Autor Wiadomość
kanapa
PostWysłany: Pią 12:54, 20 Lut 2009    Temat postu:

A jak w odwrotnej sytuacji??

Mam 1000 N i chcę za pomocą zębatek zmienić przełożenie na takie jakie jest w 1000S.
lasooch
PostWysłany: Pią 0:09, 20 Lut 2009    Temat postu:

Czysta matematyka. Jeżeli fabryczne zębatki to 15 i 45, a zmienisz na 16 i 43, to przełożenie zmieni Ci się z 3 na 2,69. Jeżeli prędkość maksymalna na fabrycznym zestawie napędowym to przyjmijmy 200 km/h, to po takiej zmianie będzie 179 km/h. Moment na kole, a zatem przyspieszenie - będzie odpowiednio wyższe.
Munro
PostWysłany: Czw 17:09, 19 Lut 2009    Temat postu: "żonglerka" zębatkami

Witam
Czy ktoś z szanownych forumowiczów zamienił kiedyś zębatki na powiedzmy 1 ząb większą z przodu i np. 2 zęby mniejszą z tyłu?
Jak to się przekłada na prędkość max, przyspieszenie?
Pytanie kieruję do osób, które to zjawisko testowały.
Teoretyczne usługi oferuje ten kalkulator:
http://www.gearingcommander.com/
PZDR

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group