Autor Wiadomość
opal
PostWysłany: Pon 10:50, 08 Lut 2010    Temat postu:

Na koniec żywota mój łańcuch był nierówno rozciągnięty. Wiadomo, że kwalifikuje się wtedy już tylko do wymiany, ale jak musisz na nim pojeździć do czasu wymiany to musisz znaleźć miejsce obracając kołem gdzie łańcuch jest najmocniej naciągnięty i w tym położeniu dokonać regulacji. Jeśli byś regulował w miejscu, gdzie jest najbardziej rozciągnięty, to podczas jazdy we dwie osoby, na dużym dołku gdy zawieszenie pracuje na granicy możliwości (głębokie ugięcie sprężyn i zwiększone napięcie łańcucha) w skrajnym wypadku może być nie za hallo.
gacza
PostWysłany: Sob 23:29, 06 Lut 2010    Temat postu:

Mam pytanie. Czy jak łańcuch jest nierównomiernie rozciągnięty grozi to np. jego zerwaniem? Czy ktoś się spotkał z takimi konsekwencjami?
macko
PostWysłany: Czw 10:50, 28 Sty 2010    Temat postu:

...
selisek
PostWysłany: Czw 0:20, 28 Sty 2010    Temat postu:

Murek - moja wiedza opiera sie na starej SV i w tym zakresie doradzam.
Po to wlasnie mam taki podpis i do tego on sluzy, zeby wiedziec kto na jakim sprzecie smiga i jak mu pomoc.

Lepiej sprawdz sobie Macko - jeden zabek moze zrobic bardzo duza roznice

Pozdro Wesoly
radek
PostWysłany: Śro 22:36, 27 Sty 2010    Temat postu:

Ja dla ciekawostki powiem, że w k8 nka i ska mają takie same przełożenia 3.0 45/15 natomiast ska ma 108 ogniw a nka 110

Tak manual przynajmniej mówi.
Owca007
PostWysłany: Śro 22:24, 27 Sty 2010    Temat postu:

Ja w swojej mam moda i mam 45/16 i też 110 ogniw Wesoly.
murek
PostWysłany: Śro 20:57, 27 Sty 2010    Temat postu:

selisek napisał:
S - ka ma tez 44 zebow zebatke z tylu 110 ogniw
N - ka ma 45 zebow z tylu 108 ogniw

Przod to 15 dla obu przypadkow

Z tego co pamietam.


Niestety na odwrót, właśnie trzymam przed sobą manual i dla:
N - Przełożenie przekładni głównej 3.000 45/15
Łańcuch napędowy DID 525v8, 110 ogniw

S - Przełożenie przekładni głównej 2,933 44/15
Łańcuch napędowy DID 525v8, 108 ogniw

/
(dane dla 650 po lifcie, nie wiem jak to było wcześniej)
sirmariano
PostWysłany: Śro 13:16, 27 Sty 2010    Temat postu:

No cenowo różnicy nie ma wielkiej ale jakoś zawsze jest problem z dostępnością. Myślę, że do 650 nie ma sie co spuszczać nad wyciąganiem sunstarów spod ziemi skoro to nei zębatka jest najsłabszym ogniwem Wesoly
lasooch
PostWysłany: Śro 12:22, 27 Sty 2010    Temat postu:

sirmariano napisał:
Nie chciałem specjalnie zakładać nowego tematu ale skoro ktos już odgrzał kotleta to się podepnę. Wszyscy zamawiają łańcuch DiD z kosmosu to rozumiem i jest to oczywiste. Ale każdy też wskazuje przewagę zębatek Sunstara nad zębatkami JT. I tu pytanie. Czy ktoś z was wymieniał napęd ze względu na zębatki? Czy może zawsze pada łańcuch a zębatki zmieniacie przy okazji bo trzeba? Pytam bo zastanawiam się nad tym, sensem pakowania się w zębatki z kosmosu skoro one mogą nie mieć szansy się uszkodzić. Nie mowie tu o zębatkach z papieru tylko o zębatkach JT.

Przeważnie jest tak jak piszesz. Ale w którymś motocyklu miałem też tak, że łańcuch jeszcze był dobry, a zęby były już zaostrzone w szpilki i zaczynały się pochylać. Więc może kupując super-hiper-turbo wzmocniony łańcuch DIDa, warto też dobrać porządne zębatki. A różnica cenowa między Sunstarem i JT nie jest znowu taka duża.
sirmariano
PostWysłany: Śro 11:51, 27 Sty 2010    Temat postu:

Nie chciałem specjalnie zakładać nowego tematu ale skoro ktos już odgrzał kotleta to się podepnę. Wszyscy zamawiają łańcuch DiD z kosmosu to rozumiem i jest to oczywiste. Ale każdy też wskazuje przewagę zębatek Sunstara nad zębatkami JT. I tu pytanie. Czy ktoś z was wymieniał napęd ze względu na zębatki? Czy może zawsze pada łańcuch a zębatki zmieniacie przy okazji bo trzeba? Pytam bo zastanawiam się nad tym, sensem pakowania się w zębatki z kosmosu skoro one mogą nie mieć szansy się uszkodzić. Nie mowie tu o zębatkach z papieru tylko o zębatkach JT.
macko
PostWysłany: Śro 11:19, 27 Sty 2010    Temat postu:

...
selisek
PostWysłany: Wto 19:58, 19 Sty 2010    Temat postu:

S - ka ma tez 44 zebow zebatke z tylu 110 ogniw
N - ka ma 45 zebow z tylu 108 ogniw

Przod to 15 dla obu przypadkow

Z tego co pamietam.
Kacperski
PostWysłany: Wto 19:32, 19 Sty 2010    Temat postu:

TomK-Dgun napisał:
Czytam tak o tych różnicach w długości łańcucha, problemów że naciąg wychodzi w połowie.

Może to dlatego że SV650S ma wahacz dłuższy o 5 mm w porównaniu ze swoim nieobudowanym rodzeństwem. Wesoly

Dokładnie, łańcuch do S powinien być o 2 oczka dłuższy.
TomK-Dgun
PostWysłany: Wto 18:34, 19 Sty 2010    Temat postu:

Czytam tak o tych różnicach w długości łańcucha, problemów że naciąg wychodzi w połowie.

Może to dlatego że SV650S ma wahacz dłuższy o 5 mm w porównaniu ze swoim nieobudowanym rodzeństwem. Wesoly
murek
PostWysłany: Wto 15:11, 19 Sty 2010    Temat postu:

Ja zapytam o zębatki SJ, w jotta.pl powiedzieli o tym że DID poleca je jako zamiennik, zna ktoś? Jak to wygląda w porównaniu z Sunstarem czy JT?
spazz
PostWysłany: Wto 16:07, 16 Cze 2009    Temat postu:

A do lytra? Wymienial juz ktos? Ile ogniw maja zebatki od Nki a ile od Ski?
bart322
PostWysłany: Pią 7:08, 29 Maj 2009    Temat postu:

W poprzednim moto, jak okazalo sie, ze lancuch przyszedl 2 ogniwa za krotki, to kupilem przednia zebatke 1 zabek mniejsza i udalo sie to zalozyc tak, ze oska kola byla na samym poczatku regulacji, a lancuch byl naciagniety moze nawet troszke za bardzo.
zelu
PostWysłany: Czw 23:12, 28 Maj 2009    Temat postu:

Witam

Potrzebuję porady. Muszę wymienić napęd, faktycznie z zębatkami Sunstar'a jest problem. Chyba, że kupię zębatki o niestandardowych przełożeniach. Mam S-ke '99 napęd to 15/44 = 2,93 ( 108 ogniw ). Obecnie, dostępne modele zębatek pasujące do sv-ki jakie znalazłem to:
-przód SUNR1-14 i -16
-tył SUNR-4386-44, -45, -46

Smutny Help jestem tu nowy jak dołączyć obrazek, mam fajną tabelkę opisującą stosunek przełożeń różnych zestawów zębatek.

Bardziej zależy mi na przyśpieszeniu niż na prędkości. Na standardowych przełożeniach motocykl jechał 210km/h. Z moich obliczeń wynika, że przy takiej samej prędkości obrotowej jak (15/44) przy 210km/h, moto osiągnie następujące prędkości:
1- 14/44 196V
2- 14/45 192V
3- 14/46 188V
4- 16/44 225V
5- 16/45 220V
6- 16/46 215V

W rachubę wchodzi tylko pierwszy zestaw, ale tu nasuwa się pytanie czy 108 ogniw to czasem nie za dużo? Ma może ktoś doświadczenie w tym zakresie? (nie wiem czy jeden ząbek robi jakąś dużą różnicę)

Nie znalazłem co prawda Sunstar'a z 47 zębami ale 16/47 (4 ząbki więcej) ma się tak samo jak 15/44. Ma ktoś jakiś pomysł jak wówczas sprawdzić ile ogniw musi mieć łańcuch?

Czy nie bawić się i kupić zębatki JT Sprockets (łańcuch: DID 525 X-VM)?
B2RT
PostWysłany: Sob 9:18, 23 Maj 2009    Temat postu:

opal napisał:
Odnośnie Sunstara...Szukając zestawu do swojego konia natrafiłem na kontakt do głównego importera. Zadzwoniłem i otrzymałem odp, że będą dopiero w czerwcu, więc coś jest nie za hallo z Sunstara zębatkami w Polsce. Musiałem założyć JT.


Dokładnie, to już jest kolejny sygnał, z kolejnego źródła(tym razem bezpośredniego). Wiec jeśli komuś ktoś oferuje, że może sprowadzić sunstara to radze uważać.
opal
PostWysłany: Pią 22:52, 22 Maj 2009    Temat postu:

Odnośnie Sunstara...Szukając zestawu do swojego konia natrafiłem na kontakt do głównego importera. Zadzwoniłem i otrzymałem odp, że będą dopiero w czerwcu, więc coś jest nie za hallo z Sunstara zębatkami w Polsce. Musiałem założyć JT.
B2RT
PostWysłany: Pią 13:48, 22 Maj 2009    Temat postu:

Jeśli to co mówili ludzie z motopasji jest prawdą to z sunstarem są w PL problemy. Związane są ze zmianą "koordynatora" na Polskę, facet ponoć zawalił sprawę. Ale na ile to prawda nie jestem wstanie ocenić.
lasooch
PostWysłany: Pią 12:52, 22 Maj 2009    Temat postu:

Zarówno motopasja jak i jotte najwyraźniej prezentują ten sam poziom Mruga Obie firmy najpierw niby mają sunstara, a jak przychodzi do płacenia i wysyłki, to następuje długa seria głupawych i średnio artykułowanych dźwięków i okazuje się, że zamiast sunstara mogą mi dać zębatki JT Mruga
opal
PostWysłany: Śro 23:48, 20 Maj 2009    Temat postu:

Ja w jotte.pl brałem filtr K&N. Pozytywne wrażenia. Niestety jak kupowałem zestaw napędowy, to odpowiedź uzyskałem po 3 dniach... ich strona też wtedy wyglądała dziwnie. Nie działała poprawnie. Myślałem, że może zakończyli jakimś trafem działalność i dałem sobie z nimi spokój. Zamówiłem u kogoś innego zestaw. I oczywiście jak to w życiu bywa po przelewie kasy otrzymałem odp od jotte.pl. Plułem sobie w brodę, bo w jotte.pl były zębatki Sunstar i w dużo lepszej cenie niż zestaw oparty ja JT, który zamówiłem. Wtedy akurat jakoś się ociągali z odpowiedzią.... o pół dnia za długo :-/
B2RT
PostWysłany: Śro 16:27, 20 Maj 2009    Temat postu:

Ja rozmawiałem z Panem Tomkiem Pawluk (nie wiem czy się odmienia).

Na allegro figurują pod nazwą użytkownika "www-motobagaz-pl". Zasadniczo to ta sama firma co jotte, czyli -> www.jotte.pl i www.motobagaz.pl to to samo.

Ściągałem przez nich kufry z Włoch (kappa + stelaż). Pomimo ich sporej straty na kursie € nie było żadnych dyskusji z ich strony(+darmowa wysyłka). Informowany byłem praktycznie o każdym ruchu (kiedy jadą po towar itp) nie było sytuacji, żeby coś obiecali i zapomnieli zadzwonić tak jak to było w motopasji.

Mieli dobre ceny na akcesoria GIVI i Kappy. Plus opcja negocjacji.
slayer
PostWysłany: Śro 14:26, 20 Maj 2009    Temat postu:

Jak do tej pory same pozytywne opinie o jotte słyszałem choć nigdy tam nic nie zamawiałem :wink: Chyba pora to zmienić...
B2RT
PostWysłany: Śro 13:52, 20 Maj 2009    Temat postu:

Z jotte mam pozytywne doświadczenia.

Do motopasji się zraziłem. Mi też mówili, że wszystko jest na miejscu itp. prawda okazała się inna. Oczywiście co do samego zestawu napędowego nie mogę mieć zastrzeżeń. Tylko obsługa do kitu.
lasooch
PostWysłany: Śro 13:43, 20 Maj 2009    Temat postu:

Mój łańcuch właśnie dogorywa, więc właśnie obdzwoniłem większość sklepów w Polsce. Prawie wszyscy oferują tylko zębatki JT i do tego dowolny łańcuch DID. Ceny - bardzo zróżnicowane.

Pomimo perypetii Bartka zadzwoniłem też do motopasji. Gość z którym rozmawiałem wydaje się rozgarnięty. Mówi, że ma możliwość złożenia zestawu z łańcucha X-ring DID i na zębatkach sunstar - przednią ma na stanie, tylną załatwi, ale ostatecznie ma do mnie jeszcze wieczorem zadzwonić. Cena: 520~530zł.

Napisałem też maila do jotte, odpowiedź po 5min:
"Zestaw oparty na zebatkach Sunstar oraz lancuchu DID x-ring super
wzmocnionym mozemy zaoferowac za 450 pln.
Mam nadzieje, ze oferta jest atrakcyjna?"

Mruga Podoba mi się takie podejście.
opal
PostWysłany: Pon 22:57, 04 Maj 2009    Temat postu:

Zmieniłem pod koniec minionego tygodnia u siebie napęd i mam poza połową regulacji. Łańcuch DID i zębatki JT (zestaw jak na foto u Bartmana). Jak kupiłem moto, to miałem więcej zakresu regulacji niż po wymianie na nowy. Widocznie tak musi być. Zębatki 15 i 45 zębów, łańcuch 110 ogniw, czyli tak jak w oryginale dla wersji N. Naciąg i zakres wygląda identycznie jak u B2RT po wymianie.

Bartman napisał:
A masz jakieś doświadczenia z czymś takim?
http://www.allegro.pl/item612506594_automatyczna_oliwiarka_lancucha_napedowego.html


Ja mam doświadczenia i chwalę sobie taki zestaw. Mój domowy wynalazek:
http://www.sv650.fora.pl/akcesoria-tuning,3/scottoiler-home-made-by-opal,3302.html
Bartman
PostWysłany: Nie 17:50, 03 Maj 2009    Temat postu:


U mnie po wymianie wygląda to tak, może po prostu miałem więcej szczęścia.
Nie wiem..........
Mechanik powiedział ze zależy to od motocykla.

A tak na marginesie, ile jest tych wszystkich kresek: 6 czy 8?
Trochę zmieniłem.
Zamiast URL do fotek dajemy Img i link z zakładki "direct" to od razu wchodzi do posta.
HUNTERKILLER
B2RT
PostWysłany: Czw 10:59, 23 Kwi 2009    Temat postu:

Fakt jest taki że gdybym facet mi nie zwrócił na to uwagi czym zmusił mnie do myślenia. Też bym się dziwił: "Jak to, regulacja na połowie przy nowym zestawie?"

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group