Autor Wiadomość
rabtosz
PostWysłany: Śro 11:16, 04 Lis 2009    Temat postu:

Nie wątpię w to, że regulacja zawieszenia kluczem, który jest do tego stworzony jest wygodniejsza. Jednak jeżeli jeżdżę solo wydaje mi się, że jedna regulacja wystarczy(może dwie z ciekawości) i nie ma potrzeby kręcenia zawieszeniem co miesiąc. Wesoly
slayer
PostWysłany: Śro 10:39, 04 Lis 2009    Temat postu:

rabtosz napisał:
OK, dzięki jeszcze raz i będę zatem kombinował. Jeżeli wy sobie radziliście bez klucza to mam nadzieje, że i mi się uda.Obawiałem się, że zostaną widoczne ślady jeżeli będę czym tłukł w ten element do regulacji(nie wiedziałem jakiej trzeba użyć siły) ale jeżeli młotek i kawałek drewna rozwiązuje sprawę to super.

Co kto woli.Ja używam klucza bo to wygodne rozwiązanie.Narzędzie nie jest drogie a będziesz miał na lata.
lasooch
PostWysłany: Śro 2:06, 04 Lis 2009    Temat postu:

Klucze hakowe występują w różnych rozmiarach, do tylnego zawieszenia SV pasuje chyba ~70mm.
rabtosz
PostWysłany: Wto 20:40, 03 Lis 2009    Temat postu:

OK, dzięki jeszcze raz i będę zatem kombinował. Jeżeli wy sobie radziliście bez klucza to mam nadzieje, że i mi się uda.Obawiałem się, że zostaną widoczne ślady jeżeli będę czym tłukł w ten element do regulacji(nie wiedziałem jakiej trzeba użyć siły) ale jeżeli młotek i kawałek drewna rozwiązuje sprawę to super.
covboy
PostWysłany: Wto 19:55, 03 Lis 2009    Temat postu:

Możesz też użyć drewnianej listewki i młotka. Opierasz listewkę o "ząbek" i uderzasz młotkiem aż przekręcisz tyle co potrzebujesz. Ja tak ustawiałem, nie ma problemu.
slayer
PostWysłany: Wto 19:52, 03 Lis 2009    Temat postu:

Nazywa się to klucz hakowy.Do kupienia w dobrych sklepach narzędziowych .
opal
PostWysłany: Wto 19:49, 03 Lis 2009    Temat postu:

Dokładnie tak jak pisze Owca. Ja też reguluję za pomocą żaby zaciskanej ze sprężyną. Nie jest może super wygodnie, ale spokojnie daje radę się takim narzędziem posłużyć do regulacji. A taki klucz hakowy możesz kupić, jeśli chcesz mieć wygodę. Jest w ofercie: http://www.moto-akcesoria.pl/uniwersalny-klucz-hakowy-35-60mm,p,11699
Owca007
PostWysłany: Wto 18:29, 03 Lis 2009    Temat postu:

Klucz bardzo podobny do tego rowerowego co przykręcasz przednią piastę pedałów lub nakrętkę kontrującą w przednich widełkach. Ja poradziłem sobie żabką, apotem dopiero znalazłem ten klucz w zestawie Wesoly
rabtosz
PostWysłany: Wto 18:24, 03 Lis 2009    Temat postu:

Odświeżę temat Wesoly

Po zakupie moto okazało się, że poprzedniemu właścicielowi musiał przydać się komplet kluczy, który podobno powinien być pod siedzeniem.

Gdzieś wyczytałem,że w komplecie znajdował się także klucz do regulacji tylnego zawieszenia... Jak mam sobie poradzić jeżeli chce podnieść tył moto, a wydaje mi się(po moich staraniach), że samą ręką się tego nie da zrobić... :roll:

Jak w ogóle wygląda ten klucz?

Z góry dziękuję za pomoc.
PęDZEL
PostWysłany: Sob 8:57, 28 Mar 2009    Temat postu:

O fajnie, że odświeżyliście temat bo właśnie wczoraj udało mi się dostać dźwigienki w oryginalnym rozmiarze, postaram się jak najszybciej to zmienić i dam znać czy są jakieś różnice w prowadzeniu o2o

Co do samych ustawień zawiasów, to mogę powiedzieć że gdy miałem obniżone przednie zawieszenie to motocyklem ciężko się wchodziło w zakręty, przy pochyle szybko można było przyhaczyć na przykład nóżką boczną i ogólnie miałem wrażenie, że trzeba było używać większej siły do pochylenia o2o, w momencie gdy podniosłem przednie zawieszenie, jazda po zakrętach stała się o wiele przyjemniejsza i łatwiejsza.
B2RT
PostWysłany: Sob 8:18, 28 Mar 2009    Temat postu:

ROMEL pokręć, przejedź się w różnych ustawieniach i sam oceń. Ja miałem już tak wymęczony olej w lagach że po wymianie oleju na 12.5W wykręciłem do 3 znaku przednie zawieszenie. Wcześniej dobijało mi na skręconym na maksa. Tył też kombinowałem teraz mam chyba za twardo i znowu wrócę do fabrycznych +1.
ROMEL
PostWysłany: Sob 7:49, 28 Mar 2009    Temat postu:

lasooch... właśnie o tego typu wypowiedź mi chodziło...dziękuje.

Wiadoma sprawa, że każdy może preferować co innego - balans pomiędzy komfortem a stabilnością prowadzenie w winklu...jest dla każdego inny...
Celem było wskazanie ekstremów ustawień, wychodzę z zasady, że po co wyważać otwarte drzwi...chyba, że macie inny pogląd na działanie czegoś takiego jak forum...to przepraszam.

Yyveel...w manualu to mamy jak i gdzie ustawić - odczuć kierowcy nikt tam nie opisał :lol: - oczywiście, że na podstawie ustawień twardo-miękko, wysoko-nisko można (logicznie myśląc) spodziewać się pewnych efektów, ale... jest to ale...


Pozdrawiam
lasooch
PostWysłany: Sob 0:55, 28 Mar 2009    Temat postu:

ROMEL napisał:
Nikt nie czuje się na siłach odpowiedzieć na moje pytanie???

- wysokość moto, napięcie wstępne sprężyn przód i napięcie wstępne sprężyny tył - jak to się ma do prowadzenia oraz bezpieczeństwa ???
Myślę że kompletna wypowiedź pomoże mi oraz innym ustawić porządnie zawias w moto pod własne potrzeby nie zapominając o bezpieczeństwie...


Hmmm...

Pozdrawiam


Im motocykl wyżej, tym głębiej można się pochylić w zakręcie nim zaczniesz obcierać czymś o asfalt. Im niżej - tym tym stabilniejszy będzie, ze względu na niski środek ciężkości. Wysokość tyłu można regulować wymiennymi 'dog bones', wysokość przodu - opuszczając lub podnosząc rury nośne w półkach.
Co do regulacji naprężenia wstępnego sprężyn - im mocniej skręcone, tym pewniej moto będzie się prowadzić w zakrętach. Za to komfort jazdy mocno ucierpi i przy jakichkolwiek nierównościach drogi będzie bardziej nerwowo.
Nie oczekuj, że ktoś poda Ci złoty środek na idealne ustawienie zawiasu. Każdy ma inne preferencje, każdy inaczej jeździ i każdy oczekuje czego innego od motocykla. To tak jakbyś zadał pytanie "Koledzy pomóżcie, jaka zupa będzie mi smakować najbardziej?" Mruga Klucze w dłoń, sam podłub trochę przy nastawach, pojeździj i zobaczysz co się zmienia i w jakiej konfiguracji jest Ci najlepiej. Powodzenia! Wesoly
dzikus330
PostWysłany: Pią 22:51, 27 Mar 2009    Temat postu:

Ja mam ustawione na twardo, w moim przypadku jeździ mi sie lepiej. Przód mam wkręcony do pierwszego znaku i regulacja odbicia do oporu i jeden obrót wykręcona. Tył tez mam na maksa na twardy.
Yyveel
PostWysłany: Pią 22:39, 27 Mar 2009    Temat postu:

Wszystko jest w manualu albo serwisowce.
ROMEL
PostWysłany: Pią 22:19, 27 Mar 2009    Temat postu:

Nikt nie czuje się na siłach odpowiedzieć na moje pytanie???

- wysokość moto, napięcie wstępne sprężyn przód i napięcie wstępne sprężyny tył - jak to się ma do prowadzenia oraz bezpieczeństwa ???
Myślę że kompletna wypowiedź pomoże mi oraz innym ustawić porządnie zawias w moto pod własne potrzeby nie zapominając o bezpieczeństwie...


Hmmm...

Pozdrawiam
B2RT
PostWysłany: Czw 21:43, 26 Mar 2009    Temat postu:

Aż pójdę i to pomierzę jeszcze raz. :|

#Edit. No to ja nie wiem co i czym mierzyłem :shock:
Długość około 14-15cm wysokość w linii zadupka nad lampą 98cm (moto na nóżce)

Jak mi cholera wyszło 17 cm? Chyba jutro w dzień sprawdzę to raz jeszcze.
ROMEL
PostWysłany: Czw 21:40, 26 Mar 2009    Temat postu:

Małe odświeżenie tematu co do tylnego zawieszenia...

Co do cięgien...

Ja mam takie coś:



I teraz dla jasności - im krótsze cięgno tym dupcia stoi wyżej.
Teraz tak... w oryginale rozumie, że ma być 145mm - to jest najmniejszy rozstaw moich cięgien następne rozstawy adekwatnie większe...
Wtedy przy 145mm, tył moto jest na wysokości około 95cm od podłoża mierząc do ostrej krawędzi nad tylną lampą...moto stoi na nóżce.
Zmiana o 10mm na cięgnie powoduje zmianę wysokości moto około 45mm.

Miałem ustawione na środkowym otworze, czyli około 155mm, duży prześwit pomiędzy kołem a zadupkiem, niiiby, ustawienie napięcia wstępnego sprężyny na 5 pozycji ( co do maxa) - pomimo tych ustawień przy starcie na tzw kresce - moto przysiada tyłem przód podrywa w powietrze do tego stopnia, że mam ślady otarć na zadupku, więc przy długości 170mm B2RT nie potrzebujesz Mastodonta aby przefasonować sobie zadupek i dorobić się przetarć. To tak z moich obserwacji itd...
Nie mogę w żaden sposób zgonić tych otarć na słaby stan techniczny zawiasu ponieważ moto ma leciutko ponad 5000km przebiegu...

Teraz tak, mam pytanie jako początkujący z SV i nie tylko, abstrahując od otarć zadupka itd... jak się ma wysokość moto do prowadzenia w ciasnych zakrętach, bardzo prosiłbym bardziej doświadczonych z SV o rozwiniętą wypowiedź, ujmując krótko pytanie...
- wysokość moto, napięcie wstępne sprężyn przód i napięcie wstępne sprężyny tył - jak to się ma do prowadzenia oraz bezpieczeństwa -
- myślę że kompletna wypowiedź pomoże mi oraz innym ustawić porządnie zawias w moto pod własne potrzeby nie zapominając o bezpieczeństwie...

PZDR
Carry
PostWysłany: Śro 12:03, 25 Mar 2009    Temat postu:

Ja mam takie drążki na sprzedaż, ale od nowego modelu i są sporo dłuższe, cięte laserowo.
B2RT
PostWysłany: Śro 12:01, 25 Mar 2009    Temat postu:

bratek84 napisał:
Po pierwsze witam wszystkich.


Zapraszam do działu Powitalnia.
bratek84
PostWysłany: Śro 11:48, 25 Mar 2009    Temat postu:

Po pierwsze witam wszystkich.
Ja mam odwrotny problem niż Pędzel. Mam SV 650 N z 2001r. Jestem niski (164 cm) wiec dążę do obniżenia mojej maszyny. orginalne dźwignie jakie posiadałem miały wymiar 105 mm. Po odkręceniu ich i próbach na "oko" potrzebuje jakieś 120 mm. Ale dla pewności może ktoś kupił takie orginalne obniżenie do modelu z przed 2003 i mógłby podać jego wymiar.

Z góry dziękuję i pozdrawiam
BRATEK
opal
PostWysłany: Nie 21:24, 21 Gru 2008    Temat postu:

Dokładnie:-) Ja wczoraj też zacząłem trochę przebywać w garażu :-)
PęDZEL
PostWysłany: Nie 9:35, 21 Gru 2008    Temat postu:

Już to właśnie widziałem kilka dni temu, dlatego pytałem się Was o długość tych elementów

Jestem właśnie na etapie załatwiania kogoś kto mi takie cuda dorobi, kumpel ma dojście do cięcia laserowego, teraz tylko trzeba dobrać odpowiedni materiał :lol:
Przy okazji wymiany będę mógł wyjąć wahacz i amorek, będzie można to ładnie wyczyścić i będzie można posiedzieć w garażu :wink:
opal
PostWysłany: Nie 0:51, 21 Gru 2008    Temat postu:

Według mnie możesz mieć takie cudo zamontowane:
http://www.moto-akcesoria.pl/product_info.php?cPath=75_1110_978_981&products_id=18306
gonzo911
PostWysłany: Wto 14:18, 16 Gru 2008    Temat postu:

Mały OT:)

Ale Pędzel masz łańcuch nasmarowany smarem z borsuka:))
B2RT
PostWysłany: Wto 11:27, 16 Gru 2008    Temat postu:

Dłuższe śruby M6 do mocowania stelaża do setów pasażera Mruga
kolecik
PostWysłany: Wto 11:23, 16 Gru 2008    Temat postu:

Ja też się przymierzam do założenia przed nowym sezonem :wink:
Czyli oprócz stelaża, płyty i kufra niczego nie potrzeba?
B2RT
PostWysłany: Wto 8:44, 16 Gru 2008    Temat postu:

Kufer Givi Monokey V46 (46 litrów, czarny) 549,00zł
Stelaż pod kufer centralny Givi Monorack 529FZ (Suzuki SV 650/1000 i SV 650S/1000S 03-08 ) 230,00zł
Płyta M5 do montażu kufrów Givi Monokey na Monoracku typu FZ 110,00zł

To są ceny ze sklepu scigacz.pl. Oczywiście na allegro można znaleźć taniej.
Tak to wygląda z tyłu.
http://lh3.ggpht.com/_jlaPm590its/SUVgjHMxjxI/AAAAAAAABRQ/S-ASx8IAaO0/s640/P1020108.JPG
kolecik
PostWysłany: Wto 8:40, 16 Gru 2008    Temat postu:

B2RT napisał:
Ja się nie upieram, bo nawet nie sprawdzałem jak to działa. Piszę tylko, że ja mam 17cm i naprawdę sporo miejsca jest od opony do koła.

Zobacz jak to wygląda u mnie:
http://lh4.ggpht.com/_jlaPm590its/SUViss2wtYI/AAAAAAAABUU/nFA1WXDM3lc/s800/P1020103.JPG


OT:
Widzę, że świeżutkie zdjęcie wrzuciłeś.... fajnie się prezentuje z tym kufrkiem... :lol:
Jeśli można wiedzieć to ile dałeś za cały komplet tj. stelaż, płytę, kufer i to co tam jeszcze jest potrzbne?
B2RT
PostWysłany: Pon 15:12, 15 Gru 2008    Temat postu:

Ja się nie upieram, bo nawet nie sprawdzałem jak to działa. Piszę tylko, że ja mam 17cm i naprawdę sporo miejsca jest od opony do koła.

Zobacz jak to wygląda u mnie:
http://lh4.ggpht.com/_jlaPm590its/SUViss2wtYI/AAAAAAAABUU/nFA1WXDM3lc/s800/P1020103.JPG

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group