Autor Wiadomość
slayer
PostWysłany: Pią 11:42, 13 Lut 2009    Temat postu:

Niestety drogie ojro Smutny
B2RT
PostWysłany: Pią 7:44, 13 Lut 2009    Temat postu:

OK. Czyli tak jak rozumiem pojeździć i przypatrzeć się czy nie ma drobnych pęknięć?
Wstępnie już podpytałem się o opony ceny masakryczne. Najtaniej jak znalazłem 460pln a kręciłem nosem jak było 380. :|
HUNTERKILLER
PostWysłany: Czw 22:17, 12 Lut 2009    Temat postu:

@B2RT.
Opona jest spoko możesz na niej latać. Trzeba ją tylko najpierw na nieco mniejszych obciążeniach nieco przetrzeć, i zobaczyć, czy nie pojawią się jakieś pęknięcia związane z utratą elastyczności. Jeżeli nic się nie pojawi to spokojnie możesz pakować o2o i w trasę! Ja niestety też musiałem jakieś starocie założyć, bo te co miałem strasznie zatyrałem. Teraz będę jeździł na oponach firmy AVON Smutny
Yyveel
PostWysłany: Czw 15:22, 12 Lut 2009    Temat postu:

Problem ze teraz kurs euro jest zabojczy i nowe oponki strasznie drogo wychodza.
shadow
PostWysłany: Czw 15:20, 12 Lut 2009    Temat postu:

wasior napisał:
shadow napisał:
A co powiecie o tej oponie:

http://serwis.sys-net.pl/shadow/sv/opona/

Da radę jeszcze tak z 4-5kkm? Bo nie wiem czy się zaczynać martwić czy jeszcze nie muszę Wesoly


Moim zdaniem ten model to opony kicha. Mam co prawda inne, ale w podobnym stanie i będę wymieniał przed sezonem jak portfel mi pozwoli.


Też słyszałem takie opinie o metzelerze, ale muszę się przebujać jeszcze sezon...
wasior
PostWysłany: Czw 15:07, 12 Lut 2009    Temat postu:

shadow napisał:
A co powiecie o tej oponie:

http://serwis.sys-net.pl/shadow/sv/opona/

Da radę jeszcze tak z 4-5kkm? Bo nie wiem czy się zaczynać martwić czy jeszcze nie muszę Wesoly


Moim zdaniem ten model to opony kicha. Mam co prawda inne, ale w podobnym stanie i będę wymieniał przed sezonem jak portfel mi pozwoli.
kolecik
PostWysłany: Czw 9:14, 12 Lut 2009    Temat postu:

B2RT napisał:
Powiedział ten który ma 6 letniego laczka z przodu Wesoly


Ja mam chyba starszego więc intensywnie myślę o wymianie :oops:
B2RT
PostWysłany: Czw 8:48, 12 Lut 2009    Temat postu:

kolecik napisał:
A jak sądzicie lepiej wymieniać komplet opon jednakowego typu, czy można przód dać inny i tył inny?


Wiadomo, że najlepiej jest wymieniać cały komplet.
Choćby po to żeby jedna z opon nie odstawała znacząco parametrami od drugiej. Wbrew pozorom w moto najważniejsza jest przednia opona a to ona często jest traktowana na zasadzie "daj Pan najtańszą".
Zapominamy, że uślizg tylnego koła jesteśmy w stanie opanować, uślizg przedniego już nie bardzo.

Powiedział ten który ma 6 letniego laczka z przodu Wesoly
kolecik
PostWysłany: Czw 8:21, 12 Lut 2009    Temat postu:

A jak sądzicie lepiej wymieniać komplet opon jednakowego typu, czy można przód dać inny i tył inny?
shadow
PostWysłany: Śro 21:29, 11 Lut 2009    Temat postu:

A co powiecie o tej oponie:

http://serwis.sys-net.pl/shadow/sv/opona/

Da radę jeszcze tak z 4-5kkm? Bo nie wiem czy się zaczynać martwić czy jeszcze nie muszę Wesoly
mic
PostWysłany: Śro 14:35, 11 Lut 2009    Temat postu:

Opona jest ok. Nie widać pęknięć.

Moja natomiast ma już pęknięcia i czeka mnie wymiana :?
kermadec
PostWysłany: Wto 22:21, 10 Lut 2009    Temat postu:

No ja przed Rumunią laczki zmieniłem. Tak dla pewności.
Yyveel
PostWysłany: Wto 20:57, 10 Lut 2009    Temat postu:

Generalnie opony po 5 latach traca swoje wlasciwosci (producenci odpowiadaja do 5 lat za swoje wyroby). 5 lat na polce to lepiej niz 5 lat na moto Wesoly. Przy spokojnej jezdzie nie powinno sie nic stac. ALe np. zaladowany ostro moto, czy palowany powinien miec swieze oponki.
B2RT
PostWysłany: Wto 20:48, 10 Lut 2009    Temat postu:

kanapa napisał:
Ja bym jeździł ale lepiej nie pałuj.


Pałowanie na razie nie wchodzi w rachubę ale szykuje się wyjazd w maju i prawdopodobnie przybędzie tej oponce 3kkm.

Dzięki za uwagi i czekam na więcej.
Tiber
PostWysłany: Wto 20:46, 10 Lut 2009    Temat postu:

Oponka jak dla mnie gites. Ja bym smigal bez strachu. Na tej z nacieciem zreszta tez. Takie bruzdy czesto sie pojawiaja na oponach. Mialem takie cos u siebie ale juz sie starlo. Moj kumpel wracal z Niemiaszkow na oponie, z ktorej sterczaly juz druty i jakos dal rade :lol: Oczywiscie takiego hardcore juz nie polecam.
kanapa
PostWysłany: Wto 20:42, 10 Lut 2009    Temat postu:

Ja bym jeździł ale lepiej nie pałuj.
B2RT
PostWysłany: Wto 20:35, 10 Lut 2009    Temat postu:

Wiesz opal mój portfel mówi to samo Mruga aczkolwiek zawsze lepiej zapytać się ludzi. Wizualnie i technicznie opona zdaje się być bez zastrzeżeń. Tak czy siak poczekam na więcej opinii.
Oczywiście w tym roku i tak wymienię tą oponą ale na razie po prostu nie mam kasy :|
opal
PostWysłany: Wto 20:33, 10 Lut 2009    Temat postu:

Być może dostanę tutaj przez kogoś spręgierzowany za moje teorie, ale osobiście uważam, że możesz latać na niej dalej. Opona nie jest popękana, dobrze trzyma się drogi i nie jest strasznie stara. Chyba nie trzeba przepłacać.
B2RT
PostWysłany: Wto 20:29, 10 Lut 2009    Temat postu:

kermadec napisał:
Przypatrz się uważnie i zobacz czy w środku bieżnika nie widać pęknięć.


Tak wygląda opona.

http://picasaweb.google.pl/lh/photo/NbA8zh7NhlcSdego9WXlfg?feat=directlink

Co do nacięcia to dobrze jk byś zrobił fotkę.
xanro
PostWysłany: Wto 20:24, 10 Lut 2009    Temat postu:

Tak troszke nawiąże do tematu czy waszym zdaniem opona z dosyć płytkim nacięciem noża na samym środku jest bezwzgldnie do wymiany? Cięcie ma mniej więcej 30cm i "rowki bierznika" są głębsze od cięcia.

@B2RT
Jutro zrobie fotke i zamieszcze na forum.
kermadec
PostWysłany: Wto 20:12, 10 Lut 2009    Temat postu:

Przypatrz się uważnie i zobacz czy w środku bieżnika nie widać pęknięć.
B2RT
PostWysłany: Wto 19:54, 10 Lut 2009    Temat postu: Jak długo użytkować opony?

Witam.

Poruszę temat który osobiście mnie interesuje.
Wiadomo, że kupowanie opon motocyklowych których wiek jest w okolicach 5lat jest bez sensu. Szczególnie, że nie znane są nam tak naprawdę warunki przechowywania takich opon.
Co jednak gdy taka opona jest w motocyklu i jest cały czas używana?
Dodam iż praktycznie nie ma śladów zużycia, poprzedni właściciel oszczędzał opony i tylną wymieniłem po przebiegu niemal 19 tyś km i to dlatego, że była mocno kwadratowa przez co była nie pewna w łukach.

Teraz tak. Jak oszacować czy guma straciła swoje właściwości? Niby ostre hamowanie czy stoppie nie jest dla niej problemem. Wygląda ok nie posada pęknięć czy jakichkolwiek zmian powierzchni.

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group