Forum Miłośników Suzuki SV650/1000, TL1000 i Gladius
Forum dla dojrzałych motocyklistów.
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum Forum Miłośników Suzuki SV650/1000, TL1000 i Gladius Strona Główna
->
Układ jezdny (rama, zawieszenie, hamulce, napęd, opony)
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Forum zostało przeniesione na nowy adres: http://www.suzukisv.pl . ZAPRASZAMY!
----------------
W razie problemów z logowaniem na nowym adresie proszę o kontakt. Kermadec
Suzuki SV 650/1000 (N/S)
----------------
Układ jezdny (rama, zawieszenie, hamulce, napęd, opony)
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Emely
Wysłany: Pon 6:37, 14 Paź 2013
Temat postu: ipSqTdTeyjb
Souhlasedm s P. Brezinou. Teorie mi pĹipade1 hodnÄ odtrĹžene1 od reality, i po tom, co pedĹĄe J. JoĹĄt. Ale to je v urÄitfdch eikoomnckfdch kruzedch dost obvykle9. :-)PĹŻvodnedm proble9mem je, Ĺže farme1Ĺovi vedlejĹĄedm efektem nÄÄed Äinnosti (z nedĹž farme1Ĺ Ĺže1dne9 vfdhody neme1, ani se nejedne1 o vfdsledek trĹžned konkurence nebo technicke9 inovace) vznikla ĹĄkoda. Pokud ĹĄkodu nenahraded Ĺželeznice, farme1Ĺ bude muset pro pĹedĹĄtÄ zaplatit Ĺželeznici prevenci, coĹž ho opÄt bude nÄco ste1t. Snad se Ĺželeznice opravdu spokojed se zaplacenedm ne1kladĹŻ na ta zaĹedzened zvfdĹĄenfdch o nÄjakou zcela nepatrnou Äe1stku....Ale spedĹĄ bych se jeĹĄtÄ zamyslel nad tedm, kterfd ze subjektĹŻ bude medt pĹi vyjedne1ve1ned silnÄjĹĄed pozici a bude si moci spedĹĄe diktovat podmednky. Ĺekl bych, Ĺže ten, kterfd se1m o sobÄ nic platit nemused a mĹŻĹže toho druhe9ho, kterfd me1 ze1jem pĹedejedt jemu vznikajedcedm ĹĄkode1m, trochu vyĹždedmat.Jak se s tedm asi Coase vyrovne1? Nijak, protoĹže to je z jeho pohledu irelevantned. Nicme9nÄ pak oprvdu nevedm, proÄ by se jeho teoreticky hezkfd model mÄl jakkoli promedtat do reality, kdyĹž s ned neme1 te9mÄĹ nic spoleÄne9ho.
B2RT
Wysłany: Śro 21:21, 08 Gru 2010
Temat postu:
Czołem bratek
To forum już nie funkcjonuje
Zapraszam na nową wersję forum pod adresem
http://suzukisv.pl/forum/
bratek
Wysłany: Pon 0:46, 06 Gru 2010
Temat postu:
ja w tym sezonie przetestowałem Dunlopy Sporty a teraz od ponad 4tkm testuje Michaliny Pilot Road 2CT. i powiem, że trudno porównywać Dunlopy do Michelinów, bo to jest przepaść w postaci Kanionu Kolorado.
Przyczepność i jeszcze raz przyczepność to jak dwa bieguny dla dwóch różnych marek. A do tego Dunlopy po 6tkm nadawały się jedynie na śmietnik, a Micheliny po 4 tkm nie pokazują zbytnio zużycia. A domykałem obie na mazurskich drogach i wiem co mówię
Po raz kolejny Michelin okazał się najlepsza oponą jaką miałem okazję przetestować, najlepiej pasująca do mojego stylu jazdy i oczekiwań. Może są lepsze opony torowe, ale one nigdy nie wytrzymają tyle co drogowe.
A jako ciekawostke powiem wam, że u importera Michelina Polonia Cup można "wymusić" cenę taką jak na mynetmoto
trzeba dobrze zagadać i daje radę : sprawdziłem na własnej skórze, hehe
billon
Wysłany: Nie 22:55, 21 Lis 2010
Temat postu:
Witam
Panowie mam pytanko odnośnie opon. Kupiłem w tym sezonie sv 650 no i na nowy sezon chcę wymienić oponki. Pytanie jest następujące: czy kupić opony bridgestona przykładowo model BT 020 R U tył i BT 020 F przód dlaczego bridgestone, ponieważ mam możliwość kupienia 45% taniej od cen jakie dają w katalogu dla pracowników bridgestona(około 30 % taniej jak na necie). Czy może nie bawić się w tą firmę i kupić dunlopy czy micheliny. Dodam że nie jeżdżę zbyt agresywnie, przynajmniej na razie póki szlifuje swoje umiejętności. Z góry dziękuje za podpowiedzi i pozdrawiam.
Tomek_K.
Wysłany: Wto 10:03, 01 Cze 2010
Temat postu:
Ozd napisał:
Ta bo tobie potrzebne są high endy, najlepiej najnowsze Metzelery M5, przecież przy twoim agresywnym stylu jazdy i zamykaniu gumy na każdym winklu dobra opona to podstawa.
Dożyjesz do 30tki to wtedy porozmawiamy. Z pyskatym dzieciakiem, który zjadł wszystkie rozumy i myśli że jest drugim Valentino dyskutować nie będe.
PęDZEL napisał:
Poczytaj trochę Tomek o oponach, zagłębiaj się w temat a uznasz jednak, że te Maxxisy to nie są takie wynalazki "no name"
Absolutnie nie twierdzę że są złe, bo spotkałem się raczej z pozytywnymi o nich opiniami, po prostu preferuję opony z wyższej półki, sprawdzonych od lat producentów. Na gumie nigdy nie oszczędzałem i nie zamierzam.
PęDZEL
Wysłany: Wto 7:07, 01 Cze 2010
Temat postu:
brenas666 napisał:
Odnośnie Maxxisów to się zgodzę dobra guma....ale....
Zrobiłem na nich około 7 tysięcy, przednia oczywiście ideał ale tył....środek niedługo dojdzie do klocków granicznych
(zaznaczam że nie palę gumy ani nie jeżdzę po torze). Problemem jest to że głównie jeżdzę na trasie, tak jak niemcy, czy wypady 100-200 km i więcej, więc przy takim zastosowaniu chyba przydałyby się gumy dwuskładnikowe
Więc teraz przy zakupie będę się zastanawiał, chociaż muszę przyznać nie było jakichś przygód z tymi oponkami i w miarę pewnie się trzymały drogi:)
Przyczepności
Dziwna sprawa, u nas chłopaki latają na Maxxisach na dużo mocniejszych maszynach niż SV, jeżdżą turystycznie po całej Europie i jeszcze nikomu te opony nie wytrzymały mniej jak 14 tys km. Nie wiem jak trzeba się starać żeby zrobić na nowej oponie tylko 7 tys. km, tyle to ja robię na oponie sportowej
Tomek_K. napisał:
Marka Maxxis to dla mnie póki co taki "no name". Podziękuję.
Poczytaj trochę Tomek o oponach, zagłębiaj się w temat a uznasz jednak, że te Maxxisy to nie są takie wynalazki "no name"
Ozd
Wysłany: Pon 21:45, 31 Maj 2010
Temat postu:
Ta bo tobie potrzebne są high endy, najlepiej najnowsze Metzelery M5, przecież przy twoim agresywnym stylu jazdy i zamykaniu gumy na każdym winklu dobra opona to podstawa.
Tomek_K.
Wysłany: Pią 11:31, 28 Maj 2010
Temat postu:
Marka Maxxis to dla mnie póki co taki "no name". Podziękuję.
brenas666
Wysłany: Śro 18:18, 26 Maj 2010
Temat postu:
Odnośnie Maxxisów to się zgodzę dobra guma....ale....
Zrobiłem na nich około 7 tysięcy, przednia oczywiście ideał ale tył....środek niedługo dojdzie do klocków granicznych
(zaznaczam że nie palę gumy ani nie jeżdzę po torze). Problemem jest to że głównie jeżdzę na trasie, tak jak niemcy, czy wypady 100-200 km i więcej, więc przy takim zastosowaniu chyba przydałyby się gumy dwuskładnikowe
Więc teraz przy zakupie będę się zastanawiał, chociaż muszę przyznać nie było jakichś przygód z tymi oponkami i w miarę pewnie się trzymały drogi:)
Przyczepności
Tomek_K.
Wysłany: Śro 13:27, 19 Maj 2010
Temat postu:
Z Michelinów wyszedł teraz jakiś nowy model, Pure Power. Na amerykańskim forum chwalą.
PęDZEL
Wysłany: Śro 11:19, 19 Maj 2010
Temat postu:
Jeżeli powiedziałbym, że polecam Ci Maxxisy to można by pomyśleć, że robię sobie samoreklame ale te gumy są na prawdę świetne choć jeszcze nie doceniane w Polsce, na komplecie robi się spokojnie 15-20tys.km. Dają radę zarówno na torze, jak i na zwykłych drogach, ich budowa jest tak zaprojektowana aby nie można ich było "zamknąć", dlatego nawet przy maksymalnych złożeniach jest jeszcze jakiś margines błędu
Ewentualnie możesz pomyśleć o Michelinach Pilot Power, wszyscy je bardzo chwalą ale ja tam mam mieszane uczucia co do nich, u nas sporo chłopaków już na nich wysypało na Czechach, no i dosyć szybko znikają.
Tomek_K.
Wysłany: Śro 8:28, 19 Maj 2010
Temat postu:
Bingo, faktycznie może to być spowodowane niedogrzaniem. Jak sobie teraz przypominam zazwyczaj ślizgają się głównie w mieście zanim jeszcze z niego wyjadę.
Co do regulacji zawieszenia, to mam na tym punkcie fioła, co tydzień metodą prób i błędów testuję nową kombinację.
PęDZEL, skoro jesteśmy już przy oponach to jakie polecasz? Nie planuję teraz zmieniać, ale będąc zdecydowany na konkretny model może ustrzelę jakąś promocję.
Jeżdżę wyłącznie w słoneczne dni, także zależy mi na maksymalnej przyczepności na suchym. Nie uprawiam żadnej turystyki, wyłącznie jazda po drogach z bardzo dużą ilością zakrętów dla samej frajdy z jazdy. Komplet musi wytrzymać te 7500km. Zakup "torówek" przez początkującego chyba nie ma najmniejszego sensu?
PęDZEL
Wysłany: Śro 7:12, 19 Maj 2010
Temat postu:
Wiek gumy tutaj nie ma większego znaczenia, jeżeli guma nie jest sparciała ani skruszała a już zaczyna się trochę uślizgiwać to najlepszym rozwiązaniem jest bardzo mocno rozgrzać oponki a wtedy ich właściwości wrócą do normy. Najlepiej jakbyś przejechał się na jakimś torze, ewentualnie znaleźć jakąś trasę z dużą ilością zakrętów i ogień...
Warto też wyregulować sobie zawieszenie, jeżeli nie masz dojścia do jakiegoś specjalisty to najlepiej metodą prób i błędów, przestawiać-testować i wybrać sobie optymalne ustawienie, z doświadczenia wiem, że właśnie częste uślizgi opon to przede wszystkim wina źle wyregulowanego zawieszenia.
Tomek_K.
Wysłany: Wto 12:24, 18 Maj 2010
Temat postu:
Motocykl stał trzy lata w ocieplanym pomieszczeniu, więc to nie to. Nie są sparciałe, ani popękane, gdy dostały się w moje ręce wyglądały jak każde inne świeżo zakupione - przyjrzałem się im bardzo dokładnie. Ciśnienie w oponach zawsze mam idealnie dobrane. :-/ Może rzeczywiście guma z wiekiem szybko traci swoje właściwości. Dunlopy D220 ponoć nawet jako nowe nie grzeszą super przyczepnością. Przejeżdże na nich do końca sezonu, a w nowym wymienie na inne gumy jak jeszcze bieżnik będzie w połowie dobry. Bałbym się je zużyć do końca.
Schabovy
Wysłany: Wto 11:42, 18 Maj 2010
Temat postu:
Może Twoje opony były przechowywane w nieodpowiednich warunkach i trochę się im sparciało ? To by tłumaczyło te uślizgi.
Tomek_K.
Wysłany: Wto 9:13, 18 Maj 2010
Temat postu:
W 9 na 10 przypadków robię przygazówkę zgodnie z instrukcją.
Lukas
Wysłany: Wto 8:33, 18 Maj 2010
Temat postu:
Tomek_K. napisał:
Czy czteroletnie opony ze względu na wiek znacząco tracą swoje właściwości pomimo idealnego stanu bieżnika? Tylnia opona dosyć często ślizga mi się podczas redukcji i troszkę mnie to niepokoi.
Bo redukcję trzeba wykonywać płynnie z tzw. przegazówką i będzie wszystko OKI.
Tomek_K.
Wysłany: Wto 7:56, 18 Maj 2010
Temat postu:
Czy czteroletnie opony ze względu na wiek znacząco tracą swoje właściwości pomimo idealnego stanu bieżnika? Tylnia opona dosyć często ślizga mi się podczas redukcji i troszkę mnie to niepokoi.
PęDZEL
Wysłany: Pon 12:19, 17 Maj 2010
Temat postu:
Jeżeli ktoś byłby zainteresowany zakupem nowych opon firmy MAXXIS to mogę zaoferować bardzo dobre ceny na gumy tej firmy, dużo nisze niż te na allegro.
Zostałem dealerem MAXXISa
Poniżej podam przykładowe ceny opon z rozmiaru 17":
Model
ProMaxx M6102
110/70/17 - cena 179 zł
110/80/17 - cena 209 zł
__________________________________________
Model
ProMaxx M6103
130/70/17 - cena 249 zł
150/70/17 - cena 249 zł
__________________________________________
Model
SuperMaxx
120/60/17 - cena 329 zł
120/70/17 - cena 259 zł
150/70/17 - cena 389 zł
160/60/17 - cena 399 zł
170/60/17 - cena 439 zł
180/55/17 - cena 399 zł
190/50/17 - cena 549 zł
Komplet 120/70/17 + 180/55/17 - cena 649 zł
__________________________________________
Model
PresaSport
120/60/17 - cena 359 zł
120/70/17 - cena 289 zł
160/60/17 - cena 429 zł
180/55/17 - cena 479 zł
190/50/17 - cena 559 zł
Komplet 120/70/17 + 180/55/17 - cena 699 zł
__________________________________________
Krótki opis modeli i ich charakterystyki:
Model
ProMaxx M6102 / ProMaxx M6103
* Środkowe rowki odprowadzają wodę, dzięki czemu opona nie ślizga się na mokrej nawierzchni
* Jeżeli stosuje się opony o tych samych bieżnikach (Promaxx M6103 na tył) powoduje polepszenie hamowania przy wysokich prędkościach
* Wysoka jakość przy zachowaniu niskiej ceny
Model
SuperMaxx
* Guma specjalnie przystosowana do jazdy po ulicach, która zapewnia optymalne trakcje
* Charakterystyczny profil i wzór bieżnika pozwala na precyzyjne hamowanie i skręcanie
* Testowane w Europie i USA
* Test Ścigacza:
http://www.scigacz.pl/Test,opon,Maxxis,Supermaxx,2250.html
Model
PresaSport
* wysokiej jakości opony przeznaczone dla kierowców korzystających z profesjonalnych torów motocyklowych lub tych którzy w bardzo energiczny sposób poruszają sie po szosie
* innowacyjna konstrukcja bieżnika opony pozwala na ostre hamowania i duże przyspieszenia
* mieszanka gumy zastosowana w oponie pozwala na bardzo agresywne ale bezpieczne pokonywanie zakrętów
* budowa opony powoduje doskonałe sprzężenie zwrotne - doskonale czujesz motocykl, a on reaguje bez opóźnienia na twoje manewry
Powyżej tylko przykładowe, najbardziej popularne rozmiary opon, ale oczywiście mogę ściągnąć pełną gamę opon, począwszy do opon do skuterów (10", 12", 13"), poprzez choppery-cruisery (15",16", 18",19"), ścigacze-turystyki (16", 17", 18", 19"), crossy-enduro (12"-21") ąż po opony do quadów :wink:
Zostałem również dealerem opon firmy
DURO
- bardzo szeroki wybrór opon do skuterów, crossów itd. Opony tej firmy charakteryzują się bardzo dobrą relacją ceny do jakości
CENY MOŻNA JESZCZE PONEGOCJOWAĆ - NA KAŻDY ZAKUP WYSTAWIAM PARAGON FISKALNY LUB FAKTURĘ VAT TAKŻE ZAPRASZAM
Tomek_K.
Wysłany: Śro 9:24, 05 Maj 2010
Temat postu:
PiotrFF, opona ma 4 lata, ale była do kwietnia br. nie używana. Zrobiłem na niej 840km, także środek dawno jest już wytarty natomiast z boków warstwa zabiezpieczająca jeszcze nie została starta, bo niby jak?
Co do zamykania opony, to jako sport sam dla siebie mnie to nie interesuje, natomiast powoli zaczynam pochylać motocykl w zakrętach (o tak, mam w okolicy kilka dobrych dróg z zakrętami
) i dlatego chciałbym mieć już boki starte.
Gdzieś wyczytałem, że Tomasz Kulik przeciera nowe opony papierem ściernym, stąd ten pomysł.
Edycja: no i przetarłem, zabrało mi to może 20minut, a samopoczucie od razu lepsze.
Aha, PiotrFF, ciśnienie sprawdzam co dwie, góra trzy jazdy, czyli minimum raz w tygodniu. Zazwyczaj nic nie ubywa.
PiotrFF
Wysłany: Śro 8:13, 05 Maj 2010
Temat postu:
Tomek, papierem ściernym na pewno nie poprawisz jej przyczepności! Nie kombinuj, opona ma już swoje lata i warstwa zabezpieczająca dawno zeszła! Proponuję takie sztuczki poćwiczyć na jakimś parkingu, albo najlepiej na torze kartingowym (o Poznaniu nie wspominam, bo z BB to szmat drogi) Kontroluj ciśnienie -to wystarczy.
Wczoraj założyłem nową oponę na przód (Mich Pilot Power) i czas na "dotarcie" to ok. 200km.
Nie polecam zamykania opony na publicznych drogach, asfalt na większości dróg to smoła i trochę kruszywa ...ogólnie syf! No chyba że masz w okolicy jakąś fajną drogę z wolnymi winklami (a na bank masz :-))
Tomek_K.
Wysłany: Śro 5:28, 05 Maj 2010
Temat postu:
W moim regionie mamy piąty deszczowy dzień, więc przychodzą mi do głowy coraz ciekawsze pomysły na spędzenie czasu z motocyklem.
Postanowiłem przejechać papierem ściernym te partie opony które jeszcze nie miały kontaktu z asfaltem, tzw. "chicken stripsy". Papier o jakiej gradacji najlepiej się do tego nadaje?
Pamiętam jak oglądałem oponę po pierwszych dwustu kilometrach, miała kontakt z asfaltem tylko na samym środku. Pomalutku zmierzam w kierunku wykorzystania boków, o zamknięcu opony w tym sezonie oczywiście nie ma mowy, ale jakiś mały postęp jest. Opona nie jest najmłodsza, dwudziesty tydzień 2006r, w dodatku jest to seryjnie montowany i zbierający kiepskie noty od użytkowników Dunlop D220 więc wszystko co choć troszkę poprawi jej przyczepność w zakrętach jest mile widziane.
havok
Wysłany: Czw 19:42, 29 Kwi 2010
Temat postu:
Dzięki za odpowiedzi.
No to zamawiamy
PiotrFF
Wysłany: Czw 19:08, 29 Kwi 2010
Temat postu:
Śmigałem na diablo stradzie -polecam! Do SV super oponka!
havok napisał:
A ja właśnie szukam opon.
Zastanawiam się na Pirelli Diablo Strada. Widzę że są dostępne na mynetmoto.com w cenie bardzo mnie zadowalającej
Pytanko do osób które już zamawiały coś na mynetmoto jak długi jest czas oczekiwania na przesyłkę? Robiliście przedpłatę czy przy odbiorze? Jak to wygląda?
Z góry dzięki.
Lukas
Wysłany: Czw 16:45, 29 Kwi 2010
Temat postu:
havok napisał:
A ja właśnie szukam opon.
Zastanawiam się na Pirelli Diablo Strada. Widzę że są dostępne na mynetmoto.com w cenie bardzo mnie zadowalającej
Pytanko do osób które już zamawiały coś na mynetmoto jak długi jest czas oczekiwania na przesyłkę? Robiliście przedpłatę czy przy odbiorze? Jak to wygląda?
Z góry dzięki.
Ja płaciłem przez PayPal-a a czekałem na opony 3 lub 4 dni - nie pamiętam już. Ale wszystko było wporzo.
havok
Wysłany: Czw 14:04, 29 Kwi 2010
Temat postu:
A ja właśnie szukam opon.
Zastanawiam się na Pirelli Diablo Strada. Widzę że są dostępne na mynetmoto.com w cenie bardzo mnie zadowalającej
Pytanko do osób które już zamawiały coś na mynetmoto jak długi jest czas oczekiwania na przesyłkę? Robiliście przedpłatę czy przy odbiorze? Jak to wygląda?
Z góry dzięki.
cyber_human
Wysłany: Pon 14:59, 19 Kwi 2010
Temat postu:
A ja zamieniłem Road Pilot na Road Pilot 2 na tyle i jest jeszcze lepiej.
Wiem, że używanej opony nie kupię w życiu, bo różnica jest ogromna.
Do tego RP2 spisuje się znakomicie i na przód w przyszłości też go dam...
I polecam. W deszczu po prostu normalnie się jedzie...
zedder
Wysłany: Śro 22:56, 07 Kwi 2010
Temat postu:
Chyba nie było tego testu w tym wątku.
http://www.motocykl-online.pl/artykuly/Test%20_opon_sportowo_turystycznych
Co wy na to?
EDIT:
Ja się zdecyduje na Z6 zamiast PR2.
Majdus
Wysłany: Śro 22:53, 07 Kwi 2010
Temat postu:
Miała trzy lata i bieżnik całkiem bajka, ale była cholernie śliska. Plastikowa dosłownie. Ujechała mi kilka razy przy mocniejszym hamowaniu. Zakupiłem michelinki Pilot Road 2ct i byłem w szoku jaka różnica. Warto wydać tyle kasy.
[/quote]
OK. Dziękuję bardzo.
Diablos
Wysłany: Śro 17:51, 07 Kwi 2010
Temat postu:
Majdus napisał:
Diablos napisał:
Jak kupiłem moto to była na przodzie właśnie taka ME Z1. Mało się przez nią nie wysypałem kilka razy. Porażka. Poszła do śmieci.
Możesz troszkę więcej na temat oponki.
Miała trzy lata i bieżnik całkiem bajka, ale była cholernie śliska. Plastikowa dosłownie. Ujechała mi kilka razy przy mocniejszym hamowaniu. Zakupiłem michelinki Pilot Road 2ct i byłem w szoku jaka różnica. Warto wydać tyle kasy.
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin