Forum  Forum Miłośników Suzuki SV650/1000, TL1000 i Gladius Strona Główna Forum Miłośników Suzuki SV650/1000, TL1000 i Gladius
Forum dla dojrzałych motocyklistów.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Jak długo użytkować opony?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Miłośników Suzuki SV650/1000, TL1000 i Gladius Strona Główna -> Układ jezdny (rama, zawieszenie, hamulce, napęd, opony)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
B2RT
Moderator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4262
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław / Goleniów / Szczecin
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Wto 19:54, 10 Lut 2009    Temat postu: Jak długo użytkować opony?

Witam.

Poruszę temat który osobiście mnie interesuje.
Wiadomo, że kupowanie opon motocyklowych których wiek jest w okolicach 5lat jest bez sensu. Szczególnie, że nie znane są nam tak naprawdę warunki przechowywania takich opon.
Co jednak gdy taka opona jest w motocyklu i jest cały czas używana?
Dodam iż praktycznie nie ma śladów zużycia, poprzedni właściciel oszczędzał opony i tylną wymieniłem po przebiegu niemal 19 tyś km i to dlatego, że była mocno kwadratowa przez co była nie pewna w łukach.

Teraz tak. Jak oszacować czy guma straciła swoje właściwości? Niby ostre hamowanie czy stoppie nie jest dla niej problemem. Wygląda ok nie posada pęknięć czy jakichkolwiek zmian powierzchni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kermadec
Administrator


Dołączył: 21 Mar 2006
Posty: 3537
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Wto 20:12, 10 Lut 2009    Temat postu:

Przypatrz się uważnie i zobacz czy w środku bieżnika nie widać pęknięć.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
xanro
Świeżak


Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opole
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Wto 20:24, 10 Lut 2009    Temat postu:

Tak troszke nawiąże do tematu czy waszym zdaniem opona z dosyć płytkim nacięciem noża na samym środku jest bezwzgldnie do wymiany? Cięcie ma mniej więcej 30cm i "rowki bierznika" są głębsze od cięcia.

@B2RT
Jutro zrobie fotke i zamieszcze na forum.


Ostatnio zmieniony przez xanro dnia Wto 20:31, 10 Lut 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
B2RT
Moderator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4262
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław / Goleniów / Szczecin
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Wto 20:29, 10 Lut 2009    Temat postu:

kermadec napisał:
Przypatrz się uważnie i zobacz czy w środku bieżnika nie widać pęknięć.


Tak wygląda opona.

[link widoczny dla zalogowanych]

Co do nacięcia to dobrze jk byś zrobił fotkę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
opal
Stały bywalec


Dołączył: 11 Sty 2007
Posty: 955
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skierniewice
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Wto 20:33, 10 Lut 2009    Temat postu:

Być może dostanę tutaj przez kogoś spręgierzowany za moje teorie, ale osobiście uważam, że możesz latać na niej dalej. Opona nie jest popękana, dobrze trzyma się drogi i nie jest strasznie stara. Chyba nie trzeba przepłacać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
B2RT
Moderator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4262
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław / Goleniów / Szczecin
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Wto 20:35, 10 Lut 2009    Temat postu:

Wiesz opal mój portfel mówi to samo Mruga aczkolwiek zawsze lepiej zapytać się ludzi. Wizualnie i technicznie opona zdaje się być bez zastrzeżeń. Tak czy siak poczekam na więcej opinii.
Oczywiście w tym roku i tak wymienię tą oponą ale na razie po prostu nie mam kasy :|
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kanapa
Kontaktowy


Dołączył: 01 Gru 2008
Posty: 371
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Wto 20:42, 10 Lut 2009    Temat postu:

Ja bym jeździł ale lepiej nie pałuj.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tiber
Kontaktowy


Dołączył: 04 Maj 2006
Posty: 395
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Zabrze

PostWysłany: Wto 20:46, 10 Lut 2009    Temat postu:

Oponka jak dla mnie gites. Ja bym smigal bez strachu. Na tej z nacieciem zreszta tez. Takie bruzdy czesto sie pojawiaja na oponach. Mialem takie cos u siebie ale juz sie starlo. Moj kumpel wracal z Niemiaszkow na oponie, z ktorej sterczaly juz druty i jakos dal rade :lol: Oczywiscie takiego hardcore juz nie polecam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
B2RT
Moderator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4262
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław / Goleniów / Szczecin
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Wto 20:48, 10 Lut 2009    Temat postu:

kanapa napisał:
Ja bym jeździł ale lepiej nie pałuj.


Pałowanie na razie nie wchodzi w rachubę ale szykuje się wyjazd w maju i prawdopodobnie przybędzie tej oponce 3kkm.

Dzięki za uwagi i czekam na więcej.


Ostatnio zmieniony przez B2RT dnia Wto 20:49, 10 Lut 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Yyveel
Gość





PostWysłany: Wto 20:57, 10 Lut 2009    Temat postu:

Generalnie opony po 5 latach traca swoje wlasciwosci (producenci odpowiadaja do 5 lat za swoje wyroby). 5 lat na polce to lepiej niz 5 lat na moto Wesoly. Przy spokojnej jezdzie nie powinno sie nic stac. ALe np. zaladowany ostro moto, czy palowany powinien miec swieze oponki.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kermadec
Administrator


Dołączył: 21 Mar 2006
Posty: 3537
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Wto 22:21, 10 Lut 2009    Temat postu:

No ja przed Rumunią laczki zmieniłem. Tak dla pewności.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mic
SV Rider


Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 125
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: piaseczno
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Śro 14:35, 11 Lut 2009    Temat postu:

Opona jest ok. Nie widać pęknięć.

Moja natomiast ma już pęknięcia i czeka mnie wymiana :?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
shadow
Stały bywalec


Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 749
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: ZST
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Śro 21:29, 11 Lut 2009    Temat postu:

A co powiecie o tej oponie:

[link widoczny dla zalogowanych]

Da radę jeszcze tak z 4-5kkm? Bo nie wiem czy się zaczynać martwić czy jeszcze nie muszę Wesoly
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kolecik
Gość





PostWysłany: Czw 8:21, 12 Lut 2009    Temat postu:

A jak sądzicie lepiej wymieniać komplet opon jednakowego typu, czy można przód dać inny i tył inny?
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
B2RT
Moderator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4262
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław / Goleniów / Szczecin
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Czw 8:48, 12 Lut 2009    Temat postu:

kolecik napisał:
A jak sądzicie lepiej wymieniać komplet opon jednakowego typu, czy można przód dać inny i tył inny?


Wiadomo, że najlepiej jest wymieniać cały komplet.
Choćby po to żeby jedna z opon nie odstawała znacząco parametrami od drugiej. Wbrew pozorom w moto najważniejsza jest przednia opona a to ona często jest traktowana na zasadzie "daj Pan najtańszą".
Zapominamy, że uślizg tylnego koła jesteśmy w stanie opanować, uślizg przedniego już nie bardzo.

Powiedział ten który ma 6 letniego laczka z przodu Wesoly
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kolecik
Gość





PostWysłany: Czw 9:14, 12 Lut 2009    Temat postu:

B2RT napisał:
Powiedział ten który ma 6 letniego laczka z przodu Wesoly


Ja mam chyba starszego więc intensywnie myślę o wymianie :oops:
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wasior
Gość





PostWysłany: Czw 15:07, 12 Lut 2009    Temat postu:

shadow napisał:
A co powiecie o tej oponie:

[link widoczny dla zalogowanych]

Da radę jeszcze tak z 4-5kkm? Bo nie wiem czy się zaczynać martwić czy jeszcze nie muszę Wesoly


Moim zdaniem ten model to opony kicha. Mam co prawda inne, ale w podobnym stanie i będę wymieniał przed sezonem jak portfel mi pozwoli.


Ostatnio zmieniony przez wasior dnia Czw 15:08, 12 Lut 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
shadow
Stały bywalec


Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 749
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: ZST
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Czw 15:20, 12 Lut 2009    Temat postu:

wasior napisał:
shadow napisał:
A co powiecie o tej oponie:

[link widoczny dla zalogowanych]

Da radę jeszcze tak z 4-5kkm? Bo nie wiem czy się zaczynać martwić czy jeszcze nie muszę Wesoly


Moim zdaniem ten model to opony kicha. Mam co prawda inne, ale w podobnym stanie i będę wymieniał przed sezonem jak portfel mi pozwoli.


Też słyszałem takie opinie o metzelerze, ale muszę się przebujać jeszcze sezon...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Yyveel
Gość





PostWysłany: Czw 15:22, 12 Lut 2009    Temat postu:

Problem ze teraz kurs euro jest zabojczy i nowe oponki strasznie drogo wychodza.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
HUNTERKILLER
Honorowy SV Rider


Dołączył: 18 Lip 2008
Posty: 945
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Czw 22:17, 12 Lut 2009    Temat postu:

@B2RT.
Opona jest spoko możesz na niej latać. Trzeba ją tylko najpierw na nieco mniejszych obciążeniach nieco przetrzeć, i zobaczyć, czy nie pojawią się jakieś pęknięcia związane z utratą elastyczności. Jeżeli nic się nie pojawi to spokojnie możesz pakować o2o i w trasę! Ja niestety też musiałem jakieś starocie założyć, bo te co miałem strasznie zatyrałem. Teraz będę jeździł na oponach firmy AVON Smutny


Ostatnio zmieniony przez HUNTERKILLER dnia Czw 22:18, 12 Lut 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
B2RT
Moderator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4262
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław / Goleniów / Szczecin
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Pią 7:44, 13 Lut 2009    Temat postu:

OK. Czyli tak jak rozumiem pojeździć i przypatrzeć się czy nie ma drobnych pęknięć?
Wstępnie już podpytałem się o opony ceny masakryczne. Najtaniej jak znalazłem 460pln a kręciłem nosem jak było 380. :|
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slayer
Gość





PostWysłany: Pią 11:42, 13 Lut 2009    Temat postu:

Niestety drogie ojro Smutny
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Miłośników Suzuki SV650/1000, TL1000 i Gladius Strona Główna -> Układ jezdny (rama, zawieszenie, hamulce, napęd, opony) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin