Forum  Forum Miłośników Suzuki SV650/1000, TL1000 i Gladius Strona Główna Forum Miłośników Suzuki SV650/1000, TL1000 i Gladius
Forum dla dojrzałych motocyklistów.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

amortyzator skrętu w sv

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Miłośników Suzuki SV650/1000, TL1000 i Gladius Strona Główna -> Układ jezdny (rama, zawieszenie, hamulce, napęd, opony)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sensej88
Świeżak


Dołączył: 30 Paź 2007
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Pią 16:55, 09 Lis 2007    Temat postu: amortyzator skrętu w sv

Witam panowie dręczy mnie pewna sprawa mianowicie czy warto zapożyczyć sie u rodzinki i kupić razem z motocyklem amortyzator skrętu czy sv ma go juz seryjnie? Czy warto wogle zainwestowac w taki zakup czy po prostu dać sobie spokój. Wydaje mi sie że znacznie poprawia to bezpieczeństwo jazdy a szlif na pierwszych km jazdy to niemiła sprawa:) Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Paweł_87
Świeżak


Dołączył: 14 Cze 2007
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

PostWysłany: Pią 21:43, 09 Lis 2007    Temat postu:

Amortyzator częściej zakłąda się do sportowych motocykli, takich, ktore mają sztywniejsze zawieszenie i zdolność łapania shimy bardzo często. Do SV raczej nie montuje się tego urządzenia, z uwagi na przeznaczenie motocykla- inne nież jazda sportowa... zresztą zawieszenie jest tak miękkie, że praktycznie eliminuje to złapanie shimy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PiotrFF
Stały bywalec


Dołączył: 19 Wrz 2006
Posty: 1146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Pią 21:47, 09 Lis 2007    Temat postu:

Amortyzator skrętu seryjnie montowany jest w SV1000, a sensu montowania go w 650 chyba nie ma choć pewnie poprawi stabilność przy dużych prędkościach
Piotr
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cerb
Kontaktowy


Dołączył: 09 Cze 2007
Posty: 343
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Mława
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Pią 22:14, 09 Lis 2007    Temat postu:

Ja bym nie kupil, kasa wyrzucona w bloto bo przy SV amorek nie bedzie mial co robic a moze tylko utrudnic manewrowanie (stawia jednak spory opor). Takie cos montuje sie w maszynach o sportowych osiagach lub takich ktore zostaly zle skonstruowane (Suza TLs i Yamaha Vmax). Czasem dobre amorki mozna znalesc na motobazarach, na ostatnim jaki odbyl sie w Warszawie kumpel kupil uzywany, sprawny (dziala) za 80 zl. Jak masz kase to lepiej zainwestuj w dobre opony, klocki hamulcowe, crashpady, przewody w oplocie itp. bedzie to zdecydowanie lepiej umieszczona gotowka niz w amor skretu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sensej88
Świeżak


Dołączył: 30 Paź 2007
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Sob 14:47, 10 Lis 2007    Temat postu:

Dzięki za rady wszystko stało sie jasne:) mam jeszcze pytanko co do przewodów w oplocie w jakim celu sie je montuje po prostu aby te elementy były trwalsze? czy ma to jakiś inne wyższe przeznaczenie?. Crash pady kupione juz czekają na wiosnęWesoly Ps z góry dziękuję za odpowiedzi na te pytanka które dla was z pewnością wydaja sie śmieszne i odpowiedz na nie jest banalna i oczywista ale po prostu jestem tak zakochany w bikach ze swoja maszynkę chce wyszykować na cacuszko. Pozdrawiam resztę fanatykówWesoly
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cerb
Kontaktowy


Dołączył: 09 Cze 2007
Posty: 343
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Mława
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Sob 17:20, 10 Lis 2007    Temat postu:

Przewody w oplocie zwiekszaja skutecznosc hamowania np. w czasie jazdy w gorach lub nawet po miescie gdzie trzeba caly czas przyspieszac/hamowac - po prostu przewody nie puchna od czestego uzywania hamulca.

Oprocz tego zmniejsza sie tez skok klamki hamulca, cisnienie w przewodzie rosnie szybciej a to oznacza szybsze zadzialanie, nie ma juz tego momentu w ktorym plyn hamulcowy najpierw rozpycha przewody i dopiero pozniej uzyskuje wlasciwe cisnienie jak ma to miejsce w standardowych gumowych przewodach.

Mialem takie przewody w Hondzie CB 750 Seven Fifty (pod postem masz linka do mojej strony na bikepics i tam mozna je zobaczyc), moze skutecznosc za duzo nie wzrosla bo mialem jeszcze stare klocki (do SV inwestowalbym w klocki typu HH) ale podobalo mi sie to klamka hamulca byla bardzo twarda i wystarczylo ja tylko lekko nacisnac a to juz przekladalo sie na hamowanie, wyczucie bylo naprawde ok.

Moim pierwszym motocyklem byl Kawasaki Zephyr 750, w nim tez mialem przewody w oplocie, ale jao ze wtedy dopiero uczylem sie jezdzic to przyniosly mi one zdecydowanie wiecej szkody niz pozytku - kilka ostrych zablokowan przedniego kola z czego dwa skoczyly sie gleba. A i tak mialem szczescie ze nie jezdzilem po mokrym (byl listopad) Wesoly.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rafał
Moderator


Dołączył: 27 Lip 2007
Posty: 1528
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wa_wa/Jabłonna
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Nie 11:17, 11 Lis 2007    Temat postu:

sensej88 napisał:
(...)z góry dziękuję za odpowiedzi na te pytanka które dla was z pewnością wydaja sie śmieszne i odpowiedz na nie jest banalna i oczywista ale po prostu jestem tak zakochany w bikach ze swoja maszynkę chce wyszykować na cacuszko


Nie ma głupich pytań - mogą być ewentualnie głupie odpowiedzi :twisted: Jakoś wiedzę trzeba zbierać Jezyk

Amortyzator skrętu - nie mam zamiaru montować.
Stalowy oplot - mam zamiar mieć, ale dopiero jak zrobię kurs doskonalenia jazdy + motoszkoła SUZUKI w przyszłym sezonie - powód w poście cerb'a.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sensej88
Świeżak


Dołączył: 30 Paź 2007
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Nie 13:28, 11 Lis 2007    Temat postu:

Dzięki chłopaki za pomoc i wyrozumiałośćWesoly czyli mam rozumieć ze lepiej nie montować przewodów w oplocie na pierwszy km na suzi tylko ćwiczyć na zwykłych a potem jeśli moje umiejętności sie zwiększają zainteresować sie montażem owych przewodów?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Miłośników Suzuki SV650/1000, TL1000 i Gladius Strona Główna -> Układ jezdny (rama, zawieszenie, hamulce, napęd, opony) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin