Autor Wiadomość
Tomek_K.
PostWysłany: Pią 14:09, 28 Maj 2010    Temat postu:

Z przodem nie da się już nic zrobic bez wymiany sprężyn*, a jak w przyszłym sezonie zacznę jeździć z pasażerką to tył ustawię na 5 i myślę że będzie dobrze. Wesoly

*O wymianie sprężyn na tą chwilę nie myślę, bo najsłabszym ogniwem jestem ja, a potem opony.
pm2z
PostWysłany: Pią 12:46, 28 Maj 2010    Temat postu:

Jak przytyjesz, albo zaczniesz jeździć z pasażerką (lub bez, jeśli teraz jeździsz) i wyliczenia szlag trafi Wesoly
Tomek_K.
PostWysłany: Pią 11:24, 28 Maj 2010    Temat postu:

Koniec końców po wielu testach metodą prób i błędów znalazłem optimum: przód wyregulowałem na 0 (olej 15W), tył na 4 (ustawienie fabryczne w S-kach). Na 5 też było dobrze, ale co za twardo to nie zdrowo, opona nie wyłapuje wszystkich nierówności. Ciśnienie w oponach 32 przód, 35 tył - 1PSI na strone mniej niż zalecane, w celu szybszego nagrzewania się. Ważę ~70kg w pełnym rynsztunku. Może komuś przyda się ta informacja i nie będzie musiał testować różnych kombinacji przez 7 tygodni tak jak ja "musiałem". Mruga
Lukas
PostWysłany: Wto 6:01, 20 Kwi 2010    Temat postu:

misiekmis4 napisał:
a do czego służy z tyłu ta śruba, którą się reguluje przy pomocy śrugokręta stojąc z prawej str moto? tam właśnie obok amorka?rozpoznam jakoś jak jest ustawione? czy musze zacząc kręcic w jedna stronę i wtedy ustawiając się dowiem na którym obecnie mam?


W sv 1000 jest chyba jeszcze regulacja odbicia/dobicia - jakoś tak. W 650 tego nie ma. Może to jest to - ale nie wiem bo na żywca nie widziałem.
Tomek_K.
PostWysłany: Wto 4:32, 20 Kwi 2010    Temat postu:

Nie wiem co to za śruba. Policz sobie "rowki", pierwszy od prawej to 7. Najlepiej ściągnij sobie instrukcję, tam jest wszystko dokładnie opisane. Wraz z rysunkami. Mruga
misiekmis4
PostWysłany: Pon 22:09, 19 Kwi 2010    Temat postu:

a do czego służy z tyłu ta śruba, którą się reguluje przy pomocy śrugokręta stojąc z prawej str moto? tam właśnie obok amorka?rozpoznam jakoś jak jest ustawione? czy musze zacząc kręcic w jedna stronę i wtedy ustawiając się dowiem na którym obecnie mam?
Tomek_K.
PostWysłany: Pon 11:54, 19 Kwi 2010    Temat postu:

Misiekmis4 ogarnij proszę pisownię, bo naprawdę jest ciężko zrozumieć Twoje posty. Zmianę napięcia tyłu zmienia się kluczem hakowym, kręcąc w lewo utwardzasz. Przód reguluje się śrubokrętem, przekręcając śruby umiejscowione na półce (?). Kręcąc zgodnie z wskazówkami zegara utwardzasz.

Ja w swojej małej SVce w tej chwili mam ustawiony przód na 1, tył na 5 - przy mojej skromnej wadze i emeryckim stylu jazdy jest to najlepsze ustawienie.

Edycja: fabrycznie jest 3 przód, 4 (3 w N) tył. W lagach mam olej 15W, ważę 65kg.
misiekmis4
PostWysłany: Pon 10:53, 19 Kwi 2010    Temat postu:

małe sprostowanie...myslalem ze wiem a jednak nie dokonca wiem jak tyl regulowac:-) tam sa 2 mozliwosci czy jak? jest taja jakby zębatka na amortyzatorze to raz a drugie to taka jakby sroba w srubie na srubokret, to jest ponoc gazowe czy cos, wiec ktorym regulowac? a jak poznac na ktorym jest teraz ustawione? 7 stopni regulacji -w prawo to twardsze tak?a przod tez jakies stopnie regulacji?
Owca007
PostWysłany: Nie 16:45, 18 Kwi 2010    Temat postu:

W starszych niż K2 też można mieć jak zmienisz sobie korki w lagach lub je przerobisz troszkę Wesoly.
Lukas
PostWysłany: Nie 15:37, 18 Kwi 2010    Temat postu:

pm2z napisał:
Przód tylko w nowych (>2003) wersjach.


NIE TYLKO. W gaźnikowych modelach K2, czyt. 2002r. też jest ta regulacja.
pm2z
PostWysłany: Nie 15:25, 18 Kwi 2010    Temat postu:

misiekmis4 napisał:
dla osoby wazacej ok 65 jakie ust najlepsze z tylu a jakie z przodu?tyl wiem jak regulowac a przod jak?

Przód tylko w nowych (>2003) wersjach. Na górze widelca masz takie śruby na śrubokręt płaski, po jednej śrubie na każdą goleń. I trzeba pilnować, żeby obie lagi były ustawione tak samo.
misiekmis4
PostWysłany: Sob 23:18, 17 Kwi 2010    Temat postu:

dla osoby wazacej ok 65 jakie ust najlepsze z tylu a jakie z przodu?tyl wiem jak regulowac a przod jak?
Owca007
PostWysłany: Czw 20:34, 19 Lis 2009    Temat postu:

Longer napisał:
Czy zmiana z 2 na 7 pozycje spowoduje, że łańcuch się naciągnie bądź poluzuje?


Nie naciągnie ani nie popuści tylko zmieni się kąt płaszczyzny łańcucha względem wahacza, a dokładniej tej gumy na wahaczu, przestaw sobie i zobaczysz. Ale jak się usiądzie to jest już git Wesoly.
Longer
PostWysłany: Czw 20:24, 19 Lis 2009    Temat postu:

Czy zmiana z 2 na 7 pozycje spowoduje, że łańcuch się naciągnie bądź poluzuje?
R@F
PostWysłany: Czw 19:45, 19 Lis 2009    Temat postu:

Oj żeby to było takie proste...
Moja czarnula czeka na mnie do końca marca w ciepłym magazynie dealera. Nie mam jej gdzie zima trzymac.
Teraz nie mogę jej nawet pogłaskać ;(
Owca007
PostWysłany: Czw 19:36, 19 Lis 2009    Temat postu:

NO Wesoly. Jak mi nie wierzysz to przekręć sobie w swojej niuni i zobaczysz Wesoly.
R@F
PostWysłany: Czw 19:27, 19 Lis 2009    Temat postu:

Owca007 napisał:
R@F napisał:
Sprężynę powinieneś "ściskać", czyli tył będzie siadał. Nie ma różnicy jak moto będzie stało. Dasz rade bez rozbierania ale zaklniesz nieraz pod nosem (przynajmniej mi się zdarzyło nieraz)


Nie zgodzę się! Ponieważ sprężyna nie zmienia swojego napięcia aż tak bardzo tylko ta nakrętka po przekręceniu powoduje, że zadupek się podnosi (widzę to po łańcuchu i osłonie) bo amortyzator tłumiący (olejowy ten w środku sprężyny) bardziej się rozciąga i wtedy po prostu przy obciążeniu dopiero sprężyna jest bardziej ściskana, a co za tym idzie motocykl jest twardszy.

Zwracam honor. Jakos mi się wydawało tak logiczniej.
Owca007
PostWysłany: Czw 19:23, 19 Lis 2009    Temat postu:

R@F napisał:
Sprężynę powinieneś "ściskać", czyli tył będzie siadał. Nie ma różnicy jak moto będzie stało. Dasz rade bez rozbierania ale zaklniesz nieraz pod nosem (przynajmniej mi się zdarzyło nieraz)


Nie zgodzę się! Ponieważ sprężyna nie zmienia swojego napięcia aż tak bardzo tylko ta nakrętka po przekręceniu powoduje, że zadupek się podnosi (widzę to po łańcuchu i osłonie) bo amortyzator tłumiący (olejowy ten w środku sprężyny) bardziej się rozciąga i wtedy po prostu przy obciążeniu dopiero sprężyna jest bardziej ściskana, a co za tym idzie motocykl jest twardszy.
R@F
PostWysłany: Czw 19:06, 19 Lis 2009    Temat postu:

Wg instrukcji moto powinieneś postawić na stopce. Regulacja ma od 1-7 kroków gdzie 7 jest najtwardszy. Fabrycznie ustawiony jest na 3.
Dasz rade bez rozbierania ale zaklniesz nieraz pod nosem (przynajmniej mi się zdarzyło nieraz)
Longer
PostWysłany: Czw 16:28, 19 Lis 2009    Temat postu:

Chodzi mi jeszcze czy moto ma stać na bocznej stopce czy na podstawce w czasie regulacje, czy bez różnicy. I w ogóle czy ciężko obraca się tą nakrętką, bo ostatnio próbowałem takim kluczem rowerowym coś pod hakowy podchodzi i nie za bardzo miałem dostęp i tu pytanie czy trzeba ściągać boczki, bo wydaje mi się, że wtedy lepszy dostęp będzie i lepsze pole manewru.
A jeszcze jedno, która pozycja jest twardsza 1 czy 7. Z tego co się przyglądałem to trzeba kręcić zgodnie z ruchem wskazówek zegara żeby było twardziej, jeśli się mylę poprawcie.

P.S Czym bardziej twardsze ustawienie tym zadek bardziej idzie w górę? :lol:
slayer
PostWysłany: Czw 14:14, 19 Lis 2009    Temat postu:

mprzyby2 napisał:
Czyli jedyna opcja to klucz hakowy z oryginalnych kluczy od Suzi?

Jak nie ma w zestawie fabrycznym to można dokupić w narzędziowym lub np na allegro.Jeżeli nie chcesz kupować narzędzi to można to zrobić uderzająć młotkiem przez deseczkę w wycięcie nakrętki regulacyjnej.Jak dla mnie to rzeźba ale da się bez problemu :wink:
mprzyby2
PostWysłany: Czw 12:10, 19 Lis 2009    Temat postu:

Czyli jedyna opcja to klucz hakowy z oryginalnych kluczy od Suzi?
Diablos
PostWysłany: Czw 11:33, 19 Lis 2009    Temat postu:

Opis.? Jak lukniesz na amora z tyłu to zakumasz co i jak. Jest nakrętka na sprężynie, którą trzeba przekręcić w prawo czy w lewo i trafiać w kolejne zagłębienia i to wszystko. Jak posiadasz klucze oryginalne do suzui, to znajdziesz tam taki klucz hakowy specjalny do tej nakrętki.
Longer
PostWysłany: Czw 9:52, 19 Lis 2009    Temat postu:

Gdzie znajdę opis jak przestawić tylne zawieszenie ?Bo szukam i szukam :roll:
HUNTERKILLER
PostWysłany: Czw 22:03, 15 Sty 2009    Temat postu:

Ja w swojej miałem fabryczne ustawienia (tył na 3). Strasznie się męczyłem w winkalch i na ostrych dohamowaniach. Jak wymieniłem z przodu na 15W i tył dałem na 7 to o2o jakby dostało kleju w winklach. Fakt na nierównościach jest trochę gorzej. Jednak ustawienia zależą od preferowanego stylu jazdy i obciążenia motocykla.
Yyveel
PostWysłany: Czw 18:53, 15 Sty 2009    Temat postu:

Za twardo tez nie dobrze, bo tak jak pisze Rafal w zakretech (dziurawych) zaczyna byc niebezpiecznie (to samo sie dzieje jak olej w lagach jest zagesty) Wazne jest zbalansowanie ustawien przod-tyl. Chodzi o to zeby w zakrecie obydwa kola mialy podobna przyczepnosc, i jesli wpadaja w poslizg to przesuwały sie rownomiernie. Oczywiscie w przypadku starszych sv mozna tylko kombinowac z tylem. W przypadku pełnych ustawien (jak np. gsxr 750 Mruga ) to juz wyzsza szkola jazdy.
Rafał
PostWysłany: Czw 10:09, 15 Sty 2009    Temat postu:

Ja miałem ustawione na max. napięcie tyłu i przodu. Moje odczucie było takie, że przy odkręceniu podczas wyjścia z winkla motocykl jest sztywniejszy i nie mam wrażenia przysiadania i odciążania przodu. Minusem jest to, że podczas przejeżdżania łuku, jeśli natknę się na jakąś większą nierówność to zawias może nie zdążyć wybrać nierówności i łapię jakieś uślizgi Smutny

A co do komfortu ... A po co to komu? Wesoly
opal
PostWysłany: Śro 19:40, 14 Sty 2009    Temat postu:

Ja miałem na 5, ale mi dupa trochę podskakiwała. Przestawiłem na 3...jest dość komfortowo na naszych drogach...takie jest chyba fabryczne ustawienie wersji N. Przestawię jednak na 4, bo troszkę za miękko jest...może jak się wjeżdzę w połowie sezonu to myknę znowu na 5. Albo stabilność, albo odrobina komfortu...trzeba samemu wybrać :-) Zależy jak kto użytkuje moto.
B2RT
PostWysłany: Śro 11:09, 14 Sty 2009    Temat postu:

Kacperski napisał:

Komfort to w puszcze, moto ma się stabilnie prowadzić!


Wydrukować, w ramkę i nad biurko Mruga
Kacperski
PostWysłany: Śro 11:06, 14 Sty 2009    Temat postu:

Od początku miałem na przedostatnim oczku. Próbowałem kombinować z ustawianiem jeszcze 2 oczka niżej - dupę tak samo trzęsło, tył zaczął jednak zauważalnie "pływać".
Komfort to w puszcze, moto ma się stabilnie prowadzić!

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group