|
Forum Miłośników Suzuki SV650/1000, TL1000 i Gladius Forum dla dojrzałych motocyklistów.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bartek
SV Rider
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Rzeszów Płeć: Biker płci męskiej
|
Wysłany: Śro 15:52, 08 Lip 2009 Temat postu: Grzejące się tarcze... |
|
|
Dzisiaj zauważyłem pewną rzecz, mianowicie że po ostrym zap$%^#alaniu tarcze oraz ściski z klockami nagrzewają się do tego stopnia że cały czas hamują, a sama klamka robi się strasznie twarda. Po zatrzymaniu się dzisiaj na stacji paliw nie mogłem go ruszyć z miejsca (pchając oczywiście). Po ostygnięciu da się go prowadzić bez problemu. Płyn mógłby się tak szybko gotować?
Czy ktoś wie co może być tego przyczyną, nigdy wcześniej czegoś takiego nie miałem.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Carry
Stały bywalec
Dołączył: 15 Sty 2008
Posty: 1700
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Aachen Płeć: Biker płci męskiej
|
Wysłany: Śro 15:53, 08 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Ja bym stawiał na płyn, chyba że cylindry w zaciskach.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bartek
SV Rider
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Rzeszów Płeć: Biker płci męskiej
|
Wysłany: Śro 16:08, 08 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Carry, wymienić płyn i sprawdzić czy się polepszyło?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Matusz
Kontaktowy
Dołączył: 30 Maj 2009
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć: Biker płci męskiej
|
Wysłany: Śro 16:11, 08 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Zacznij od wymiany plynu
Ostatnio zmieniony przez Matusz dnia Śro 16:11, 08 Lip 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Carry
Stały bywalec
Dołączył: 15 Sty 2008
Posty: 1700
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Aachen Płeć: Biker płci męskiej
|
Wysłany: Śro 16:57, 08 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Ile tyś przebiegu ma suzi i kiedy był płyn wymieniany? Ja twierdze, że tak trzeba zrobić jak mówisz.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bartek
SV Rider
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Rzeszów Płeć: Biker płci męskiej
|
Wysłany: Śro 18:45, 08 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
...
Ostatnio zmieniony przez bartek dnia Sob 2:26, 09 Sty 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hubertc
SV Rider
Dołączył: 19 Sie 2008
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Warszawa Płeć: Biker płci męskiej
|
Wysłany: Śro 19:26, 08 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Popieram kolegów - wymień płyn. Koszty znikome, a zmienić może dużo.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bartek
SV Rider
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Rzeszów Płeć: Biker płci męskiej
|
Wysłany: Śro 20:10, 08 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
W porządku dzisiaj już kupie motula dot 4
taki, z tego co słyszałem to dobry
[link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
B2RT
Moderator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4262
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław / Goleniów / Szczecin Płeć: Biker płci męskiej
|
Wysłany: Śro 20:42, 08 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Mam dokładnie taki sam. Płyn jak płyn
Podejrzewam, że Rafał mógłby Ci trochę więcej opowiedzieć o płynach i ich gotowaniu
Ostatnio zmieniony przez B2RT dnia Śro 20:43, 08 Lip 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lasooch
Gość
|
Wysłany: Czw 11:43, 09 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Panowie - coś mi nie pasuje. Jeżeli płyn się zagotuje, to powstają w nim bąbelki powietrza. Dzięki czemu naciskając na klamkę nie możemy wytworzyć ciśnienia w układzie, więc nie ma siły działającej na tłoczki hamulcowe, więc motocykl nie hamuje. A tu mamy dokładnie odwrotny przypadek Klocki są zaciśnięte na tarczy i klamka nie wiedzieć czemu twarda :shock: Nawet zwiększenie objętości płynu przez podgrzanie nie powinno tego powodować, bo mamy w końcu zbiorniczek wyrównawczy, który kompensuje zmiany objętości płynu. Chyba, że w zbiorniczku masz płynu nalane w opór i po rozgrzaniu robi się za ciasno?
Ostatnio zmieniony przez lasooch dnia Czw 15:28, 09 Lip 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Owca007
Gość
|
Wysłany: Czw 14:05, 09 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
lasooch napisał: | Panowie - coś mi nie pasuje. Jeżeli płyn się zagotuje, to powstają w nim bąbelki powietrza. Dzięki czemu naciskając na klamkę nie możemy wytworzyć ciśnienia w układzie, więc nie ma siły działającej na tłoczki hamulcowe, więc motocykl nie hamuje. A tu mamy dokładnie odwrotny przypadek Klocki są zaciśnięte na tarczy i klamka nie wiedzieć czemu twarda :shock: Nawet zwiększenie objętości płynu przez podgrzanie nie powinno tego powodować, bo mamy w końcu zbiorniczek wyrównawczy, który kompensuje zmiany objętości płynu. Chyba, że w zbiorniczku masz płynu nalane w opór i po rozgrzaniu robi się za ciasno? |
Prawda coś jest nie tak!!!
Może tłoczki masz zapieczone i nie odbijają, tarcza może mieć też bicie i faluje co powoduje ocieranie się jej i podgrzewanie się jej. Z płynem też jest to bardzo możliwe, że masz go za dużo i po rozgrzaniu zaczyna motocykl sam hamować.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slayer
Gość
|
Wysłany: Czw 15:45, 09 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Zdejmij zaciski i sprawdź czy nie masz zapieczonych tłoczków.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Carry
Stały bywalec
Dołączył: 15 Sty 2008
Posty: 1700
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Aachen Płeć: Biker płci męskiej
|
Wysłany: Czw 16:10, 09 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Ale to też nie do końca miałoby sens. Zapieczone tłoki powodowałyby ciągły opór a nie tylko w niektórych przypadkach...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bartek
SV Rider
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Rzeszów Płeć: Biker płci męskiej
|
Wysłany: Czw 18:39, 09 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Carry napisał: | Ale to też nie do końca miałoby sens. Zapieczone tłoki powodowałyby ciągły opór a nie tylko w niektórych przypadkach... |
Po tym jak się już nagrzeją tarcze i klocki to jest właśnie ciągły opór.
Dzisiaj sprawdziłem to jeszcze raz podczas jazdy i gdy miałem już tą sytuacje co w pierwszym poście to przestałem używać hamulca przedniego (jechałem też dużo wolniej) przez jakieś 10km i klamka wróciła do swojego pierwotnego stanu czyli zrobiła się miękka a klocki już nie tarły o tarcze.
Sprawdzę jutro te zaciski.
Edit...
PS. Stan płynu hamulcowego mam OK
Ostatnio zmieniony przez bartek dnia Czw 18:44, 09 Lip 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
selisek
Stały bywalec
Dołączył: 06 Maj 2008
Posty: 591
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Kęty/Kraków Płeć: Biker płci męskiej
|
Wysłany: Czw 20:16, 09 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Wedlug mnie tloczki Ci nie wracaja.
Odkrec zaciski, wyczysc tloczki, wymien klocki i plyn hamulcowy.
Pozdro
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bartek
SV Rider
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Rzeszów Płeć: Biker płci męskiej
|
Wysłany: Pią 9:07, 10 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Dziękuje bardzo za pomoc, dam znać czy to była sprawa tego o czym napisaliście .
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Carry
Stały bywalec
Dołączył: 15 Sty 2008
Posty: 1700
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Aachen Płeć: Biker płci męskiej
|
Wysłany: Pią 11:25, 10 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Ale to nadal nie do konca ma sens... 16 kkm i klocki do zmiany? Jakby tloczki mialy nie wracac to raczej ciagle by nie wracaly a nie po hamowaniach... Pozatym reguralnie po jakims czasie by sie odwieszaly? Wg mnie sa z jakiegos powodu wypychane (ja twierdze ze plyn) i przez to ocieraja, a potem wracaja do normy...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kacperski
Stały bywalec
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 581
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Milanówek Płeć: Biker płci męskiej
|
Wysłany: Pią 12:08, 10 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Na chłopski rozum, to woda w płynie zaczyna się gotować. Tylko skąd tam aż tyle wody :?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Carry
Stały bywalec
Dołączył: 15 Sty 2008
Posty: 1700
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Aachen Płeć: Biker płci męskiej
|
Wysłany: Pią 12:12, 10 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Teoretycznie wlasnie tak jak mowisz, ale jakos ciezyko w to uwierzyc...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kacperski
Stały bywalec
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 581
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Milanówek Płeć: Biker płci męskiej
|
Wysłany: Pią 12:27, 10 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Od tego bym zaczął, to najprostsze i najtańsze w rozwiązaniu.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Carry
Stały bywalec
Dołączył: 15 Sty 2008
Posty: 1700
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Aachen Płeć: Biker płci męskiej
|
Wysłany: Pią 12:31, 10 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Bartek: Zmien plyn i popatrz na yaciski ale klocki powinny byc jeszcze w miare, wg mnie wymiana plynu zalatwi sprawe.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zvierzak
Gość
|
Wysłany: Pią 13:10, 10 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Stawiam na płyn i odpowietrzenie układu, słyszałem że im ciemniejszy płyn tym szybciej trzeba go wymienić, czy to prawda? Czy mit?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szlosu
Świeżak
Dołączył: 18 Sty 2009
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Kraków Płeć: Biker płci męskiej
|
Wysłany: Pią 17:06, 10 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Miałem podobny problem , mianowicie raz robiłem trasę cały dzień i nic innym razem po ujechaniu kilku kilometrów ,klamka robiła się coraz twardsza aż do momentu blokowania koła (raz koło zblokowało na amen)
tak samo gdy była piękna pogoda i moto stało w słońcu . Po mniej więcej godzinie czasu klamka nie do naciśnięcia
Standardowo poszło : nowy płyn ,solidne odpowietrzanie, oczyszczenie zacisków i jakie było moje zdziwienie gdy okazało się że nic to nie pomogło
Zbliżał się termin przeglądu więc oddałem moto do serwisu suzuki ,a tam meches rzucił okiem i mówi że klamka hamulca nieoryginalna lub nie ten rocznik i nie odpuszcza tłoczka do końca ,
wystarczyło przeszlifować miejsce gdzie klamka dotyka tłoczek i problem znikł
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bartek
SV Rider
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Rzeszów Płeć: Biker płci męskiej
|
Wysłany: Pią 22:13, 10 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Pojawił sie kolejny problem zmieniłem płyn hamulcowy i zapowietrzyłem sobie układ xD kurcze, znacie jakiś dobry sposób na odpowietrzenie bo ja znam tylko jeden ale czasochłonny. Dzisiaj męczyłem sie 2h i dopiero co zaczyna coś tam hamulec brać (na stopniu 1 w regulacji hamulca).
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
opal
Stały bywalec
Dołączył: 11 Sty 2007
Posty: 955
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Skierniewice Płeć: Biker płci męskiej
|
Wysłany: Pią 23:37, 10 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Odpowietrzasz standardowo.... zaczynasz od tłoczka, który jest najdalej od pompy (w SV od lewego siedząc na moto). Pompujesz kilka razy... naciskasz, odkręcasz odpowietrznik i zakręcasz. Dopiero wtedy odpuszczam klamkę hamulca. Pilnuj, żeby zawsze koniec wężyka z odpowietrznika był zanurzony w płynie hamulcowym. Unikniesz w ten sposób przypadkowego zassania powietrza. Jest jeszcze jedna metoda - od dołu. Wstrzykujesz płyn od strony odpowietrznika do góry strzykawką i wyciągasz nadmiar ze zbiorniczka u góry. Nigdy tej metody jednak nie stosowałem. Podobno dobra, kiedy są duże problemy z odpowietrzeniem, bo powietrze zawsze śmiga do góry w cieczy i nadajemy mu naturalny kierunek usuwając je z układu. Powodzenia.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lasooch
Gość
|
Wysłany: Sob 11:43, 11 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
opal napisał: | Jest jeszcze jedna metoda - od dołu. Wstrzykujesz płyn od strony odpowietrznika do góry strzykawką i wyciągasz nadmiar ze zbiorniczka u góry. Nigdy tej metody jednak nie stosowałem. Podobno dobra, kiedy są duże problemy z odpowietrzeniem, bo powietrze zawsze śmiga do góry w cieczy i nadajemy mu naturalny kierunek usuwając je z układu. Powodzenia. |
I to jest właśnie najlepsza i najszybsza metoda! Potrzebna jest strzykawka ok. 100ml, wężyk do podłączenia tej strzykawki do odpowietrznika i mniejsza strzykawka do ściągania płynu ze zbiorniczka wyrównawczego. Wymiana płynu trwa dosłownie chwilę i automatycznie wszystko jest odpowietrzone. Kilka razy to była dla mnie jedyna metoda zalania hamulca płynem (np. po wymianie przewodów na stalowe), bo "od góry" pompując niestety się nie udawało.
Ostatnio zmieniony przez lasooch dnia Sob 11:46, 11 Lip 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bartek
SV Rider
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Rzeszów Płeć: Biker płci męskiej
|
Wysłany: Nie 2:49, 12 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Ja właśnie słyszałem tylko o tej pierwszej metodzie i ta stosowałem i się w sumie udało po 2h ale spróbuję kiedyś tą co mówicie z tą strzykawką.
PS.
Nie sprawdziłem jeszcze czy tarcze nie trą dalej ale sprawdzę to dzisiaj coś po południu, jak wstanę
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kondraxk
Honorowy SV Rider
Dołączył: 04 Paź 2009
Posty: 510
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dublin Płeć: Biker płci męskiej
|
Wysłany: Sob 20:07, 19 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Podobny temat więc pozwolę sobie odkopać:
Ile hamowań awaryjnych wytrzymuje sv, zanim płyn zacznie się gotować?
Potrenowałem tenże manewr, i po ok 20-30 ostrych hamowaniach po sobie, pod hamulcem już wata. Przy takiej wydajności jest to ok, czy lepiej zmienić płyn?
Jak płyn się gotuje, trzeba go potem jakoś odpowietrzać?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Carry
Stały bywalec
Dołączył: 15 Sty 2008
Posty: 1700
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Aachen Płeć: Biker płci męskiej
|
Wysłany: Sob 20:14, 19 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Płyn to sprawdzasz odpowiednim przyrządem, takie testy są mało wymierne wg mnie.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ROMEL
SV Rider
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 163
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Strzelin
|
Wysłany: Nie 10:41, 20 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
To, że klamka wata... nie zależy tylko od płynu...
Przy kilkunastu hamowaniach podnosisz na tyle temp. układu, że wychodzi ona poza zakres temp. pracy tarczy i klocka (płynu), aby zlikwidować ten problem zakładasz sportowe klocki (które zaczynają hamować dopiero jak śmierdzą od temp ) no i oczywiście sport tarcza - zwykłą zajedziesz i zwichrujesz...
tylko trzeba zadać sobie pytanie... jest sens zakładać sportowe graty na ulicę???, które nie hamują jak są zimne...
PZDR
Ostatnio zmieniony przez ROMEL dnia Nie 10:43, 20 Gru 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|