Forum  Forum Miłośników Suzuki SV650/1000, TL1000 i Gladius Strona Główna Forum Miłośników Suzuki SV650/1000, TL1000 i Gladius
Forum dla dojrzałych motocyklistów.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Tarcze hamulcowe-kilka pytań

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Miłośników Suzuki SV650/1000, TL1000 i Gladius Strona Główna -> Układ jezdny (rama, zawieszenie, hamulce, napęd, opony)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Chodi_87
Kontaktowy


Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 310
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: ok. Kraków

PostWysłany: Wto 20:00, 01 Kwi 2008    Temat postu: Tarcze hamulcowe-kilka pytań

Witam
1-Chciałbym sie upewnić czy tarcze z przodu są "zamienne", tzn czy nie ma znaczenia czy są lewe bądź prawe. Z tego co oglądałem swoje to chyba nie ma jakiegoś znaczenia bo otwory są rozmieszczone symetrycznie. Co mi powiecie w tym temacie?

2-Gdzie mogę dostać coś taniej niż u Ridera, u Piotrka z forum już pytałem:
-Akcesoryjne Tarcze EBC (tu już jest rozgraniczenie na prawe i lewe)-->MD3003LS i MD 3003RS, każda z nich kosztuje 645,30 zł
-Oryginały do Sv-ki -->989,03 zł za sztukę

(ku.... mać przeje... jeb.... ździercy -->sorki admin ale części do motocykli na polskim rynku są co najmniej wysokie a biednego studenta nie bardzo stać na nie, jak obliczyłem pracując przez piątki i soboty byłoby mnie stać po jakiś 10 tygodniach Smutny Rozumiem, że jak to mówią moto to skarbonka bez dna no tyle, że w tej chwili mnie nie stać na luksus w postaci nowych tarcz przy tych cenach. Choć wiem, że kiedyś będę musiał zakupić.

3-Co generalnie sadzicie o używanych tarczach??
Jak sprawdzić czy są proste (np. nie wiem położyc na równej powierzchni), jak sprawdziś czy czasem nie były prostowane (jakieś rysy??) i stopień zużycia (suwmiarka wystarczy??)

Bo przypuszczam, że narazie na nic lepszego jak uzywka nie będzie mnie stać Smutny A sezon prawie w pełni a moto stoi w garazu

pozdro
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slayer
Gość





PostWysłany: Śro 10:50, 02 Kwi 2008    Temat postu:

Przy kupnie uzywek musisz byc bardzo czujny.Przede wszystkim mierzysz grubosc tarczy hamulcowej(najlepiej suwmiarka elektroniczna) i porownujesz z min gruboscia wybita na tarczy.Tarcza nie moze miec glebokich rowkow od klockow;fioletowe przebarwienia rowniez dyskwalifikuja tarcze.Na koncu trzeba sprawdzic czy tarcza jest prosta.Domowy sposob to tafla szkla na ktora kladzie sie tarcze i sprawdza sie czy rownomiernie przylega cala powierzchnia.
Koncza ci sie juz tarcze?Czy to taki temat na przyszlosc? :wink:
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Chodi_87
Kontaktowy


Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 310
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: ok. Kraków

PostWysłany: Śro 16:00, 02 Kwi 2008    Temat postu:

Gleba połączona z wjechaniem pod autobus. Przez jakiegoś za przeproszeniem Chu..., który stanął na wzniesieniu na zakręcie w nie oświetlonym miejscu i co jest najgorsze, ze wystawał pół metra na jezdnie I pech chciał że z przeciwka autobus jechał środkiem i niestety ale 30 cm mi raczej by nie wystarczyło żebym sie zmieścił. Dałem ostro po hamulcach no i się położyłem na prawa stronę. I tak sie przewiozłem ze 3 metry po asfalcie aż zatrzymałem sie po autobusem przed przednim kołem Smutny W sumie to już sam nie wiem czy spanikowałem czy nie ale miałem jakies 10 metrów do wyhamowania, z jakiś 50 -60 na godzine, do wystającego civica. Chyba dobrze że się położyłem bo bym mu wywalił w dupsko.

Najlepsze jest to, że to było 30 metrów od mojego domu. Standardowo pojechałem na wieś zrobić kółeczko i miałem zrobić dłuższy wypadzik (jak wyjeżdżałem to jeszcze nie stał kutafon bo bym zwrócił uwage na palanta, który ma miejsce do parkowania a staje jak największy leszcz) i jak wracałem po dosłownie 5 minutach jeszcze gumy sie nie zagrzały i tu taki zonk :?

Straty przy położeniu sie na prawą strone:
-to kiera do wymiany bo juz sie profil rurkowy spłaszczył ( a tak to nic !! crash pady zipsera świetna rzecz)

Straty przy wjechaniu po autobus jakies 30 cm pod:
-rozcięta dolna część golenia na wysokości uszczelniaczy (największy ból bo nówka 800 zeta od Piotrka z forum)
-zacisk hamulcowy ułamany w dwóch miejscach i skrzywione mocowanie (kupiłem już używke za 100 zeta)
-przygięta tarcza hamulcowa po tym jak zacisk do niej dobił (drugi najwiekszy ból)
-przedni chlapacz

I to chyba tyle nie wiem jak wygląda rura od amortyzatora, czy sie coś skrzywiła czy nie ale z tego co widziałem nówka coś koło 300 zeta to aż nie tak dużo

Straty u autobusu:
Podgięta blacha 3 cm(gr jakieś 2mm) na długości 60 cm :roll:

Po tym jak już podniosłem moto trochę ludzi sie zleciało poleciałem po klucze do domu żeby odkręcić zacisk i jak wracałem to sąsiad mi mówi żeby wzywał pyty bo to nie moja tylko kolesia co tak zaparkował i autobusu co jechał środkiem. Przyjechały po jakiś 2 godzinach koleś zmierzył ślady hamowania autobusu i powiedział, że nie przekroczył osi jezdni :x No to ja do niego na wku...., że jakby nie widział autobus jest troche dłuższy niż osobówka bo jakieś 12 metrów ,i że w ostatnim momencie odbił w prawo-ślady hamowania w tym przypadku o niczym nie świadczą. Takze trochę sie z nim wykłócałem przy asyście kilku świadków, którzy całe zajście widzieli ale i tak stwierdził, że to moja wina i standardowo 6 pkt-ów i 200 zeta.

A kolesiowi co tak wystawał zrobiliśmy fotke zanim sie zmył przed przyjazdem pałkarzy. Ale "mily" pan policjant nie chciał nawet popatrzeć.

Także podsumuwując moto stoi już prawie miesiąc w garażu a ja szukam części Bo na nówki to ducka kasy by sie przydała

pozdro
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kermadec
Administrator


Dołączył: 21 Mar 2006
Posty: 3537
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Śro 16:12, 02 Kwi 2008    Temat postu:

Przykre Smutny.

Tylko czemu przyjąłeś mandat jak miałeś świadków i foty?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Chodi_87
Kontaktowy


Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 310
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: ok. Kraków

PostWysłany: Śro 16:26, 02 Kwi 2008    Temat postu:

Nie bardzo mam czas na sądzenie się a w ogóle nie mam pojęcia jak to wygląda tzn. jak wyglądają koszta sądowe itp. A jakbym nie wygrał to dwa razy byłbym w plecy Jak dla mnie za duże ryzyko.

Dobra bo zjeżdżamy z głównego tematu. Było minęło.

A teraz pytanie do tarcz czy jak położę na szkle to przecież nity będą mi trochę odpychały?? jak to zrobić dokładniej??
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slayer
Gość





PostWysłany: Śro 18:29, 02 Kwi 2008    Temat postu:

Nom, lipa z tym szlifem...
Co do tarczy to zapomnialem napisac o szczelinomierzu.Znajdujesz odpowiedni listek lub laczysz kilka i sprawdzasz na calym obwodzie szczeline miedzy tarcza a tafla szkla.Jesli szczelina wszedzie jest taka sama, oznacza to ze tarcza jest rowna.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Chodi_87
Kontaktowy


Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 310
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: ok. Kraków

PostWysłany: Śro 19:11, 02 Kwi 2008    Temat postu:

slayer napisał:
fioletowe przebarwienia rowniez dyskwalifikuja tarcze


Co ono oznacza??
I szczelinomierz dostane w każdym sklepie narzędziowym?? Bo nie jest to droga rzecz sądząc po aukcjach z allegro a na koszty przesyłki nie ma co kasy zbędnie wydawać??

pozdro
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PiotrFF
Stały bywalec


Dołączył: 19 Wrz 2006
Posty: 1146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Śro 19:36, 02 Kwi 2008    Temat postu:

Tak się składa że kupiłem ostatnio w ciemno na allegro jedną tarczę do mojej sv. Trafiłem dokładnie na sztukę z mojego rocznika i o podobnym przebiegu (ale fuks;-)) Wdł mnie skutecznym sposobem jest sprawdzenie tarczy na feldze, na odkręconym kole trzymając za ośkę kręcisz felgą i zobaczysz ewentualną krzywiznę. W sytuacji kiedy byłaby ona zdemontowana to chyba tylko metoda "na szybie"
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kermadec
Administrator


Dołączył: 21 Mar 2006
Posty: 3537
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Śro 20:08, 02 Kwi 2008    Temat postu:

Chodi_87 napisał:
slayer napisał:
fioletowe przebarwienia rowniez dyskwalifikuja tarcze


Co ono oznacza??
[...]


Przebarwienia wynikają z przegrzania więc można przypuszczać, że tarcza był założona w motocyklu jeżdżącym po torze (lub bike'u który był "ostro" użytkowany). Chyba... Wesoly.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Chodi_87
Kontaktowy


Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 310
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: ok. Kraków

PostWysłany: Śro 22:29, 02 Kwi 2008    Temat postu:

PiotrFF napisał:
Tak się składa że kupiłem ostatnio w ciemno na allegro jedną tarczę do mojej sv. Trafiłem dokładnie na sztukę z mojego rocznika i o podobnym przebiegu (ale fuks;-)) Wdł mnie skutecznym sposobem jest sprawdzenie tarczy na feldze, na odkręconym kole trzymając za ośkę kręcisz felgą i zobaczysz ewentualną krzywiznę. W sytuacji kiedy byłaby ona zdemontowana to chyba tylko metoda "na szybie"


A umawiałeś sie z gościem wcześniej czy jak ci ewentualnie by nie pasowały ze mu zwrócisz??

Znalazłem coś takiego:
[link widoczny dla zalogowanych]

napisałem kolesiowi na meila:
Witam
Interesowałaby mnie przednia tarcza.
Tarcze chciałbym kupić dla siebie do jeżdżenia tak żebym jeszcze na niej pojeździł jakiś czas a nie do shandlowania moto. Więc mam kilka pytań jaka jest jej grubość, jaki miał przebieg moto i podstawowe czy jest prosta--> nie ma mowy o jej prostowaniu.
pozdro

Odpisał:Witaj. Moto mialo przelotu ok 8000 km. sa proste w stanie idealnym i kosztuja po 150 zł za sztuke. Pozdrawiam.

I teraz przydałby się ktoś z okolic Mińska co to żeby w ramach latanka i za dobrą flaszeczke mi to sprawdził tzn. czy faktycznie sa w porządku ?


Ostatnio zmieniony przez Chodi_87 dnia Śro 22:31, 02 Kwi 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slayer
Gość





PostWysłany: Czw 11:18, 03 Kwi 2008    Temat postu:

Mi najbardziej sie podoba przebieg jaki podal wlasciciel-8kkm :lol:
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Chodi_87
Kontaktowy


Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 310
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: ok. Kraków

PostWysłany: Czw 15:29, 03 Kwi 2008    Temat postu:

Nom tym bardziej że stary model......
Tez na to zwróciłem uwagę
Ale chyba ktoś z forum jest z Mińska to będe musiał zagadać na priva moze będzie tak miły żeby je ogladnąć.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Carry
Stały bywalec


Dołączył: 15 Sty 2008
Posty: 1700
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Aachen
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Czw 17:13, 03 Kwi 2008    Temat postu:

Ja jestem z Mińska jakby co:) w sumie kolesia nie kojarze, ale sądze że mógłbym coś pomócWesoly
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Miłośników Suzuki SV650/1000, TL1000 i Gladius Strona Główna -> Układ jezdny (rama, zawieszenie, hamulce, napęd, opony) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin