może tego nie da się całkowicie wyeliminować, może coś nie tak złożyłem. Sam już w sumie nie wiem. Jak mam przednie koło podniesione(nie w czasie jazdy Wesoly ) i ruszam lagami za przód, to nie wyczuwam luzów. Kierownica rusza się tak jak należy. Chyba, że trzeba jeszcze delikatnie dokręcić łożysko. Będę musiał spróbować..
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kanapa
Kontaktowy


Dołączył: 01 Gru 2008
Posty: 371
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Sob 19:28, 11 Kwi 2009    Temat postu:

Piastę sprawdzaliście?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
opal
Stały bywalec


Dołączył: 11 Sty 2007
Posty: 955
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skierniewice
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Sob 20:21, 11 Kwi 2009    Temat postu:

Ja też wczoraj sprawdzałem raz jeszcze łożysko główki ramy. Jest OK. Te zawieszenia chyba tak po prostu mają. Słyszałem od kolegi z forum, że jego moto miało 7 tys kilometrów i też stukało. Mimo małego przebiegu. To jest stara, prosta konstrukcja. Przedni zawias to chyba najsłabszy punkt SV. Ten typ tak chyba już ma i nie wyeliminujemy tego w 100 %. Oczywiście wymiana sprężyn i oleju pomoże, ale chyba tego do końca nie wyeliminuje. Tak mi się wydaje. Trzeba podkręcić zawias na twardziej i latać i się nie przejmować :-)

W końcu mawiają : W Suzuki same stuki... tutaj akurat się to sprawdza :-/


Ostatnio zmieniony przez opal dnia Sob 20:22, 11 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
philip
SV Rider


Dołączył: 17 Maj 2008
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 23:55, 11 Kwi 2009    Temat postu:

A czy jak poruszacie moto na postoju trzymając przedni hamulec to odczuwacie wtedy ten stuk? tzn. slyszycie go?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
opal
Stały bywalec


Dołączył: 11 Sty 2007
Posty: 955
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skierniewice
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Nie 0:01, 12 Kwi 2009    Temat postu:

philip napisał:
A czy jak poruszacie moto na postoju trzymając przedni hamulec to odczuwacie wtedy ten stuk? tzn. slyszycie go?


Odrobinę tak, ale nie wiem czy to ten sam stuk, czy raczej związany z pływającymi tarczami...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gracjan
SV Rider


Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5

PostWysłany: Nie 7:35, 12 Kwi 2009    Temat postu:

Da się to wyeliminować. Mam dobrego mechanika motocyklowego za Pabianicami, wymyślił patent na to i bierze chyba za to 200zł. Jak ktoś zainteresowany to pisać na pw.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
samogonek
Stały bywalec


Dołączył: 29 Sie 2007
Posty: 1054
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław\Oława\Siecieborowice

PostWysłany: Nie 10:19, 12 Kwi 2009    Temat postu:

opal napisał:
philip napisał:
A czy jak poruszacie moto na postoju trzymając przedni hamulec to odczuwacie wtedy ten stuk? tzn. slyszycie go?


Odrobinę tak, ale nie wiem czy to ten sam stuk, czy raczej związany z pływającymi tarczami...


Dokładnie tak samo.
I jak już Opal napisał. Suzuki to stuki-puki :wink:
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Miłośników Suzuki SV650/1000, TL1000 i Gladius Strona Główna -> Układ jezdny (rama, zawieszenie, hamulce, napęd, opony) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin