Forum  Forum Miłośników Suzuki SV650/1000, TL1000 i Gladius Strona Główna Forum Miłośników Suzuki SV650/1000, TL1000 i Gladius
Forum dla dojrzałych motocyklistów.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

dziwne terkotanie przy przetaczaniu moto
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Miłośników Suzuki SV650/1000, TL1000 i Gladius Strona Główna -> Układ jezdny (rama, zawieszenie, hamulce, napęd, opony)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
snow
Stały bywalec


Dołączył: 19 Sie 2008
Posty: 562
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań[v] Szczecin[]
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Sob 13:32, 18 Kwi 2009    Temat postu: dziwne terkotanie przy przetaczaniu moto

Słuchajcie - Suza "pierdalnęła" focha... kiedy się ją przetacza (wyłączony silnik, na luzie) z okolic przedniej zębatki (ale może to też być okolica sprzęgła) dochodzi dźwięk, który najlepiej można opisać tak: weźcie rower, zaczepcie kawałek papieru albo cienki plastik między szprychy a ramę i przejedźcie się kawałek... każdy z was robił tak w dzieciństwie... Macie ten dźwięk w wyobraźni?

Co to może być u diaska... heh

PS.
Włączenie silnika nie rozwiązuje problemu... "Pyka" nadal.


Ostatnio zmieniony przez snow dnia Sob 13:33, 18 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
JURI
Kontaktowy


Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 354
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Sob 13:58, 18 Kwi 2009    Temat postu:

U mnie to samo jest ale nic się nie dzieje z moto w jeżdzie nic nie przeszkadza.
Swoją drogą też jestem ciekaw czym ten dżwięk jest spowodowany.


Ostatnio zmieniony przez JURI dnia Sob 13:58, 18 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dono
Kontaktowy


Dołączył: 16 Sie 2008
Posty: 297
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: łódzkie
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Nie 10:24, 19 Kwi 2009    Temat postu:

Może to łańcuch? Za mocno lub za słabo naciągnięty
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ROMEL
SV Rider


Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 163
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Strzelin

PostWysłany: Nie 11:27, 19 Kwi 2009    Temat postu:

A ja bym nie bagatelizował sprawy... moim "czarnowidzkim" spojrzeniem zawsze jak "coś" wydaje nienormalne dźwięki domaga się naprawy, regulacji,wymiany...
Tym bardziej, że pochodzi to z napędu - wyobraźcie sobie takie lightowy scenariusz... jedziecie sobie 80km/h składanko do zakrętu a tylne koło w blokadzie... bo to "coś" co stukało/pukało teraz się urwało i zablokowało.... :shock: ...


PZDR
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
snow
Stały bywalec


Dołączył: 19 Sie 2008
Posty: 562
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań[v] Szczecin[]
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Nie 12:01, 19 Kwi 2009    Temat postu:

Łańcuch OK, wszystko przesmarowane, prawidłowo ponapinane.
No nic, w poniedziałek jesteśmy umówieni do lekarza.

Zębatka przednia, ślizgacz na wahaczu ew sprzęgło (no, ale nie ślizga się na sprzęgle...więc?)... to moi "faworyci"...


Ostatnio zmieniony przez snow dnia Nie 12:22, 19 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Carry
Stały bywalec


Dołączył: 15 Sty 2008
Posty: 1700
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Aachen
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Nie 12:57, 19 Kwi 2009    Temat postu:

Może osłona przedniej zębatki? Zdejmij ją (3 śruby) i zobacz czy może coś tam nie siedzi?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
snow
Stały bywalec


Dołączył: 19 Sie 2008
Posty: 562
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań[v] Szczecin[]
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Nie 13:04, 19 Kwi 2009    Temat postu:

Carry - już tam byłem ...
Wygrzebałem stary smar... i nic...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slayer
Gość





PostWysłany: Nie 13:27, 19 Kwi 2009    Temat postu:

Nakrętka zębatki dokręcona i zabezpieczona blaszką?
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Carry
Stały bywalec


Dołączył: 15 Sty 2008
Posty: 1700
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Aachen
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Nie 13:40, 19 Kwi 2009    Temat postu:

A przetaczałeś moto bez pokrywy? Patrzyłeś w którym momencie jest ten dźwięk?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
snow
Stały bywalec


Dołączył: 19 Sie 2008
Posty: 562
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań[v] Szczecin[]
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Nie 16:46, 19 Kwi 2009    Temat postu:

Przetaczałem bez pokrywy, kręciłem też tylnym kołem w powietrzu...
Dźwięk ma "posmak" plastikowy... nakrętka zakręcona zabezpieczona blaszką.
Nic tam nie ociera o siebie, pozostaje ten ślizg - zauważyłem, że jest pęknięty... ALe żeby aż przenosiło drgania od tych "puknięć" na cały wahacz?
Hmmm...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
JURI
Kontaktowy


Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 354
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Nie 17:31, 19 Kwi 2009    Temat postu:

Snow jak będziesz wiedział co dolega motocyklowi to napisz bo mam podobne objawy i zaczynam się niepokoić Smutny
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cyber_human
SV Rider


Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 195
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Nie 22:19, 19 Kwi 2009    Temat postu:

Badaliśmy dziś organizm wnikliwie, stetoskopem także...
Sądzimy, że to pęknięty ślizg łańcucha, ale pewności jeszcze nie ma...

Fakt faktem, że plastik może się urwać i koło zatrzymać... moto idzie do dohtora...

Swoją drogą Snow, a może trza tę nakrętę dokręcić...

Wiecie, co ciekawe, gdy bardzo, super powili, 2 mm na minutę Wesoly przesuwać, to cisza...

No nic, niech się dohtór wypowie...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wasior
Gość





PostWysłany: Pon 9:42, 20 Kwi 2009    Temat postu:

U mnie też terkocze przy przetaczaniu, mechanik powiedział że to normalne.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
snow
Stały bywalec


Dołączył: 19 Sie 2008
Posty: 562
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań[v] Szczecin[]
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Pon 15:00, 20 Kwi 2009    Temat postu:

Wasior: nie normalne.

Już po diagnozie, moto naprawione, koszt naprawy 50 zł
And the winner is...

Łańcuch. Za bardzo go naftą oczyściłem. Tak, tak - uprzedzam pytania - nasmarowałem po czyszczeniu smarem w sprayu (Motul On Road)... I to grubo jechałem. Widocznie albo smar do d... albo ja nie umiem smarować hehe.
Kamień z serca, już szukałem nowego silnika na Alledrogo:-D
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
B2RT
Moderator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4262
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław / Goleniów / Szczecin
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Pon 19:45, 20 Kwi 2009    Temat postu:

No dobra. To na czym polegała "naprawa" ? Na nasmarowaniu łańcucha Wesoly?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
snow
Stały bywalec


Dołączył: 19 Sie 2008
Posty: 562
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań[v] Szczecin[]
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Pon 20:02, 20 Kwi 2009    Temat postu:

Nie nabijaj się.
Tak.
(ale nie wiem w czym problem - ja smarowałem moim sprayem Motulowym... i nadal terkotało... sprawdzę czym oni smarowali)...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
B2RT
Moderator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4262
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław / Goleniów / Szczecin
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Pon 20:04, 20 Kwi 2009    Temat postu:

Mimo uśmiechu w poście pytanie całkiem sensowne. Ja np nie jestem pewien czy dobrze smaruję łańcuch. Dlatego zapytałem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
JURI
Kontaktowy


Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 354
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Pon 21:06, 20 Kwi 2009    Temat postu:

A teraz Ci nieterkota ??
Nie chce mi się wierzyć że chodziło o smarowanie łańcucha, ja i parę innych osób mamy podobne objawy tzw terkotanie.
Napisz co Oni dokładnie robili.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
snow
Stały bywalec


Dołączył: 19 Sie 2008
Posty: 562
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań[v] Szczecin[]
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Pon 21:26, 20 Kwi 2009    Temat postu:

Dokładnie to moto stoi w serwisie bo nie mam jak po niego jechać - koleś zadzwonił i rozradowany powiedział, że nasmarował porządnie łańcuch i terkotanie ustało... Jak odbiorę (w piątek) to dowiem się co znaczy "porządnie nasmarować" ... no i czym smarował...

Ostatnio zmieniony przez snow dnia Pon 21:27, 20 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasooch
Gość





PostWysłany: Pon 21:51, 20 Kwi 2009    Temat postu:

Też tak miałem. Jeżeli nieco bardziej wysłużony łańcuch porządnie wyczyścimy i wypłuczemy cały syf z ogniw, to nagle zrobi się on luźny i zaczynają się dziwne odgłosy. Chociaż dziwnie to brzmi, to brud i syf w łańcuchu nieco go 'uszczelnia', kasuje delikatne luzy w ogniwach. W moim przypadku dziwne dźwięki ustały po kilku dniach jazdy czyli po usyfieniu łańcucha do poprzedniego stanu Mruga
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
drugdill
Świeżak


Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 88
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: UK
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Pon 22:10, 20 Kwi 2009    Temat postu:

snow napisał:
Jak odbiorę (w piątek) to dowiem się co znaczy "porządnie nasmarować" ... no i czym smarował...


Tylko nie zapomnij podzielić się tą informacją. Też używam Motula Road w sprayu do łańcucha, gdyż sądziłem że jest jednym z lepszych smarowideł..
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
snow
Stały bywalec


Dołączył: 19 Sie 2008
Posty: 562
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań[v] Szczecin[]
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Wto 8:28, 21 Kwi 2009    Temat postu:

No mnie też to dziwi coraz bardziej - nawet koleś w serwisie oceniając wstępnie moto stwierdził, że łańcuch napięty i nasmarowany jak należy... OK - jak będę miał szczegóły to opowiem:-)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pm2z
Kontaktowy


Dołączył: 20 Wrz 2008
Posty: 270
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: 101-lica :)
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Śro 10:40, 22 Kwi 2009    Temat postu:

snow napisał:
No mnie też to dziwi coraz bardziej - nawet koleś w serwisie oceniając wstępnie moto stwierdził, że łańcuch napięty i nasmarowany jak należy... OK - jak będę miał szczegóły to opowiem:-)


Z mojego doświadczenia - nasmarowanie i naciąg to jedno, a zużycie to drugie. W poprzednim moto (XJ, jeszcze na wydaniu) łańcuch był nasmarowany i naciągnięty, ale terkotał. Ktoś mi powiedział, że to oznaka zużycia. Wymieniłem i rzeczywiście już jest cisza :-)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fabian1098
Kontaktowy


Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 389
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Czw 21:11, 14 Maj 2009    Temat postu:

No to Panowie ja tez czyściłem niedawno łańcuch naftą świetlną i mam ten sam efekt. Terkoce przy przetaczaniu... smarowąłem juz go chyba ze 3 razy ( spray castrola). Nie pozostaje mi chyba jednak nic innego jak jeszcze raz porządnie umyc i nasmarowac może ustanie. Snow nie napisałes w końcu jak wyglądało to porządne smarowanie...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cyber_human
SV Rider


Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 195
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Pią 7:44, 15 Maj 2009    Temat postu:

@Fabian: myślę, że po normalnym nasmarowaniu trzeba się delikatnie przejechać kilka kilometrów, żeby się łańcuch nagrzał i smar spenetrował wszystkie ogniwa...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
drugdill
Świeżak


Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 88
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: UK
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Pią 17:37, 15 Maj 2009    Temat postu:

cyber_human napisał:
@Fabian: myślę, że po normalnym nasmarowaniu trzeba się delikatnie przejechać kilka kilometrów, żeby się łańcuch nagrzał i smar spenetrował wszystkie ogniwa...


Raczej odwrotnie - najpierw jeździsz, a następnie smarujesz już rozgrzany łańcuch i najlepiej odstawić o2o na kilka godzin do wyschnięcia smarowidła. W przeciwnym wypadku to co napsiukałeś na łańcuch szybko z niego zejdzie.

A tak "baj de łej" to zakładając nowy napęd zapytałem mechanika czy należy czyścić łańcuch o lub x ringowy. Odpowiedź była szybka - jak się zabrudzi to zwilż szmatkę w WD40 i przetrzyj. A naftę (kerosene) trzymaj z daleka od łańcucha bo nigdy nie wiesz jak o ringi się zachowają.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mihau
Świeżak


Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Pią 19:25, 15 Maj 2009    Temat postu:

U mnie tak terkocze bo mam napęd do wymiany. W jednym miejscu luz 2 cm a w innym 7 cm. Jak go troszkę mocniej naciągnąłem to terkotanie narastało. Czekam na nowy napęd i po wymianie zobaczymy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
snow
Stały bywalec


Dołączył: 19 Sie 2008
Posty: 562
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań[v] Szczecin[]
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Pią 21:35, 15 Maj 2009    Temat postu:

Fabian:
Nie myj.
Smaruj. Do oporu.I na grubo :-D
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
opal
Stały bywalec


Dołączył: 11 Sty 2007
Posty: 955
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skierniewice
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Pią 23:55, 15 Maj 2009    Temat postu:

W instrukcji piszą dokładnie, żeby myć naftą. Według mnie nie trzeba robić tego przesadnie dokładnie, żeby smar z wewnątrz łańcucha nie wymyć do końca. Najlepiej przetrzeć powierzchownie zwilżoną szmatą zabrudzenia i nasmarować.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fabian1098
Kontaktowy


Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 389
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Sob 9:31, 16 Maj 2009    Temat postu:

Z racji tego, że miałem uwalony łańcuch i to konkretnie przejechałem go dokłądnie tą naftą 2-3 razy. Kiedy był już czysty pojechałem na myjke i spłukałem całe moto i resztki nafty z łańcucha. Następnie zrobilem kilka km i na ciepły łańcuch dałem castrola w sprayu. Wsio było pieknie, dopóki nie pojechałem w "teren" i łańcuch znowu sie upierdzielił. Narazie będe go smarował jeszcze dokładniej,a jak nie da efektu to przelece go naftą.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Miłośników Suzuki SV650/1000, TL1000 i Gladius Strona Główna -> Układ jezdny (rama, zawieszenie, hamulce, napęd, opony) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin