Forum  Forum Miłośników Suzuki SV650/1000, TL1000 i Gladius Strona Główna Forum Miłośników Suzuki SV650/1000, TL1000 i Gladius
Forum dla dojrzałych motocyklistów.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Grzejące się tarcze...
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Miłośników Suzuki SV650/1000, TL1000 i Gladius Strona Główna -> Układ jezdny (rama, zawieszenie, hamulce, napęd, opony)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bartek
SV Rider


Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Rzeszów
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Śro 15:52, 08 Lip 2009    Temat postu: Grzejące się tarcze...

Dzisiaj zauważyłem pewną rzecz, mianowicie że po ostrym zap$%^#alaniu tarcze oraz ściski z klockami nagrzewają się do tego stopnia że cały czas hamują, a sama klamka robi się strasznie twarda. Po zatrzymaniu się dzisiaj na stacji paliw nie mogłem go ruszyć z miejsca (pchając oczywiście). Po ostygnięciu da się go prowadzić bez problemu. Płyn mógłby się tak szybko gotować?
Czy ktoś wie co może być tego przyczyną, nigdy wcześniej czegoś takiego nie miałem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Carry
Stały bywalec


Dołączył: 15 Sty 2008
Posty: 1700
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Aachen
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Śro 15:53, 08 Lip 2009    Temat postu:

Ja bym stawiał na płyn, chyba że cylindry w zaciskach.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bartek
SV Rider


Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Rzeszów
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Śro 16:08, 08 Lip 2009    Temat postu:

Carry, wymienić płyn i sprawdzić czy się polepszyło?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Matusz
Kontaktowy


Dołączył: 30 Maj 2009
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Śro 16:11, 08 Lip 2009    Temat postu:

Zacznij od wymiany plynu

Ostatnio zmieniony przez Matusz dnia Śro 16:11, 08 Lip 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Carry
Stały bywalec


Dołączył: 15 Sty 2008
Posty: 1700
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Aachen
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Śro 16:57, 08 Lip 2009    Temat postu:

Ile tyś przebiegu ma suzi i kiedy był płyn wymieniany? Ja twierdze, że tak trzeba zrobić jak mówisz.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bartek
SV Rider


Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Rzeszów
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Śro 18:45, 08 Lip 2009    Temat postu:

...

Ostatnio zmieniony przez bartek dnia Sob 2:26, 09 Sty 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hubertc
SV Rider


Dołączył: 19 Sie 2008
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Śro 19:26, 08 Lip 2009    Temat postu:

Popieram kolegów - wymień płyn. Koszty znikome, a zmienić może dużo.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bartek
SV Rider


Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Rzeszów
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Śro 20:10, 08 Lip 2009    Temat postu:

W porządku dzisiaj już kupie motula dot 4

taki, z tego co słyszałem to dobry
[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
B2RT
Moderator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4262
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław / Goleniów / Szczecin
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Śro 20:42, 08 Lip 2009    Temat postu:

Mam dokładnie taki sam. Płyn jak płyn Wesoly

Podejrzewam, że Rafał mógłby Ci trochę więcej opowiedzieć o płynach i ich gotowaniu Mruga


Ostatnio zmieniony przez B2RT dnia Śro 20:43, 08 Lip 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasooch
Gość





PostWysłany: Czw 11:43, 09 Lip 2009    Temat postu:

Panowie - coś mi nie pasuje. Jeżeli płyn się zagotuje, to powstają w nim bąbelki powietrza. Dzięki czemu naciskając na klamkę nie możemy wytworzyć ciśnienia w układzie, więc nie ma siły działającej na tłoczki hamulcowe, więc motocykl nie hamuje. A tu mamy dokładnie odwrotny przypadek Mruga Klocki są zaciśnięte na tarczy i klamka nie wiedzieć czemu twarda :shock: Nawet zwiększenie objętości płynu przez podgrzanie nie powinno tego powodować, bo mamy w końcu zbiorniczek wyrównawczy, który kompensuje zmiany objętości płynu. Chyba, że w zbiorniczku masz płynu nalane w opór i po rozgrzaniu robi się za ciasno?

Ostatnio zmieniony przez lasooch dnia Czw 15:28, 09 Lip 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Owca007
Gość





PostWysłany: Czw 14:05, 09 Lip 2009    Temat postu:

lasooch napisał:
Panowie - coś mi nie pasuje. Jeżeli płyn się zagotuje, to powstają w nim bąbelki powietrza. Dzięki czemu naciskając na klamkę nie możemy wytworzyć ciśnienia w układzie, więc nie ma siły działającej na tłoczki hamulcowe, więc motocykl nie hamuje. A tu mamy dokładnie odwrotny przypadek Mruga Klocki są zaciśnięte na tarczy i klamka nie wiedzieć czemu twarda :shock: Nawet zwiększenie objętości płynu przez podgrzanie nie powinno tego powodować, bo mamy w końcu zbiorniczek wyrównawczy, który kompensuje zmiany objętości płynu. Chyba, że w zbiorniczku masz płynu nalane w opór i po rozgrzaniu robi się za ciasno?



Prawda coś jest nie tak!!!
Może tłoczki masz zapieczone i nie odbijają, tarcza może mieć też bicie i faluje co powoduje ocieranie się jej i podgrzewanie się jej. Z płynem też jest to bardzo możliwe, że masz go za dużo i po rozgrzaniu zaczyna motocykl sam hamować.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slayer
Gość





PostWysłany: Czw 15:45, 09 Lip 2009    Temat postu:

Zdejmij zaciski i sprawdź czy nie masz zapieczonych tłoczków.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Carry
Stały bywalec


Dołączył: 15 Sty 2008
Posty: 1700
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Aachen
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Czw 16:10, 09 Lip 2009    Temat postu:

Ale to też nie do końca miałoby sens. Zapieczone tłoki powodowałyby ciągły opór a nie tylko w niektórych przypadkach...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bartek
SV Rider


Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Rzeszów
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Czw 18:39, 09 Lip 2009    Temat postu:

Carry napisał:
Ale to też nie do końca miałoby sens. Zapieczone tłoki powodowałyby ciągły opór a nie tylko w niektórych przypadkach...


Po tym jak się już nagrzeją tarcze i klocki to jest właśnie ciągły opór.

Dzisiaj sprawdziłem to jeszcze raz podczas jazdy i gdy miałem już tą sytuacje co w pierwszym poście to przestałem używać hamulca przedniego (jechałem też dużo wolniej) przez jakieś 10km i klamka wróciła do swojego pierwotnego stanu czyli zrobiła się miękka a klocki już nie tarły o tarcze.

Sprawdzę jutro te zaciski.

Edit...

PS. Stan płynu hamulcowego mam OK Jezyk


Ostatnio zmieniony przez bartek dnia Czw 18:44, 09 Lip 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
selisek
Stały bywalec


Dołączył: 06 Maj 2008
Posty: 591
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Kęty/Kraków
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Czw 20:16, 09 Lip 2009    Temat postu:

Wedlug mnie tloczki Ci nie wracaja.
Odkrec zaciski, wyczysc tloczki, wymien klocki i plyn hamulcowy.

Pozdro Wesoly
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bartek
SV Rider


Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Rzeszów
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Pią 9:07, 10 Lip 2009    Temat postu:

Dziękuje bardzo za pomoc, dam znać czy to była sprawa tego o czym napisaliście Wesoly.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Carry
Stały bywalec


Dołączył: 15 Sty 2008
Posty: 1700
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Aachen
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Pią 11:25, 10 Lip 2009    Temat postu:

Ale to nadal nie do konca ma sens... 16 kkm i klocki do zmiany? Jakby tloczki mialy nie wracac to raczej ciagle by nie wracaly a nie po hamowaniach... Pozatym reguralnie po jakims czasie by sie odwieszaly? Wg mnie sa z jakiegos powodu wypychane (ja twierdze ze plyn) i przez to ocieraja, a potem wracaja do normy...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kacperski
Stały bywalec


Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 581
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Milanówek
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Pią 12:08, 10 Lip 2009    Temat postu:

Na chłopski rozum, to woda w płynie zaczyna się gotować. Tylko skąd tam aż tyle wody :?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Carry
Stały bywalec


Dołączył: 15 Sty 2008
Posty: 1700
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Aachen
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Pią 12:12, 10 Lip 2009    Temat postu:

Teoretycznie wlasnie tak jak mowisz, ale jakos ciezyko w to uwierzyc...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kacperski
Stały bywalec


Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 581
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Milanówek
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Pią 12:27, 10 Lip 2009    Temat postu:

Od tego bym zaczął, to najprostsze i najtańsze w rozwiązaniu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Carry
Stały bywalec


Dołączył: 15 Sty 2008
Posty: 1700
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Aachen
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Pią 12:31, 10 Lip 2009    Temat postu:

Bartek: Zmien plyn i popatrz na yaciski ale klocki powinny byc jeszcze w miare, wg mnie wymiana plynu zalatwi sprawe.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zvierzak
Gość





PostWysłany: Pią 13:10, 10 Lip 2009    Temat postu:

Stawiam na płyn i odpowietrzenie układu, słyszałem że im ciemniejszy płyn tym szybciej trzeba go wymienić, czy to prawda? Czy mit?
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szlosu
Świeżak


Dołączył: 18 Sty 2009
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Kraków
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Pią 17:06, 10 Lip 2009    Temat postu:

Miałem podobny problem , mianowicie raz robiłem trasę cały dzień i nic innym razem po ujechaniu kilku kilometrów ,klamka robiła się coraz twardsza aż do momentu blokowania koła (raz koło zblokowało na amen)

tak samo gdy była piękna pogoda i moto stało w słońcu . Po mniej więcej godzinie czasu klamka nie do naciśnięcia

Standardowo poszło : nowy płyn ,solidne odpowietrzanie, oczyszczenie zacisków i jakie było moje zdziwienie gdy okazało się że nic to nie pomogło

Zbliżał się termin przeglądu więc oddałem moto do serwisu suzuki ,a tam meches rzucił okiem i mówi że klamka hamulca nieoryginalna lub nie ten rocznik i nie odpuszcza tłoczka do końca ,

wystarczyło przeszlifować miejsce gdzie klamka dotyka tłoczek i problem znikł
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bartek
SV Rider


Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Rzeszów
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Pią 22:13, 10 Lip 2009    Temat postu:

Pojawił sie kolejny problem zmieniłem płyn hamulcowy i zapowietrzyłem sobie układ xD kurcze, znacie jakiś dobry sposób na odpowietrzenie bo ja znam tylko jeden ale czasochłonny. Dzisiaj męczyłem sie 2h i dopiero co zaczyna coś tam hamulec brać (na stopniu 1 w regulacji hamulca).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
opal
Stały bywalec


Dołączył: 11 Sty 2007
Posty: 955
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skierniewice
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Pią 23:37, 10 Lip 2009    Temat postu:

Odpowietrzasz standardowo.... zaczynasz od tłoczka, który jest najdalej od pompy (w SV od lewego siedząc na moto). Pompujesz kilka razy... naciskasz, odkręcasz odpowietrznik i zakręcasz. Dopiero wtedy odpuszczam klamkę hamulca. Pilnuj, żeby zawsze koniec wężyka z odpowietrznika był zanurzony w płynie hamulcowym. Unikniesz w ten sposób przypadkowego zassania powietrza. Jest jeszcze jedna metoda - od dołu. Wstrzykujesz płyn od strony odpowietrznika do góry strzykawką i wyciągasz nadmiar ze zbiorniczka u góry. Nigdy tej metody jednak nie stosowałem. Podobno dobra, kiedy są duże problemy z odpowietrzeniem, bo powietrze zawsze śmiga do góry w cieczy i nadajemy mu naturalny kierunek usuwając je z układu. Powodzenia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasooch
Gość





PostWysłany: Sob 11:43, 11 Lip 2009    Temat postu:

opal napisał:
Jest jeszcze jedna metoda - od dołu. Wstrzykujesz płyn od strony odpowietrznika do góry strzykawką i wyciągasz nadmiar ze zbiorniczka u góry. Nigdy tej metody jednak nie stosowałem. Podobno dobra, kiedy są duże problemy z odpowietrzeniem, bo powietrze zawsze śmiga do góry w cieczy i nadajemy mu naturalny kierunek usuwając je z układu. Powodzenia.

I to jest właśnie najlepsza i najszybsza metoda! Wesoly Potrzebna jest strzykawka ok. 100ml, wężyk do podłączenia tej strzykawki do odpowietrznika i mniejsza strzykawka do ściągania płynu ze zbiorniczka wyrównawczego. Wymiana płynu trwa dosłownie chwilę i automatycznie wszystko jest odpowietrzone. Kilka razy to była dla mnie jedyna metoda zalania hamulca płynem (np. po wymianie przewodów na stalowe), bo "od góry" pompując niestety się nie udawało.


Ostatnio zmieniony przez lasooch dnia Sob 11:46, 11 Lip 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bartek
SV Rider


Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Rzeszów
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Nie 2:49, 12 Lip 2009    Temat postu:

Ja właśnie słyszałem tylko o tej pierwszej metodzie i ta stosowałem i się w sumie udało po 2h Jezyk ale spróbuję kiedyś tą co mówicie z tą strzykawką.

PS.
Nie sprawdziłem jeszcze czy tarcze nie trą dalej ale sprawdzę to dzisiaj coś po południu, jak wstanę Jezyk
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kondraxk
Honorowy SV Rider


Dołączył: 04 Paź 2009
Posty: 510
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dublin
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Sob 20:07, 19 Gru 2009    Temat postu:

Podobny temat więc pozwolę sobie odkopać:

Ile hamowań awaryjnych wytrzymuje sv, zanim płyn zacznie się gotować?
Potrenowałem tenże manewr, i po ok 20-30 ostrych hamowaniach po sobie, pod hamulcem już wata. Przy takiej wydajności jest to ok, czy lepiej zmienić płyn?
Jak płyn się gotuje, trzeba go potem jakoś odpowietrzać?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Carry
Stały bywalec


Dołączył: 15 Sty 2008
Posty: 1700
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Aachen
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Sob 20:14, 19 Gru 2009    Temat postu:

Płyn to sprawdzasz odpowiednim przyrządem, takie testy są mało wymierne wg mnie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ROMEL
SV Rider


Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 163
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Strzelin

PostWysłany: Nie 10:41, 20 Gru 2009    Temat postu:

To, że klamka wata... nie zależy tylko od płynu...
Przy kilkunastu hamowaniach podnosisz na tyle temp. układu, że wychodzi ona poza zakres temp. pracy tarczy i klocka (płynu), aby zlikwidować ten problem zakładasz sportowe klocki (które zaczynają hamować dopiero jak śmierdzą od temp Wesoly) no i oczywiście sport tarcza - zwykłą zajedziesz i zwichrujesz...

tylko trzeba zadać sobie pytanie... jest sens zakładać sportowe graty na ulicę???, które nie hamują jak są zimne...

PZDR


Ostatnio zmieniony przez ROMEL dnia Nie 10:43, 20 Gru 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Miłośników Suzuki SV650/1000, TL1000 i Gladius Strona Główna -> Układ jezdny (rama, zawieszenie, hamulce, napęd, opony) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin