Autor Wiadomość
wasior
PostWysłany: Czw 22:19, 23 Lip 2009    Temat postu:

Frog napisz dokładniej jak ci wężykuje motor. Z tego co widzę nie jest to klasyczne shimmy. U mnie to co piszesz stało się po wymianie tylnej gumy na nową. Opona nie uleżała się i jest zarąbiście okrągła. Powoduje to lekkie wężykowanie. Shimmy to mocne drgania kierownicy, tak jak wypowiadali się poprzednicy może sęk tkwi w tyle...
dono
PostWysłany: Czw 8:27, 23 Lip 2009    Temat postu:

Ostatnio miałem coś takiego że w zakrętach przy prędkości pow. 160 km/h strasznie bujało mi przodem. Utwardzenie przedniego zwieszenia nic nie dało, za to po wymianie TYLNEJ opony i wyważeniu TYLNEGO koła wszystko jest już ok. Być może lekko podbita tylna felga miała na to wpływ. Czasem przyczyny mogą być naprawdę różne
lasooch
PostWysłany: Śro 22:05, 22 Lip 2009    Temat postu:

Shima może być spowodowana baaardzo wieloma rzeczami. SV jest generalnie odporna na to zjawisko, więc jeżeli występuje, to coś jest nie tak.
Z łagodniejszych przyczyn:
Np. pechowo dobrana przednia opona (znam przypadek, że wymiana na gumę w tym samym rozmiarze ale z innym bieżnikiem, rozwiązała temat). Zły profil opony też zwiększa ryzyko shimmy. Może być rozwalone łożysko główki ramy lub w piaście koła. Może być nierówny poziom oleju w prawej i lewej goleni.
Większym problemem może być np. minimalnie zgięta oś koła (wiele osób pomija ją w naprawach powypadkowych). Zgięcie lag, półek lub główki ramy zazwyczaj jest dużo bardziej zauważalne...
wasior
PostWysłany: Czw 17:07, 16 Lip 2009    Temat postu:

Notturno SV napisał:
A ja sie podepne do tematu zauwarzylem dziwne zachowanie mojego moto czasami jak jade po prostej drodze to musze co chcwila korygowac tor jazdy tak jak bym sie zsuwal z pasa jezdni, nie wystepuje tozawsze ale jest dosc uciazliwe, zastanawialem sie czy to nie wina asfaltu ... ale moze macie jakies inne pomysly ??

Widzę, że z Warszawy więc stawiam na asfalt. Miałem kiedys krzywe lagi to efekt był taki, że moto jechało prosto tylko musiałem na nim siedzieć krzywo:)
Bonokce
PostWysłany: Czw 16:14, 16 Lip 2009    Temat postu:

Może ci kierownica krzywo patrzy?
Notturno SV
PostWysłany: Czw 15:26, 16 Lip 2009    Temat postu:

A ja sie podepne do tematu zauwarzylem dziwne zachowanie mojego moto czasami jak jade po prostej drodze to musze co chcwila korygowac tor jazdy tak jak bym sie zsuwal z pasa jezdni, nie wystepuje tozawsze ale jest dosc uciazliwe, zastanawialem sie czy to nie wina asfaltu ... ale moze macie jakies inne pomysly ??
B2RT
PostWysłany: Czw 14:49, 16 Lip 2009    Temat postu:

-wyważenie kół
Yyveel
PostWysłany: Czw 14:03, 16 Lip 2009    Temat postu:

Jest kilka mozliwosci:
- poziom oleju w lagach (rozny pomiedzy lagami, lub za duzy lub za maly)
- lozyska kola (zle skrecona os)
- krzywe lagi
- krzywa rama
- lozysko glowki ramy
- stan opon
wasior
PostWysłany: Czw 12:41, 16 Lip 2009    Temat postu:

Wymiana opony nie pomogła. Shimmy występuje powyżej 80 km/h. Przy niższej prędkości można spokojnie puścić kierownice. Jadąc szybciej kierownica wali o dłonie, aż ramiona drętwieją. Mechanik stwierdził, że łożysko główki ramy do wymiany, ale ja nie widzę luzów...

Bonokce u mnie w zakrętach jedzie się idealnie...
Bonokce
PostWysłany: Czw 10:35, 16 Lip 2009    Temat postu:

A może to przez luz w piascie przedniego koła?
Yyveel
PostWysłany: Czw 9:14, 16 Lip 2009    Temat postu:

Ja sie bawilem kierownica tak zeby zrobic shimmy i nic Wesoly.
Owca007
PostWysłany: Czw 6:52, 16 Lip 2009    Temat postu:

Dziwnie bo jak wiadomo z doświadczenia sv jest odporny na shimmy, może motocykl jest po przejściach.
kolecik
PostWysłany: Czw 5:56, 16 Lip 2009    Temat postu:

A u mnie to zjawisko nie występuje.
dzikus330
PostWysłany: Śro 22:37, 15 Lip 2009    Temat postu:

U mnie w sv1000s wszystko znikło po regulacji zawieszenia, ale z tego co wiem lyter ma wiecej regulacji niż 650 typu dobicie, odbicie itp itd...
Bonokce
PostWysłany: Śro 22:34, 15 Lip 2009    Temat postu:

Podpinaj. Tak ostatnio przyglądając się motocyklowi zauważylem, że na tyle opona nie ma znaczka zr tylko samo r. Zamiast standardowego metzalera ktoś założył pirelli. Czy to może mieć jakiś wpływ?
wasior
PostWysłany: Śro 22:30, 15 Lip 2009    Temat postu:

U mnie właśnie pojawił się efekt shimmy. Podejrzewam opony, jutro jadę na wymianę i sprawdzenie tego. Dam znać co u mnie było...
Może temat podpiąć?
Bonokce
PostWysłany: Śro 22:27, 15 Lip 2009    Temat postu: Niepewne zawieszenie ?

Powiedzcie mi chłopaki jak to jest w koncu z zawieszeniem w tym motrze. Gdzieś na stronach przeczytalem ze ten SV nie ma tendencji do shimmy a co ja wezme jakiegos pasazera a jade bardzo wolno to od razu dostaje. Wogóle jakoś tak dla mnie to on jest niestabilny w zakrecie. Na początku myślalem że to ja się niepewnie czuje w zakręcie jako początkujący motocyklista ale testowałem horneta mojego kolegi i u niego mi to szło zupełnie inaczej. Czy może to być wina motoru a jak tak to co mam sprawdzić? Z góry dzięki za odpowiedz.

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group